Dit zou zomaar eens de nieuwe BMW M5 kunnen zijn

Auteur: , 29 Reacties

De 5 is pas enkele dagen officieel en nu al hebben krijgen we de eerste plaatjes van de M5 onder ogen.

BMW M5

Het gaat om een tweetal afbeeldingen van zowel de voor- als achterkant. Het zijn screenshots (of eigenlijk foto’s van een beeldscherm) van CAD-modellen, 3D-software die veel wordt gebruikt tijdens het ontwerp en ontwikkeling van nieuwe auto’s. Kijken we naar herkenningspunten als lampen, kofferklep en grille, dan hebben we hier overduidelijk met de nieuwe G30-Baureihe te maken.

De bumperpartijen zijn echter een stukje agressiever dan we tot nu toe bij de nieuwe 5 hebben gezien, al zien we zeker aan de achterzijde wel visuele overeenkomsten met het M-pakket van de Fünfer. Op de achterklep is met enige moeite een M5-logootje te ontwaren, om het een en ander verder te verduidelijken.

De herkomst van de foto’s is niet exact te achterhalen. De foto’s verschenen op de website van The Cammed & Tubbed-podcast, die beweren de foto’s van een anonieme bron binnen BMW te hebben gekregen. Aan de andere kant zien we een zeer gedetailleerd computermodel, met technische details achter de lampen en in de motorruimte die voor een buitenstaander op basis van de nu bekende persfoto’s niet te achterhalen zijn. Ergo: pin me er niet op vast, maar mijn plausibel-meter slaat uit naar ‘behoorlijk geloofwaardig’.

Kijken we naar de techniek, dan schreven we al eerder dat we een 4.4 twin-turbo V8 met zo’n 600 pk en 800 Nm verwachten, te allen tijde gekoppeld aan een automaat. Voor het eerst zal ook vierwielaandrijving op de M5 een optie worden…

BMW M5



29 reacties

Nieuwe VW’s, Audi’s en BMW beginnen er allemaal een beetje gedateerd uit te zien omdat ze zo geforceerd moeten lijken op het vorige model.
Iedereen kan toch zelf wel bedenken hoe de nieuwe m5 eruit gaat zien.
Zeer waarschijnlijk een gewone 5 ,alleen iets lager,brederen een paar extra luchtroosters.
Mooie Lexus hoor ..
Niet echt materiaal voor het museum voor schone kunsten ..
Achterkant net een 3 serie..
Die lange reflectoren van de M2/X5M/X6M erop zijn me toch een partij lelijk.
Dit zou ook zomaar eens de M-styling bumpers kunnen zijn…
Ziet er leuk uit zo met al die kleurtjes, ipv een standaard grijze kleur
Ik zie geen intercoooooler?? Dus weer de oude v10 onder de kap?? Zal wel weer te mooi om waar te zijn..
@kennone: of een V12? Vanwege al dat wagengewicht geen overbodige luxe zo onderhand…
Die uitlaten doen denken aan de M550d of 550i. Als het dan toch de M5 is.. vaarwel dubbele uitlaatpijpjes?
@misterdrogba: waar zie jij uitlaatpijpjes? Die zijn helemaal niet ingetekend hier. Absoluut zeker dat de M weer 4 eindstukken krijgt.
Leuk. En nu?
Wat een lachwekkende ‘diffuser’.
Hebben ze eerst een digitale crashtest gedaan met de achterkant?
Automaat?? Hoe kom je daar bij? Een gerobotiseerde manuele bak met dubbele koppeling zou ik zeggen. Helemaal niet hetzelfde hoor.
Lijkt me eerder de M50D
Wel dik zo’n groene ruit.
Dan maar historisch incorrect met de awd, wat zal dat uit de startblokken schieten. Denk dat een heel groot deel van de klanten toch voor deze optie zal gaan. Ik zelf wel denk ik.
Prachtig gewoon. Op basis van deze plaatjes alleen al zie je dat de concurrentie geen schijn van kans maakt. Als je naar de voorspoiler en diffuser kijkt zie je dat een rondje Ring in 7.10 moet lukken als het niet sneller is.

Dacia Logan MCV maak je borst maar nat…
Waarom is de v8 trouwens geen 0.5L per cylinder zoals bmw’s nieuwe geloofsregels dat voorschrijven?
@super: Ze zeiden dat al toen de E9 een 3.0 kreeg. Kennelijk kost het ze gewoon wat tijd om deze wijsheid te implementeren.
Daar gaat een kop rollen. Neem vooral even een foto van je Catia-bestand van een nieuw model. Duidelijk een disgrunteled employee..
@jochempie:
Lijkt me ook bij BMW zelf vandaan komen, die assembly is veel te gedetailleerd om bij een toeleverancier vandaan te komen.
Of misschien een Chinese schaalmodel producent die voortaan kan fluiten naar orders.
@harrie: dat zou ook nog kunnen, maar we turen volgens mij door de transmissietunnel. Hoewel een goede schaalmodellenbouwer die ook precies namaakt.
M-styling is al bekend, zijn te zien bij de officiële foto’s. Dan is een M5 toch al zo bedacht, qua styling? Dikkere pijpen, luchtroosters aan de zijkant en wat lager op de wielen.
Waarom moet bij BMW enkele details 2 maten groter dan je zou verwachten? Die nieren zijn echt veel te groot, evenals de achterlichten
@87sandyd: je kijkt naar een 3D model met een sterk fisheye perspectief, alles wat direct in je beeld zit wordt uitvergroot..
Das gewoon de 518d M-pack hoor, niks om je speekselklieren aan te vermoeien… ;)
Niet verrassend, wel nog altijd heel dik.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).