Koop de duurste BMW 218i GT van Autotrack!

Auteur: , 105 Reacties

Schmöllen.

Tsja, als je gaat shoppen voor een BMW 2-serie, kan je natuurlijk kiezen voor zo’n kekke RWD coupé of cabrio. Nadeel: die hebben beide maar twee deuren en achterin kan je niet lekker zitten. Extra nadeel: de winter komt eraan en achterwielaandrijving maakt je een beetje huiverig. Geen zorgen, BMW heeft nog twee hele andere 2-serie’s in de aanbieding die wellicht wat beter aansluiten bij jouw wensen, namelijk de 2-serie AT en de 2-serie GT.

We keken eens rond op Autotrack wat er zoal te koop staat en vonden daar deze verse, gerse 218i GT uit juni van dit jaar. Het is overduidelijk een demo-modelletje (geweest?) en hij heeft pas 421 kilometer achter de kiezen. De afkorting z.g.a.n. is nog nooit zo op zijn plaats geweest. Waarschijnlijk.

De uitrusting is ook lekker te noemen. Het betreft namelijk een heuse High Executive mét het Sport Line pakket. Als zodanig is de auto voorzien van dingen waar het hart van de liefhebber sneller van gaat kloppen. Zo zijn daar onder andere lederen bekleding, een multifunctioneel sportstuur, sportstoelen, LED koplampen, Isofix achterin én rechtsvoor alsmede een grotere brandstoftank om nog meer kilometers te kunnen vreten.

Maar dat is nog niet alles! Ook BMW individual hoogglans shadow line raamlijsten, een dakdraagsysteem, DAB tuner, achteruitrijcamera, automatische airco met twee zones, een electrisch te openen en sluiten achterklep, Alarm klasse 3, Park assistant, de Head up display en interieurlijsten in hoogglans zwart zijn aanwezig. Maar zelfs dat is nog niet alles! Het panoramadak is van de partij en voorziet de maximaal zeven inzittenden van extra licht. HEEET!!1!

Goed, luxe is leuk, maar de rechtervoet wil natuurlijk ook wat. Deze 218i GT stelt ook wat dat betreft allerminst teleur. Onder de kap huist een halve zes-in-lijn die er met dank aan een turbo een slordige 140 pk uitschopt. Powahhhh.

De conclusie is duidelijk: je wil ‘m hebben. Zijn er dan nog dingen die je moet weten? Wel, de prijs misschien, die bedraagt 39.950 Euro. Koop je ook een nette F11 Touring voor, maar dan heb je niet de swek van deze bomvolle Zweier. Kijk nu hoe die 17″ jetsers opgaan in die bonkige koets. Nieuw kostte de auto overigens 47.677 Euro dus wat dat betreft is het een koopje. KOOP DAN!!1!



105 reacties

Zeg eh…. doe eens niet!
En dan heb je een 3 pitter… 😩
@phevtreb: zullen we het eens hebben over de voorwielaandrijving 😱
@phevtreb: Zo slecht is de driepitter niet. Bovendien zijn deze blokken tot 175pk te tunen. Standaard voldoende om een veilige inhaalmanouvre uit te voeren.
Dit is een BMW voor mensen die graag zeggen dat ze een BMW hebben, maar helemaal niet weten waar BMW ooit voor stond. Sneue bak.
@jeroenwz: zo’n ik wil wel maar ik kan niet hok.
@jeroenwz: hebben het leven opgegeven
@mcarre: sterilisatie op wielen.
@thijsj: dus als ik met zoiets zou rijden, hoefde ik een paar jaar terug geen vasectomie te ondergaan?
@hollow: zou het proberen waard zijn, tegen de tijd dat je allen 7 stoeltjes vol hebt met kinderen kun je altijd nog kiezen voor vasectomie..
@jeroenwz: maar zich wel als een hufter gedragen op de weg want ik heb een BMW.

En heel stoer de sleutels van BMW op tafel leggen in de kroeg.
@87sandyd: het leest alsof jij je eigen gedrag beschrijft
@him: Dan moet je anders lezen
@jeroenwz: Voor vliegtuigmotoren en daarna voor het maken van motoren en toen pas auto’s gaan bouwen. Sneu..
@jeroenwz: BMW stond ooit voor goedkoop, leuk en praktisch. Maar vrijwel geen enkele BMW heeft de kernwaarden van de Isetta nog in het vaandel, ze zijn allemaal duur, zakelijk en maar weinig praktisch.
In zekere zin is deze 7 zits 2 serie GT de meest pure BMW want welliswaar duur en zakelijk maar wel praktisch.
@mashell: het eerste argument wat ik hoor en denk van ja dat slaat ergens op.
@mashell: precies daarom hebben wij hem haha
@jeroenwz: dat vind jij. Ik heb me hele leven bmw gereden maar door gezinsuitberiding genoodzaakt over te stappen naar een 7 zitter. Met de komst van deze gt ben ik weer teruggekeerd naar bmw. Weliswaar fwd, maar toch weer naar mijn lievelingsmerk en vergeleken met mijn vorige mitsu grandis rijdt dit grandioos, zo sneu is het dus niet voor beoaalde mensen.
@davidbowie1: Ja zo is het ook. Als je toch aan de MPV moet, dan maar dit.
@davidbowie1: Gezinsuitbreiding en gelijk 7 seats nodig? Heb je een hekel aan het millieu? Of rubber? Ooit gehoord van een morning-after-pill-breakfast? Je kunt natuurlijk ook 2x rijden… Of een leuke 2 auto voor wanneer je een beetje ‘special-alone-time’ nodig hebt… :-)
@BrutaalAapje: je naam past precies bij je
@davidbowie1: Liever een tweedhandse 7-zits X5
Iedere euro voor deze auto is er één teveel…!
” BMW individual hoogglans shadow line raamlijsten “.
Ik zou de verkopert serieus vragen of er debiliteit in zijn familie voorkomt als hij me dit als accessoire zou opnoemen.
@desjonnies: Nou ja.. Van de week gezocht voor een auto uit 2011. Daar stond onder Opties en Extra’s een toerenteller vermeld.
@phaeton: bij de 107 en c1 was het inderdaad een optie. Ook wel bekend mickey mouse oor. Als je een toerenteller had kreeg je ook meteen airco.
@phaeton: op de C1 en 107 was de toerenteller echt een optie. Zat op luxe uitvoeribg alleen. Ook wel bekend als mickey mouse oor.
@dailydriver: Cactus heeft ook geen toerenteller, de automaat volgens mij.
@720s: als je een cactus koopt begrijp je het ook niet helemaal, laten we even eerlijk wezen. (Algemeen bedoeld)
@bmwfreak038: leg uit aan deze tevreden Cactus bestuurder a.u.b! Of zeg je het alleen omdat het niet jouw smaak is? Want dan heb jij het niet zo goed begrepen denk ik (algemeen bedoeld).
@2wheeler: een Cactus nee dan heb je geen smaak naar mijn mening, oh ja wacht wansmaak.
@bmwfreak038: haha, zo’n reactie had ik al verwacht… gelukkig maar. Zou het erger vinden als iemand met zijn volle verstand iets dergelijks zegt.
@2wheeler: Een Cactus moet je vanaf blijven; bij de plant doe het pijn aan je handen en bij de auto doet het pijn aan je ogen.
@bmwfreak038:
Sorry, maar als je deze BMW koopt snap je er gewoon geen reet van, dit is een Bluf-Cactus, meer niet, de Cactus pretendeert niet om primijum te zijn dmv ” BMW individual hoogglans shadow line raamlijsten “
Ik bedoel dit serieus, als je een auto koopt waar ze de f#cking raamlijsten van moeten aanprijzen heb je volgens mij een serieus probleem.
En daarnaast is deze BWW nix meer dan een people carrier met een dosis kapsones, niets geen freude am fahren met een 3-cilinder 7-zits soccer mom auto
Een Cactus is what you see is what you get, kost minder dan de helft van deze wagen en doet hetzelfde.
@desjonnies: ondanks dat BMW zijn onkunde heeft bewezen met dit model, blijf ik bij mn standpunt dat ik liever dit rijd dood noch levend dan een Cactus.
@desjonnies: Als ik me niet vergis wordt er geen meerprijs voor de raamlijsten gevraagd. Het is enkel mogelijk om een andere kleur te kiezen -individual- en daarom staat hij in de optielijst.
@720s: handbak ook niet. Mijn motor heeft het ook niet (Yamaha xt660x) en mijn schakelbrommer had het ook al niet… ik weet niet wat dat is, lijkt me niet heel veel moeite om af-fabriek in te bouwen…
@2wheeler: Ik gebruik de toerenteller ook nauwelijks, voor lesauto’s is het handig om te hebben maar na het lessen krijg je er wel gevoel voor vind ik.
@desjonnies: @desjonnies: alleen bij BMW glimt de schaduw.
@mashell: 😂😂
Het mooiste in het interieur is de niet fel oranje lifehammer tegen de middenconsole
Best een prima prijs voor een auto als deze. Er zijn behoorlijk wat 2-serie AT en GT’s die bijna de 60.000 euro aantikken, dus dan is dit een leuke optie. En hoe ‘on-BMW’ het ook mag zijn, het is wel een van de best sturende MPV’s.
Al ga ik toch liever voor een S-Max als ik in de prijsklasse 40-60.000 euro zou zitten.
@granlusso: ja het viel mij ook alles mee als je het hele lijstje aan opties ziet. Had hem eerder tegen de 60k verwacht idd. Niet dat ik het ervoor zou willen betalen maar omdat ik weet hoe duur je welke bmw dan ook kunt maken in de configurator!

Overigens best sneu dat een shadowline ramensetje onder de Individual opties wordt geschaard. Daarvoor verwacht ik honkbalhandschoenenstiksels in Przezwalskiveulenleer en goudglitterende opaallak.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Mooie uitvoering, niks mis mee. Nog een leuke Z4 ernaast voor het weekend en je zit er warmpjes bij!
@mcshine: niks mis mee? Zie je hoe het klassieke bmw front zich absoluut niet leent voor deze auto? Alles is mis.
Ik vind de stance van deze Bimmer vrij belabberd.
@ jaapiyo…. mag ik ook een slokje uit jouw fles 😉
@grrrrommmmm: tuurlijk broer, altijd.
@jaapiyo: Abi?
Droevige bende, interieur vind ik ook niks. Ik laat hem staan.
Sinds wanneer is massaal-bmw2serie-bashen een nationale sport? Als petrolhead willen we natuurlijk allemaal een Supra, M5 E39 of Masarati Quartroporte GT-S maar zulke auto’s moeten en zullen er ook altijd zijn. Sommige mensen hebben nou eenmaal andere eisen dat wij petrolheads. En natuurlijk moet BMW sportieve 6-in-lijns maken maar de schoorsteen moet ook roken bij BMW. Elk merk heeft mooie, sexy modellen en modellen om niches te vullen.
@kenner: niet mee eens
@kenner: Een Masarati Quartoporte, is dat een pizza?
@dromedaris: 😂😂😂
@kenner: Persoonlijk snap ik de tegenhanger van een B-klasse wel. Maar ik hoop niet dat Audi zoiets ook gaat maken. Het past gewoon niet bij een merk en de kopers van BMW van weleer. Een X1 volstaat ook. Of een S-max, Espace.
@kenner: ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ja, de schoorsteen moet branden, maar dat kan ook met een aanbod gedreven strategie dat aansluit bij de merk-waarden en geschiedenis, ipv een vraag gedreven strategie waardoor men zulke gedrochten produceert. BMW was/is een duidelijk archetype, en die tasten ze met de 2GT aan…
@stewie: porsche – Cayenne. Was niemand het mee eens, maar daardoor bestaan ze nu nog.
@kenner: dat is een peper.
@stewie: Toch lijkt het me een stuk eenvoudiger geld verdienen als je inspeelt op de vraag die er al is. Maar ik begrijp je post dan ook niet zo goed. Wat zou een aanbodgedreven strategie dan concreet inhouden in dit geval? En schoorstenen die branden zijn niet echt populair hoor, of is dat ook iets waar je mensen gewoon even warm voor moet zien te krijgen?
Het is toch gewoon echt ronduit schandalig dat BMW zo’n wangedrocht van een voorwielaangedreven busje op de markt heeft durven brengen! Kan er markt voor zijn of niet. Walgelijk.
@cpp1: het is geen eens een busje, dat is misschien nog het ergste.
Wat een nachtmerrie!
Kopen ?
Ik vind dit de allerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerallerlelijkste BMW ÓÓIT gemaakt. Blegh, ik eet nog liever escargot !! Oh wacht, ik ben gek op escargot. Maar je snapt m’n punt.
@JaxDryke: vind je dit de allerlelijkste?
@bmwfreak038: mja, schijnbaar paste het ‘woord’ niet op deze pagina :P
Dit is geen BloteMeidenWagen
@tvklarenbosch: nee, ’t is een Badkuip Met Wielen
@potver7: hij zou Bij Mercedes Weggegooid moeten worden.
@dailydriver: blik met wielen, ik eet vanavond Boerenkool Met Worst.
Zoals mijn zoon zou zeggen bij de aanblik van een vork broccoli: “Bleh!”
Tof als je hoogbejaard bent met een goed pensioen👌🏼
@kennone: ik zag onlangs een man van circa 80 in een witte 991.2 coupé rijden met rood leder. Swaaaaaag.
@jaapiyo: als je daar zonder hulp van andere nog uit kan komen is dat wel de beste optie👌🏼👌🏼
@jaapiyo:
Ik ben nog geen 80!
@jaapiyo: heel toevallig in Groningen? Daar zie ik nl. precies dezelfde combi rijden inclusief bejaarde!
@jipino: yass. In Haren.
@jaapiyo: Ah wat toevallig! Ik zie hem altijd in Helpman door de straat rijden.
@kennone: welke hoogbejaarde heeft 7 zitplaatsen nodig?
@momo: eentje die erg sociaal is in het bejaardenhuis en zijn mede bewoners graag mee neemt naar de plaatselijke bingo
@kennone: goed argument..
@bmwfreak038: idd,, er is altijd wel een reden om zo iets vreselijks aan te schaffen
@kennone: ach je kan ze wel lelijker krijgen.
De maas in ermee!!! Grafbak haha
Wat een hok!
al zou je kokend lood in mn oren gieten….. no way!
Nope… voor dat geld is er wel iets mooiers te koop waar ik mijn gezin in kan vervoeren…
Bijna net zo lelijk als de BMW 5 GT, de andere BMW’s vind ik dan wel weer mooi. Ach ja iedereen heeft wel eens een day off (zelfs designers en beleidsbepalers)
Wat een hok.
Wat een lelijk schijthok. Heeft de eigenaar van dat ding Autoblog betaald om er een artikel over te schrijven, omdat ze er niet vanaf komen ofzo.
How verder ik naar beneden in de comments ik ga hoe triester ze worden. Ik zal proberen het niveau hier een beetje omhoog te brengen.

Ik ben serieus in de markt voor een BMW, ik zal nooit kiezen voor deze variant want ik heb in tegenstelling tot deze eigenaar geen 5 kinderen gelukkig maar 1. Als eerste kom je dan natuurlijk uit op de website van BMW, die configurator is zo ontzettend traag en verouderd dat het je een klein uur duurt voordat je eruit hebt wat je wil hebben. Vervolgens kom je erachter dat een 5 serie station eigenlijk op alle punten achterloopt ten aanzien van de concurrentie, zelfs een Passat is beter aangekleed met innovatie dan deze BMW tegen een fractie van de prijs.

Ik ben afgehaakt en ben naar de lokale volvo boer gereden en heb een nieuwe v60 samengesteld. Doei BMW.
@inbedrijf: Sorry hoor maar als je alleen kijkt naar “innovatie” (lees nutteloze electronische onzin) dan kun je inderdaad beter iets anders nemen.

Scheelt weer sneeuwkettingen om de voorwielen leggen op wintersport. :)
@frederik: sterk antwoord man…. innovatie bedoel een digitale cockpit. VW, Audi, volvo zelfs Peugeot heeft dit al beter en langer voor elkaar dan BMW…. Maar joh als jou dat allemaal geen bal interesseert in wagen vanaf 50k+ 👍🏻
@inbedrijf: sorry maar je klinkt echt als een wijf.
@aquila2003: als je zoals je gebruikersnaam doet vermoeden geboren bent in 2003. Sssst, de volwassen mensen zijn aan het praten.
@inbedrijf: nee vriend, ik ben van ’83 ;)
Verkoopt best goed. Uiteraard verkopen 5 serie/3 serie/1 serie beter. Maar goed bijna 1.800 verkocht t/m augustus. Is deze auto het antwoord op de MB B-Klasse? Deze BMW is in ieder geval succesvoller dan de B-Klasse (net géén 1.600 verkocht). Wie vindt dit soort auto’s mooi? Dan krijg je met een Alfa Giulia toch meer duimpjes omhoog.
@min2max: Giulia is een waanzinnig kansloze familie-auto. De deuren zitten op een andere locatie dan de stoelen en banken :-D. De achterbank is veel te krap. Koffer stelt ook niet veel voor. De Giulia is een leuk alternatief op een 3 Serie als je af en toe iets moet meenemen aan koters. De 2 Serie AT/GT is meer voor mensen die vastzitten aan een MPV. Mensen die constant kinderen in de auto hebben. Kindjes, luiertassen, maxi-cosi’s, boodschappen, vriendjes, vriendinnetjes, dronken papa van de vrijdagmiddagborrel halen. Dat soort dingen. Als je dan toch een MPV moet, dan kun je ook gewoon bij BMW terecht. Niet de stoerste BMW allertijden, maar wel een van de fijnere MPV’s in zijn klasse ;-).
@willeme: Het probleem met dit soort net-niet MPV’s is dat je dan wel de kindjes maar niet de tassen met luiers kunt meenemen. Of wel de tassen met luiers maar dan niet de kindjes. Het zijn keuzes, wie of wat laat je op de stoep staan … Ik weet er alles van, ben vader van vier.

Heb dan ook jaren met een Previa rondgereden. Kindjes, luiers, kinderwagens, koffers én schoonmamma konden allemaal mee. Dát zijn tenminste wagens waar je in die levensfase wat aan hebt.
@frank2b: Dan is het afhankelijk hoe veel kinderen je hebt. 2-3 kinderen is idd de max voor zo’n Gran Tourer. 4 of meer kinderen is standaard een fullsize MPV. Die overigens nauwelijks meer worden verkocht in NL.
@willeme: LOL. Met een volgepakte Giulia kan een gezin ook twee weken kamperen in Italië.
“Onder de kap huist een halve zes-in-lijn die er met dank aan een turbo een slordige 140 pk uitschopt. Powahhhh.”

Mag aannemen dat dat licht sarcastisch bedoeld was?
Ken genoeg mensen die niets om autos geven maar wel een goede auto willen met voldoende ruimte dan is dit toch prima. Liever als een Renault Kadjar.
Ja mooi is het niet, mijn collega heeft er een. Het is best wel een fijn rijdende auto. Wel een heel verschil met mijn RWD 2-serie maar iets met appels en peren. Het verkoopt wel goed en zie ze helaas wel vaker als Guilia’s
@alfonso_alfist: Mensen trekken in eerste instantie een zuur gezicht zodra ik ze vertel dat ik een 2-serie rijdt. Velen weten nog niet eens van het coupe/cabrio bestaan af in mijn beleving.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).