• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop deze rampenerende rice rocket

Auteur: jaapiyo, gepost 30 juli 2019 om 21:57 – 29 Reacties

Afbeelding Koop deze rampenerende rice rocketAfbeelding Koop deze rampenerende rice rocketAfbeelding Koop deze rampenerende rice rocketAfbeelding Koop deze rampenerende rice rocketAfbeelding Koop deze rampenerende rice rocketAfbeelding Koop deze rampenerende rice rocketAfbeelding Koop deze rampenerende rice rocketAfbeelding Koop deze rampenerende rice rocket

nsx
Snel en sowieso ook furieus.

De Honda NSX heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een mythische auto, zeker onder lieden als @willeme. Om zijn geloof in JDM te belijden beent hij vijf keer per dag van zijn werkplek naar een aparte ruimte op ons kantoor, alwaar hij op de knieën gaat in de richting van Mount Fuji terwijl Initial D geprojecteerd wordt op de muur. Maar ook als je niet alle varianten van de Nissan Stagea kent, weet je als autoliefhebber dat de NSX respect verdient.

Het was in die tijd ‘de (veel) betere Ferrari 348 voor minder geld’, maar eigenlijk was dat veel te weinig eer voor de NSX. Mede door de goede werken van Ayrton Senna was de NSX niet gewoon beter, maar veruit superieur aan die traktor uit Italië. Alleen die badge appeal, dat was natuurlijk de valkuil voor de NSX. Zelfs als er Acura opstond, zoals in Amerika het geval was, had je toch wat uit te leggen aan je rijke matties als je met zo’n NSX aan kwam zetten.

Inmiddels is de opper-Honda al lang over deze infantiele bezwaren heengegroeid en uitgegroeid tot een prijzige (toekomstige) klassieker. Maar in de tussentijd zijn er ook een aantal NSX-en ten prooi gevallen aan verswekkering. Een van die auto’s is dit vroege exemplaar uit 1991, die een widebodykit van BSM is aangemeten, inclusief wat lijkt op de achterlichten van een heuse Lambo Diablo. Daarnaast is de auto voorzien van wat motormods zoals een CT Engineering supercharger, chippie en de epische uitlaten. Omdat Senna’s werk kennelijk nog beter kon, zijn er ook Zeal FX coilovers en Enkei wielen gemonteerd. Tenslotte is er uiteraard ook een dikke stereo voor die extra dikke beats.

De witte Japanner levert dankzij de Supercharger enorm veel pk’s, zoals je kan zien dankzij een dyno-uitdraai. Met 39.900 mijl achter de rug zou het best eens een buitenkansje kunnen worden, tenzij mensen het zien zitten te betalen voor tuning. De laatste keer dat dat gebeurde kunnen we ons niet herinneren. In de gaten houden en bieden maar dus.

Ook interessant!

  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • NSX Type S
    NSX Type S is sterker, sneller en lichter
  • Honda NSX
  • Rocket Bunny Toyota GR86 is ontiegelijk dik

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

acura, nsx, occasion, tuning, wit

Vorig bericht: « Mercedes: “Lewis Hamilton moet je admireren”
Volgend bericht: Audi Q7 facelift (2019): rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. jorden zegt

    30 juli 2019 om 22:05

    Je moet niet van mooie auto’s iig.

    Login om te reageren
    • jorden zegt

      30 juli 2019 om 22:06

      @jorden: *houden

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    30 juli 2019 om 22:09

    Geen volgeling van ‘de kerk van e’. En al helemaal niet vwb dit verprügelte geval. Sorry willem . . .

    Login om te reageren
  3. bottles zegt

    30 juli 2019 om 22:13

    Pohh wat een gaaf ding ?

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    30 juli 2019 om 22:13

    Alleen arm volk zou zo een ding standaard houden ..

    Login om te reageren
  5. jerudo zegt

    30 juli 2019 om 22:22

    Ben meer van standaard maar deze vind ik zowaar best te pruimen. Als ze die spoiler achteraan er nu eens zouden afhalen mag ie wel voor de deur.

    Login om te reageren
  6. antoonniels zegt

    30 juli 2019 om 22:25

    Doe me dan maar de Veilside versie van de NSX. Fortune body kit en wielen van Volk Racing / Rays.

    Login om te reageren
  7. ff40 zegt

    30 juli 2019 om 22:34

    Ik zie en rij liever in een Ferrari 348, niks mis mee, zelf gehad jarenlang

    Login om te reageren
  8. vonklausenburg zegt

    30 juli 2019 om 22:45

    Eerst dacht ik: bah, wat jammer want het origineel is prachtig. Maar eenmaal vaker kijkend kreeg ik het gevoel van: Hell yeah! Over de top, maar met smaak. Daarbij technisch gekieteld!

    Even Mevrouw Von Klausenburg overtuigen dat de Benz weg moet. Geef me 2 jaar tot die discussie over is,,,

    Login om te reageren
  9. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    30 juli 2019 om 22:47

    Die telefoon is geweldig! En da’s ook wel het enige…

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      31 juli 2019 om 08:19

      @svenska_aeroplan_ab: alleen daarom zou ik al 100,- bieden. Wie heeft er nou een bedrade telefoon in de auto MET NSX LOGO EROP!!

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        31 juli 2019 om 09:34

        @gulli: NSX-eigenaren?

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          31 juli 2019 om 09:46

          @720s: https://m.imgur.com/gallery/YAGpXPd

          Login om te reageren
  10. koffiekopje zegt

    30 juli 2019 om 22:48

    Vind die vermogensuitdraai toch een beetje apart. Ik bedoel, 351.8 hp zal vast aan de achterwielen zijn, en da’s ook best wel netjes.
    Het is meer de stock uitdraai de ik gek vind: Net 235 pk aan de wielen met een originele NSX? Dat zou betekenen dat deze auto meer dan 25% transmissieverliezen heeft (NSX’en schijnen vaker rond de 300 pk te zitten dan op die beloofde 280).

    Bij een goede versnellingsbak kan ik me zo herinneren vaak 15~20% te meten. Is deze bak dan al zo versleten? En waar komt die stock uitdraai vandaan? Is dat een meeting met deze NSX, maar met de poelieriem eraf ofzo? Of een andere NSX? M.a.w.: Heeft de auto van het originele aantal misschien een tekort aan power?

    Login om te reageren
    • poeperman zegt

      31 juli 2019 om 07:59

      @koffiekopje: verliest ook makkelijk een pk’tje per jaar wordt gezegd, zeker bij high performance motoren. Valt best wel mee dus.

      Login om te reageren
  11. pvg100 zegt

    30 juli 2019 om 22:51

    Look what they have done to my boy!

    Login om te reageren
  12. rob5nismo zegt

    30 juli 2019 om 23:09

    Netjes netjes netjes ik zou hem zo importeren als ik de centen had

    Login om te reageren
  13. gandini zegt

    30 juli 2019 om 23:09

    Heerlijk die eerste alinea, mijn beeld van de redactie begint echt foute vormen aan te nemen.

    Login om te reageren
  14. ghost zegt

    31 juli 2019 om 00:19

    Kopen, strippen, Veilside bodykit erop en hij is perfect!

    Login om te reageren
    • dappers zegt

      31 juli 2019 om 13:24

      @ghost: Ik dacht hier ook gelijk aan. het heeft wel een beetje dezelfde stijl

      Login om te reageren
  15. sleepyj zegt

    31 juli 2019 om 06:44

    In Nederland staat een groene Acura NSX te koop zonder al deze fratsen.

    Login om te reageren
  16. rollingstoned zegt

    31 juli 2019 om 07:31

    Mooie kitcar.

    Login om te reageren
  17. joos straetmans zegt

    31 juli 2019 om 08:27

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  18. Erik zegt

    31 juli 2019 om 10:04

    Hmmm, denk dat Ayrton Senna zich in zijn graf zou omdraaien dat zijn werk verkwanseld wordt.

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    31 juli 2019 om 10:52

    Wellicht fout, ik vind hem gaaf en wil hem eigenlijk best hebben.

    Login om te reageren
  20. gieltj zegt

    31 juli 2019 om 11:05

    Alleen geen JDM, jammer joh..

    Login om te reageren
  21. wrongusername zegt

    31 juli 2019 om 13:26

    Ik vind hem best vet eigenlijk

    Login om te reageren
  22. lluq zegt

    1 augustus 2019 om 08:29

    Voorkant kan nog wel. Maar zou m toch ombouwen naar orgineel of een facelift , que specs verder wel lekker hoor

    Login om te reageren
    • lluq zegt

      1 augustus 2019 om 08:29

      @lluq: qua

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North