Koop! De Formule 1-auto van Jos Verstappen

Auteur: , 43 Reacties

Nu met verhoogde kans op waardestijging wegens succesvolle zoon.

Investeringsobject du jour. De Arrows A21 met chassisnummer 06, waar Jos Verstappen in 2000 de circuits mee betrad, staat op een nieuwe eigenaar te wachten. De door een Supertec V10 aangedreven auto blonk in de Formule 1 niet in betrouwbaarheid, maar had wel een van de hoogste topsnelheden van het veld. Jos werd er vijfde mee in Canada, en reed hem naar de vierde plek in Italië.

Het Engelse F1-Sales biedt de Arrow nu te koop aan, compleet met zwart/oranje livery, gereedschap voor in de pit, en alle benodigde onderdelen om hem te starten. “I tested this car in Feb 2014 and found it to be very quick but forgiving. Excellent history and in immaculate condition,” aldus de verkoper.

De vraagprijs ligt op 300.000 pond, omgerekend zo’n 420.000 euro. Ja, dat is veel geld voor een trackday toy. Maar dichter dan dit zul je waarschijnlijk niet bij je F1-droom komen.

Met dank aan Remco voor de tip!



43 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Mooie wagen, vooral de kleurstelling.
“Excellent history and in immaculate condition,”
–> ze hebben het grind er dus professioneel eruit laten halen?
@gregorius: haha, slechttt
Iets voor Klaas Zwart?
@w0o0dy:
Meer iets voor mij, ff lekker naar de Coolsingel met dat ding, zo lang het nog mag….
@jrk68: nou als ie binnen is kom ik wel FF en bakkie doen ;-)
Krijg je hem dan inclusief een halve grindbak?
@moondustfocus:
Helemaal zelf bedacht…?
Ongelooflijk dat de motor er nog in zit, buitenkansje!
@henkhupelschoten: Helaas niet. Der hangt nu een v10 Hart in terwijl het orgineel een Supertec (lees: Renault) in.
@baan: Voor diegene die ‘m koopt waarschijnlijk eerder gelukkig niet dan helaas niet. Van de periodieke revisie kosten wordt je volgens mij niet blij :).
Al die grappen over grind en weet ik veel is gewoon niet grappig meer.
Voorlopig nog steeds de best presterende Formule 1 coureur van Nederland.

On topic: Veel geld inderdaad, maar best tof om te bezitten, toch?
@viezefreddyw: Inderdaad. Te gemakkelijk om er weer een grind grapje tegen aan te gooien. Als je een foutje maakt op je werk, moet je dat dan ook tot je pensioen aanhoren?
@rikus: totdat iemand anders een grotere fout maakt, ja.
@gregorius: Leuke collega’s heb je…
Komt u maar
Denk dat dit wel iets is voor Frits van Eerd of Michiel Mol. Gaaf ding hoor!
@kjeld: Deze auto is of was van frits van eerd toch?
@clarkson: Dat weet ik niet. Ik weet alleen dat toen ik bij Lost Boys in dienst was, dat ik deze auto (of een soort gelijke) daar wel eens in de lobby heb zien staan.

“If everything seems under control, you’re not going fast enough.” ― Mario Andretti

Stond er onder mailtjes in der tijd :)
400k is natuurlijk een hoop geld. Maar voor zo’n F1 auto, valt toch best mee. Helemaal met motor.
Ben benieuwd wat er nodig is om zo’n ding te draaien voor een paar trackdays. Moet je dan na elke race de hele motor reviseren of wordt zo’n ding iets teruggetuned zodat ie langer mee gaat? En kun je er onderdelen etc voor krijgen? Je zal toch ook een paar lui moeten hebben die weten hoe ze zo’n ding af moeten stellen en repareren.
Die Lotus die toen bij Top Gear is geweest (met Jean Alesi) was 700k incl vervoer, support etc, voor een jaar geloof ik.
@E34M5Touring: Voor zover ik de Boss GP auto’s zie, draaien de meesten minder toeren of word de motor vervangen door een Judd V8/V10. De Jaguar R5 van Klaas Zwart draait wel de volledige 19.500 toeren.
@TheVeenmeister: Ah ok, dus een wat recenter blok dr in, iets minder rpm’s en dan loopt zo’n motor gewoon een paar races mee. Thanks!
@E34M5Touring: Over die Lotus zegt Lotus: The Type 125 provides all the thrills of an F1 car, minus the pain. It is still very physical but it is intentionally easier to control and is gifted with a more accommodating cockpit. It is also exceptionally easy to maintain and there is no need to fund a crew of a dozen people to start it up and keep it running like a Formula One car. Instead, the Type 125 is started at the touch of a button.
Ik vrees dus dat je er met “een paar lui” niet bent, nog afgezien van het feit of je er überhaupt iets mee klaarspeelt op je trackdag, zoals Hammond in een Renault (?) F1 liet zien.
@stephanotis: Ik denk dat de meeste mensen die er ook echt mee gaan rijden al wat ervaring hebben met iets dergelijks. Wellicht een oude F3000 oid. En dr zullen vast bedrijven zijn die je er mee kunnen helpen. Ferrari doet dat zelf geloof ik. Op youtube staat een clip van een Engelsman die een oude Ferrari F1 koopt. Die krijgt wel training en begeleiding op Fiorano. Lijkt mij wel supercool om te hebben. Als je toch zulke bedragen op zoiets kunt stukslaan, ik zou er dan ook wel een willen. Rijden wordt lastig met mijn lengte maar om de techniek te hebben staan lijkt me wel cool. Gewoon af en toe laten draaien/of door iemand een paar rondjes laten doen. Toch het summum van autosport qua techniek.
Nog altijd een van de mooiste kleurenstellingen in de F1 ooit. Helaas ziet het startveld er tegenwoordig uit als een doodgewone file, veel spectaculairder dan wit, grijs en zwart wordt het niet…
@motoragent: Is een van de mooiste f1 wagens qua kleurstelling maar ook qua vorm, hij werd dat jaar ook verkozen tot mooiste F1 wagen bij een engels autosport magazine
Mooi ding! Klinkt ook heerlijk….
Was een schitterend seizoen, 2000. De Arrows A21 was niet de allerbeste auto op de korte baantje, maar had bijna altijd de hoogste topsnelheid en met Pedro de La Rosa en Jos Verstappen had Arrows twee hele goede coureurs. Jammer van de betrouwbaarheid, maar het was het kijken waard. En alleen op Hockenheim raakte Verstappen in de grindbak, iets wat tegenwoordig niet meer voorkomt, daar er geen geindbakken meer zijn. Nu kun je lafjes de baan afrijden en met beperkt tijdsverlies je weg vervolgen… Sowieso zijn mensen die Verstappen linken aan grondbakgrappen totaal incompetent om goed in te schatten wat voor coureur Verstappen was.
@gtwillem: Helemaal gelijk, als je de jaren 90 eens goed terugkijkt dan zie je pas hoevaak een Schumacher, Hakkinen, Hill en zelf een Senna er wel niet naast stonden. Dat Verstappen een coureur is die altijd in de grindbak zou staan is onzin en zo staat hij alleen bekend bij de pessimisten is Nederland, internationaal is daar totaal geen sprake van.
@wif1: zo is het precies, goed gezegd.
@wif1: precies zegt meer iets over Nederlanders.
@gtwillem: Helemaal mee eens
Heerlijke wagen! Wat lijkt het me gaaf om zo’n auto te kunnen sturen!
Die 400k valt in het niet bij wat je team om het te runnen kost. Niet goedkoop maar ook geen absurde prijs.
@Hupke:
Yep, een Fiesta WRC kost je meer om maar wat te noemen.
Die heeft wel het voordeel dat je er mee naar de bakker kan….
@jrk68:

Succes om daarmee naar de bakker te gaan :p

Zo modern rallyspul is minstens zo moeilijk te rijden als deze F1. Geef het niet graag toe maar bij zo’n zaken beperk ik me tot een moersleuter ipv contactsleutel.
@Hupke:
Ach, een paar oordoppen voor de herrie en dan heb je het moeilijkste wel gehad, van drempels zal je weinig last hebben….
Ja hebben! Kan ik ook in termijnen betalen?
Sowieso nog steeds een van de mooiste ontwerpen en mooiste livery naar mijn mening!
@t1mothys: daar heb je zeker een goed punt. Ik vond de zwart oranje combinatie zeer geslaagd. Alhoewel ik de eerste versie van de A21 nog mooier vond, met de zilveren gesmede BBS velgen.

Leuk weetje: het is een van de eerste F1 auto’s zonder sigaretten sponsors en voornamelijk IT bedrijven. Best vooruitstrevend in een tijd waar AutoBlog nog uitgevonden moest worden…
@gtwillem:
Oké geen IT bedrijven maar eind jaren ’70 was er een Engelse visionair die luisterde naar de naam Frank Williams, hij had toen al door dat cigaretten reclame eindig zou zijn.
http://www.ausmotive.com/images/Williams-FW08-01.jpg
Jammergenoeg was hij zijn tijd te ver vooruit en moest hij tot drie maal toe weer aan de cigaretten reclame.

Ps, mooi hé 15″ ipv 13″ onder een F1.?
Vergeet niet dat je ook nog mensen moet hebben die er mee om kunnen gaan wat techniek betreft .
Stuk ruiger dan die van nu

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).