Niet overtuigd? Deze Lotus Exige op anabolen doet 0-300 in een bizarre 13.64 seconde…
Bouwt Hennessey de ‘gewone’ Venom op basis van de Viper, de Venom GT heeft zijn roots onsmikenbaar in Hethel liggen. Toch is dit meer dan zomaar een Lotus Exige met een iets meer peper in z’n achterste. Het chassis van de Lotus werd flink aangepakt, met een langere wielbasis en grotere spoorbreedte tot gevolg. In plaats van een vier- of zescilinder, lepelde Hennessey de V8 uit de vorige Corvette ZR1 in het motorcompartiment. Naar keuze met 750, 1000 of 1244 pk. En dat op een wagengewicht van 1088 kilo.
Dat dit tot bizarre prestaties lijdt, moge duidelijk zijn. Vanuit stilstand naar 300 km/u in 13.63. Zover wij weten doet alleen de Koenigsegg One:1 dat nog net ietsje sneller, maar die heeft een automaat. In deze Venom GT zul je gewoon zelf het pookje moeten beroeren. De topsnelheid bedraagt liefst 435,32 km/u…
Dit witte exemplaar heeft slechts 745 mijl aan asfalt onder zijn wielen gehad en is dus nog niet eens goed ingereden. Zie jij je als de aangewezen persoon om dit te doen, dan zul je vermoedelijk tussen de 625.000 en 800.000 euro moeten meenemen naar de Constantine & Pletcher-veiling op 28 juni aanstaande. Geen geld, zeker niet sinds Hennessey onlangs doodleuk twee ton bovenop de prijs van de Venom GT deed.
Heeft iemand hier al ooit eens een fatsoenlijke rijtest over geschreven?
@SimonMc: Matt Farah van Tuned heeft hem ooit is gereden voor z’n show. Die was er lyrisch over maar veel meer dan een rondje canyon was het niet. Sms Steven Tyler van Aerosmith anders even. Die heeft er 1 en schijnt er ook mee te rijden. Ipv enkel te stallen.
@E34M5Touring: sms? bestaat dat nog?
@henkhupelschoten: Ik heb geen Whatsapp oid dus voor mij nog wel.
@E34M5Touring: wil je me ping?
@pikkie: met jouw naam weet ik niet of mensen jouw ‘ping’ willen…
@gtwillem: ik heb Matt Farrah paar keer gesproken via Twitter. Kan ook nog.
@E34M5Touring: lastig, dacht dat ie dood was
@SimonMc: ja. Richard -dickie- Meaden in Evo magazine. Zeer positief.
@SimonMc: ja, Richard Meaden van Evo Magazine. Hij was zeer onder de indruk. Niet zozeer de motor, maar de bouwkwaliteit, comfort (!), en wegligging roemde hij. Oh, en de snelheid natuurlijk: niet alleen de monsterlijke kracht van de V8, maar ook hoe het vermogen op de weg wordt gebracht. Het schijnt niet het onrijdbare ding zijn dat velen denken. Ik zal even opzoeken welk nummer het is.
@gtwillem: video gelinkt… :-))
@gtwillem: nummer 180, zie de video.
@SimonMc: de video van Meaden met de Venom GT
Hennessey Venom GT | evo REVIEW: https://youtu.be/ens-ymqLKDA
@w0o0dy: dank je! Dickie Meaden heb ik hoog staan. Net zoals Randy Pobst trouwens, maar daar zou je gerust ook een AB artikel aan kunnen wijden. Die kerel is zo puur en accuraat in zijn verhalen over auto’s. Man naar mijn hart.
@SimonMc: Een van de beste video’s die de ervaring beschrijft is die van /DRIVE
https://www.youtube.com/watch?v=8hDDBN_pIUQ
Zeker een aanrader om even voor te gaan zitten.
Nou perridon doe het!
@casperfcb: Omdat hij gek is op snelle, lelijke auto’s?
@rikus: omdat hij van bizar snelle auto’s houd en ik dit in nederlandse wegen wil zien.
@casperfcb: Om hem dan een paar dagen later te verkopen zeker, met bijschrijft ” toch geen Veyron hè “.
@casperfcb: Die gast weet niet wat hij met zn geld moet…
@poarneemn: ik heb wel een idee: flink poar neemn!!
En dat met handbak? Pure gekte
van voor en door Texanen ..
daar snappen buitenstaanders toch nix van ..
@lincoln: Ik vind het stiekem best wel een heel gaaf ding…..
Gaaf ding blijft het toch. Lijkt me een leuk karretje voor de rijtest van A.S. Maandag.
@dutchdriftking: zwaar onderschatte auto. Door het vermogen lijkt het een soort autonmet maar een doel: zo snel mogelijk gaan. Maar het schijnt dat het echt een goed rijdbare auto is. Als ze hem met een lichtgekietelde LS7 (motor uit de C6 Z06) zouden leveren, met 600pk, slechts de helft (maar dan nog net zoveel als een HWA CLK GTR), dan zou het wel eens van de beste rijdersauto allertijden kunnen zijn. Wishful thinking…
@gtwillem: Helaas Only in the USA. Dan maar een Donkervoort GTO, ook heel leuk.
Ik zou daar best op willen bieden, maar zelfs als ik de Pennyrekening van zoonlief leegtrek ga ik het niet redden.
Is daar nog een beetje mee te rijden op de weg? Of kan je alleen maar op een landingsbaan rijden
Als we hem gezamelijk kopen. Allemaal een tientje inleggen