• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop deze oude bekende voor 460.000 Euro

Auteur: jaapiyo, gepost 20 oktober 2019 om 21:55 – 30 Reacties

Afbeelding Koop deze oude bekende voor 460.000 EuroAfbeelding Koop deze oude bekende voor 460.000 EuroAfbeelding Koop deze oude bekende voor 460.000 EuroAfbeelding Koop deze oude bekende voor 460.000 EuroAfbeelding Koop deze oude bekende voor 460.000 EuroAfbeelding Koop deze oude bekende voor 460.000 EuroAfbeelding Koop deze oude bekende voor 460.000 EuroAfbeelding Koop deze oude bekende voor 460.000 Euro

964
De voetafdruk van @wouter staat nog op het gaspedaal.

Onlangs had @wouter weer een ontzettend vervelende werkdag te pakken (check hier de beelden). Meestal rijdt hij vooral in splinternieuwe auto’s, maar dit keer moest hij op pad met een of ander gemodificeerd oud hok. Gelukkig voor hem ging het niet om een Calibra met zelfbouw-tuning (hoewel dat ook best geinig zou kunnen zijn), maar een affengeile Porsche 911 van de 964 generatie. Het apparaat is het geesteskind van Raphael Gianotten, die zich tot doel gesteld had de ultieme 911 voor de straat te bouwen, mede door het implementeren van wat rally-goodies.

De gedachtengang is even origineel als simpel: de openbare weg lijkt over het algemeen eigenlijk veel meer op de gemiddelde rally-proef (nou ja, op asfalt dan), dan op een exteem glad circuit zonder imperfecties. Dus in plaats van je straatauto perfectioneren voor de ‘Ring, is het eigenlijk logischer om ‘m te prepareren voor de ELE. Vandaar dat de 911 RAPH L1 vierwielaandrijving en een speciaal ontwikkelde sequentiële bak heeft. De ‘L’ in L1 staat overigens voor Lightweight, een referentie naar de beperkte oplage 964 RS Lightweights die Porsche zelf ooit bouwde.

Uiteindelijk is het project ‘volledig uit de klauwen’ gelopen, zou je kunnen zeggen. Je hebt van die mensen die als ze eenmaal ergens aan beginnen niet meer van ophouden weten voordat alles perfect is. Zo werd de motor aangepakt om 450 atmosferische pk’s te leveren, heeft de auto de magnesium Cup 1 wielen (geen lucifer tegenaan houden), werden er met de hand gemaakte carbon onderdelen toegevoegd (waaronder de stoelen) en is er zelfs een beetje goud in de klokkenwinkel verwerkt. In totaal heeft het zo’n 2.000 uur gekost om de Elfer te krijgen zoals ‘ie nu is. En ja, de prijs is daar helaas ook naar. Voor 460.000 Ekkermannen is er natuurlijk een heleboel te koop. Toch voor deze unit gaan?

Dank Torsten voor de tip!

Ook interessant!

  • porsche 964 gestolen
    Nederlandse Porsche 964 gestolen in Italië!
  • Te koop: de gegevens van 39.000 Porsche-klanten
  • Elektrische 964
    Gaat een elektrische Porsche 964 werken?
  • The Collectables Porsche 911
    Porsche 911 (964) Carrera 4

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 964, blauw, Klassiekers, occasion, Porsche

Vorig bericht: « Column: Aston Martin moet geen McLarens bouwen
Volgend bericht: Is deze Huracán zonder V10 nu verpest? »

Lees Interacties

Reacties

  1. bas2014 zegt

    20 oktober 2019 om 21:59

    Geen hond die het verschil ziet tussen een leuk aangepakte standaard 964 van 50K en deze. Rijdt ook nog beter voor dat geld en wat upgrades.

    Never nooit dus voor dat geld.

    Login om te reageren
    • AstonMartinDriver zegt

      20 oktober 2019 om 22:06

      @bas2014: agree, 911 is 911 2 me

      Login om te reageren
    • kritisch zegt

      20 oktober 2019 om 23:21

      @bas2014: dat is nou juist het ding. Je koopt het niet voor een ander maar voor jezelf. Deze auto koop je ook alleen als je alle auto’s al hebt uit de Porsche geschiedenis

      Login om te reageren
      • bas2014 zegt

        21 oktober 2019 om 07:28

        @kritisch: Juist, dan hoef ik niet te pochen met het feit dat ik een ‘RS’ heb, die feitelijk amper afwijkt van een 964 met wat upgrades.

        Login om te reageren
        • hansiepie zegt

          21 oktober 2019 om 09:14

          @bas2014: +1

          Er staan genoeg 964jes te koop die voor pak ‘m beet 60K fraaier, beter en sneller zijn.
          Lekker zelf van genieten zonder dat je je gek laat maken door overpriced badges.

          Login om te reageren
          • langejohn zegt

            21 oktober 2019 om 17:04

            @hansiepie: fraaier, beter en sneller voor 60k? Je lult uit je nek.

            Login om te reageren
    • torsen zegt

      21 oktober 2019 om 14:03

      @bas2014: Dit is een standaard 964 met upgrades. Geen RS.
      Als je dus totaal doorslaat met het upgraden en er 2000 uur aan arbeid in stopt kan het zijn dat de prijs iets uit de klauwen loopt.

      Login om te reageren
  2. rhellema zegt

    20 oktober 2019 om 22:08

    Soms kan je zoveel geld stukgooien tegen een auto terwijl je al weet dat je dat er nooit voor terug gaat krijgen. Ik denk dat dit ook zo’n verhaal is.

    Login om te reageren
  3. mwti zegt

    20 oktober 2019 om 22:10

    Waarom? Doe maar voor 2 ton een jonge 991.2 GT3 RS. Heb je nog 260K over.

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      21 oktober 2019 om 07:46

      @mwti: zonder enige twijfel, misschien zelfs nog een .2 RS voor die 200 extra toeren.

      Login om te reageren
      • flatsixx zegt

        21 oktober 2019 om 07:46

        @flatsixx: *met twijfel dus

        Login om te reageren
  4. thomcarspotter zegt

    20 oktober 2019 om 22:14

    Die prijzen van de retrobuild 964/993 911’en gaat nergens meer over met die creaties van Singer, Von Schmidt en nu dit. Waarom moet het allemaal zo extreem duur zijn?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      20 oktober 2019 om 22:18

      @thomcarspotter: Blijkbaar omdat men er voor betaald.

      Net als Alfaholics. Weliswaar minder maar gaat ook naar de 2 ton dacht ik. En er staat een wachtlijst op hè. Als je nu iets besteld kan je wachten tot ongeveer 2025.

      Login om te reageren
    • frederik zegt

      20 oktober 2019 om 22:26

      @thomcarspotter: Omdat er heel veel werk in gaat zitten, plus dure onderdelen. Of je het ook wilt is een tweede.

      Login om te reageren
  5. tjaab_snel zegt

    20 oktober 2019 om 22:23

    Voor wie iets meer wil weten over hoe het mooie geluid tot stand komt bij deze Porsche, dat is mede mogelijk gemaakt door een Nederlands bedrijf dat echt perfect gelijke lengte uitlaat(spruitstukken) maakt: https://celeritech.nl of check hun Insta: https://www.instagram.com/celeritech.exhausts/?hl=nl

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      21 oktober 2019 om 11:14

      @tjaab_snel: je bent zo vol met superlatieven dat ik begin te vermoeden dat je zelf bij dat bedrijf werkt!

      Login om te reageren
  6. polak zegt

    20 oktober 2019 om 22:45

    Ik heb het filmpje nog maar weer eens bekeken maar kan goed snappen dat er mensen die het er voor over hebben. Dit is geen auto die een beetje getweakt is.

    Login om te reageren
  7. tjorque zegt

    20 oktober 2019 om 23:15

    Te retrotastisch voor mij.

    Doe mij maar nieuwerwets en liefst met turbo’s. (Hoewel ik zo’n oude turbo wel eens wil rijden op een grote vlakte om te ervaren hoe listig die dingen kunnen zijn)

    Login om te reageren
  8. ghost zegt

    21 oktober 2019 om 00:18

    Past wel goed bij mijn riviera blauwe S3, maar de prijs is net even (9x) te gek..

    Login om te reageren
  9. frankvr zegt

    21 oktober 2019 om 00:35

    Deze is niet te koop, voor 460k bouwen ze er een voor je: “The price is based on a new car to be built. The color of the exterior and interior can be determined by yourself. Delivery time from order is 6 months.”

    Login om te reageren
  10. jasbelle zegt

    21 oktober 2019 om 00:56

    Als het echt de ultieme 911 was geweest had ie m zelf wel gehouden.

    Login om te reageren
  11. sanderz28 zegt

    21 oktober 2019 om 08:35

    Best een mooi ding maar irriteer mij mateloos aan die zwarte koplampringen, spuit die dan in kleur?

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    21 oktober 2019 om 09:39

    Tja, doe mij dan maar een Singer voor een half miljoen….

    Login om te reageren
  13. Robert zegt

    21 oktober 2019 om 09:54

    Vreemde gedachte, een ‘lightweight’ model ontwikkelen en daar dan goud in toepassen (± 2,5x zwaarder dan staal en ± 7x zwaarder dan aluminium).

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      21 oktober 2019 om 10:19

      @rrrobert: Ja, maar dat kan beter tegen de hitte van de toerenteller als die weer eens in het rood staat.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        21 oktober 2019 om 10:31

        @cossiekiller: er zijn 1001 legeringen mogelijk, zowel in staal als aluminium, die hoge temperaturen kunnen weerstaan. En dat hoeven geeneens dure exotische materialen te zijn.

        Login om te reageren
        • cossiekiller zegt

          21 oktober 2019 om 12:26

          @rrrobert: Het was een grapje ;-)

          Login om te reageren
  14. mc96 zegt

    21 oktober 2019 om 11:52

    Volgens mij ben je goed gek als je zo veel geld stuk slaat op dit ding. Voor de helfd van het geld is er genoeg leuks te koop waarmee je minstens zo veel fun kunt vekeven

    Login om te reageren
  15. mc96 zegt

    21 oktober 2019 om 11:53

    Helft ?

    Login om te reageren
  16. lightisride zegt

    21 oktober 2019 om 16:09

    Mooi, maar maakt wel idioot veel herrie.
    En een onbeschermde rolkooi? Daar mag je, dacht ik, in Duitsland niet mee rond rijden. En is inderdaad niet zo’n goed idee. Helmpje op dan maar? met oorpluggen.
    ik denk niet dat er veel kilometers mee gemaakt gaan worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North