Koop deze Mercedes voor 330.999 euro

Auteur: , 78 Reacties

Geen tikfouten, wel een heel dikke occasion die ernstig op zoek is naar een nieuwe baas.

Een cultheld. Zo durven we de Mercedes 190E 2.5-16V Evo II wel te omschrijven. AB-coryfee Sacha ging ooit een blokje rond met deze hete Benz, het verslag daarvan lees/check je HIER. Ondanks het woeste uiterlijk levert de viercilinder “slechts” 235 pk, maar daar gaat het bij de Evo II niet per se om. Het gaat om présence!

De Evo I was oorspronkelijk bedoeld als homologatieauto voor de DTM en de Evo II is uiteraard het logische vervolg daarop. De koets heeft ondanks de hoekige vormen en de moeder van alle achterspoilers een Cw-waarde van slechts 0,29, aldus Mercedes. BMW reageerde op deze claim door te stellen dat de wetten der aerodynamica in Stuttgart kennelijk anders werken dan in München. Wie zei dat Duitsers geen humor hebben? Van de Evo II zijn 502 exemplaren gebouwd. De eerste 500 kregen deze zwart/blauwe lak en twee stuks werden zilvergrijs gespoten.

Een zeldzame auto dus en da’s altijd goed (of slecht, net hoe je ’t bekijkt) voor de prijzen op de tweedehandsmarkt. Deze occasion mag weg voor afgerond 331 doezoe en je kunt je afvragen of de adverteerder het bij het rechte eind heeft door te stellen dat het een prima investering is. Het lijkt ons sterk dat deze auto nog stevig in waarde gaat toenemen. Aan de andere kant: er staat nog geen ton op de teller en zo te zien staat de Merc er nog zeer netjes bij. Wie waagt een gokje?

Dank aan Rachid voor het tippen!



78 reacties

Misschien een domme vraag maar waar is Sacha gebleven, ik mis zijn geilheid voor het merk met de ster
@0517andries: Ik denk dat je misschien op zoek bent naar een meer homo-erotisch-geörienteerd forum?
@Jochempie: nee hoor Jochempie, je moet niet alles te letterlijk nemen zoals het er staat. Als reaguurder zou je dat toch wel moeten weten hierzo
@0517andries: ’t was maar een grapje hoor
@Jochempie: ik moest wel grinniken
@Jochempie: ga je niet de tijd mee :p? Tegenwoordig hoef je geen homo te zijn om liefde te tonen voor de ster. Oh, we gaan wel heel ontopic…
@0517andries: geen antwoord op je vraag nog: weet niemand waar Sacha is geblaven?
Vind het een meesterlijke machine, zeker! Eigenlijk is hij gewoon mooi van zijn lelijkheid. Zou er absoluut eentje willen hebben om hem vervolgens te koesteren in de loods en wanneer het weer het even toelaat zou ik hem uitlaten. Maar voor dit bedrag? Nooit! Wat een geld jongens…
@viezefreddyw: Een korte blik op een willekeurige Duitse occassion site leert je ook dat die prijs compleet van de zotte is.
@griffendahl: Klopt, over de grens kan je ze goedkoper vinden. De vraagprijs van dit ding is gewoon veel te veel… Maar ja, niet geschoten is altijd mis…
@viezefreddyw: ik denk dat de eigenaar gewoon €33,999 bedoelde. Maar waarschijnlijk is hij na een wijntje te veel uitgeschoten op zijn toetsenbord .
@brabusrocket: Als dat zo is haal ik hem vandaag nog op voor dat bedrag.
@viezefreddyw: Dat lijkt me sterk aangezien er maar 2 van zijn. Misschien dat je de zwart blauwe kan vinden, maar niet deze.
@griffendahl:
Precies,
Wat is er bijv mis met nummer 70/500; voor 140k op te halen in Zwitserland. 90k km’s en als we de advertentie moeten geloven: matching numbers.
(Zo te zijn handelt hij voornamelijk in leuk spul).
Ik vind het echt een gave auto, maar 330k is wel erg gortig. Ik denk namelijk ook niet dat deze nog erg veel in waarde gaat stijgen. De rek moet er nu toch wel een beetje uit zijn. Waarom zou je deze dan nog kopen? Als je nu een liefhebber bent met veel geld, dan kun je ermee gaan rijden en de afschrijving voor lief nemen. De investeerders zullen echter niet snel happen denk ik.
Hij is best wel heel erg dik maar voor 3 Ton?… nee
330k is wel wat te veel, en de staat is goed maar niet concours(zie spruitstuk oa.). De prijs is imo voor een concoursstaat model, deze is dat simpelweg niet.
Doe mij maar een 2.3 16v met nog een hele hoop ander leuk speelgoed.

Wel lache die opmerking van bmw. Dat bewijst namelijk wel dat ze destijds geen zak van aerodinamica snapten. De w201 is namelijk bizar zuinig op hoge snelheid en dat komt echt niet door de efficiënte motor. Want hoewel onverwoestbaar valt dat wel wat mee.

Hoe zuinig vraag je je dan af? 550km met nagenoeg constant 180 tot 190 op de teller en dan zuiniger dan 1 op 9 rijden. Met een volgepakte auto! Herhaaldelijk dat soort cijfers gehaald trouwens.
@lekbak: nou nou, valt wel mee met die kennis over ‘aerodinamica’ bij BMW hoor. Mijn e36 318i had voldoende aan 9 liter bij constant 180, de e46 320i die ik nu heb doet daar een litertje bij, maar dat vergeef je die r6 onmiddellijk. Denk dat de 2 merken elkaar wel waard zullen zijn hoor. Desalniettemin een mooie prestatie om met al die opsmuk een cw waarde van 0.29 te realiseren
@humpyourdog: nou is het natuurlijk zo dat mercedes destijds een generatie voorsprong had op de concurrentie, dus het is best een goed vergelijk opzich. Maar de e36 is wel een generatie nieuwer natuurlijk ;-)

Desalniettemin een nette waarde bij die snelheid.
@lekbak: haha goed punt! De w202 c180 van een vriend van mij was wel een stuk minder zuinig en pittig dan die 318i. Maar er scheelde uiteindelijk wel meer met die auto, dus misschien functioneerde het allemaal niet meer zoals het ooit bedacht was…
@humpyourdog: mercedes motoren zijn meestal niet zo pittig. Ze zijn meer op comfort afgesteld. Koppel en een lineaire vermogensafgifte dus.

De w202 is niet de beste auto die mercedes ooit gemaakt heeft. Ze rijden wel goed als ze goed zijn maar ze roesten en hebben graag storingen. Sommige mensen zouden zelfs zeggen dat de e36 de betere auto is. Ik niet. Maar die mensen hebben wel gelijk.
@lekbak: de W202 is een dieptepunt. Klinkt hard maar mensen die zo eentje hebben gehad mogen geen oordeel vormen over Mercedes “gebaseerd op ervaringen met Mercedes”. Want die auto was echt niet Mercedes-waardig.
-edit: u is right, gefixt!-


OT: Hoewel ik dit een über geile bak blijf vinden is dit bedrag wel heel erg hoog (menig ferrari wordt van dit bedrag nog jaloers) geschat lijkt mij, voor dat geld kan ik me toch wel leuker speelgoed bedenken.
Eigenlijk stiekempies de één van de mooiste Mercedessen ooit gemaakt die 190.
En dit is de Evo van de Evo, soort van street legal Prodrive Impreza of een echte Abarth homologatie Delta Integrale voor op straat, Een TWR Rover Vitesse met interieur.
en zoiets kost gewoon een paar centen.
Me sluit zich aan bij lekbak : een geweaune 2.3 16 klepper is mooi genoeg !
Da’s een beste prijsstijging, want 2,5 jaar geleden stond er in ons land 1 te koop voor €55k.
@volvo-s60-adept: ze zijn compleet gek geworden in de Autowereld
Heb dat ding 2 jaar geleden nog zien staan bij ASV en uiteraard even binnen staan neuzen. Vraag me af of Cees er ook zoveel voor gekregen heeft, of dat het een wagen van een klant was. (volgens mij niet overigens)
@jack_abarth:

Oh nee, dit is niet dezelfde.
Dit is een import met kenteken 88-HXD-9 en die van ASV (de auto waar @autoblog mee reed) was een origineel Nederlandse wagen.
Dan mag ‘ie de moeder aller spoilers hebben en echt superdik zijn, 341k is wat mij betreft de moeder aller overdreven vraagprijzen.

Wat de auto zelf betreft; wat een beauty!
@amphiby: Een evo met een impreza spoiler.
Dit vind ik de meest ultieme benz ooit! Wat een beest! Vergeet de gullwilng en sls e.d. , dit is de aller vetste
Een erg leuke klassieker, maar 3 ton? Die bubbel is nou wel heel groot aan het worden. Waarmee vergelijken ze dit model dan ? Zijn de concurrenten uit dezelfde tijd van andere merken dan ook zo duur ?
Erg gaaf en zeker in de gelimiteerde Evo uitvoering maar 330k vind ik wat enthousiast. Ik vind het erg jammer dat de normale 190 16V ook onbetaalbaar aan het worden is. Twee jaar terug zag ik exemplaren voor rond de 10.000 gaan, nu moet je al minstens het dubbele meenemen.
330k!! met een lege brandstoftank,leuk maar 330 gaat niemand betalen.
Bruut ding blijft dit toch om te zien. Eigenlijk verdiend ze nog een pk of 150 extra, dat zou beter matchen met het uiterlijk.

Heeft Sasha jaren geleden ook niet een video gemaakt met een evo?
@kapitein: Wellicht zou je het artikel eens moeten lezen…
Mooi, maar hoe overtuig je je vrouw dat dit iets anders is als dit?: http://www.benzinsider.com/wp-content/uploads/2009/04/mercedes-benz-slr-mclaren-tuning-540×351.jpg
@pomoek: wahaha ik denk dat de gemiddelde vrouw gewoon een verschrikkelijk foute MB ziet staan. Die vindt 3k meer dan genoeg voor zo’n “barrel”
Jezus, Grauwelijk GRUWELIJK dit! Ontzettend vet en absolute droomwagen!
Zo dat filmje uit 2007 … ik kan de pixels nog zo ongeveer tellen als ze voorbij komen!
Heb deze evo nooit zo gesnapt, toen deze geïntroduceerd werd was hii al niet zo snel. Maar heeft wel spoilers als of ie net het wereldrecord snelheid heeft verbeterd. Doe mij maar een e500 limited dat klopt tenminste.
@thomasthomas: Ik ga voor een groot deel met jou mee. Een 500 E Limited… Man, dat vind ik wel zo’n fraaie auto. Heel erg dik maar toch ingetogen. De kenner ziet pas dat je een 500 E rijdt. Maar die dingen beginnen nu ook veel te duur te worden. Voor een beetje schappelijk exemplaar betaal je al gauw rond de 60.000 euro volgens mij. En dat terwijl het een auto is die ruim 10.000 keer verkocht is..
Op basis van de pookknop is dit nummer 365 van de 500. In de tekst wordt over 500 donkere en nog 2 zilveren gesproken. Wie weet het verhaal daarachter?
Voor dat geld koop je ook een SLS AMG Coupe met minder kilometers op de klok. En eerlijk gezegd denk ik dat die meer in waarde gaan stijgen dan deze auto.
Tja. Het is dat wij hier wel beter weten maar mijn vriendin noemt het “Turkentuning uit de jaren 80”.
@lolikbenbol: Nou zag ik vanmorgen nog iemand met een migratieachtergrond in zo’n ding rijden.

En ik moet eerlijk zeggen, het is gewoon hetzelfde apparaat als ik vanmorgen zag rijden. Alleen had die van vanmorgen niet zo’n spoiler erop. En tja, ik kan wel beter weten, maar het verandert eigenlijk weinig aan de zaak dat de auto’s erg veel op elkaar lijken.
Deze, of een full options vlamnieuwe S65 AMG coupe….
@e34m5touring: Full options ga je niet halen. De vanafprijs is 318K voor zo’n ding. Dus je kunt nog wel iets aanklikken. Maar veel gaat het niet zijn. De S63 daarentegen kun je wel op full options krijgen voor dit geld.
@kilum: Configureer hem maar eens. 335k full. Zelfs met keramische remmen twv 8700,- Die 65AMG is niet bepaald karig uitgerust, hoop dingen die optioneel zijn op de 63 zijn standaard op de 65. Voor mij een no brainer overigens, altijd de 65AMG.
@E34M5Touring: designo interieur is ook een optie bij die dingen toch? Daar kan je ook al vele duizenden euro’s op stuk slaan.
@lekbak: Die kun je niet aanvinken in de config. Maar zelfs met optioneel leer (die je wel aan kunt vinken) en bijzondere trim etc. kwam ik op 335k. Je kunt via Designo etc vast nog wel 50k op die auto plakken maar dan praat je wel over hele specifieke dingen zoals gegrafeerde stoelen met familiewapen oid. Maar goed, dat was m’n punt ook niet. Je koopt voor dit geld gewoon een nieuwe S65AMG met extra opties (laat ik het dan maar zo stellen). Dat dit soort bijzondere 190’s flink geld kosten verbaast niemand zich over, maar dit is gewoon belachelijk. Ik vind 200k voor zo’n ding al echt heel dik betaald, nog eens 130k daarbovenop is gewoon gekkenwerk, hoe cool de auto ook is.
@E34M5Touring: ik ben het helemaal met je eens. Dit is een leuke auto voor 50.000 euro.
@e34m5touring: Dat ben ik verder ook wel met je eens. 200K is alleen nog steeds 100K te veel. Dit is een beetje een concurrent van de E30 M3 Evo II. Dus zou die prijs ook vergelijkbaar moeten zijn.
@kilum: Ik denk dat je dit kunt vergelijken met bijv. een Cecotto uitv. van de M3, die gaan ook rond de 200k, vandaar dat ik die prijs noemde. Vind ik ook belachelijk geld maar dat is blijkbaar de markt.
Definitie van coginitieve dissonantie: Een Mercedes 190E 2.5-16V Evo II kopen voor EUR 330.999
(cognitieve)
Hahaha! Dan ben je toch wel van het padje om 330K aan euro te vragen voor zo’n auto. De helft hiervan lijkt me al redelijk stijf aan de prijs.
Voor die 330.000 kan je zoveel andere leuke auto’s kopen, die nog wel kans hebben meer waard te worden.
Erg gruwelijk lekker dik ding maar niet voor dit geld, man man..
DRIE HONDERD DERTIG DUIZEND EN NEGENHONDERD NEGEN EN NEGENTIG euro voor deze auto?? Volgensmij heeft de heer Van de AA iets te veel geblowd. Voor deze prijs staat hij daar over 190 jaar nog in de showroom te koop….man man man ;-)
Ooit was er een project van een 2.5 Evo look a like op basis van een C klasse met een 6.2 amg blok er in. Was een rus geloof ik. Iemand die weet hoe het er voor staat met dat project?
@dutchdriftking: er zijn meedere van dergelijke projecten. Sommige zijn best gaaf gelukt.
Gezien de prijs issie toch niet zo heel “ernstig” op zoek naar een nieuwe eigenaar, en zo graag wil de huidige eigenaar er dus ook niet van af….
Mooie auto, maar met 235 pk naar mijn smaak te weinig ‘bang for the buck’ om er een dergelijke prijs voor neer te tellen. Natuurlijk is het een zeldzame auto, maar desondanks vind ik het teveel geld.
Ik zou hiermee door de McDrive gaan
Mooie prijs, als je het ervoor krijgt.
via Android app
Van der Aa heeft deze auto al jaren en verhoogt zo’n beetje elk half jaar de prijs met een halve ton. Hij wilt hem gewoon niet verkopen want iedereen weet dat je nettere exemplaren voor de helft kan vinden.
Met deze prijs staat hij dus eigenlijk niet te koop.
wat carlogeenen dus ook zegt ;-)
Dit bedrijf hanteert meer van die achterlijke vraagprijzen , ze willen niet verkopen, waarschijnlijk een witwas bv.
Het is een geile bak, zeker weten. Maar godmiljaar: 331 meier is echt veel en veel te gortig. Ik betwijfel of ie dat ook daadwerkelijk gaat opbrengen.
@toyotafortuner: een meier was vroeger de benaming voor een briefje van honderd (gulden)…
Je bedoelt waarschijnlijk 331 mille?
Van de week nog een Evolution (1 van 200) verkocht via de lokale mercedes garage voor 77000 euro
Hij vraagt veel, teveel. Misschien moet ie veel zwart geld witwassen
Die @rachid heeft creatieve zoekcriteria…!
Nog niet misschien voor 33,9k.
Kansloos, een vierdeurs auto levert nooit zoveel op. De echt dure jonge klassiekers (min. 50.000 euro) zijn, met een paar uitzonderingen, vrijwel allemaal 2 deurs coupé’s of cabrio’s.
De 190 is een ( te) hard geveerd basismodel, zeer geliefd in Gambia als taxi, daar stikt het er van. Deze uitvoering mag dan wat exclusiever zijn, maar zelfs een liefhebber zal waarschijnlijk niet meer dan 30 mille bieden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).