![Range Rover Leo de Haas](https://www.autoblog.nl/files/2023/01/koop-de-range-rover-van-leo-de-haas-2023-970-1.jpeg)
Van een petrolhead, voor een petrolhead. Met de Range Rover van Leo de Haas kun je zegels sparen!
Nog voordat mensen zich kapot konden ergeren aan Wegmisbruikers!, was daar het aangenamere Blik op de Weg. Het format was simpel, een camerateam reed mee met een surveillance-team. In principe was dat altijd een Volvo met een roffelende vijfcilinder die dan de Golfjes, Opels en dikke Mercedessen achterna ging. Dan volgde er een kordate berisping van een diender met accent plus een bon en dingen ze weer verder.
Dit werd dan allemaal vastgelegd en verslagen door Leo de Haas. Hij was niet alleen de presentator, maar ook de producent van het programma. En het is niet alleen dat hij een programma over auto’s maakte, hij vond (en vindt!) auto’s gewoon heel erg tof. Dat blijkt wel uit de Range Rover die hij te koop heeft staan.
![Range Rover Leo de Haas](https://www.autoblog.nl/files/2023/01/koop-de-range-rover-van-leo-de-haas-2023-970-14.jpeg)
L322-generatie
Er zijn mensen die het nieuwste van het nieuwste wensen of zweren bij de Range Rover Classic, maar deze derde generatie Range Rover wordt bijzonder goed oud. Helemaal in deze specificatie is deze Land Rover erg fraai.
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/01/koop-de-range-rover-van-leo-de-haas-2023-970-12.jpeg)
![Range Rover Leo de Haas](https://www.autoblog.nl/files/2023/01/koop-de-range-rover-van-leo-de-haas-2023-970-13.jpeg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/01/koop-de-range-rover-van-leo-de-haas-2023-970-2.jpeg)
![Range Rover Leo de Haas](https://www.autoblog.nl/files/2023/01/koop-de-range-rover-van-leo-de-haas-2023-970-1-1.jpeg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/01/koop-de-range-rover-van-leo-de-haas-2023-970-8.jpeg)
![Range Rover Leo de Haas](https://www.autoblog.nl/files/2023/01/koop-de-range-rover-van-leo-de-haas-2023-970-3.jpeg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/01/koop-de-range-rover-van-leo-de-haas-2023-970-9.jpeg)
![Range Rover Leo de Haas](https://www.autoblog.nl/files/2023/01/koop-de-range-rover-van-leo-de-haas-2023-970-7.jpeg)
Het is namelijk een groene, de enige juiste kleur voor zo’n slagschip. Ook tof: de ramen zijn niet geblindeerd. Dat staat op deze auto al een heel stuk sympathieker. Ook kun je zien dat de Range Rover van Leo de Haas is voorzien van een een beige interieur.
Specs Range Rover van Leo de Haas
Dan de specs, het is een Range Rover uit 2003 op benzine, dus dat betekent automatisch dat er een 4.4 liter V8 in het vooronder ligt. Dit is de M62TUB44 V8 van BMW, die je ook tegenkwam in de 540i, 740i en X5 4.4i. Net zoals bij die modellen is de motor goed voor 286 pk aan vermogen en 440 Nm aan koppel.
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/01/koop-de-range-rover-van-leo-de-haas-2023-970-4.jpeg)
![Range Rover Leo de Haas](https://www.autoblog.nl/files/2023/01/koop-de-range-rover-van-leo-de-haas-2023-970-5.jpeg)
![](https://www.autoblog.nl/files/2023/01/koop-de-range-rover-van-leo-de-haas-2023-970-10.jpeg)
Is er dan helemaal geen dissonant? Nou, een klein dingetje dan. De wielen zijn de 20 inch ‘Stormer’-velgen en horen thuis op een Range Rover Sport. Ze misstaan overigens totaal niet en alleen bij nerds met een OCD wekt het weerstand op. Oh, en het is een pre-faceliftmodel met een facelift-neus.
De prijs van al dit moois? 13.995 euro. Wel handig, het is een exemplaar uit 2003, dus je kan ‘m als youngtimer rijden. Gezien het verbruik, de onderhoudskosten, motorrijtuigenbelasting en verzekeringskosten is dat nog best handig. De advertentie kun je hier bekijken.
Meer lezen? Deze leuke auto’s worden youngtimer in 2023!
Ik met mijn ocd merk de volgende dissonant op: hub caps missen aan 1 kant.
Erg jammer dat Leo al iets van een jaar lang zijn YouTube channel niet meer aanvult?
Ja dat was ook mijn gedachte
Tip: Koop zn boek, erg gaaf inkijkje in Leo zn wereld en het verhaal van Blik op de Weg!
Aha, dus dat boek is wel verschenen.
Ik hoopte dat ie daarna weer aan zijn kanaal ging beginnen.
Leo, we missen je!
Bedankt voor de reminder! Stond nog op het wensenlijstje
Sluit ik me helemaal bij aan.
Ik heb de gelimiteerde hardcover uitgave (inmiddels uitverkocht). Kan het boek elke petrolhead – zeker die met wat meer hersencellen en gevoel voor humor – aanraden :-) Dat hij er maar tienduizenden van mag verkopen. Het is ‘m gegund.
Wouter heeft al een bod gedaan
Het front is van de facelift als ik mij niet vergis? Ziet er wel frisser uit zo.
Eigenlijk ongelofelijk: dat vermogen en koppel zat ook ( bijna) in mijn Veloce, maar dan uit slechts 2 liter. Zo’n 4.4 zespitter zal aanzienlijker fijner rijden. Zucht…. down sizing 😡
8-pitter..
Oh ja, idd. Nog beter
‘k Mis Wegmisbruikers net zo hard als Blik op de Weg. Leuk amusement en leedvermaak, ondanks het belerende toontje van Van der Toorn bij de misbruikers. En Koos niet te vergeten.
Leo’s ma woonde bij me in de buurt in de jaren ’90 en Leo bezocht haar vaak, vrijwel altijd in een andere auto. Ik denk dat Leo de auto’s reed die bij Blik op de Weg in beslag werden genomen, het was vaak leuk spul. Of hij kwam op de motor. Tja, wandelen met de hond en je ziet van alles. En dan de onvermijdelijke opmerking als hij op de motor stapte “niet te hard hè”.
Jij moet dat boek dus echt kopen:-p
Zo vaak worden er nou ook weer niet exclusieve auto’s in beslag genomen vanwege verkeersovertredingen, hij had had gewoon een hoge omloopsnelheid qua auto’s inruilen en weer wat anders kopen.
Have kar zeg! Kunnen nog flink roesten meen ik. Maar deze ziet er prrrcr uit.
Een collega had er ooit een (nieuw), maar werkelijk alles ging kapot, soms zelfs meerdere keren.. gek werd ie ervan.
Zo iemand ken ik ook. Zo trots als -ie was bij de aankoop, zo opgelucht was -ie na de inruil. En een illusie en een flinke bom duiten armer. Dat dan weer wel.
Als die dingen niet zo godsgruwelijk duur waren om te rijden en te onderhouden, had ik er graag een gehad. Zo’n L322 in deze specs is gewoon helemaal goed.
5 L322’s gehad, maar 1 benzine en dat was de 4.2sc… allemaal geen hoge kosten aan gehad. Afgezien van de wegenbelasting van die diesels dan… de brandstofprijs was op dat moment gelukkig anders als afgelopen jaar, want dan had ik de bezine SC ook op moeten ruimen.
Heb nu nog een L322 3.6 v8 die ik op grijs rijdt. die moet hard werken als ik er mee op pad ben met aanhangers.
Maar is serieus minder kostbaar als de Iveco Daily die ik er naast heb. De Iveco is 7jaar jonger maar beiden op ruim 300.000km.
Laatst nog de distributie van de Daily in de prak. Laatste kosten die ik had aan de Range waren een nieuw pompje voor de ruitenwissers en nieuwe xenon lampen. (het leken de originele die ik er bij 277.000km uit heb gehaald)….
Ik weet het, de kassa gaat pas echt rinkelen als je het ding gekocht hebt, de TCO zal vanwege zaken als MRB, brandstofverbruik en onderhoud fenomenaal zijn. Maar het is toch ongelofelijk, dat je zo’n apparaat voor een luizige 14K op je oprit kan zetten ?
Fijne gozer die Leo, eerst zielig doen zodat zijn kijkers gaan doneren en even later bouwt hij een kantoorruimte waar iedereen jaloers op is zo groot.
Vervolgens kunnen al zijn YouTube volgers het bekijken en blijft het stil daar, moet ik nog even doorgaan………….
Nee, doe maar niet
Mr wiseguy.
Je reageert een half jaar niet op Autoblog en dit is wat je nu te melden hebt?