Koop deze unieke snelle sleeper, voor weinig

Auteur: , 55 Reacties

Het lijkt een grafsaaie Renault Mégane Grand Tour te zijn. In het grijs. Met een trekhaak. Maar het is stiekem een erg gaaf apparaat.

Sommigen vinden het principe van de sleeper enorm tof. Een auto rijden die van buiten nul-komma-nul pretenties heeft, maar elke Golf GTI rijdende pet de stuipen op het lijf jaagt bij het stoplicht. In windstreken waar je vooral moet showen met wat je hebt verklaren ze je voor gek, maar in onze calvinistische contreien doen dat soort bakken het bij velen erg goed. Denk maar aan al die AMG’s met een E200 diesel badge.

De auto die we vandaag tegenkomen is voor mensen die echt helemaal niet willen opvallen in het verkeer. Een C-segment station van een jaar of tien oud, met een enorm zichtbare trekhaak achterop. Het is de antithese van alles waar de autoliefhebber warm van wordt. Tenzij er een paar Liqui-Moly kalenders in de kofferbak vervoerd worden misschien. Oké, leuke velgen van een Mégane RS zitten erop, dat wel. Het komt echter over als een vlag op een modderschuit.

Maar niets is wat het lijkt. Behalve de velgen heeft deze Mégane nog heel wat meer onderdelen van een van zijn snelle broeders onder het zouteloze blik. Onder de kap huist namelijk niet langer de originele motor met 135 pk, maar de 225 pk sterke 2.0 vierpitter uit de Mégane RS. Om de boel in het gareel te houden is ook de rest van de techniek overgenomen van de Renault Sport brigade. De ophanging, de wielen, de remmen, de versnellingsbak en de besturing komen allemaal van een Mégane RS af.

Volgens de verkoper heeft de auto inmiddels 215.000 kilometer achter de kiezen, maar de techniek heeft minder afstand afgelegd. Hoeveel minder precies, dat weet hij dan weer niet te vertellen. Een puntje van onderhandeling wellicht als je bij hem op bezoek gaat. De vraagprijs van de snelle Renault bedraagt een schappelijke 6.999 Euro. Daar heb je ook (net) een originele Mégane RS hatchback van dezelfde generatie voor, zei het niet per se in de allerbeste staat. En die laatste ontbeert uiteraard de sleeper-charme. Koop dan?

Bedankt Remon voor de tip!



55 reacties

Geinig
Heel erg dik zo’n sleeper, al prefereer ik de CC van deze generatie! Dat zou ook echt dik zijn als sleeper en dan lekker genieten van het zonnetje!
@flik2punt0: haha, bij die auto heb ik nooit de plaatsing van de deurgrepen begrepen. Alsof kabouters er ook in moeten kunnen.
@bartteeuwen: grapje, dat is een later model..
@bartteeuwen: blij dat het jou ook op valt. Die handgrepen zorgen in mijn optiek dat die gehele auto verpest is. Het is sowieso geen parel, maar op het gebied ‘handgreep’ heeft iemand een hele harde hersenscheet gehad.
Saai? Vind ik best meevallen. Op zich vind ik de Méganes II nog steeds best mooie auto’s. Ok dat grijs is niet echt spectaculair, maar dat zijn de prestaties wel!
Nu enkel nog het stuur en de stoelen van de RS erin en hij us helemaal af.
Lekker kleurverschil…
@e34m5touring: die bumper is idd niet echt origineel.
@e34m5touring: Zoals hieronder ook al ergens gemeld, dit komt door de lichtval i.c.m. het gebouw erachter. Ik heb de foto’s gemaakt en kan je zeggen dat er geen kleurverschil is, in ieder geval niet zoals lijkt op die foto’s die geplaatst zijn!

http://s648.photobucket.com/user/Remonvdh/media/20151018_175440.jpg.html
Ach ja het blijft een inspiratie loze Franse station.
nou nou daar trek je tegenwoordig ook niet echt gtitjes mee uit! Denk dat je met een Gte al moeite hebt!
Saaie bak… zelfs gratis hoef ik hem nog niet.
Heeft dat ding ooit in de puinpooier gelegen aan de voorkant met die niet goed aansluitende bumper in een afwijkende kleur? Verder een leuk bakkie!
@zwepp: ligt aan de reflecties van het gebouw erachter! Ik heb de foto’s gemaakt, als onderstaande link werkt kan het beter zien. Hij heeft in ieder geval niet in elkaar gelegen!

http://i648.photobucket.com/albums/uu205/Remonvdh/20151018_175440.jpg
Jammer dat er van die afgrijselijke rode veren onder zitten.

Spreekt niet veel goeds over de kwaliteit….
@bokkepoot: Oja, want rode veren zijn per definitie van een knaken merk?
@oemplus:
Niet direct, maar meestal voorspelt het honkie tonkie meuk :)
Lol jullie met je Liqui Moly
Remmen van een RS…

Laat dan maar zitten.
@moveyourmind: don’t worry, Renault sport, geen Audi RS dus ze trekken niet krom.
@moveyourmind: het is geen Audi hoor!!
Deze is wel leuk, hij ziet er ook wel mooi uit met deze kleurstelling. En rijdt dus goed door, ik vind het een mooie creatie.

Ik ken trouwens ook wel wat oersaaie jaren 90 Toyota’s, waar je dan wel even een 2 liter turbo met 250pk in kunt hangen, en dat dan met limited slip diff en dubbele draagarmen. Moet je zoiets voorstellen, een ’94er Carina in het saaie donkerblauw of groen en wieldoppen bij het stoplicht.
Ik heb er ooit nog wel eens aan gedacht om mijn pa’s Megane over te nemen en dan ongeveer het zelfde te doen. Maar ik denk niet dat dat ooit gaat gebeuren. Al zal het dan wel een mooie blauwe zijn in plaats van het saaie grijs op deze.
Hier hou ik wel van ..
Voor een sleeper had er eigenlijk wel
Meer powerrrrrr in moeten zitten. Nu is het waarschijnlijk gewoon een snelle station. Maar je moet wel een Renault liefhebber zijn, om te weten dat deze uitvoering niet gewoon te krijgen was.
Leuk als gezinsauto maar ik ben vrijgezel en hou het dus bij zijn kleine zusje, de Clio 197 RS
Misschien is er een leipo die er bijna 7 rooie op stuk wil slaan.
Maar volgens mij ben je dan niet goed bij je hoofd.
@hplh: Een gewone Megane van dit type is al een drama wat betreft storingen en onderhoud.
Laat staan als er iemand een hobbyprojectje van maakt…
Leuk maar te veel eigen handig geknutsel. Wel een mooie station incl. comfort. Onmisbaar op de Franse binnenwegen. Frankrijk is zo heerlijk via de binnenwegen daar heb je een rappe Franse auto voor nodig, bijna alle andere merken zakken dan door het ijs.
Wat zien de oudere generaties van Renault er altijd snel gedateerd uit.
Wel een leuke auto voor mama met kindertjes op de achterbank. Lekker petjes pesten.
Deze lijkt me goed voor het humeur
Jammer van de velgen. Van mij hadden er “standaard” velgen onder mogen blijven om het sleeper effect te vergroten.
Een GTI de stuipen op het lijf jagen?? dan heb je wel heel wat meer vermogen nodig, een gechipte GTI met DSG is absoluut sneller.
@bofkont: ik denk bij de term GTI-pet nog steeds aan de Golf I-IV. Vanaf de V zal het inderdaad moeilijk worden voor deze Renault.
@bofkont: je vergelijkt een ‘standaard’ Megane RS met een gechipte GTI, dan snap ik dat die GTI sneller zal zijn ja!
Autoblog zou zulke slechte fotos niet moeten plaatsen op de site vind ik.
Ik kan de pixels tellen.
En deze heeft @rachid helaas niet gevonden?
@pinut187: Nee, deze was van @remon. Goede tip Remon!
Als je er velgen van een RS onder legt, die in de zwarte poedercoat zet èn de auto verlaagd heeft het helemaal niks met een sleeper te maken.

Als je hiermee bij het stoplicht staat zit juist iedere Golf GTi rijder naar je zwarte velgen, de verlaging en de zwarte RS deurstrips te kijken. Weg verrassing als je gas geeft.
@timt: Dan denken ze: Ha kijk die sukkel, er bestaat helemaal geen RS station. Oh wacht….
Renault Megane .. Sleeper ..

Wat klopt hier niet ?

Oh wacht. MEGANE !!!
Foeilelijke bak.

Kijk, als het nou een Laguna was, dan was ik voor. Maar een Megane. EEN MEGANE !!!!!!!!!! WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH
Haha dit wordt een sleeper genoemd en iedereen vindt het geweldig. Iemand post foto’s van zijn Evoque, en mensen vragen of het wel vooruit te branden is met dat vermogen.
@mikkeloentje: Een Evoque weegt ruim 400 kilo meer slimmerik.
@crackdavid: even opgezocht, verschilt slechts 100-250kg afhankelijk van hoe vol je de Evoque hangt, dus ongeveer even snel…
@Onehp: Ik deel mijn “slimmerik” graag met Onehp. Tevens heb je natuurlijk het feit dat als je een Mégane rijdt, dat je vrouw dat extra gewicht van 250kg compenseert.
Ik ben echt te bang dat ik in deze auto in slaap val, zo saai is het interieur…
Hmmm, das dus van een klustrut.. niet kopen dus
Vind ik leuk en lijkt dan ook goed op mijn vuile grijze ST cupra met maatje kleiner velgen waar zo goed als niemand doorheeft wat een potentieel ie heeft. Binnenkort ~360pk op 1400kg en dat is enkel rechtdoor…
Ik ben ook groot voorstander van sleepers. Heb er zelf ook een D2 badge op zitten alleen die 2 dubbele uitlaten geven het weg dat het geen echte D2 is, hoewel Volvo tegenwoordig alles wat R Design is met dubbele uitlaat uitvoert.
Hoop jankerts hier zeg. Iedereen heeft natuurlijk veeeel meer dan 220pk in zn eigen auto. Stuipen op het lijf jagen betekent niet perse sneller maar meekomen. Als we het dan toch over inspiratieloos hebben scoort de GTE ook. Of mag je alleen foto’s plaatsen als je een 911 (gaap) hebt?
Leuke sleeper hoor
Gaaf hobby project, kan dit soort huisvlijt wel waarderen :-) Ondanks dat ik denk dat de verkoopprijs aan de hoge kant is, snap ik de zure reacties echt niet.
Oke ik vind het concept van een sleeper erg leuk. Dit vind ik echter meer een loserbak qua uiterlijk. Ik vind het model gewoon niet mooi, en zou al dat werk bij een andere auto doen. Ik zeg wel een tien voor vlijt. Wat dat betreft zou het me leuk lijken om aan een soort gelijk project mee te werken. Dus een 10 voor de werkzaamheden, maar wat mij betreft geen kans van slagen vanwege het model. Jaja ik weet het een sleeper hoort niet op te vallen, maar dan vind ik het leuker om de rs6 motor in een A3 te leggen (past dat überhaupt?)met een 1.6 badge op de kont. Valt ook niet op, maar toch een degelijk uiterlijk. Ik denk dat ik het dan ook niet kan laten om er mooie velgen onder te leggen.
Typo! “Zij het niet in allerbeste staat”

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).