Alles kan kapot.
De tijd vliegt werkelijk. Het is inmiddels alweer een jaar geleden sinds de Nederlandse kunstenaar Joseph Klibansky zijn Ferrari 458 tegen een Amsterdamse boom parkeerde. De fanatieke AB’er las een klein maandje later dat de wagen, hoewel niet als één geheel, alweer te vinden was bij een verkoper. Inmiddels blijkt een willekeurige gelukszoeker de wagen te hebben hersteld, getuige de aanwezigheid van de voorbumper.
Hiermee wordt maar weer bewezen dat het herstellen van dergelijke bolides geen misselijke hobby is. Waar de verminkte wagen in eerste instantie voor net iets minder dan een ton naar een nieuw baasje mocht vertrekken, hangt er ondertussen een prijskaartje van 168.900 euro aan de Italiaan.
Hoewel we niet kunnen zeggen hoeveel klusje daadwerkelijk heeft gekost, is het een prima prijs voor een auto van zijn kaliber. Aan de andere kant, de claim dat de auto in “Nieuwstaat !!!!!” zou zijn gaat natuurlijk niet helemaal op, en dan doel ik niet in het minst op de tellerstand van 42.826 kilometer. Maar ja, mocht je graag in de letterlijke afdankertjes van semi-sterren rijden, dan is dit een kans die je niet mag laten schieten.
Één ding is zeker, deze Ferrari 458 kreeg het afgelopen jaar in ieder geval meer liefde dan de Fezza van Zahid Khan.
Met dank aan @rvdw voor de tip!
idd, zeker geen nieuwstaat. In foto 5 toch redelijk goed te zien dat de naad onder de “kofferklep” aan de linkerkant een stuk ruimer is dan rechts.
@GWBoes: dat hoeft bij een Ferrari niet veel over de staat te zeggen
@tvklarenbosch: Daar heb je een punt maar nu hadden ze de perfecte mogelijkheid om dat op te lossen.
@gwboes: Als ik de bovenlijn van mijn scherm als waterpas gebruik, staat er nog meer scheef.
De helft van die vraagprijs zou meer verantwoord zijn.
Op het eerste zicht goed herstelt, maar wat met de airbags?
@ericc: hoe bedoel je, wat met de airbags? Die kun je ook gewoon vervangen?
@davelepeef: Als een airbag ontploft (of meerdere ) dan kan je het ganse dashbord vervangen. Dus de kosten lopen hoog op. Zoveel vervangen geeft geen vertrouwen als het werk niet door Ferrari zelf gedaan is.
@ericc: ach, Ferrari of Fiat, alles zit met schroeven en drukkers in elkaar. Of dacht je dat de mannen langs de productielijn van Ferrari Ruimtevaarttechniek hebben gestudeerd?
Daarbij komt dat de vraagprijs nu 70k hoger ligt, daar kan wel een stukje dashboard vanaf hoor. De auto zal nu best een smetje op z’n blazoen hebben. Maar bekijk het positief; er zal geen steenslag op zitten…
Toemaar, je zal deze ‘kat in de zak’ maa kopen…
@dutchdriftking: waarom kat in de zak..? Als de auto netjes is hersteld is er niets aan de hand.
Menig klassieke Ferrari die nu miljoenen op de veilingen opleveren, hebben in het verleden een race historie gehad, waarbij zo’n auto ook regelmatig in de kreukels lag….
@vbarchetta: Maar een racehistorie met crasch kan de prijs ook wel opdrijven. Een Ferrari die door een jonge kerel in de prak is gereden, is toch iets minder aantrekkelijk.
@berlinetta: thrue. Echter hoeft dit geen kat in de zak te zijn natuurlijk, daar ging het om.
Ik had alleen als verkopende partij wel in de advertentie “gerepareerde ongevalschade” vermeld, was wel zo netjes geweest, en lijkt me juridisch gezien (mocht je er ooit vragen over krijgen) ook beter.
Verder vind ik het erg vreemd dat de auto geen WOK historie heeft gehad.
Misschien wat voor de eigenaar van de 458 Spider van laatst?
Voertuighistorie-raport: ‘bandenspanning te laag’. ?
@dizono: je verzint het niet!
Dat was best wel heftige schade, leuk dat ze het herstellen. Maar voor het zelfde geld koop je een gelijkwaardige 458 die niet tegen een boom aan heeft gestaan. Dus die prijs lijkt me niet gerechtvaardigd. 80K lijkt mij al veel. maar goed hij werd natuurlijk al voor bijna 100K verkocht, wat al veel te veel was.
Best veel voor een 458 met een schadeverleden. Laten we wel wezen, je wil geen Ferrari waarvan je weet dat die op een boom heeft gezeten.
Schade? Is dat deze die ze onlangs met de grijper te lijf gingen?
@cossiekiller: nee
@cossiekiller: lees de laatste alinea anders nog ff.
Patjepeeër, die Klibansky.