• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop de enige tweezits AMG V8 met 4Matic

Auteur: willeme, gepost 3 maart 2020 om 22:32 – 18 Reacties

Mercedes G63

Kijk, dat is nog eens uniek. Toch?

De Mercedes-Benz G63 AMG is een enorm tegenstrijdige auto. Het juist die tegenstrijdigheid en de vele tekortkomingen van de Mercedes G63 die het zo’n briljante auto maken. Zonder de diepe dalen kun je niet genieten van de pieken.

G63 AMG

Nu moeten we er wel bij vermelden dat we dan dan vorige G63 AMG bedoelen. Mercedes heeft geluisterd naar de vele kritieken van de klanten. Op basis daarvan heeft Mercedes gewoon een heel puike auto gemaakt. De nieuwe G63 AMG is veel verfijnder en kwalitatief hoogstaander dan het oude model.

Mercedes G63

Schofterig duur

Natuurlijk is dat eigenijk wel hoe je het wil hebben. Een G63 AMG is schofterig duur, dus het mag ook wel. Gelukkig zijn er voldoende mensen die de upgrade maken naar het nieuwe model. Dat betekent dat de occasionmarkt overspoeld raakt met de G63’s van het vorige model. Is dit het moment voor de puristen om te speuren naar een koopje?

Mercedes G63

Relativeren

Nu moeten we twee dingen relatieveren: ‘overspoeld’ valt heel erg mee. We vonden zo’n 20 exemplaren van dit type. Het andere begrip dat we moeten heroverwegen is ‘een koopje’. Er is niet zo iets als een echt goedkope G63 AMG. De meeste beginnen net onder de ton. Althans, als je niet een omgebouwd jaren ’80 exemplaar op de kop wilt tikken.

Mercedes G63

Gelaendewagen

Dus daarom is misschien deze Geleandewgen een goed idee. Daar hoeft de verkopende partij maar 81.980 euro voor te hebben. Mocht je denken dat er een addertje onder het gras is, dat klopt. Er komt namelijk nog een beetje BTW over, Daarmee komen we op addertje nummer twee: het is een bedrijfswagen.

544 pk

Nu is de G63 AMG met zijn ladderchassis natuurlijk in eerste instantie een werkpaard. In plaats van een Toyota Land Cruiser of Dodge RAM kun je ook deze occasion overwegen. Je kunt er daadwerkelijk ook een flinke kar mee trekken. Ook op losse ondergrond. Dankzij de 5.5 liter V8 kun je ook snel van je plaats komen. De motor is goed voor maar liefst 544 pk en 700 Nm. Daarmee kun je in 5,4 seconden naar de 100 km/u knallen.

Mercedes G63

Minder fiscale nadelen

Wellicht zelfs ietsje sneller, want deze uitvoering is een stukje lichter. De achterbank is namelijk verwijderd. Niet omdat het een G63 AMG Black Series is, maar vanwege de fiscale voordelen. Nou ja, voordelen. Minder fiscale nadelen is misschien een betere omschrijving. Daarmee is het de enige vierwielaangedreven tweezitter van AMG. Interesse? De advertentie kun je hier bekijken.

Mercedes G63

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG onthult viercilinder en V8 hybride constructie
  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • AMG achtcilinders
    Wil je een AMG achtcilinder, koop een Aston Martin!
  • Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
    Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

4matic, amg, Bedrijfswagen, g-klasse, g63, Mercedes

Vorig bericht: « Giugiaro komt met een bizar drietal supercars
Volgend bericht: McLaren 720S krijgt dikmaakpakketje van Prior Design »

Lees Interacties

Reacties

  1. emping zegt

    3 maart 2020 om 22:53

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. simonferrari zegt

    3 maart 2020 om 23:53

    Totaal offtopic maar ben ik de enige die nog altijd problemen heeft met de app? (iOS). Veelal worden afbeeldingen getoond als een soort opsomming met punten ervoor. De oude ‘galerij’ werkte bij mij prima..

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      3 maart 2020 om 23:56

      @simonferrari: ah man, ik word er helemaal gek van. Vaak genoeg gedacht om überhaupt geen Autoblog meer te lezen… Toch blijf ik terug keren. Maar het is ongelofelijk dat je anno 2020 nog zo’n slechte app hebt.

      Login om te reageren
      • rogierio zegt

        4 maart 2020 om 07:43

        @flatsixx: Like (want de knop werkt niet, dan doen we het maar zo)

        Login om te reageren
      • olivier420 zegt

        4 maart 2020 om 08:52

        @flatsixx: Werkt niet 100% stabiel nee maar om nou om die reden weg te blijven…

        Vind het wel beetje zeurderig allemaal hier mbt de app. Je kan toch gewoon je artikelen lezen en reageren?

        Dat die nog niet soepel draait komt vanzelf weer goed joh. Maak je niet dik.

        Login om te reageren
        • flatsixx zegt

          4 maart 2020 om 18:39

          @olivier420: media kan je vaak niet zien, halve foto’s, muziek stopt met spelen etc.

          Login om te reageren
    • johnhert zegt

      4 maart 2020 om 00:33

      @simonferrari: Android idem ditto

      Login om te reageren
    • duts zegt

      4 maart 2020 om 06:28

      @simonferrari: heb ik ook last van

      Login om te reageren
    • mp014 zegt

      4 maart 2020 om 07:08

      @simonferrari: het blijft duren, lijkt wel of ze ons willen weg pesten
      Erg jammer

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      4 maart 2020 om 10:19

      @simonferrari: nee, ik heb daar geen last van. Het valt mij wel op, dat er bijna geen plusjes worden gegeven. Vrijwel elke reactie staat op “0”.

      Login om te reageren
    • vroom11 zegt

      4 maart 2020 om 11:16

      @simonferrari: yup, same same.. vooral dat je de fotootjes alleen nog maar zo knullig kan bekijken is erg jammer/vervelend/old school.. maar ja er zijn grotere problemen op deze wereld.

      Login om te reageren
  3. kennone zegt

    4 maart 2020 om 00:38

    Brabus sausje over de motor en je kan met je 850PK vlot van de een schaftkeet naar de andere rijden op de bouwplaats????

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      4 maart 2020 om 08:01

      @kennone: Van de schaftkeet, naar de schaftkeet in een schaftkeet!

      Login om te reageren
  4. mpgc zegt

    4 maart 2020 om 07:49

    Beetje schraal. Zo’n dikke auto rijden en dan geen achterbank voor de goedkoop…

    Login om te reageren
  5. sntial zegt

    4 maart 2020 om 09:22

    Ik zie toch nog een achterbank op de advertentie!

    Login om te reageren
  6. viertakt zegt

    4 maart 2020 om 10:02

    Er zijn heel wat 2-zitters met een V8 4MATIC. In België kan er veel in lichte vracht.
    GLE, E-klasse, C-klasse, GLC, ….

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      4 maart 2020 om 11:51

      exact, hier in de buurt e63s zonder achterbank

      Login om te reageren
  7. basr32 zegt

    4 maart 2020 om 13:34

    Nieuwe model kan wel beter zijn, maar dit model zit er echt bruter uit van buiten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North