Koop dan: V8 diesel met 459 pk, voor de prijs van een Polo

Auteur: , 40 Reacties

Tja, je moet een flink aantal kilometertjes ervaring voor lief nemen, maar dan krijg je wel airco, luchtvering, hout op het dash en een heel behoorlijk maximaal te trekken massa. En dat voor de prijs van een Volkswagen Polo Bluemotion.

Hoeveel auto wil je voor je geld? Is 8360 kilo aan staal, aluminium en plastic voldoende? Dan is deze Scania T144 echt iets voor jou. Misschien had je het al door, maar waar je nu naar kijkt is helemaal geen personenauto, maar een trekker waarmee je op het gemiddelde Truckstar Evenement geen modderfiguur mee slaat en misschien zelfs een aantrekkelijke chauffeuse mee aan de haak kunt slaan. En dat voor maar 22.5 mille!

Ondergetekende was benieuwd naar auto’s op Marktplaats met een zo hoog mogelijke kilometerstand en dat zijn vooral vrachtwagens of personenwagens waarvan de eigenaar het begrip ‘achter de komma’ niet kent. Dan nemen we voor de verandering maar eens iets uit die eerste categorie en dan meteen maar zo’n lekker dikke torpedo met grommende V8. En met aardig wat ervaring dus, 1.350.000 kilometer om precies te zijn. Volgens Google Maps voldoende om ruim 64 retourtjes Amsterdam-Bejing te maken. Daar doe je zonder verkeer 119 uur over, al vind je tachograaf het niet leuk als je zo lang achter één stuk rijdt.

Met circa 1500 euro wegenbelasting en belasting zware motorrijtuigen per jaar, vallen die kosten nog enigszins mee. Natuurlijk moet je nog wel even zorgen voor het juiste rijbewijs en voldoende liquiditeit om de diesel te betalen die deze 14-liter V8 zo graag lust. Maar dan ben je absoluut de koning van de snelweg, geen X6 of GL die je nog wat doet.



40 reacties

En nog schoner ook…
Doe dan toch maar een polo
Subtiel hoor, die verwijzingen naar Marktplaats…..
Zou wel graag in zo’n big ass truck willen rijden
Wat is er zuiniger? Een Polo of een Scania? Ik gok op de Scania….. (#dieselgate)
@elias: dieselgate had met emissies te maken, niet met verbruik.
@elias: Scania is onderdeel van VAG he. (Dit model trouwens nog niet, pas vanaf 2008)
1,35 miljoen km’s….probeer dat maar eens in een polo…
@406_v6: een maat van mij gaat al naar de 500.000km met zijn Polo 1.9 diesel. Bromt nog als nieuw.
@bugboy: arme jongen.
Van een oud vrouwtje geweest ?

Hoef ik hem niet !
Hoe duur is zo een vrachtwagen eigenlijk nieuw? Als ie nu nog 22500 moet opbrengen
@aambei: Ruim een ton. Volgens mij durven ze hier wel rijkelijk veel voor te vragen.
@aambei: vanaf 80k tot…
@aambei: over een ton. Die zijn duur hoor, uit mijn hoofd kost de Scania R730 +2ton maar dan heb je ook het dikste model, word veel gebruikt bij zwaartransport.
@ronaldddvos: In het zwaartransport is het vooral veel MAN en Mercedes-Benz wat er gebruikt word. Af-fabriek met koppelomvormer en 250ton retarder te koop namelijk.

Scania’s met V8 zijn vooral erg populair onder de “luxe” rijders, in de containers of bloemen/groente/fruit transport.
@aambei: wij hebben een scania met 6cilinder 420pk kosten niet 250.000 exclusief de uitrusting
@rossi46audi: waar dat ‘niet’ nou weer vandaan komt?!
Vrachtwagenblog…. Nieuwe markt voor de mensen uit het oosten.
@ablogjunk: hier hadden ze echt beter een advertentie kunnen plaatsen. Snap sowieso al die ”KOOP DIT!!!” dingen niet.

Verder leuk hoor, als je dat motorblok ergens anders in knalt!
Hebben hoor😊
@dutchdriftking: Ja? Autootje voor er bij? Lekker toeren in het weekend?
Pppff je hebt wel echt niets te doen als je op marktplaats gaat speuren naar spullen die je niet nodig hebt/wilt kopen :p
@Donstil: hoe is dat anders dan op autoblog zitten en reacties van anderen lezen, of erger nog, reageren… 😜
Uiteindelijk is de Polo duurder, want ik moet 10 Polo’s kopen (+ een oliemagnaat zijn) om 1,35 miljoen kilometer te kunnen rijden met die dingen.
Whoah dikke pijp jonguh!!
Is dit de opgevoerde versie die 91 km/uur kan? Ik wil natuurlijk wel die andere vrachtauto’s die maar 90 km/uur rijden kunnen inhalen.
@killbugsfast: Zeker, op de linkerbaan kan hij 91, rechts gewoon 120.

Iets met software…
@killbugsfast: wij hadden een daf, een oude, die liep gewoon 120 onbegrenst, geen grap. best eng als je er bij in zit en 120 gaat.
Stuk goedkoper, stijlvolle, subtieler en makkelijker te parkeren dan een X6.
Deze vrachtwagen kan die afstand nog wel een paar keer doen als die goed is en wordt behandeld. Bij een gemiddelde snelheid van 60 km per uur heeft de motor nog maar 22500 uren gedraaid. Valt reuze mee dus.
14liter V8 FTW
Ik heb 8 jaar met een Scania torpedo gereden. Knoeihard afgeveerd maar o zo veel bekijks met zo’n ding en ik voelde me er veiliger in met die extra meters staal voor me. Dat is wat anders dan al die frontcabines van tegenwoordig
@gtke: en een draaicirkel van euh een vrachtwagen ja
1.3mljn is niets bijzonders hoor
Rijbewijs: check
Lekker z’n dikke scania. Zekering van de begrenzer zit rechts aan de bijrijderskant, onder een kap. Harder dan 113 ben ik nooit gegaan.
Nog een voordeel… 0% bijtelling… maarja, in veel landen mag je er niet meer op vakantie, of op zondag of in het weekend mee rijden. En als er niets achter hangt, is het verbruik nog steeds pittig.. Ik reed met de mijne ongeveer 1:2… en als je 1500 tot 1600 liter diesel moet tanken is je tankpas in een dag leeg.
Ik zie een handbak, laaaaat maaaaar
Mijn Scania R580 (15,6l V8) heeft op 3000 km na 1.4 miljoen gelopen en 22000 motor draai uren, ik heb er nog nooit geen grote problemen mee gehad super auto.

Verder zijn de Scania V8 modellen altijd erg gewild en daarom gebruikt ook erg duur, Kan zo 10 tot €15.000 schelen met bv Daf van zelfde bouwjaar en kilometers.

De mijne loopt gemiddeld 1 op 3.5 wat so slecht nog niet is van een truck uit 2006

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).