• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Konigseder verpest Carrera GT

Auteur: RubenBaeten, gepost 29 april 2009 om 10:54 – 60 Reacties

Konigseder Carrera GT

Alsof het nog niet genoeg is dat wij morgen allemaal met oranje mutsen en toeters in het rond lopen te schreeuwen, moest de Oostenrijkse tuner Konigseder ook nog eens een Porsche Carrera GT in deze feestuitdossing hijsen. De Carrera GT is een automobiel icoon en wordt niet meer gemaakt, in principe betekent dat: afblijven met je opgefokte Golf-tengels. Helaas.

Maar goed, het kan altijd erger. Eigenlijk is deze creatie met een stel nieuwe bumpers voor en achter, sideskirts, vliegdekspoiler en diffuser, andere velgen en een dieper uitlaatgeluid nog redelijk bescheiden gebleven.

Volgens goed tunergebruik is er natuurlijk helemaal niets aan de motor gedaan; hoewel het toch niet bepaald behelpen is met de standaard 612 pk en 590 Nm. 0-96 km/h vindt plaats in 3,8 seconden en de topsnelheid bedraagt 330 km/h, al verlies je dan waarschijnlijk wel wat plastic onderdelen. (via worldcarfans)

Konigseder Carrera GT
Konigseder Carrera GT
Konigseder Carrera GT
Konigseder Carrera GT
Konigseder Carrera GT
Konigseder Carrera GT

Ook interessant!

  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Hoeveel heb jij over voor deze gecrashte Carrera GT?
  • 3x een zeldzame Porsche occasion
  • Duurste Carrera GT ter wereld
    Duurste Carrera GT ter wereld is prijzig (en verkocht!)

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

carrera-gt, konigseder, oranje, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Schrap de auto maar van de hippie-hitlist
Volgend bericht: A1GP Mexico afgelast wegens varkensgriep »

Lees Interacties

Reacties

  1. JIFF zegt

    29 april 2009 om 10:56

    Zijn er zat van gemaakt… Gewoon lekker laten die tunejongens…

    Login om te reageren
  2. K zegt

    29 april 2009 om 10:57

    Zonder tuning is ie al mooi zat!

    Login om te reageren
  3. BMWPerformance zegt

    29 april 2009 om 10:57

    best ved :D

    Login om te reageren
  4. alberto_de_piento zegt

    29 april 2009 om 10:57

    OMG die surfplank achterop…
    Denk dat ik lichte braakneigingen ga ondervinden
    bij het aanschouwen van dit gedrocht

    Login om te reageren
  5. opelsintrafreak zegt

    29 april 2009 om 10:58

    wat een kleur maar echt moooi is het niet

    Login om te reageren
  6. Sjappoo zegt

    29 april 2009 om 10:58

    Ben je toch echt 1 dag in het jaar helemaal de man!

    Login om te reageren
  7. Laue zegt

    29 april 2009 om 10:59

    die spoilert is HUGE! voor de rest wel geinig.. alleen brakke kleur

    Login om te reageren
  8. Teo zegt

    29 april 2009 om 10:59

    Wat een klojo’s

    Login om te reageren
  9. Neptukker zegt

    29 april 2009 om 11:04

    soort Angelina Jolie dit gevaarte: lekker wijf, maar jammer dat er iemand met tattoo’s heeft lopen knoeien.

    Login om te reageren
  10. piieterr zegt

    29 april 2009 om 11:06

    Van de voorkant ziet hij er net uit als een Toyota MR2 of zo, dus dat is NIET positief ! :P

    Login om te reageren
  11. Dowdoon zegt

    29 april 2009 om 11:12

    Putverduriee~!
    kijk die taartschep
    ik vind veel van die dingen mooi maar dit gaat me nou net ietsjes te ver:P
    stelletje rare wezens daar:P

    Login om te reageren
  12. Davyburger zegt

    29 april 2009 om 11:13

    Vind hem opzich wel mooi, zou alleen wel ander kleurtje willen dan.

    Login om te reageren
  13. Huin zegt

    29 april 2009 om 11:13

    Snap niet dat er nog steeds geen tuner is die van die Carrera GT een coupé heeft gemaakt, want als er iets te zeiken valt op dat ding is het wel dat ie met de kap erop een verschrikkelijk lelijke daklijn heeft. Denk: Smart Roadster en de Brabus Roadster.
    Dat lijkt me als tuner dan wel weer een uitdaging.

    Login om te reageren
  14. jobbb zegt

    29 april 2009 om 11:24

    Doe mij maar een Mirage GT :twisted:

    Login om te reageren
  15. 911GT2 zegt

    29 april 2009 om 11:27

    Zucht… diepe zucht… jammer

    Login om te reageren
  16. Zapp zegt

    29 april 2009 om 11:31

    @Huin, Gemballa heeft dat als het ware gedaan met een luchthapper. Ziet er goed uit, dit ding klopt echter van geen kant. Welke flapdrol ziet er nou niet dat die vierkante bumper nooit bij een relatief ronde auto gaat passen.

    Login om te reageren
  17. DRU zegt

    29 april 2009 om 11:33

    Hahaha lol @ neptukker. Best een leuke metafoor, Angelina Jolie.

    Login om te reageren
  18. PCCB zegt

    29 april 2009 om 11:37

    Kleur en velgen, oké. Maar dat plastic! Zonde, maar hiermee zijn de standaard CGTs weer incrementeel in waarde gestegen.

    Login om te reageren
  19. Patrick zegt

    29 april 2009 om 11:40

    er hoort wel iets een spoilertje op te zitten, anders is die achterkant zo kaal.. dit is dat voor veel mensen te veel van het goeie; ik zou er wel mee kunnen leven :)

    Login om te reageren
  20. HUMMFREAK zegt

    29 april 2009 om 11:41

    Doe mij dan maar een GEMBALLA

    Login om te reageren
  21. Paul zegt

    29 april 2009 om 11:55

    Ik snap het niet :(. Test Porsche weet ik niet hoe lang om de juiste windgeleiding en downforce te krijgen voor de ‘optimale’ wegligging, prutsen ze er een taartschep achterop waar een boeiing 747 aan de grond mee blijft. Lijkt me niet gunstig voor weggedrag en bandenkosten.
    En buiten dat, waarom een enorme taartschep als de specificaties toch niet aangepast zijn? Kun je het geld voor de taartschep beter in de motortuning stoppen m.i.

    Login om te reageren
  22. Jorden zegt

    29 april 2009 om 12:00

    lekker belangrijk…
    Als je als echte liefhebber deze auto over bijvoorbeeld 20 jaar op de kop kan tikken is het vast appeltje eitje om de auto weer origineel te maken…

    Login om te reageren
  23. GemballaMirageGt zegt

    29 april 2009 om 12:13

    wow! gave wagen! alleen is de gemballa mirage gt stukken mooier :P

    Login om te reageren
  24. gogogomagazine.com zegt

    29 april 2009 om 12:15

    Leuk cadeautje voor Koningin Bea misschien?

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    29 april 2009 om 12:16

    Hebben ze de voorkant nu op een Lamborghini proberen te laten lijken?! Lambo-lijnen op een Porsche?! :shock: Om nog niet eens te beginnen over die achterspoiler… :roll:

    Login om te reageren
  26. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    29 april 2009 om 12:18

    LOL @ ‘opgefokte Golf-tengels’!!!
    HAHAHA, BRIL-JANT!
    :D

    Login om te reageren
  27. Neluz zegt

    29 april 2009 om 12:28

    Ach ja misschien word die nog is mooi als die getuned word :P

    Login om te reageren
  28. TJR zegt

    29 april 2009 om 12:29

    oranje boven, oranje boven, leve de koningin!

    Login om te reageren
  29. StormRAM zegt

    29 april 2009 om 12:29

    @ Citrofiel: Koniseder kijkt vast vooruit met het design als Porsche straks zelf onderdeel van VAG is. ;)

    OT: Niet zo mijn smaak. De originele auto heeft vloeiende lijnen en de bodykit heeft juist hoekige lijnen, met name de sideskirts en de frontlip. De spoiler vindt ik ook veel te groot voor deze auto en de velgen lijken mij juist heel klein (op de foto). Jammer van de moeite en de auto…

    Login om te reageren
  30. StormRAM zegt

    29 april 2009 om 12:35

    :oops: Het mooie weer van vandaag doet duidelijk geen goed aan mijn spellingsvaardigheid.. :oops: #KoniGseder dus.. maar dat was vast wel duidelijk. 8)

    Login om te reageren
  31. erik... zegt

    29 april 2009 om 12:47

    Toen ik die foto van schuinvoor zag dacht ik dat hij best mooi was, jammergenoeg was dat de enige mooie hoek.

    Login om te reageren
  32. S2000 zegt

    29 april 2009 om 12:49

    voor:
    – kleine mannetjes met
    – petjes

    Login om te reageren
  33. Lotus-Omega zegt

    29 april 2009 om 13:33

    vreselijk! een auto met een design met ronde hoeken e.d. hoekige bumpers opzetten! heel fout!

    maar dat ben je sowieso als je aan een carrera GT zit op deze manier…

    Login om te reageren
  34. Ary zegt

    29 april 2009 om 13:40

    ik vind em lang niet lelijk, gemballa doet ook zulke dingen en dan is ie wel mooi en vet??

    Login om te reageren
  35. blokker5 zegt

    29 april 2009 om 13:47

    wat is er mis met met oranje mutsen en toeters in het rond lopen te schreeuwen?

    Login om te reageren
  36. jdm zegt

    29 april 2009 om 13:48

    Al dat tupperware en niet eens een andere bumper, slecht hoor.

    Login om te reageren
  37. Incognito zegt

    29 april 2009 om 15:16

    Kan iemand mij het gegeven 0-96 km/h in 3,8 seconden toelichten? 0-100 was toch de maatstaaf?

    Moeilijk doen om niets, ik bestel toch ook geen vlees bij de slager voor 4,12 € voor 1,02 kg.

    Login om te reageren
  38. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    29 april 2009 om 15:19

    @ Incognito: in Europa wel, in The US is de norm 0-60 miles per hour! En da’s net geen 100 km/u, maar dus…… 96!

    Login om te reageren
  39. mttn zegt

    29 april 2009 om 15:30

    in andere kleur zou ie wel super goed zijn xD

    Login om te reageren
  40. Ferdinand1 zegt

    29 april 2009 om 15:49

    De Carrera GT is over zeg 50 jaar een echte klassieker. Daar moet dus gewoon geen plastic op geplakt worden. Stel je voor dat ze dat 45 jaar geleden ook op een Jaguar E-type hebben gedaan. Het kan gewoon niet! :evil:

    Login om te reageren
  41. Project America zegt

    29 april 2009 om 15:51

    @ Ferdinand1

    ja dat misschien wel maar of hij dan nog ff volgetankt kan worden met benzine is een ander verhaal….

    Login om te reageren
  42. Vinny_93 zegt

    29 april 2009 om 15:58

    @JIFF: Ja klopt, wel 250 stuks…:roll:

    Login om te reageren
  43. Ferdinand1 zegt

    29 april 2009 om 15:59

    @ Project America
    Ernaar kijken is al goed genoeg! Dat is het voordeel van een Carrera GT! :D Maar ik denk dat er dan nog wel benzine is hoor.

    Login om te reageren
  44. Timmie zegt

    29 april 2009 om 16:30

    Het is altijd hetzelfde: die tunerts moeten en zullen elke automobiel verneuken

    Login om te reageren
  45. BananaFlip zegt

    29 april 2009 om 16:34

    Dit is zo amateuristisch.

    – He Peter, waar heb je die platgeslagen veerpootbrug vandaan?
    – Uit mn CRXje gesloopt.
    – Nou, plak m dan maar achterop met twee platgeslagen Romeinse zuilen.
    – Maar dan hebben we twee achterspoilers.
    – Nou en. Dan wordt dat de nieuwe trend. Of zo.

    – He Peter, heb jij nog twee koffiefilters?
    – Jawel, hoezo?
    – Dan zaag ik daar een stukje van onderen vanaf en kunnen we die gebruiken als uitlaatsierstuk.
    – Oke.

    – He Peter, haal jij eens wat karton van straat af. Vandaag wordt het oud papier opgehaald.
    – Waarom?
    – We hebben nog niks gedaan aan het bodywork.

    – He Peter, haal eens wat oranje tompoucen bij de HEMA.
    – Hoezo dat dan.
    – Wit is zoooooooooooo 2007.
    – Oranje niet dan?
    – Nee. Vind ik niet.

    – He Peter, draai het stuur eens naar links en ga vol op het gas.
    – Oke.
    – Nu het stuur naar rechts draaien.
    – Oke. Waarom eigenlijk?
    – Kunnen we een stoere foto maken.

    – He Willem, moeten we niet nog wat aan de aandrijflijn doen?
    – Geen geld voor. En bovendien, als we het zo laten worden we ineens vet cool want dat vinden de weblogs een goed gebruik ofzo.

    Login om te reageren
  46. Dietch zegt

    29 april 2009 om 16:37

    @S2000

    op schaal 1:18?

    Login om te reageren
  47. Cantago zegt

    29 april 2009 om 17:01

    Absoluut geen verbetering, vooral die fundering achterop niet.

    Login om te reageren
  48. Thomas zegt

    29 april 2009 om 17:47

    Euhmm…wat is het juiste woord hiervoor….owja: GADVERDAMME!!

    Login om te reageren
  49. GuidoBmw zegt

    29 april 2009 om 18:53

    Wat het helemaal af maakt is een gele remschijf, wauw..

    Login om te reageren
  50. Davidov zegt

    29 april 2009 om 18:57

    Ik vind de spoiler net zo lelijk als die van de Murciélago SV :/
    Veel verneukte tuning-mismaaksels deze week :P

    Login om te reageren
  51. Davidov zegt

    29 april 2009 om 19:04

    Ik bedoel creaties.

    Login om te reageren
  52. Pixed zegt

    29 april 2009 om 19:10

    A-F-S-C-H-U-W-E-L-I-J-K !!! Als ie dan toch getuned moet worden, dan graag Gemballa…

    Login om te reageren
  53. BmwMPower zegt

    29 april 2009 om 20:34

    Ik vind het vet, en waarom?
    Het is anders, gedurfd en gewaagd. Jullie vinden de auto enkel lelijk vanwege de spoiler.
    Als deze anders was, hadden jullie deze auto vet gevonden.
    Gemballa heeft een nog agressiever pakketje, met ook een dikke spoiler.

    Login om te reageren
  54. tricky zegt

    29 april 2009 om 21:54

    voorbumper is wel 10x mooier dn origineel….maar boeit me niet dat ze deze pimpe is standaard al kk lelijke auto:P

    Login om te reageren
  55. Davidov zegt

    30 april 2009 om 07:56

    IP-ban voor bovenstaande poster?

    Login om te reageren
  56. RolfdeVries zegt

    30 april 2009 om 18:40

    ik vind em tof, lekker puh stelletje puristen :P

    Login om te reageren
  57. JIFF zegt

    30 april 2009 om 18:48

    @ Davidoff

    Naar ik aanneem bedoel je de reactie van Bananaflip?

    Indien ja;

    1. Bananaflip is niet de poster, hij laat een reactie/comment achter.
    2. Waarom dan in hemelsnaam? Hij overtreedt geen van de huisregels.
    3. Vragen om een gele kaart wordt bij voetbal gezien als spelbederf. Dit wordt bestraft met… Jawel, een gele kaart.

    Indien nee, waarom dan???

    Login om te reageren
  58. BmwMPower zegt

    30 april 2009 om 19:05

    @ JIFF

    Nee, die van tricky.

    Login om te reageren
  59. Davidov zegt

    30 april 2009 om 23:16

    Inderdaad, beter lezen JIFF.

    Login om te reageren
  60. tuner zegt

    27 juni 2009 om 15:59

    die porches blijven tunen over 45 jaar maakt het mij niet uit of ze nou wel of niet onder de oldtimers vallen tunen is gewoon nice

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North