Koop deze gerse 8-serie voor 90K

Auteur: , 64 Reacties

Voor u begint over de hoge prijs: het ding is praktisch nieuw.

Slechts 7.800 kilometers staan op de teller van deze heerlijke 8-serie; een tijdmachine met klapkoplampen die je elke rit weer terugbrengt naar de nineties. De 5.4 V12 onder de kap is goed voor 325 pk en 490 Nm, waarmee de auto in 6,3 tellen van 0 naar 100 km/u zoeft. Geheel volgens protocol is de topsnelheid afgeregeld op 250 km/u.

Een 850 Ci kostte je destijds (1992-1999) nieuw zo’n 122.000 euro. Alleen de CSi was duurder, maar die versie kun je feitelijk zien als een soort M8 (tenzij je het aan “de purist” vraagt). De 8-serie was door de flinke motoren erg zwaar in de neus. Onderstuur lag dus altijd op de loer en met de CSi werd een en ander door M Motorsport bijgepunt. De CSi was echter zodanig duur (en laat op de markt) dat het tij voor de 8-serie niet meer kon worden gekeerd.

De Ci is dus minder sportief en meer gericht op het zo effortless en snel afleggen van fikse afstanden. De vorige eigenaar had daar kennelijk weinig trek in, gezien de lage kilometerstand die meteen verklaart waarom de verkoper er 89.500 euro voor vraagt. Een hoop geld, maar zie maar eens een exemplaar met een minder kilometers te vinden.

Donkerrood staat wat mij betreft prima, al was een donkere kleur leer misschien beter geweest voor het interieur. Van dit type Ci zijn trouwens 1.218 exemplaren gebouwd die allemaal een automaat kregen. Zelf roeren is er dus niet bij.

Dank aan Robbert voor het tippen!



64 reacties

Mooie kleurencombo! Goeie wielen ook. Maar dan toch liever die Testarossa van laatst. Vind 90k, ondanks de staat/km stand, wel optimistisch. Hele mooie auto hoor. Maar voor dat geld komt er toch eerst wat anders.
@e34m5touring: zo’n brandweerwagenrode CSi, snap dat je daar heel hebberig van wordt. Deze is het net niet en dan is €90.000 heel veel geld.
90.000 haha, doe normaal man. Dan heb je echt geld te veel.
@stfu: die 8k op de klok doet het hem, vindt het wel terecht.
@goodolddays: vergeet enkel niet dat rubber en kunststof componenten de tand des tijds niet geheel ontgaan…
@michaelb: ik neem aan dat dat wel is opgelost voor zo’n bedrag
90k vind ik best veel. Het is natuurlijk wel een icoon. Maarja
Afschrijving 4 euro per km. Als mijn auto net zo hard in waarde naar beneden is geknald heeft de eerste eigenaar er meer dan 1,1 miljoen voor mogen aftikken. Toch leuk om te weten.
Schitterende auto. Mijn liefde voor auto’s ligt niet bij het Duitse, maar de BMW 8-serie heb ik altijd een vreselijk mooie auto gevonden en deze is vrijwel perfect. Of eigenlijk gewoon perfect. Prachtige kleur van buiten én binnen, mooie wielen, V12, schuifdak… what is not to like?

Alleen: voor heel veel minder geld koop ik mijn échte liefde: Ook coupé, ook V12, maar Brits. Jaguar XJ-S. Sta je tenminste écht stijlvol op de ANWB te wachten, een sensatie die bij de Beemer niet voor zal komen. Hoewel de enige XJ-S waar ik ervaring mee heb door en door betrouwbaar is.
@sabrerator:

Noem je precies 2 merken waarbij de V12 een serieus veel slechtere keuze is dan een L6 ..
325 peekaa en 490 Nm uit een V12 !!
Prima waardes in 1932 ..
@lincoln: volgens mij hadden de eerste 850i’s slechts 299 pk… halen ze nu uit een vierpitter ;).
@willeme: Dat klopt precies!! maar jij weet zelf net zo goed op wat voor souvereinne manier deze motor zijn werk doet, wil je niet zo’n opgefokte naaimachine motortje mee vergelijken.
@bofkont: Ik heb het altijd een beetje lusteloos blok gevonden, die V12 van BMW. Liep uitermate soepel, maar wel een beetje lui en traag. Een 840 was praktisch net zo ‘vlot’ (geen van beide kan ik echt snel noemen). Concurrent Porsche haalde meer dan 320 pk uit een 5-liter V8 destijds, om maar te zwijgen van de 394 pk sterke SL600. Die auto’s waren flink sneller. De Porsche was aanmerkelijk lichter, alerter en assertiever. De Benz gewoon duidelijk een stuk sterker.

En zó slecht lopen die huidige vierpitters niet. Sterker nog, ze doen ongestoord hun werk en zijn tot grootse prestaties in staat. Zat laatst in een 528 met viercilinder en dat liep echt als een zonnetje. En qua snelheid komt ie eng dicht bij deze 850 in de buurt. Om maar over het verbruik te zwijgen! Zo’n vierpitter kan EN vermogen leveren EN relatief zuinig zijn. Zie ik zo’n twaalfpitter niet doen.

Ik snap de magie wel, maar zou het er niet voor over hebben. Een SL is tenminste nog een Cabrio en weet de V12 beter te rechtvaardigen terwijl de 928 de véél betere GT is. Dus ik sla deze over. Een handgeschakelde 840Ci Sport daarentegen…
@willeme: Dat deed BMW inderdaad beter met hun zes-cilinders in die tijd…321 pk uit een 3.2 6IL in de E36 M3.
@willeme: nogmaals dat klopt helemaal , de 840i doet idd trouwens niets onder , maar het is vooral de rust en souplesse van die V12, dat moet je gewoon ervaren, in niet met te vergelijken met zo’n hitsige 4 cilinder turbo.
Het draait niet alleen om pure snelheid.
@willeme: Mercedes was trouwens met zijn V12 heer en meester in die tijd, beste van het beste.
Zelfde met de M119 V8.
@bofkont:

Whahaha .. finesse ..
echt .. hoe krijg je het verzonnen ..
@lincoln: finesse is jou idd volledig vreemd.
@lincoln: en dat voor een vriendenprijs!
Indien je geen kilometerstand-fetisj hebt, heb je voor +- 1/4 van de vraagprijs een prachtig onderhouden 850 met sluitend ohb en km-stand. Dus ik zal het toch zeggen, te duur..
@misterdrogba: sterker nog, voor iets minder geld heb je een mooie CSi variant met weinig ervaring.
Geloof niet dat deze auto maar 7800km heb gelopen… denk ook niet dat ie deze snel kwijt zal zijn.
@marvel82: Zo te zien aan het interieur is dat toch echt wel het geval.
Jammer dat het leer al zo verkreukt is ?
@damom: Dat nappaleer zag er nieuw ook al zo uit, Kijk maar eens op een persfoto
@undifined1: klopt dat weet ik , was een grap BMW leverde dit zo af, niet zo strak als Mercedes in die tijd
@damom: Nieuw zag het er precies zo uit, en deze is nog steeds nieuw.
Geen nederlandse origneel.auto…das jammer… blijft mooi auto
Jammer dat hij geen m/csi pakket heeft. Voor mij is dit de enige BMW die met m pakket mooier is. Vooral die kleine spiegeltjes staan een stuk beter
Vragen mag altijd natuurlijk.
120k voor een w12. Dat waren nog eens mooie prijzen
Hoge prijs want lage kilometerstand. Daar wil je dus niet mee gaan rijden….

En die V12 heeft echt niets geleden als er bv 150k op de teller staat.

Lekker laten staan dus..
Het is geen echte: deurhendels zijn niet in kleur meegespoten!
Hoe plaats ik hier een plaatje?
https://i.imgur.com/07iMhPU.jpg
De enige BMW op mijn wensenlijstje. Wat een bazenbak!
Mooie auto, zou hem zo meenemen als ik het geld had.

Maar wat is in vredesnaam ‘gers’? Is dat een nieuw woord?
@baklava: weet je dat niet?! Jij bent ook niet blits…

Als ik me niet vergis, is gers Rotterdams
@2wheeler: Check, soort van ‘cool, tof’ etc.?
@baklava:

Wel aardig van je om te verklaren waarom je dat geld niet hebt ..
@baklava: gerse zal verse moeten zijn..
Een 8 reeks zegt me niks en deze kleur is ook niet om over naar huis te schrijven. En van de specs van deze wagen moet je de dag van vandaag eens zeer hard lachen, een recente 530d maakt gehakt van dit ding. Oude auto’s zijn niet interessant. Wie hier 90K voor neerlegt is niet goed wijs.
@jannemaneke:

Mwah .. zat interessante ouwe meuk hoor ..
OK .. dit exemplaar is dan heeeeeel toevallig nergens echt goed in behalve zuipen ..
@jannemaneke:
Die nieuwe 530d wordt ook oud en is dan net zo hard door de tijd ingehaald als deze auto.
Wanneer de opvolger dan een elektrokar is, die tegen die tijd weer superieur is aan de door satansap aangedreven 5’er, denk je misschien nog eens met weemoed terug naar een ouderwetse benzine gestookte verbrandingsmotor die gromt.
Ik ben blij dat er nog veel oudere auto’s te vinden zijn en dat ze bewaard worden. Het heeft zijn charme.
Mensen betalen tegenwoordig om in de stoomtrein van Kerkrade naar Valkenburg te rijden. Wie had dat gedacht 30 jaar geleden?
Wat een gave bak is het toch, vind alleen de facelift 840 mooier (en eigenlijk ook betere combi met V8)
Kleur vind ik niet alleen op deze, maar op alle auto’s een bedaagde en afgrijselijke kleur zeker in combo met het schlagerzanger beige interieur.
Wat een belachelijke prijs.
Vragen mag altijd… jammer dat we er niet achterkomen of en wie deze zal gaan kopen en voor wat voor bedrag. Mijn corolla uit 99 staat trouwens te koop voor €9.995,00
Mooi exemplaar maar de wielen kloppen niet vind ik .
Deze horen er onder .

http://www.youngtimerzakelijk.nl/uploads/images/image/BMW%20850%20CI%20%20%201992%20010.jpg

@ronald: Deze zaten vooral onder de eerste series geleverde 850i, deze facelift van 95 zit dat toch anders, waren er veel meer velgen optioneel leverbaar, style 37 dus.
http://www.bmwstylewheels.com/bmw/37

Maar dit exemplaar staat volgens mij echt te hoog op zijn pootjes op een of ander manier, kijk er zo raar tegenaan.
Prijs is idd gekkenwerk, voor dit geld heb je ook een 850CSI met zeer weinig km, en die zijn toch echt meer geliefd nog. Reëel gezien is hij met 50k heel erg dik betaald.
Ik zou hem best willen hebben, maar ik heb geen 98k ergens in een ouwe sok zitten.
Een wat minder exemplaar met meer kilometers die zijn er voor rond de 15k. Niet te goedkoop gaan kijken, want dan ben je als je je 8 serie eenmaal klaar heb ook 15k kwijt.
Er zijn 8 cilinders met handbak, maar een v12 met automaat? In zo’n 8 serie moet er gepookt worden, hoe luxe de auto ook is uitgevoerd, zelf schakelen is verplicht en leuk.
Deze club vroeg eerst €99000 voor deze auto. Velgen weliswaar origineel bmw maar niet origineel op 850ci. Staan daar veel mooie auto’s maar allemaal net te hoog geprijsd.
Zeker goed uitgevoerd zo maar wat een geld.
90k? Whahahahaha…..je kan je auto ook gewoon niet te koop zetten als je er niet vanaf wil….
Wat maakt het nu uit dat het geen origineel nederlandsche auto is? Dat gezeur moet eens stoppen. Ook de techniek vergelijken met deze tijd slaat ook nergens op.
@alpinafanb10: Een origineel Nederlandse auto is natuurlijk wel het mooiste, maar dat is gewoon niet realistisch, de Nederlandse automarkt is zo klein met dit soort dikke auto’s, een 8 serie is amper nieuw verkocht in NL destijds.
@bofkont: waarom is dat het mooiste? Je kan een Alpina niet eens nieuw in Nederland kopen dus een Alpina is altijd import, ook een nieuwe!
@alpinafanb10: dat klopt helaas, Bmw denhaag was tot 3 jaar terug officieel nog Alpina dealer.
Een nieuwe alpina importeren krijg je gewoon een nieuw kenteken dat is Gwen probleem , maar een oude E39 Alpina met nieuw import kenteken doet gelijk afbreuk aan het geheel, kan er niets aan doen, Duitse import blijft ook altijd extra goed opletten .
In geen 90K jaar!
Met die kilometerstand? Standschade! Laat maar staan dus…
Droomauto!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).