Wat is er beter dan één Shooting Brake? Juist, twee Shooting Brakes!
Het schijnt dat Volkswagen zelf de opdracht gaf om een tweetal prototypes van een Corrado Kombi te bouwen. De opdracht ging naar Marold Automobili GmbH, dat het tweetal prototypes in 1990 klaar had. De sportieve Kombi’s hebben wel wat weg van Volkswagens eigen Polo ‘Steilheck’, al heeft laatstgenoemde uiteraard geen Audi 80 B3-achterlichten.
Het plan was 200 exemplaren te bouwen, maar voor het zover was trok VW al de stekker uit het project. Voor Marold reden om proberen nog even flink te cashen. De twee prototypes van de Corrado Magnum werden te koop gezet, inclusief het papierwerk van de TUV-keuring, de mallen, documenten over de windtunneltests en bouwtekeningen. Kosten? Twee miljoen Duitse Rijksmark. Naar verluid lukte het de toko dan ook niet de wagens te verkopen.
Ruim twee decennia later staat het tweetal wederom te koop, ditmaal voor een veel schappelijker prijs: 49.995 dollar per stuk. Flink geld voor een Corrado, maar we hebben het hier natuurlijk wel over een tweetal bijzondere en exclusieve wagens. Dat er niet meer dan enkele duizenden (test)kilometers met de Corrado Magnums is gereden, maakt ze ook al niet goedkoper. Enige nadeel is dat je de auto’s wel in New York zult moeten ophalen, daar worden ze namelijk aangeboden door Lux Sport. (via: CarScoops)
40 reacties
Ik hou wel van iets wat anders is,
Diezelfde stagiaire die jaren later bij VW op de afdeling TSI-Getriebe verantwoordelijk werd gesteld voor de distributieketting. Of olieschraapveren. Waarschijnlijk.
http://home.swipnet.se/palonen/_borders/Volvo01.jpg