Koop een Ferrari 250 GT SWB met een zes-in-lijn

Auteur: , 39 Reacties

De helft van het aantal cilinders dat het origineel had, maar je betaalt ook maar een fractie van de prijs.

Vorig jaar hadden we al dit zusje van deze auto op de korrel. Die mocht toen weg voor 14K, terwijl een echte Ferrari 250 GT SWB zelfs zonder toegevoegde ‘O‘ tegenwoordig meerdere miljoenen doet. Deze Erjee 250 GT coupé moet 23.950 Euro kosten. Een flink hogere prijs dan dat andere exemplaar dus, maar behalve de mooiere lak heeft dat wel een goede reden. Meer daarover later.

Het is sowieso een apart geval deze kitcar. Hij is namelijk gebouwd door het Rotterdamse BMW Powered Kitcars op basis van een BMW Z3, maar @nicolasr kwam ‘m tegen bij een Nederlandse specialist in Nissan Figaro‘s. Een curieuze mix van Nederlandse nijverheid op het gebied van auto’s dus. Hoewel, ergens is het ook al wel weer logisch, want zowel de Z3 als de Figaro figureerden al in dit lijstje van betaalbare cabrio’s dat collega @dizono ooit opstelde. Je begrijpt, het komt allemaal wel erg dichtbij zo.

Onder de kap van de Ferrari huist een BMW Z3 3.2-liter grote zes-in-lijn. De ogen van BMW-liefhebbers beginnen bij het horen van die combinatie al een beetje te glimmen. Dat is niet onterecht want het is inderdaad de motor uit de Z3 M met 321 pk. Daarmee is deze Erjee een stuk sterker dan het hierboven aangehaald exemplaar, want die had de 2.8 met 193 pk onder de kap. Vandaar die hogere vraagprijs.

Rest je dus nog slechts vier dingen te doen: bel de verkoper op, koop dan, koop een Glock en zing mee met Fetty Wap’s 679.

“I got a Glock in my ‘rari…”



39 reacties

Wat doe jij in godsnaam bij een Figaro-specialist @nicolasr?!
@dizono: als het bij Rob was dan hoop ik niet om een auto te kopen.
@dizono: Ik was op zoek naar een 135i cabrio. Een knalrode, als het even kan. En toen vond ik ergens onderaan het lijstje dit apparaat.

Die 135i cabrio heb ik overigens nog niet gevonden, doch dat terzijde. Iemand tips? ;-)
@nicolasr: Gave zoektocht, de 3 die op mobile staan zijn ook gelijk wel leuk exemplaren.
ben benieuwd!
@dizono: dat was ook het eerste dat ik mij afvroeg. Gaat het zo slecht in huize r?
@dizono: op zoek naar Lauren Verster?!
Snap dit nooit helemaal. Heb liever een Z3 M…
oh echt? Een z3m is zo lelijk als 2 copulerende beren. Dit is toch veel gaver, beetje muisgrijze lease tdi’s pesten met een snelle kitcar..
@giulio: Wat bedoel je met pesten? Break checks op de linkerbaan?
@alcantara: checken of hij kapot gaat? Of bedoel je een braketest?
@giulio: U is 16 jaartjes ??
Leuk! Alleen die spaakvelgen zijn een beetje spelbreker.. gewoon borrani’s en een maatje smaller was perfect.
@giulio: die Borrani’s zijn waarschijnlijk net zo duur als de wagen zelf…
@giulio: er moeten spaakwielen onder dat is zeker, maar misschien moeten ze zo groot zijn om de BMW remmen erin te krijgen?

OT vind dit voor rest best geslaagd
Ik vind hem eigenlijk best gaaf
Jammer van die kinderachtige net niet Ferrari logos, zonder dat is het best een leuke auto.
@foramen: Ach als er echte logos op hadden gezeten was het ook niet goed geweest. Dan was het net doen alsof je een ferrari hebt voor paupergeld. Nu wel een leuke knipoog..
@kle500: bedoelde ook zeker niet dat er echte Ferrari logos op hadden gemoeten, gewoon iets wat er niet op lijkt.
En als er nu mooie wielen onder zaten was het plaatje echt af geweest.
Ziet er eigenlijk best prima uit.
De verkoper heeft zo te zien nog meer leuk JDM spul geïmporteerd (naast de Figaro’s en(ba)Pao’s).
@smoked: doet u mij de evora maar, heerlijk met Koningsdag!
Yo deze is wel vers. En ook lekker stijf… een Z3 M heeft van zichzelf al een verstevigd chassis want geen dak en als ze nu dat dakje ook stevig hebben gemaakt heb je echt beestachtige handling. En mensen die zeuren dat er smallere rimz onder moeten: is wel een 3.2 M blokkie uit de de E36 en die kwam met 245 achter vanaf 1995 of zo en daarvoor 225 dus jeweetzelf.
Ooit van wieldruk gehoord? Jouw vlieger gaat alleen op als je de wagengewicht weet. ;) @e36thuglife:
@giulio: Matti, ooit gehoord van RDW? Daar kan je de gewicht checken want hij is opnieuw gekeurd na de ombouw en die is bijna gelijk aan de waggi waarop deze is gepoft namelijk Z3 M dus gewoon dezelfde pattas.
@e36thuglife: Vers .. dat was de jus d’orange vanochtend, jeweetoch …
Best wel tof!
Die moderne klokkenwinkel is wel jammer.
Ik hou van dit soort projecten. Lekker knutselen en doen waar je zelf helemaal zin in hebt. Prachtig. Over de auto zelf; voor mij moet een 250 SWB rood zijn (of geel). En ik zou m echt zo dicht mogelijk bij het origineel proberen te krijgen. Dus geen Erjee erop. Vind dat andere model met 193 PK dan ook mooier. Oh, en interieur moet ook nog wel even aangepast worden.
Verrasend mooi bakkie dit! Zou dit wel willen rijden :)
Vind hem stiekem wel gaaf alleen die velgen en die logo’s…
Tja…wat vind ik hier eigenlijk van? Ik denk niet dat ik hier echt warm voor loop.
Heel knap gemaakt! Erg leuke hobbyauto.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Deze auto staat ook op marktplaats, inderdaad voor deze prijs
Leuk gemaakt. Maar dan niet de logo’s erbij gebruiken…
Nee bedankt
Ze hadden ook nog even een paar duizend aan het interieur moeten besteden.
Daarna dat rare Erjee logo eraf en misschien wat andere wielen erop.. en je hebt een leuke auto!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).