
Wij zijn helemaal ondersteboven van de prijs van deze BMW M4 CS.
De BMW M4 CS is te duur en te lekker. Dat was de conclusie van Wouter in de rijtest van een smurfblauw exemplaar. Een maandje later eindigde de coupé ergens, met iemand anders achter het stuur, ondersteboven in een sloot. 550 pk en winterse omstandigheden blijft tricky, ook al heb je vierwielaandrijving.
Aan dat ’te duur’ is nu iets gedaan. Tenminste, dit exemplaar. De beroemdste BMW M4 CS van het land staat namelijk te koop als schadeauto. De nieuwprijs van de blauwe smurf was € 216.536. Nu staat de M4 te koop voor € 69.500. Noice. Dat is nog eens een goede aanbieding!
In de water

Je koopt in elk geval een BMW met een verhaal. Er is wat waterschade en rondom zit de M4 CS echt wel goed in elkaar. Maar een beetje Nederlandse Tavarish weet hier vast wel raad mee. Van total loss is in elk geval geen sprake. Met twee rechterhanden en heel veel geduld is hier vast wat van te maken.

Waterschade is wel een vervelende. Dat kan tijdens en achteraf gedurende het proces voor gremlins zorgen. Ach, OBD-lezer aan de auto hangen en foutcodes wissen voor het leven. Waar hebben we het over. Vanzelfsprekend verstrekt de verkopende partij geen enkele vorm van garantie op de schadeauto. Je zoekt het zelf maar uit.

Wie o wie weet de beroemdste BMW M4 CS van Nederland weer tot leven te wekken? Het monster is, in functionele staat, een beest. De 3.0 liter zes-in-lijn met twee turbo’s levert 550 pk, 650 Nm koppel en sprint in 3,4 seconde van 0 naar 100 km/u. De topsnelheid is met 302 km/u ook niet al te lullig.

Met het CS-recept licht de focus op gewichtsbesparing. De einddemper is van titanium en onder andere het dak, de motorkap en de diffuser zijn van carbon fiber reinforced plastics (CFRP). Een fatsoenlijke middenarmsteun is ook gesneuveld in dit proces.
Wie fan is van zijn of haar rechterarm laten rusten op deze plaats heeft pech. Maar daar ben je toch niet mee bezig als je boendert over die leuke dijkweg of, nog beter, het circuit.
Dus. 69,5k, een BMW M4 CS met wat deukjes en een verhaal. Een goede aanbieding, toch?




De water?
Ik vind helemaal mooi
‘Licht de focus’ is nog mooier?
Zo is natuur
Zo dan, die is lelijk.
Waarom is zo’n ding nieuw zo’n 70k duurder dan een normale M4? Want een chipje en andere vering, achterbankje eruit en je zit vrijwel op hetzelfde niveau toch?
Waarom spenderen mensen 350 euro aan een paar exclusieve sportschoenen? Of 1800 euro aan een nieuwe smartphone? Of werkelijk een godsvermogen aan een f#cking handtas? Ik begrijp dat ook niet, maar er is klaarblijkelijk een goede markt voor.
@4g63: ik vroeg me hetzelfde af toen de M3 CS Touring onthuld werd. De configurator leerde mij het volgende: als je een standaard M3 (in dit geval M4) helemaal vol gooit met opties, verklein je het verschil naar iets van 15.000 euro. En dan is het extra vermogen op minder gewicht niet meer zo’n groot verschil. Een CS in de opties gooien kan bijna niet: die heeft vrijwel alles al aangevinkt gekregen.
En natuurlijk wat Robert zegt. Ze hebben volgens mij alle M4 en M3 CS’en verkocht zolang de voorraad strekte.
Waarom zou de achterbank dr uit moeten?
Gewichtsbesparing misschien?
Zien we over 4 weken bij mat armstrong op het YouTube kanaal… wel leuk.
Of bij een doorsnee schadehersteller in Polen, of een van de Baltische staten. Om vervolgens via de (internationale) handel te worden verkocht, waar een WOK status toch niet zo zwaar weegt.
Voor een BMW komt hij zijn bed niet meer uit.. Als het geen Rolls, Porsche, McLaren, Lamborghini of Aston Martin is, slaat hij over. Ok, voor z’n maten wil hij nog wel aan een R8 sleutelen..
Aan welke YouTuber hebben we deze aanbieding eigenlijk te danken?
De motor leek helemaal onder water en het is maar de vraag op het chassis nog recht is. Op basis van de weinige foto’s is dat onduidelijk. Wie koopt dit voor 70k. Dan ben je toch gek?
Afgaande op de foto’s lijkt de wagen in ieder geval niet zo krom als een hoepel, dus de boel waar nodig rechttrekken zal wel lukken, lijkt me. Dan rijst vervolgens de vraag in hoeverre de motor beschadigd is geraakt bij het waterballet. Misschien is die de dans grotendeels ontsprongen. Dan blijft alle perifere electronica over. Dat lijkt me de lastigste klus om aan te pakken, de herstelkosten zijn fors en je ziet niet onmiddellijk het resultaat van de bijbehorende uitgaven.
Zou me niet verbazen als dit ding gekocht wordt door een Handige Harry (m/v/x), die ‘m on a shoestring gaat proberen rijdend te krijgen voor eigen gebruik. En de eventuele problemen van geleverd half werk voor rekening en risico van een volgende eigenaar laat.
Om te rijden zal een M4 CS vast een feestje zijn, maar het uiterlijk met deze kleur maakt het – nog los van de schade – desondanks een afstotelijk apparaat.
Hij heeft met zijn neus/luchtfilters onderwater gestaan, kans is groot dat de motor nog liep op dat moment. 69k voor dit ding is al een belachelijk bedrag, ik zou het er niet voor betalen, maar de kans dat het blok naar de getver is is zeer groot. Ze hebben de boel druk opgepoetst zodat je niet kan zien wat er mee aan de hand kan zijn, maar voor 69k is er waarschijnlijk geen winst te maken op dit barrel.
Zo te zien lag hij ook met de passagierskant onder water. Daar zitten de computers dus ook die zijn denk ik aan vervanging toe.
Dit lijkt een koopje maar dat is het uiteindelijk niet.
Morgen met andere velgen bij Recars in de aanbieding, nieuwe APK gaat je wel 50.000 euro kosten
Het meest jammerlijke hieraan is dat het net een M4 moest zijn die wel een leuk kleurtje heeft, en voor de verandering een x niet grijs of zwart was zoals al die exemplaren hier in de buurt, je word er gewoon depri van hoe saai ze allemaal samengesteld worden, en dit eindigt dan zo…. ondanks dat ik de huidige M3 en M4 echt te lelijk voor woorden vind, jammer dat net 1 met zo een kleur dit lot begaat
Gekocht door Oscar Gräper om privé op te knappen. Van de week gepost op zijn YouTube kanaal