• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop deze Peugeot 206 en wacht tot VTEC erin vliegt

Auteur: jaapiyo, gepost 2 november 2017 om 21:53 – 61 Reacties

Afbeelding Koop deze Peugeot 206 en wacht tot VTEC erin vliegtAfbeelding Koop deze Peugeot 206 en wacht tot VTEC erin vliegtAfbeelding Koop deze Peugeot 206 en wacht tot VTEC erin vliegtAfbeelding Koop deze Peugeot 206 en wacht tot VTEC erin vliegtAfbeelding Koop deze Peugeot 206 en wacht tot VTEC erin vliegtAfbeelding Koop deze Peugeot 206 en wacht tot VTEC erin vliegtAfbeelding Koop deze Peugeot 206 en wacht tot VTEC erin vliegtAfbeelding Koop deze Peugeot 206 en wacht tot VTEC erin vliegt

206-Honda
Huh?

Jazeker, deze Fransoos heeft een harttransplantatie achter de rug. En dat is zoals je al kan zien op de foto’s niet het enige wat er verspijkerd is aan deze oude bekende. Het begint al met de buitenkant. Er zit een wilde bodykit op, inclusief spoilers, booskijkers, kekke spiegels en een ‘gladgemaakte’ achterklep. Als klap op de vuurpijl scharnieren de portieren ‘naar boven’. Lambo Style Doors op een hatchbackje, ze bestaan dus nog.

Als je onder de deur door klimt worden de zaken echter pas echt spannend. Je daalt dan namelijk neder op een heuse racestoel van Sparco. Kijk je recht voor je neus zie je dat de traditionele klokken vervangen zijn door een sportief digitaal dash. Kijk je naar onderen, dan gluur je tegen het naakte staal van de vloer aan. Ook onnodige zaken als geluidsisolatie en vloermatten zijn namelijk absent. Wel zijn er een paar extra klokjes toegevoegd in het midden van de cockpit, plus een buizenframe achter de twee voorstoelen. Het wordt al snel duidelijk: die vierpuntsgordels kan je maar beter goed vastmaken.

De sensatie die het uiterlijk en innerlijk van de auto beloven, wordt namelijk waargemaakt door wat er onder de kap huist. Daar vinden we, afgaande op de verkoper, namelijk een 2.0 liter grote krachtbron van Honda terug, voorzien van een turbo. Waarom het Peugeot-blok plaats heeft moeten maken weten we niet, hoewel sommige geinponems daar wel een voor de hand liggende verklaring voor zullen hebben. Met een opgegeven vermogen van 300 pk en een gewicht van 1.025 kilogram zal de auto hoe dan ook goed zijn voor puike prestaties.

Leuk karretje voor de Junkyard Race zou je wellicht denken, maar helaas, voor dit apparaat moet je flink wat meer geld neertellen dan 500 Euro. De verkoper wil er graag 11.450 Euro voor zien. Ongetwijfeld zal iemand dat geld (en meer) er ooit ingestopt hebben, maar is ‘ie het ook waard op de keiharde markt?

Met dank aan Rachid voor de tip!

Ook interessant!

  • Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
    Peugeot 206 GTI's beleven eerste Junkyardrace op TT Assen!
  • Peugeot 206 GTI: dashboard flocken (en wat is dat?)
    Peugeot 206 GTI: dashboard flocken (en wat is dat?)
  • 3x Peugeot 206 GTI update: strippen, rolkooi en meer!
  • Koop de dikste Peugeot 206 occasion op Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

206, grijs, hatchback, Honda, motor, occasion, Peugeot, spoiler, tuning

Vorig bericht: « Luyendijk: FIA moet F1 coureurs elkaar op de bek laten slaan
Volgend bericht: Ferrari dreigt met vertrek uit Formule 1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. rachid zegt

    2 november 2017 om 21:56

    Alles voor Autoblog! :)

    Login om te reageren
  2. wildbeest zegt

    2 november 2017 om 22:04

    Voor 11 k. Ga ik graag mobile op voor een nette 325 uit 07

    Login om te reageren
  3. oemplus zegt

    2 november 2017 om 22:11

    Ruim 11.000,- voor een verpauperde 206….. Hoeveel klappen van de molen heeft die vent gehad?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      3 november 2017 om 00:37

      @oemplus: Precies de goede. In deze ombouw is serieus veel werk gaan zitten. Uiterlijk is het niet mijn ding, maar de hardware is grondig aangepakt. Ziet er behoorlijk strak uit allemaal. Voor 11 mille kun je Porsches pesten op de snelweg. Ik vind het wel wat hebben.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        3 november 2017 om 02:15

        @willeme: Het heeft wel wat zeker, alleen fun met een masker op. Als je dit nou in 206 gti spec had gehad zou ik zelfs €12k overwegen.

        Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        3 november 2017 om 06:25

        @willeme: eens! Ik denk dat je heel wat auto’s kunt hebben

        Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        3 november 2017 om 07:49

        @willeme: dit is wat ze vroeger show and go noemde

        Login om te reageren
    • dawwg zegt

      3 november 2017 om 14:17

      @oemplus: 11K voor een afgeragde lelijke 206 … die toevallig hard rechtdoor kan … Nou nou. Minstens 5K teveel en tevens niet vriendin-proof. Next !

      Login om te reageren
      • koffiekopje zegt

        6 mei 2019 om 15:22

        @dawwg: Je kan veel zeggen over het (listige) weggedrag van de 206, maar al het kleine PSA spul uit die periode wilde behoorlijk de hoek om. 106, 206, 306 stuurde allemaal behoorlijk goed en had veel grip.
        Citroën deed er nog een klein schepje bovenop door de Xsara een meesturende achteras te geven. In een rechte lijn verloor ik het vaak zat met m’n Xsara, maar in lange doordraaiers echt niet. Overtreffende trap v.w.b. bochtenridder in lange doordraaiers is de Xantia Activa. Met veerbollen op Porsche-niveau qua bochtsnelheden. Uniek.

        Login om te reageren
  4. autodrop zegt

    2 november 2017 om 22:16

    Ik hoop van harte dat de beste man het ervoor krijgt. Moraal van vandaag; leef en laat leven.

    Dat eeuwige afzeiken en wijvengejank hier als iemand een auto naar zijn of haar smaak aanpast/tuned/verandert is echt verschrikkelijk. Mooi? Nahh. Maar laat iemand toch in zijn of haar waarde.

    Login om te reageren
    • vopo zegt

      2 november 2017 om 23:18

      @autodrop: ben het helemaal met je eens. Door al dat afzeiken kom ik minder op Autoblog, ben er wel klaar mee.

      Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      3 november 2017 om 06:28

      @autodrop: Ik word zo moe van mensen die altijd zo zitten te zeiken op andere mensen over wat ze wel of niet mogen zeggen. Als ik deze Peugeot een aftandse paupermobiel vind, dan mag ik dat vinden. Die muffe spruitjeslucht rondom jouw opmerking vind ik weer overbodig. “Leven en laten leven”, wat een onzin. Iemand die z’n auto zo mutileert moet ook kritiek kunnen hebben. Hoe die kritiek ook verwoord is. Die misselijke “niemand is een verliezer en iedereen is een winnaar” mentaliteit die ik bemerk, zum Kotsen. Die mentaliteit sloopt alles in de wereld. Lees de psychiater Dirk de Wachter maar eens.

      Login om te reageren
      • damrakker zegt

        3 november 2017 om 07:32

        @vonklausenburg: ik ben alleen moe, mag dat ook?

        Login om te reageren
  5. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    2 november 2017 om 22:17

    Zal ik?

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      2 november 2017 om 22:20

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Ik dacht bij het lezen van de titel serieus dat jij je auto wilde verkopen.

      Login om te reageren
    • ritchie zegt

      3 november 2017 om 00:44

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: ben al thuis, v-tec kan inkicken

      Login om te reageren
  6. fmgarcia zegt

    2 november 2017 om 22:18

    Nu nog iemand van 9 jaar oud vinden die zijn zelf getekende droom 206 wil kopen voor 11k!?!

    Login om te reageren
  7. ghengiskhan zegt

    2 november 2017 om 22:19

    Gezien de motorisering van de meeste van die ’tjoener’-gebakjes zou je dit nog wel een wolf(je) in schaapskleren kunnen noemen.
    Yo! Wie had dat gedacht in de jaren ’90?

    Login om te reageren
  8. nasty zegt

    2 november 2017 om 22:36

    Met de beste wil van de wereld, maar dat blok herken ik niet als een 2.0 motor. Ziet eruit als een B16 of een B18. Een H22 zou ook nog kunnen, maar dan zit je al bij 2.2. De 2.0 uit de prelude ziet er ook compleet anders uit. Weet die kerel wel wat die verkoopt?

    Login om te reageren
    • TheVeenmeister zegt

      3 november 2017 om 10:54

      @nasty: t is een blue top VTEC. Betekent een F20B of een H23A.
      F20B is geleverd in de Accord SiR en de Tourneo in Japan.
      De H23A is onder andere geleverd in de Prelude en Accord in Europa.

      Maar aangezien ie 2 liter is zal het vast een F20B betreffen..

      Login om te reageren
  9. jmeverts zegt

    2 november 2017 om 22:38

    Als je toch blijkbaar wel geld te besteden hebt waarom dan niet een leuke auto gebruiken? Dit heeft vast >15k gekost. En dan rij je een 206 met vleugeldeuren. Sta je toch voor lul of niet?

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      2 november 2017 om 22:43

      @jmeverts:
      Tot’ie ff gasgeeft als het stoplicht op groen gaat.

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        2 november 2017 om 22:48

        @desjonnies: met een willekeurige impreza van 10k ben je waarschijnlijk vlotter weg..

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          2 november 2017 om 22:53

          @kareljansen:
          Die heb ik al.

          Login om te reageren
      • steiger zegt

        2 november 2017 om 23:26

        @desjonnies: Al zou hij ondersteboven wegzweven… met dit ding blijf je toch wel voor paal staan.

        Login om te reageren
        • janmetdelangeachternaam zegt

          3 november 2017 om 01:35

          @steiger: dat zal ook best lukken met die deuren

          Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          3 november 2017 om 07:49

          @steiger: Deze man heeft schijt. Die bouwt wat hij wilt. Geeft geen neuk om wat anderen vinden.

          Deze man heeft gelijk.

          Login om te reageren
          • jmeverts zegt

            4 november 2017 om 12:32

            @viezefreddyw: hij heeft zeker scheit

            Login om te reageren
  10. jochempie zegt

    2 november 2017 om 22:40

    Dit is zeker een oude bekende, uit de tijd dat Jochempie het nog cool vond om z’n nickname als JoChEmPiE te schrijven.

    Yes, I went there.

    Login om te reageren
  11. hjhj zegt

    2 november 2017 om 22:40

    Daar heeft iemand wel serieus tijd en geld ingestoken.

    Login om te reageren
  12. morax zegt

    2 november 2017 om 22:41

    Is geen 2.0 maar een h23a vtec. Peugeot 206 met 300 pk Honda Accord Type R motor – Autoblog.nl
    https://www.autoblog.nl › nieuws

    Login om te reageren
    • santheman zegt

      2 november 2017 om 22:58

      @morax: type r blok was een 2.2, geen 2.3. Die 2.3 was wel een vtec en was ook te koop in NL, maar zijn er maar weinig van verkocht. Maar kan dus wel dat blok zijn, maar dat was dus niet het echte type r blok!

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        3 november 2017 om 00:17

        @santheman: Volgens mij is het idd een Accord Type-V blok. Die motor is kort geleverd in de vijfdeurs Accord als semi-luxe/sportief subtop-model onder de Accord Type R. Iets van 150-160 pk standaard. Met compressor of turbo kun je daar het dubbele wel uithalen. Die blokken waren relatief behoudend afgesteld.

        Login om te reageren
    • TheVeenmeister zegt

      3 november 2017 om 10:59

      @morax: zou heel goed gewoon een 2 liter kunnen zijn. De F20B uit een Japanse Tourneo of Accord SiR.
      De andere optie is idd de H23A. Geleverd in de Prelude en Accord in Europa.
      Maar 2 liter zou gewoon kunnen met een import blok..

      Login om te reageren
  13. Gulli zegt

    2 november 2017 om 22:46

    Technisch gezien best interessant. Optisch gezien echt een verschrikking. Toch respect dat hij (?) het niet alleen bij de geijkte uiterlijkheden heeft gehouden maar ook serieus werk heeft gemaakt van de constructie.

    Login om te reageren
  14. frozenkat zegt

    2 november 2017 om 22:50

    Deze heeft toch al een keer eerder te koop gestaan???

    Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    2 november 2017 om 22:52

    Me heeft diepe bewondering voor degene die dit voor elkaar krijgt want dit is meer werk en moeilijker dan zo maar ff een restauratie.
    Ik begrijp nooit hoe ze die scissor doors voor elkaar krijgen en dat ze een Honda motor aan de praat krijgen met al die electronische meuk van tegenwoordig.
    Ik bedoel een 1600 Alfa Nord motor in een 1300, da’s geen probleem, maar dit is denken, ontwikkelen en bouwen.
    Als ik hier de comments lees vraag ik me af of de meesten hier wel weten welke kant je moet draaien om een moer los of vast te zetten.
    Maar de man die dit gemaakt heeft is ongetwijfeld een loser, want Honda en Peugeot.

    Login om te reageren
    • drf76 zegt

      2 november 2017 om 23:38

      @desjonnies: Lefty loosy, Righty tighty!

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        2 november 2017 om 23:49

        @drf76: Behalve bij linksdraaiend schroefdraad.

        Login om te reageren
    • peug206 zegt

      3 november 2017 om 00:42

      @desjonnies: standalone ECU, custom motorsteunen, aangepaste versnellingsbak waarschijnlijk omdat het blok groter is…. beetje pech alle bedrading opnieuw leggen tot aan de bedrading voor de elektrische deuren toe… Inderdaad diep respect voor diegene die dit voor elkaar heeft gekregen…

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        3 november 2017 om 02:26

        @peug206: Zou bijna denken dat je het zelf bent…….. Ik was inderdaad wat te voorbarig in mijn eerdere comments.

        Het ziet er werkelijk echt niet uit. Ik heb het zelf altijd een beetje een gare auto gevonden. Ook omdat ik er zelf even eentje gehad met 3 muizen en een stukje fromage op een stokje in het vooronder wsl 1.2 of 1.4.

        Wat een vreselijk ding was dat!!! Heb m eind 2006 opgehaald bij de dealer en vraag me af of de 100 al is aangetikt inmiddels.

        Ik zie nu ook pas wat er allemaal is gedaan aan dit exemplaar. Niet misselijk hoor en mega kostbaar. Hoop ook oprecht dat jij echt er veel plezier van hebt gehad.

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          3 november 2017 om 07:02

          @fmgarcia: nope, maar ik ben deze wel eens tegengekomen op de peugeot tuning fora een paar jaar terug. En ik heb me er al eens in verdiept om zelf een swap te doen, maar dat is er gelukkig niet van gekomen, de mijne is weer helemaal orgineel ;)

          Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      3 november 2017 om 07:54

      @desjonnies: bij de deuren word meestal de versteviging achter de voorschermen gemonteerd en wat motor betreft de goede kabelboom en computer.
      Bij de verlichting is het puzzelen met de aansluitingen

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        3 november 2017 om 12:49

        @rob5nismo: knippen en plakken… hoes doorknippen, stukje ertussen solderen en zelf een langere hoes maken/intapen en klaar…. schanieren zelf zijn idd vastgemaakt door achrer de voorschermen een extra stukje te plaatsen voor stevigheid. Kwestie van wielkast eruit en klaar.

        Login om te reageren
  16. room850 zegt

    2 november 2017 om 23:56

    Hij had hem standaard aan de buitenzijde moeten laten, dan zou ik hem persoonlijk leuker vinden

    Login om te reageren
  17. nathanael zegt

    2 november 2017 om 23:59

    Dit soort projecten is leuk voor jezelf en je vrienden (die je geholpen hebben). Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat hier markt voor is… daarbij is 11k voor een -naar geheel eigen smaak gemaakte- 206 natuurlijk veel te veel geld.

    Login om te reageren
  18. peug206 zegt

    3 november 2017 om 00:39

    Ik weet toevallig dat er ook nog een oranje rondrijdt met dergelijke tuning. Al is dat de swap naar een 180pk RC blok dat standaard is geleverd met andere drijfstangen en zuigers veren turbo, die doet 320pk aan de krukas. Kosten voor een dergelijke ombouw zouden professioneel al in de 8-10k zitten. Komt de bodykit etc dan allemaal nog bij op… deze beste man heeft waarschijnlijk ipv 15k eerder 20k kunnen aftikken….

    Login om te reageren
  19. blackmilo zegt

    3 november 2017 om 01:01

    Wachten tot de vtec erin trapt

    Login om te reageren
  20. choi zegt

    3 november 2017 om 07:23

    Maakt Peugeot ook al grasmaaiers tegenwoordig?

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      3 november 2017 om 14:04

      @choi: ja een hele snelle zo te zien.

      Login om te reageren
  21. Rudeboy01 zegt

    3 november 2017 om 08:17

    Knap gedaan of je het nu wel of niet kan waarderen. Hier een sleeper van maken…much more fun!

    Login om te reageren
  22. lastclick zegt

    3 november 2017 om 08:19

    In 2013 was ie nog maar 9.950 euro… https://www.autoblog.nl/nieuws/peugeot-206-met-300-pk-honda-accord-type-r-motor-59488

    Login om te reageren
  23. frederik zegt

    3 november 2017 om 08:39

    Allemaal leuk, maar als het stuk gaat ben je de Sjaak. Vind maar eens iemand die hieraan kan en wil werken. Tenzij je zelf die persoon bent natuurlijk…

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      3 november 2017 om 11:36

      @frederik: Haha jij gaat serieus naar de garage om te vragen of ze even de computer er aan willen hangen om te zien wat er mis is? verschrikkelijk juist, hier kun je gewoon ouderwets mee aan de gang, sleutelen zoals het hoort!

      Login om te reageren
  24. PeugeotGTI zegt

    3 november 2017 om 08:47

    Heiligschennis! Landverraad! Schwalbe!

    En veel te duur . . .

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      3 november 2017 om 14:06

      @PeugeotGTI: respect juist voor de vele manuren.

      Login om te reageren
  25. carlover66 zegt

    3 november 2017 om 09:07

    Zo’n 206 is origineel al een hoop schrot, laat staan in deze staat…

    Login om te reageren
  26. cossiekiller zegt

    3 november 2017 om 09:46

    Er is hier al eens een topic over deze auto geweest. Zag net een link staan boven de reacties.

    Ot: leuk projectje. Niet ieders smaak, maar dat is geen enkele auto uiteindelijk.

    Login om te reageren
  27. Dutchdriftking zegt

    3 november 2017 om 11:56

    Zoveel aanpassingen, en dan een ouderwetse rotor ontsteking….. Maak het dan af!

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      3 november 2017 om 14:06

      @dutchdriftking: ga je gang…

      Login om te reageren
  28. E34M5Touring zegt

    3 november 2017 om 12:20

    Tof ding, terugbouwen naar XN spec (zwarte kunststof bumpers etc.) en dan maar lui het leven zuur maken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North