• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop deze retezeldzame hot hatch op Marktplaats

Auteur: machielvdd, gepost 27 juli 2022 om 20:28 – 16 Reacties

Doe eens gek en koop deze exclusieve Franse hot hatch.

Als het gaat om ‘fun-for-money’ gaat er weinig boven een hot hatch. Je rijdt alleen niet altijd met iets unieks rond, omdat veel mensen toch uitkomen bij dezelfde ‘usual suspects’.

Daar is op zich niks mis mee, maar het kan zijn dat je een minder voor de hand liggende hot hatch wilt. In dat geval is de Citroën DS3 Racing een interessante optie. Dit is een hartstikke leuk alternatief voor een Mini Cooper S of John Cooper Works.

Het 1.6 blok is goed voor 207 pk en 275 Nm koppel en daarmee heb je gewoon een lekker potente hatchback. We moeten erbij zeggen dat het THP-blok wat aandachtspunten kent, maar die vlieger gaat voor bepaalde Mini’s uit die periode net zo goed op. De 1.6 Turbo van Mini is namelijk hetzelfde blok.

Citroën DS3 Racing Mat Gold Edition
Citroën DS3 Racing Mat Gold Edition
Citroën DS3 Racing Mat Gold Edition
Citroën DS3 Racing Mat Gold Edition

De DS3 Racing zou aanvankelijk gelimiteerd worden tot 1.000 stuks, maar uiteindelijk besloot Citroën dit aantal te verhogen naar 2.400 stuks. Daarmee is het alsnog een aardig zeldzame hot hatch.

Dit exemplaar is zeker zeldzaam, want het is een heuse special edition. Een Mat Gold Edition, om precies te zijn. Deze is te herkennen aan de vele accenten in matgoud. Zelfs het dashboard is uitgevoerd in deze kleur. Deze uitvoering is ook 10 mm verlaagd.

Met deze special edition herinnerde Citroën iedereen nog even aan het feit dat ze negen WRC-titels op hun naam hadden staan. De laatste twee daarvan waren met een DS3 behaald, dus de link met de WRC is zeker niet vergezocht.

Volgens de Marktplaats-advertentie zijn er maar 20 stuks van gebouwd, maar dat durven we niet te bevestigen. De Mat Gold Edition is aanvankelijk inderdaad in een oplage van 20 stuks gemaakt, maar dat was speciaal voor Japan. Er zijn echter ook linksgestuurde exemplaren, zoals deze.

Deze DS3 Racing is in ieder geval iets bijzonders, laten we het daar op houden. Helaas betekent dit ook dat het meteen de duurste DS3 is van Marktplaats, want de verkoper wil er €15.900 voor hebben. In vergelijking met Mini’s is dat trouwens niet eens zo duur. Je moet alleen nog wel een Nederlands kenteken regelen.

Ook interessant!

  • Hot Hatch van een F1 wereldkampioen
    Koop de Hot Hatch van een F1-wereldkampioen
  • Koop de meest originele cross-over van Marktplaats
  • Aankoopadvies: Hot Hatch voor 10.000 euro
    Aankoopadvies: Hot Hatch voor 10.000 euro
  • bespaardieseltje
    Koop dit leuke bespaardieseltje op Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, ds3, marktplaats, Racing

Vorig bericht: « Dit charmante optrekje in Friesland heeft een hele leuke garage
Volgend bericht: ‘Porsche gaat de helft van Red Bull kopen’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Michel-GR zegt

    27 juli 2022 om 21:42

    Blijft een Fransoos – gratis wil ik hem nog niet!

    Login om te reageren
    • Mini Joe zegt

      27 juli 2022 om 22:58

      Echt niet?

      Login om te reageren
      • Yannick zegt

        29 juli 2022 om 08:14

        Ik heb een DS3 gereden, een officiële, dus onder het merk DS. Heerlijk autotje om in te rijden, al mocht de mijne wel wat meer pit hebben. 2016 model. Na een jaar begon mijn stuurbekrachtiging uit het niets te blokkeren. Levensgevaarlijk natuurlijk. Bij de garage zeiden ze dat de stuurkolom vervangen moest worden met een kostenplaatje van €3000 exclusief manuren. Of dat ook echt waar is, geen idee, maar een auto van 5 jaar oud die al zulke mankementen vertoond geeft mij geen vertrouwen. Toen heb ik hem maar heel snel ingewisseld.

        Login om te reageren
  2. Ultimora zegt

    27 juli 2022 om 21:56

    Hij is trouwens op een ander vlak ook zeldzaam. Die THP is zeldzaam slecht. Wat een ongelofelijk wanproduct is dat.

    Login om te reageren
    • Mini Joe zegt

      27 juli 2022 om 22:58

      Valt wel mee, onderhoud is het belangrijkste.

      Login om te reageren
      • wessel94 zegt

        27 juli 2022 om 23:14

        Valt echt niet mee. Zitten zoveel problemen en design fouten in dat blok dat de vraag niet is of je problemen krijgt, maar wanneer. Van de distributie tot de schraapveren, dat ding is een grote ellende

        Login om te reageren
        • jarnobakker zegt

          28 juli 2022 om 07:27

          Mijn zwager heeft een auto met die THP er in.
          Heeft hij nu ruim 5 jaar en is van 2010.
          Hij heeft er nog nooit problemen mee gehad.

          Login om te reageren
          • Johanneke zegt

            28 juli 2022 om 07:51

            Heeft ie mazzel. Stel je hebt 60% kans op grote problemen binnen 200k km, zou jij zo’n auto nemen?

            De meeste THP blokken worden rond de 150 tot 180k vervangen voor een nieuwe, of de auto wordt afgeschreven. Er gaat eigenlijk geen enkele over de 250k met originele motor of zonder zeer grote ingrepen. Bij klokje rond hadden ze er bijvoorbeeld 1 met 3 ton op de klok. Uiteraard rond dr 160k een nieuwe motor gekregen, en ondertussen waren de problemen alweer terug. En dat was een man die vrijwel alleen rustig snelweg reed. Stel je voor dat je het in een hot hatch hebt en nog flink toeren gaat maken ook.

            Login om te reageren
            • Richmond zegt

              28 juli 2022 om 09:39

              Mijn Mini Cooper S uit 2009 zit over de 150k, bij de 100k is de ketting vervangen en kleppen gereinigd. Behalve een zwetend kleppendeksel heb ik geen problemen. En in mijn Peugeot service adviseur tijd, kwam ik behalve de ketting, klep vervuiling en kleppendeksel weinig problemen tegen. Bij bmw zie ik auto’s die voor de 100k al aan hun derde turbo zitten.

              Login om te reageren
              • Johanneke zegt

                28 juli 2022 om 11:31

                Noem je ook even een merk. Volgens amerikaans onderzoek is bmw het duurst om te rijden als je naar onderhoudskosten kijkt.

                Ik vind een ketting moeten vervangen al een no go. Een Toyota kan een miljoen km op 1 ketting. Waarom moet je bij deze auto’s iedere 100k een kapitaal uitgeven voor vervanging?

    • petroldrinker zegt

      28 juli 2022 om 10:09

      Valt wel mee, hier een roadster JCW staan, maar buiten normaal onderhoud eigenlijk nooit issues mee gehad.

      Login om te reageren
  3. maferick74 zegt

    27 juli 2022 om 22:44

    Ziet er best aardig uit maar dat plastic van binnen zorgde ervoor dat ik binnen 20sec de deur weer dicht deed en doorliep

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      28 juli 2022 om 07:52

      Heb jij vast niet in die Corolla op je profielfoto.

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      28 juli 2022 om 09:21

      Voor een B-segmenter uit 2010 valt het reuze mee. Ik vond persoonlijk gelijkgeprijsde Mini’s uit die tijd ook niet beter. En tegenwoordig krijg je dergelijk plastic ook in je VAG C-segmenters.

      Ik zou er een dergelijk pretpakket niet voor laten staan.

      Login om te reageren
  4. petroldrinker zegt

    28 juli 2022 om 10:10

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  5. jippie zegt

    28 juli 2022 om 16:25

    Ieder Bovag autobedrijf schijt 3 kleuren bagger van de 1.6 THP motor met meer dan 100k op de teller. Geen wonder dat ze tweedehands ook nauwelijks worden aangeboden bij bovag garages.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North