Schade oogt ruw, maar valt erg mee!!
Niet mijn woorden, maar die van de adverteerder. Lijdend voorwerp in deze is een Mercedes E63 S 4-Matic Estate, die onder handen is genomen door Brabus. Na deze krachtkuur was de auto goed voor 850 pk. Dat is veel vermogen, zelfs voor een auto met vier aangedreven wielen, en we vermoeden dan ook dat de kersverse eigenaar iets te fanatiek op het gas is gegaan.
Het kenteken is deels onleesbaar gemaakt, maar de beginletters KF verklappen dat de auto ergens rond augustus dit jaar op Nederlands kenteken is gezet.
Hoewel de schade volgens de verkopende partij minder heftig is dan hij lijkt, lijkt het verstandig een andere E-Klasse aan te schaffen en de aandrijflijn (motor loopt nog goed) en interieur (enkel zij-airbags geklapt) over te zetten. Heb je gelijk een leuke sleeper, die je dankzij de verkoopprijs van 58.500 euro voor deze schadeauto vast voor minder dan een ton moet kunnen knutselen.
Dank allen voor de tips!
Schade!
Mag Duits of Nederlands worden uitgesproken.
Hmmm wat blikschade, valt wel te repareren toch?
@pinut187: Kun je hier nog de BPM uit halen bij export? dan inderdaad export en blok fijn ombouwen in een gelijkwaardige E. Dan ben je met sleutelen voor minder als 10.000 klaar
Gewoon overzetten in een W211 E-klasse in Elegance uitvoering en een E200 badge achterop. Heb je de perfecte sleeper.
Hier heb ik vorig jaar in proefgereden bij Timmermans. Bij volgas werd je serieus haast duizelig. Iets van 1400nm had dit ding.
Zuur om hem er nu zo bij te zien staan.
@cpp1: Wat is het geworden uiteindelijk?
@cpp1: 1400nm!!!! Dat dat materiaal dat aan kan, bizar
@lekkaah: het materiaal kan dit aan, de bestuurder echter…
@cpp1: onbegrenst hebben Brabussen idd zoiets maar volgens mij begrenzen ze hem op “maar” 1100 nm om de versnellingsbak te sparen
Denk dat het nog vies tegevalt om deze weer perfect te krijgen. Plaatwerk en accesoires zijn nog te doen. Maar met een zelfdragend chassis is alles zo krom als een banaan met zo’n zijwaardse inpact. Succes ermee!
@piquet1986: jetcars lukt alles
Oh neeeeeee! Dit doet een beetje pijn.
Motor loopt nog goed… De aandrijflijn heeft toch wel een tik gehad hoor linksvoor. En wat is dat interieur saai en lelijk zeg! Maargoed, inderdaad wel een leuk projectje om dit blok ergens anders in te sleutelen.
@trustmeiamanengineer: dat interieur inderdaad zeg.. Betaal je 3 ton en krijg je zo’n saaie werkplek
@trustmeiamanengineer: lijkt mij leuk om t blok, bak, stuurinrichting en aandrijflijn een merc s w126 te lepelen. Staan mensen bij t stoplicht toch voor grote verrassingen..
Een brabus motor met 850pk in een standaard e-klasse trappen..? weet ik zeker dat die na een maand ook te koop staat bij bovenstaande verkoper
850peekaas……… welke auto/mens kan dat nou fatsoenlijk handelen, weet zeker dat hij affabriek misschien nog wel ‘beter’ rijdt
Geld is makkelijker te verkrijgen dan voertuigbeheersing.
Hoe bepaal je nou of dit een goede deal is of niet?
@matonias: vragen of je een proefrit kunt maken, als je dan nog een donut lukt, zeg ik; doen!!
That’ll buff out!
Ze hebben m al makkelijker voor t oog gemaakt.. voorruit eruit gesneden etc.. denk dat de AB optie t beste is, donor en overbouwen!
@ricksmits: helemaal mee eens, kijken naar de schade op het dak en a pilar zou het me niet verbazen als deze een koprolletje heeft gemaakt
Is dit niet die mocro bak die een burnout/donut deed op de snelweg?
@baklava: niet met 4wd nee
@baklava: Nee was een C63
Vind die SLR Mclaren achterlichten niet misstaan.
Is/was het nou een 350cdi met een peper in zijn reet? Of een originele E63 met een Brabus sausje?
Denk dat onze autoverzekering volgend jaar ook stijgt nu ze ca. 260.000 euro (waarde minus wrak) hebben moeten uitkeren.
Haha succes deze carrosserie is nu zo krom als een hoepel hier maak je echt niks meer van. Hooguit voor onderdelen idd. Verder natuurlijk zonde van zo’n gave auto. En hopelijk is er niemand ernstig gewond geraakt!
Leuke motor en aandrijflijn om in je junkyard racer te tassen
Als je de kentekens vergelijkt met elkaar en dan die van de eerste toelating, verschild dat een half jaar ongeveer, dit is dus niet de auto die bij Thijs Timmermans te koop stond
@e36m3gt: dat vroeg ik mij inderdaad af, bedankt voor de opheldering
wat een klapper heeft ie gemaakt
Jammer dat het op kenteken geen Brabus is. Paar jaar geleden spotte ik een keer zo’n Brabus E-klasse K8 met 6 uitlaten :p, die stond wel als Brabus op kenteken.
Achja deze is toch total loss.
Heb eens een auto (mijn eigen) op zo’ n trekbank weer rechtgetrokken zien worden. Was achteruit tegen een paal gereden ( ja, is dom). Dat zal hiermee toch ook gewoon kunnen?
@alfablog: ik heb gehoord, afhankelijk van de hoek en impact, dat het nooit meer 100% recht wordt. Maar er moet toch wel ergens een specialist zijn die het wel kan denk ik.
Je hebt wel lef als je dit lijk koopt. Kunnen een hoop addertjes onder het gras zitten!
Vraag mij toch af waarom op kenteken dit een diesel is.
Zulke schade, en dan airbags niet uitgeklapt? Toch benieuwd hoe dit dan ontstaan is, is er misschien iemand tegen een geparkeerde Brabus geschoven?
Ik vind dit erg zonde ik en mijn vader hebben met deze Mercedes nog een stukje mogen rijden was echt een super gaaf ding zon brabus ik vind het echt zonde
@mercedesgl500: Wel in zo’n auto rijden, maar geen geld voor een toetsenbord waarvan alle toetsen werken?
@klaasjevaak: hebben erbij zetten en dan spreek je perfect Nederlands
Ik bied de helft, neem dan alleen de motor mee…
€ 309.000,-… Serieus… Oh, dat is de prijs ná onderhandeling?
Auto is gewoon te maken als nieuw geen probleem als de juiste man er aan begint.
Kenteken in de tekst klopt niet hoort niet bij deze auto.
Nieuwe kopen en als donor gebruiken is idd de beste optie het chassis is ook krom…