• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop een huilende Porsche 996 ‘Turbo’

Auteur: Loek, gepost 27 augustus 2019 om 21:59 – 17 Reacties

Afbeelding Koop een huilende Porsche 996 ‘Turbo’Afbeelding Koop een huilende Porsche 996 ‘Turbo’Afbeelding Koop een huilende Porsche 996 ‘Turbo’Afbeelding Koop een huilende Porsche 996 ‘Turbo’Afbeelding Koop een huilende Porsche 996 ‘Turbo’Afbeelding Koop een huilende Porsche 996 ‘Turbo’Afbeelding Koop een huilende Porsche 996 ‘Turbo’Afbeelding Koop een huilende Porsche 996 ‘Turbo’

996 Supercharged
Nee, hij huilt niet vanwege de afschuwelijke kleurencombo van carrosserie en velgen.

Het blijft een soort ‘strijd’, de turbo tegen de compressor. Beide zijn bedoeld om zonder te veel moeite extra kracht uit het motorblok te persen. Om een vrij technisch verhaal te voorkomen houden we het even simpel: de turbo lijkt meer ‘ingeburgerd’ te zijn, gezien het feit dat al het muesligebak van de Nederlandse wegen gebruik maakt van turbo’s op hun piepkleine blokjes, terwijl de auto’s met een compressor/supercharger flink in de minderheid zijn. Alles heeft zijn voor- en nadelen, een groot voordeel van de supercharger is dat er relatief minder ‘lag’ in zit en waar je echte petrolheads blij mee kunt krijgen: een heerlijke hoge schreeuw om de geluidservaring te versterken. Wederom laten we de voorkeur voor één van de twee in het midden, maar dat soms de wens om van turbo naar compressor te gaan bestaat, bewijst deze Porsche 911 ‘Turbo’.

996 Supercharged

Het betreft een exemplaar van de 996-generatie, die nu historisch lage waardes te boek brengt. Turbo’s zijn ietsje gewilder, in originele staat. Origineel is deze 996 niet echt meer. Niet alleen vanwege de niet-originele bumpers en velgen, ook vanwege het motorisch geschut. De flat-six van deze toekomstige klassieker is voorzien van een supercharger.

Het gaat om een tuningset van Vortech VF Engineering. Welke van de twee staat er niet bij, dus de auto heeft 425 of 470 pk. Dat is erg veel voor een 20 jaar oude 911. De historie van de auto is ook bijzonder, het is een import uit Japan, maar wel linksgestuurd. Het kleurtje is bijzonder, of het de originele laklaag is wordt nergens bevestigd.

De auto maakt deel uit van een veiling van Classic Car Auctions met een minimumbod van 1.000 euro. De richtprijs van de 996 is echter 24.000 tot 27.000 euro. Een smak geld, bovendien is de historie vaag en betreft het misschien wel geen echte Turbo. Voor wie denkt dat een auto daadwerkelijk een turbo moet hebben om Turbo te heten, dat is nota bene Porsche zelf niet met je eens.

Ook interessant!

  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche komt met übersportieve Cayenne

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 996, compressor, occasion, Porsche, tuning, turbo, veiling

Vorig bericht: « Dit is Audi van plan in de komende jaren
Volgend bericht: De Mercedes GLE Coupé is terug, ook als AMG »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    27 augustus 2019 om 22:12

    Fijn speeltje.

    Login om te reageren
  2. gertjan2012 zegt

    27 augustus 2019 om 22:21

    Om te huilen dus

    Login om te reageren
  3. brammetjedeb zegt

    27 augustus 2019 om 22:29

    Goud past overal bij.

    Login om te reageren
  4. theblazerunner zegt

    27 augustus 2019 om 22:40

    Even wielen en vloermatten wisselen en je hebt een tering dik apparaat, vind ik.

    Login om te reageren
  5. fendercd60 zegt

    27 augustus 2019 om 23:35

    Gave kleurencombinatie

    Login om te reageren
  6. ouwedibbes83 zegt

    28 augustus 2019 om 01:00

    Jammer dat ie geen handbak heeft. Ook een tikkie te ver verlaagd; het midden vd wielen zit nu naast t midden vd wielkast. En die ruitenwisser achterop is truttig. Matten mogen idd vervangen worden, net als die radio. Dat raamfolie maakt m wat fout, echter de kleur en deze velgen staan m wel! Wie durft t aan? En wat zou je bieden?

    Login om te reageren
  7. jaapiyo zegt

    28 augustus 2019 om 01:28

    Kleurencombo is prima. Window tint daarentegen kan echt niet.

    Login om te reageren
  8. lluq zegt

    28 augustus 2019 om 06:27

    Dikke radio…. trouwens geen turbo , voorbumper is nep en positie van de uitlaten klopt ook niet. Turbo en GT2 hadden de eindstukken meer naar binnen. Kleuren combo vind ik verder wel ok, tenminste iets orgineels

    Login om te reageren
    • JelleEp3 zegt

      28 augustus 2019 om 07:19

      @lluq: en de turbo’s hebben een lucht inlaat in de flanken.. dat heeft deze ook niet

      Login om te reageren
  9. ericd zegt

    28 augustus 2019 om 06:42

    Needs an eye job.

    Login om te reageren
  10. rob5nismo zegt

    28 augustus 2019 om 06:48

    Wel tof dat ze de originele letters hebben gebruikt voor SC

    Login om te reageren
  11. ghost zegt

    28 augustus 2019 om 08:30

    Prijs is misschien nog niet het gekste qua verwachtingen maar wat het altijd compleet verneuqt zijn de veilingkosten en/of op-kosten daarvan.

    Login om te reageren
  12. E550 zegt

    28 augustus 2019 om 11:49

    Een import uit Japan is echt niet meer bijzonder, daar rijden immers een hoop westerse auto’s rond met hele kleine kmstanden.

    Login om te reageren
    • jerudo zegt

      28 augustus 2019 om 12:23

      @e550: wel dat ie linksgestuurd is en uit Japan komt ipv logischerwijs rechtsgestuurd.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        28 augustus 2019 om 13:55

        @jerudo:
        Nee hoor. Een linkgestuurde auto hebben is een statussymbool in Japan. Het is dus vaak zo dat exclusieve auto’s gewoon met het stuur links die kant op gaan.

        Login om te reageren
  13. dper4mance zegt

    28 augustus 2019 om 12:24

    Is gewoon een carrera basis. Turbo had de koplampen met dat extra boogje aan de onderkant, andere achterlichten (lopen hoger door) en bredere schermen met luchthappers.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      28 augustus 2019 om 23:49

      @dper4mance: precies en daarom ook de achterruit-wisser.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North