• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop deze gerse 8-serie voor 90K

Auteur: Author, gepost 17 maart 2017 om 17:02 – 64 Reacties

Afbeelding Koop deze gerse 8-serie voor 90KAfbeelding Koop deze gerse 8-serie voor 90KAfbeelding Koop deze gerse 8-serie voor 90KAfbeelding Koop deze gerse 8-serie voor 90KAfbeelding Koop deze gerse 8-serie voor 90KAfbeelding Koop deze gerse 8-serie voor 90KAfbeelding Koop deze gerse 8-serie voor 90KAfbeelding Koop deze gerse 8-serie voor 90K

Koop deze gerse 8-serie voor 80K
Voor u begint over de hoge prijs: het ding is praktisch nieuw.

Slechts 7.800 kilometers staan op de teller van deze heerlijke 8-serie; een tijdmachine met klapkoplampen die je elke rit weer terugbrengt naar de nineties. De 5.4 V12 onder de kap is goed voor 325 pk en 490 Nm, waarmee de auto in 6,3 tellen van 0 naar 100 km/u zoeft. Geheel volgens protocol is de topsnelheid afgeregeld op 250 km/u.

Een 850 Ci kostte je destijds (1992-1999) nieuw zo’n 122.000 euro. Alleen de CSi was duurder, maar die versie kun je feitelijk zien als een soort M8 (tenzij je het aan “de purist” vraagt). De 8-serie was door de flinke motoren erg zwaar in de neus. Onderstuur lag dus altijd op de loer en met de CSi werd een en ander door M Motorsport bijgepunt. De CSi was echter zodanig duur (en laat op de markt) dat het tij voor de 8-serie niet meer kon worden gekeerd.

De Ci is dus minder sportief en meer gericht op het zo effortless en snel afleggen van fikse afstanden. De vorige eigenaar had daar kennelijk weinig trek in, gezien de lage kilometerstand die meteen verklaart waarom de verkoper er 89.500 euro voor vraagt. Een hoop geld, maar zie maar eens een exemplaar met een minder kilometers te vinden.

Donkerrood staat wat mij betreft prima, al was een donkere kleur leer misschien beter geweest voor het interieur. Van dit type Ci zijn trouwens 1.218 exemplaren gebouwd die allemaal een automaat kregen. Zelf roeren is er dus niet bij.

Dank aan Robbert voor het tippen!

Ook interessant!

  • Koop deze oude BMW 2-Serie Gran Coupé op Marktplaats
  • Koop deze extreem fraaie BMW op Marktplaats
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • 5 alternatieven op de BMW 5 Serie Touring voor € 40.000,-
    5 alternatieven op de BMW 5 Serie Touring voor € 40.000,-

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, BMW, marktplaats, occasion, rood

Vorig bericht: « Breek: de nieuwe VW Polo!
Volgend bericht: Waarom deze mislukte F1-coureur een absolute baas was »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    17 maart 2017 om 17:09

    Mooie kleurencombo! Goeie wielen ook. Maar dan toch liever die Testarossa van laatst. Vind 90k, ondanks de staat/km stand, wel optimistisch. Hele mooie auto hoor. Maar voor dat geld komt er toch eerst wat anders.

    Login om te reageren
    • r3fl3x zegt

      17 maart 2017 om 17:51

      @e34m5touring: zo’n brandweerwagenrode CSi, snap dat je daar heel hebberig van wordt. Deze is het net niet en dan is €90.000 heel veel geld.

      Login om te reageren
  2. stfu zegt

    17 maart 2017 om 17:13

    90.000 haha, doe normaal man. Dan heb je echt geld te veel.

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      17 maart 2017 om 19:17

      @stfu: die 8k op de klok doet het hem, vindt het wel terecht.

      Login om te reageren
      • michaelb zegt

        17 maart 2017 om 23:56

        @goodolddays: vergeet enkel niet dat rubber en kunststof componenten de tand des tijds niet geheel ontgaan…

        Login om te reageren
        • roppp zegt

          18 maart 2017 om 16:22

          @michaelb: ik neem aan dat dat wel is opgelost voor zo’n bedrag

          Login om te reageren
  3. mrrallycross zegt

    17 maart 2017 om 17:14

    90k vind ik best veel. Het is natuurlijk wel een icoon. Maarja

    Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    17 maart 2017 om 17:15

    Afschrijving 4 euro per km. Als mijn auto net zo hard in waarde naar beneden is geknald heeft de eerste eigenaar er meer dan 1,1 miljoen voor mogen aftikken. Toch leuk om te weten.

    Login om te reageren
  5. sabrerator zegt

    17 maart 2017 om 17:16

    Schitterende auto. Mijn liefde voor auto’s ligt niet bij het Duitse, maar de BMW 8-serie heb ik altijd een vreselijk mooie auto gevonden en deze is vrijwel perfect. Of eigenlijk gewoon perfect. Prachtige kleur van buiten én binnen, mooie wielen, V12, schuifdak… what is not to like?

    Alleen: voor heel veel minder geld koop ik mijn échte liefde: Ook coupé, ook V12, maar Brits. Jaguar XJ-S. Sta je tenminste écht stijlvol op de ANWB te wachten, een sensatie die bij de Beemer niet voor zal komen. Hoewel de enige XJ-S waar ik ervaring mee heb door en door betrouwbaar is.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 maart 2017 om 17:22

      @sabrerator:

      Noem je precies 2 merken waarbij de V12 een serieus veel slechtere keuze is dan een L6 ..

      Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    17 maart 2017 om 17:17

    325 peekaa en 490 Nm uit een V12 !!
    Prima waardes in 1932 ..

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      17 maart 2017 om 17:51

      @lincoln: volgens mij hadden de eerste 850i’s slechts 299 pk… halen ze nu uit een vierpitter ;).

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        17 maart 2017 om 21:34

        @willeme: Dat klopt precies!! maar jij weet zelf net zo goed op wat voor souvereinne manier deze motor zijn werk doet, wil je niet zo’n opgefokte naaimachine motortje mee vergelijken.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          17 maart 2017 om 23:07

          @bofkont: Ik heb het altijd een beetje lusteloos blok gevonden, die V12 van BMW. Liep uitermate soepel, maar wel een beetje lui en traag. Een 840 was praktisch net zo ‘vlot’ (geen van beide kan ik echt snel noemen). Concurrent Porsche haalde meer dan 320 pk uit een 5-liter V8 destijds, om maar te zwijgen van de 394 pk sterke SL600. Die auto’s waren flink sneller. De Porsche was aanmerkelijk lichter, alerter en assertiever. De Benz gewoon duidelijk een stuk sterker.

          En zó slecht lopen die huidige vierpitters niet. Sterker nog, ze doen ongestoord hun werk en zijn tot grootse prestaties in staat. Zat laatst in een 528 met viercilinder en dat liep echt als een zonnetje. En qua snelheid komt ie eng dicht bij deze 850 in de buurt. Om maar over het verbruik te zwijgen! Zo’n vierpitter kan EN vermogen leveren EN relatief zuinig zijn. Zie ik zo’n twaalfpitter niet doen.

          Ik snap de magie wel, maar zou het er niet voor over hebben. Een SL is tenminste nog een Cabrio en weet de V12 beter te rechtvaardigen terwijl de 928 de véél betere GT is. Dus ik sla deze over. Een handgeschakelde 840Ci Sport daarentegen…

          Login om te reageren
          • skinnybmw zegt

            18 maart 2017 om 00:30

            @willeme: Dat deed BMW inderdaad beter met hun zes-cilinders in die tijd…321 pk uit een 3.2 6IL in de E36 M3.

            Login om te reageren
          • bofkont zegt

            18 maart 2017 om 09:26

            @willeme: nogmaals dat klopt helemaal , de 840i doet idd trouwens niets onder , maar het is vooral de rust en souplesse van die V12, dat moet je gewoon ervaren, in niet met te vergelijken met zo’n hitsige 4 cilinder turbo.
            Het draait niet alleen om pure snelheid.

            Login om te reageren
          • bofkont zegt

            18 maart 2017 om 09:49

            @willeme: Mercedes was trouwens met zijn V12 heer en meester in die tijd, beste van het beste.
            Zelfde met de M119 V8.

            Login om te reageren
        • lincoln zegt

          18 maart 2017 om 07:11

          @bofkont:

          Whahaha .. finesse ..
          echt .. hoe krijg je het verzonnen ..

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            18 maart 2017 om 09:27

            @lincoln: finesse is jou idd volledig vreemd.

            Login om te reageren
    • josvanrey zegt

      17 maart 2017 om 20:21

      @lincoln: en dat voor een vriendenprijs!

      Login om te reageren
  7. misterdrogba zegt

    17 maart 2017 om 17:18

    Indien je geen kilometerstand-fetisj hebt, heb je voor +- 1/4 van de vraagprijs een prachtig onderhouden 850 met sluitend ohb en km-stand. Dus ik zal het toch zeggen, te duur..

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      18 maart 2017 om 08:33

      @misterdrogba: sterker nog, voor iets minder geld heb je een mooie CSi variant met weinig ervaring.

      Login om te reageren
  8. Junior540 zegt

    17 maart 2017 om 17:27

    Voor dat geld koop je ook een echte CSi

    Login om te reageren
    • Junior540 zegt

      17 maart 2017 om 17:29

      @junior540: in Nijmegen een voor 62000
      http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=300554514

      Login om te reageren
      • reistje zegt

        17 maart 2017 om 17:52

        @junior540: Wauw! Ik zou het wel weten in ieder geval.

        Login om te reageren
    • racerx zegt

      18 maart 2017 om 08:35

      @Junior540: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=297673047

      Login om te reageren
  9. marvel82 zegt

    17 maart 2017 om 17:28

    Geloof niet dat deze auto maar 7800km heb gelopen… denk ook niet dat ie deze snel kwijt zal zijn.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      17 maart 2017 om 21:35

      @marvel82: Zo te zien aan het interieur is dat toch echt wel het geval.

      Login om te reageren
  10. damom zegt

    17 maart 2017 om 17:31

    Jammer dat het leer al zo verkreukt is ?

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      17 maart 2017 om 17:45

      @damom: Dat nappaleer zag er nieuw ook al zo uit, Kijk maar eens op een persfoto

      Login om te reageren
      • damom zegt

        17 maart 2017 om 17:51

        @undifined1: klopt dat weet ik , was een grap BMW leverde dit zo af, niet zo strak als Mercedes in die tijd

        Login om te reageren
    • bofkont zegt

      17 maart 2017 om 21:35

      @damom: Nieuw zag het er precies zo uit, en deze is nog steeds nieuw.

      Login om te reageren
  11. elemento zegt

    17 maart 2017 om 17:37

    Geen nederlandse origneel.auto…das jammer… blijft mooi auto

    Login om te reageren
  12. undifined1 zegt

    17 maart 2017 om 17:46

    Jammer dat hij geen m/csi pakket heeft. Voor mij is dit de enige BMW die met m pakket mooier is. Vooral die kleine spiegeltjes staan een stuk beter

    Login om te reageren
  13. r3fl3x zegt

    17 maart 2017 om 17:50

    Vragen mag altijd natuurlijk.

    Login om te reageren
  14. kennone zegt

    17 maart 2017 om 17:52

    120k voor een w12. Dat waren nog eens mooie prijzen

    Login om te reageren
  15. Joost zegt

    17 maart 2017 om 17:58

    Hoge prijs want lage kilometerstand. Daar wil je dus niet mee gaan rijden….

    En die V12 heeft echt niets geleden als er bv 150k op de teller staat.

    Lekker laten staan dus..

    Login om te reageren
  16. willeme zegt

    17 maart 2017 om 18:03

    Het is geen echte: deurhendels zijn niet in kleur meegespoten!

    Login om te reageren
  17. Dino2400 zegt

    17 maart 2017 om 18:06

    Hoe plaats ik hier een plaatje?
    https://i.imgur.com/07iMhPU.jpg

    Login om te reageren
  18. Jansen zegt

    17 maart 2017 om 18:10

    De enige BMW op mijn wensenlijstje. Wat een bazenbak!

    Login om te reageren
  19. baklava zegt

    17 maart 2017 om 18:11

    Mooie auto, zou hem zo meenemen als ik het geld had.

    Maar wat is in vredesnaam ‘gers’? Is dat een nieuw woord?

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      17 maart 2017 om 18:15

      @baklava: weet je dat niet?! Jij bent ook niet blits…

      Als ik me niet vergis, is gers Rotterdams

      Login om te reageren
      • baklava zegt

        17 maart 2017 om 18:26

        @2wheeler: Check, soort van ‘cool, tof’ etc.?

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 maart 2017 om 18:16

      @baklava:

      Wel aardig van je om te verklaren waarom je dat geld niet hebt ..

      Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      19 maart 2017 om 04:21

      @baklava: gerse zal verse moeten zijn..

      Login om te reageren
  20. jannemaneke zegt

    17 maart 2017 om 18:20

    Een 8 reeks zegt me niks en deze kleur is ook niet om over naar huis te schrijven. En van de specs van deze wagen moet je de dag van vandaag eens zeer hard lachen, een recente 530d maakt gehakt van dit ding. Oude auto’s zijn niet interessant. Wie hier 90K voor neerlegt is niet goed wijs.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      17 maart 2017 om 18:26

      @jannemaneke:

      Mwah .. zat interessante ouwe meuk hoor ..
      OK .. dit exemplaar is dan heeeeeel toevallig nergens echt goed in behalve zuipen ..

      Login om te reageren
    • pa045 zegt

      17 maart 2017 om 18:39

      @jannemaneke:
      Die nieuwe 530d wordt ook oud en is dan net zo hard door de tijd ingehaald als deze auto.
      Wanneer de opvolger dan een elektrokar is, die tegen die tijd weer superieur is aan de door satansap aangedreven 5’er, denk je misschien nog eens met weemoed terug naar een ouderwetse benzine gestookte verbrandingsmotor die gromt.
      Ik ben blij dat er nog veel oudere auto’s te vinden zijn en dat ze bewaard worden. Het heeft zijn charme.
      Mensen betalen tegenwoordig om in de stoomtrein van Kerkrade naar Valkenburg te rijden. Wie had dat gedacht 30 jaar geleden?

      Login om te reageren
  21. raymondvaneck zegt

    17 maart 2017 om 18:33

    Wat een gave bak is het toch, vind alleen de facelift 840 mooier (en eigenlijk ook betere combi met V8)
    Kleur vind ik niet alleen op deze, maar op alle auto’s een bedaagde en afgrijselijke kleur zeker in combo met het schlagerzanger beige interieur.

    Login om te reageren
  22. right zegt

    17 maart 2017 om 19:22

    Wat een belachelijke prijs.

    Login om te reageren
  23. maferick74 zegt

    17 maart 2017 om 20:10

    Vragen mag altijd… jammer dat we er niet achterkomen of en wie deze zal gaan kopen en voor wat voor bedrag. Mijn corolla uit 99 staat trouwens te koop voor €9.995,00

    Login om te reageren
  24. ronald zegt

    17 maart 2017 om 20:45

    Mooi exemplaar maar de wielen kloppen niet vind ik .
    Deze horen er onder .

    http://www.youngtimerzakelijk.nl/uploads/images/image/BMW%20850%20CI%20%20%201992%20010.jpg

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      17 maart 2017 om 21:39

      @ronald: Deze zaten vooral onder de eerste series geleverde 850i, deze facelift van 95 zit dat toch anders, waren er veel meer velgen optioneel leverbaar, style 37 dus.
      http://www.bmwstylewheels.com/bmw/37

      Maar dit exemplaar staat volgens mij echt te hoog op zijn pootjes op een of ander manier, kijk er zo raar tegenaan.
      Prijs is idd gekkenwerk, voor dit geld heb je ook een 850CSI met zeer weinig km, en die zijn toch echt meer geliefd nog. Reëel gezien is hij met 50k heel erg dik betaald.

      Login om te reageren
  25. tarquesh zegt

    17 maart 2017 om 22:07

    Ik zou hem best willen hebben, maar ik heb geen 98k ergens in een ouwe sok zitten.
    Een wat minder exemplaar met meer kilometers die zijn er voor rond de 15k. Niet te goedkoop gaan kijken, want dan ben je als je je 8 serie eenmaal klaar heb ook 15k kwijt.
    Er zijn 8 cilinders met handbak, maar een v12 met automaat? In zo’n 8 serie moet er gepookt worden, hoe luxe de auto ook is uitgevoerd, zelf schakelen is verplicht en leuk.

    Login om te reageren
  26. s54s62 zegt

    17 maart 2017 om 22:28

    Deze club vroeg eerst €99000 voor deze auto. Velgen weliswaar origineel bmw maar niet origineel op 850ci. Staan daar veel mooie auto’s maar allemaal net te hoog geprijsd.

    Login om te reageren
  27. pinut187 zegt

    18 maart 2017 om 07:42

    Zeker goed uitgevoerd zo maar wat een geld.

    Login om te reageren
  28. MaartenD zegt

    18 maart 2017 om 09:40

    90k? Whahahahaha…..je kan je auto ook gewoon niet te koop zetten als je er niet vanaf wil….

    Login om te reageren
  29. alpinafanb10 zegt

    18 maart 2017 om 09:42

    Wat maakt het nu uit dat het geen origineel nederlandsche auto is? Dat gezeur moet eens stoppen. Ook de techniek vergelijken met deze tijd slaat ook nergens op.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      18 maart 2017 om 09:50

      @alpinafanb10: Een origineel Nederlandse auto is natuurlijk wel het mooiste, maar dat is gewoon niet realistisch, de Nederlandse automarkt is zo klein met dit soort dikke auto’s, een 8 serie is amper nieuw verkocht in NL destijds.

      Login om te reageren
      • alpinafanb10 zegt

        19 maart 2017 om 16:37

        @bofkont: waarom is dat het mooiste? Je kan een Alpina niet eens nieuw in Nederland kopen dus een Alpina is altijd import, ook een nieuwe!

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          19 maart 2017 om 16:50

          @alpinafanb10: dat klopt helaas, Bmw denhaag was tot 3 jaar terug officieel nog Alpina dealer.
          Een nieuwe alpina importeren krijg je gewoon een nieuw kenteken dat is Gwen probleem , maar een oude E39 Alpina met nieuw import kenteken doet gelijk afbreuk aan het geheel, kan er niets aan doen, Duitse import blijft ook altijd extra goed opletten .

          Login om te reageren
  30. sjaterantekomen zegt

    18 maart 2017 om 11:58

    In geen 90K jaar!

    Login om te reageren
  31. e1000bmw zegt

    18 maart 2017 om 22:00

    Met die kilometerstand? Standschade! Laat maar staan dus…

    Login om te reageren
  32. bonzoo zegt

    18 maart 2017 om 23:39

    Droomauto!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North