• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is Audi van plan in de komende jaren

Auteur: Loek, gepost 27 augustus 2019 om 20:06 – 63 Reacties

e-tron GT voorkant


Terwijl jij weer in je werkplanningen duikt, deelt Audi hun werkplanning voor 2019 en 2020.

Concreet, daar houden we van. Natuurlijk kun je over speculaties ook wel een leuk artikel maken, maar hard nieuws is hard nieuws. Daarom is het arriveren van de welbekende man in okergele regenkledij vandaag een beetje dubbelzijdig. Het is een planning van Audi. De informatie lijkt concreet, maar goed, de info komt van de man in regenjas, niet van Audi zelf. Vandaar dat we je opdragen om dit te zien als voorlopige informatie, bijgeleverd zat een disclaimer dat enige veranderingen wellicht plaats zullen vinden.

Tot die tijd gaan we er even vanuit dat de informatie zo ongeveer klopt en dan zien we best interessante veranderingen. Facelifts, geheel nieuwe modellen, nieuwe motoren: de hele rits. Het zou gaan om de Belgische planning van Audi, wanneer de nieuwe modellen in de showrooms komen te staan in het laatste deel van 2019 en 2020. Het gehele overzicht vind je op de grote plaatjes hier en hier, voor als onderstaande niet duidelijk genoeg zijn.

Audi planning
Audi planning

Want Audi heeft hun best gedaan om deze twee planning zo vol mogelijk te proppen. Daarom zullen we de belangrijkste en opvallende dingen er even uitpikken. In september is het belangrijkste nieuws de twee nieuwe RS’en, de RS6 maar ook de RS7 zullen dan het Audi-gamma verrijken. Er komt een nieuwe topversie van de A8, de 60 TFSI e. Dat is een hybridevariant van de A8 met 450 pk. Een lekkere krachtbron. Verder in 2019 zal de A5 een facelift ontvangen, de nieuwe RS Q3 komt ook als Sportback eveneens als de e-tron, die ook een ‘coupé’-variant krijgt. In november mogen we eveneens genieten van een nieuwe Q5 en de dikste RS-SUV tot nu toe: de RS Q8. Een laatste opvallende dingetje vinden we dat de gefacelifte A4 en A5 ook nog als g-tron aangeboden gaan worden. De aardgas-‘hype’ lijkt een beetje achter de rug te zijn, maar Audi gelooft er nog in.

Het jaar daarna, in maart, zal de nieuwe A3 ten tonele treden. Samen met een nieuwe S3 die 310 pk levert en een S3 Berline (geen Limousine meer) in april. We wilden bij de A4 zeggen dat de g-tron aandrijflijn uitschot is van de huidige A4 en A5 die het kregen toen het nog ‘relevant’ was, maar ook de nieuwe A3 komt als g-tron. De e-tron en de te onthullen e-tron Sportback komen ook als S-versie. Deze worden aangeduid als 60 quattro (de versie met 408 pk is de ’55 quattro’ en de versie met 320 pk is de ’50 quattro’) en zullen 500 pk leveren. Serieuze elektropower in 2020 dus. Daarentegen krijgt diens benzine-derivaat, de SQ8 (momenteel alleen als diesel), een benzinebroer, de 4.0 BiTFSI met 507 pk. Samen met een hele rits nieuwe motoren voor het hele gamma en om af te sluiten: de welbekende e-tron GT zal volgens deze planning in November 2020 verschijnen.

Nogmaals, de data staan niet allemaal vast en zijn georiënteerd op de Belgische markt, in Nederland kan het één en ander afwijken. Helemaal de e-tron GT hekelt rond verschillende onthuldata, dus neem dat met een korrel zout.

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Dit kost de Audi RS e-tron GT
  • De Audi (RS) e-tron GT is officieel heet
  • Dit is een mogelijke prijs voor de Audi e-tron GT

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, a5, Audi, e-tron, e-tron-gt, Elektrisch, g-tron, Hybride, tdi, tfsi

Vorig bericht: « GP waar Max geschiedenis schreef blijft op de kalender
Volgend bericht: Koop een huilende Porsche 996 ‘Turbo’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. mikje90 zegt

    27 augustus 2019 om 20:16

    Audi, tja het is veel geld voor een luxe Volkswagen.

    Login om te reageren
    • lecomte zegt

      27 augustus 2019 om 20:20

      @mikje90: Lekker on topic ?

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        27 augustus 2019 om 20:28

        @lecomte: wellicht offtopic maar niet zo heel gek, als je kijkt naar wat Volkswagen nu aanbied, en Audi daarnaast, snap ik eigenlijk de meerwaarde van Audi niet meer (dat was 10 jaar geleden anders imho)

        Login om te reageren
        • lecomte zegt

          27 augustus 2019 om 20:35

          @lekkaah: Van wat VW aanbiedt word ik anders ook niet warm van

          Login om te reageren
        • sdv zegt

          27 augustus 2019 om 20:48

          @lekkaah: rijdt al jaren Audi en VW en had de laatste jaren ook het idee dat Audi eigenlijk geen meerwaarde bood echter na een weekend weer in een nieuwe Audi gereden te hebben weet ik weer waarom een Audi duurder is. Prijsverschil is misschien iets te groot maar dat een Audi duurder is snap ik nu wel weer.

          Login om te reageren
          • sdv zegt

            27 augustus 2019 om 20:49

            @sdv: rijd met een d

            Login om te reageren
          • gforce zegt

            28 augustus 2019 om 08:55

            @sdv: Want waarom is de Audi nou terecht duurder? Dat mis ik nog in je verhaal.

            Login om te reageren
            • jeroenwz zegt

              28 augustus 2019 om 10:13

              @gforce: zachte kunststoffen! Infotainment! Sluitnaden!

              Login om te reageren
              • gasskaas zegt

                28 augustus 2019 om 10:50

                @jeroenwz: die 3 dingen heeft Hyundai nou ook wel voor elkaar. Wat maakt Audi nog premium? Voorwiel aandrijving?

              • jeroenwz zegt

                28 augustus 2019 om 11:30

                @gasskaas: Excuses voor de verwarring. Volgende keer zal ik er voor zetten
                [sarcasme modus aan]
                en erna
                [sarcasme modus uit]

              • gasskaas zegt

                28 augustus 2019 om 11:44

                @jeroenwz: kijk, Ik programmeer. Zo snap ik het wel.

              • jeroenwz zegt

                28 augustus 2019 om 12:15

                @gasskaas: ik ben blij dat ik je heb geholpen! ;-)

        • vaakbenjetebang zegt

          27 augustus 2019 om 21:35

          @lekkaah: Dat ben ik met je eens een klein jaartje geleden zat ik in een gehuurde Passat, en een week later in een gehuurde A4. De A4 was meer van hetzelfde, maar de Passat was al voldoende van hetzelfde. Toegevoegde waarde voor mij als bestuurder was in ieder geval nul. Sterker nog: ik vond het Passat-dashboard veel rustiger op het netvlies liggen dan dat van de A4. Enige dissonant in het Passat-dashboard was dat verdwaald ogende ronde klokje, waar het A4-dashboard toch veel meer een designkermis was.

          Login om te reageren
          • raoufff zegt

            27 augustus 2019 om 21:58

            @vaakbenjetebang: je hebt echt ballen om hier op Audiblog je gal te spuwen over de A4, ik bewonder je!

            Login om te reageren
            • vaakbenjetebang zegt

              28 augustus 2019 om 19:12

              @raoufff: Het is geen gal spuwen, ik vond het vrijwel identieke auto’s qua rij- en stuurgedrag. Niks mis mee, maar ook niks om enthousiaste verhalen over naar het thuisfront te appen. Prima auto’s op dezelfde manier dat mijn Zanussi was-droogcombinatie een prima apparaat is: doet wat het moet doen, en stoort me niet met een ingewikkelde gebruiksaanwijzing. Ik heb echter ook nooit de neiging om een keer een wasje te draaien, gewoon omdat het kan.

              Login om te reageren
          • poeperman zegt

            28 augustus 2019 om 06:30

            @vaakbenjetebang: een Passat staat op een verlengd MQB platform (zoals de golf) voor dwarse motoren en de A4 staat op een verkort MLB platform (zoals de A6) voor langsgeplaatste motoren. Die zijn dus veel minder vergelijkbaar als iedereen denkt.

            Login om te reageren
            • frank2b zegt

              28 augustus 2019 om 14:04

              @poeperman: Who cares?

              Login om te reageren
            • vaakbenjetebang zegt

              28 augustus 2019 om 19:07

              @poeperman: Ja, dat is me bekend. Sterker nog, ik heb (oprecht) de motorkap van de A4 geopend om te kijken of het echt zo was. In dagelijks verkeer inclusief een enthousiast genomen knijpende afrit is er namelijk geen verschil waarneembaar in een modaal gemotoriseerde huurauto. Nul. Nakkes. Nada. The square root of jack. Knappe jongen die het verschil dubbelblind voelt; helaas kun je dat experiment niet uitvoeren.

              Login om te reageren
      • mikje90 zegt

        27 augustus 2019 om 21:06

        @lecomte: Best wel want meestal prijs ik Alfa Romeo nog even de lucht in, maar dat heb ik bij mijn vorige comment niet gedaan en ik voel me daardoor heel volwassen?.

        Login om te reageren
        • lecomte zegt

          28 augustus 2019 om 00:05

          @mikje90: Ben blij voor je dat jij en anderen nog voor VW warm worden

          Login om te reageren
          • mikje90 zegt

            28 augustus 2019 om 06:21

            @lecomte: hahaha ik wordt alleen warm van de 5 cilinders.

            Login om te reageren
        • audia6bit zegt

          28 augustus 2019 om 19:35

          @mikje90: dat is nou ellende wat je noemt. Alfa Romeo.

          Login om te reageren
    • raoufff zegt

      27 augustus 2019 om 21:57

      @mikje90: er gaan geruchten dat Xerox grootaandeelhouder gaat worden van Audi.

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      28 augustus 2019 om 08:34

      @mikje90: een Volkswagen in NL is ook allang niet meer betaalbaar voor het volk, dus hou maar op.

      Login om te reageren
  2. densk zegt

    27 augustus 2019 om 20:21

    Die header foto maakt wel erg lekker moet ik zeggen! Als we ervan uit mogen gaan dat die stijl zich doorzet in de huidige en nieuwe modellen dan ziet de (nabije) toekomst voor Audi er prima uit.

    Login om te reageren
    • sonnybonds zegt

      27 augustus 2019 om 20:37

      @densk: precies en de nieuwe rs6 is ook een mooie auto geworden. Audi is weer terug op design gebied

      Login om te reageren
      • wildewesten zegt

        27 augustus 2019 om 20:53

        @sonnybonds: en nogsteeds koning op gebied van het interieur

        Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        27 augustus 2019 om 20:54

        @sonnybonds: hé ben je er nog, dacht dat je na de 812 klaar was met AB?

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          27 augustus 2019 om 22:10

          @lekkerlinksrijden: scherp. Maar hij heeft ‘m niet verdiend, die Joel! ?

          Login om te reageren
        • sonnybonds zegt

          27 augustus 2019 om 23:38

          @lekkerlinksrijden:ja ja, ben al weg hoor. Maar ga de leuke reacties wel missen

          Login om te reageren
          • lekkerlinksrijden zegt

            28 augustus 2019 om 07:49

            @sonnybonds: gewoon blijven, als er een artikel is wat je interesse niet heeft sla je m over. Er is nog zat wat wel leuk is

            Login om te reageren
  3. jupke zegt

    27 augustus 2019 om 20:30

    Nieuwe motoren zonder olieverbruik en met een goeie distributieketting?

    Login om te reageren
    • jpsienen zegt

      27 augustus 2019 om 22:12

      @jupke: Electrisch bedoel je?

      Login om te reageren
  4. grasvreter zegt

    27 augustus 2019 om 20:40

    Niet meer sjoemelen met uitstootwaarden
    Geen olieverbruik meer
    Geen distributieketting meer die klapt

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    27 augustus 2019 om 20:40

    Ik ben benieuwd, het ik vind Audi echt weer een gaaf merk geworden.

    Heel anders dan de ingetogen klasse die de modellen rond de eeuwwisseling hadden wat ik wel kon waarderen. De modellen die erna kwamen vond ik vaak net iets te schreeuwerig om stijlvol te zijn, en te ingetogen om echt te imponeren.

    Bij de huidige generatie stralen de meeste modellen echt iets uit, er staat serieus wat. En het past ook bij de Audi’s van nu, nu het merk zich zo omhoog heeft gewerkt dat het een geduchte tegenstander voor Mercedes Benz, BMW, maar ook een merk als Jaguar is.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      27 augustus 2019 om 20:51

      @moveyourmind:
      Vind het eigenlijk nogal voorspelbaar kinderachtig design de laatste jaren.
      Nog agressievere lijnen, nog bozere lampjes, nog grotere wielen.
      Sta je dan in de file, met je doorgesnoven design. Begint allemaal een beetje sneu te worden.

      Login om te reageren
      • piquet1986 zegt

        27 augustus 2019 om 21:01

        @harrie: haha, ja wel mee eens eigenlijk

        Login om te reageren
      • grasvreter zegt

        27 augustus 2019 om 21:03

        @harrie: de duitse auto’s zijn sowieso extreem overstyled aan het worden. En dan heb je nog die extreem lelijke suv coupés van mercedes en bmw. Kots

        Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        27 augustus 2019 om 21:30

        @harrie: Ja, dat is precies het woord dat bij het design van de laatste Audi’s past, en dan met name de RS-versies. Doorgesnoven. Dank!

        Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        27 augustus 2019 om 22:14

        @harrie: ja klopt, maar ik ben eigenlijk al lang blij dat ze überhaupt iets aan design doen ipv een kopie van hun vorige versie te maken. Dan nog komt ’t Duitse design niet echt uit de verf, maar misschien omdat we ook een beetje zijn vergeten dat ze ’t überhaupt (mooi woord hè) kunnen? Stiekem wilde wel die BMW of Audi die enkel marginaal afweek van hun voorganger… ?

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          27 augustus 2019 om 22:14

          @drdre1: wel = we

          Login om te reageren
      • ghost zegt

        28 augustus 2019 om 08:36

        @harrie: alles beter dan die EV’s met een downsyndroom design vind ik. Daar word ik persoonlijk ook treurig van, alsmede van de file.

        Login om te reageren
  6. ben2 zegt

    27 augustus 2019 om 21:04

    Als Audi hebt gereden dan snap je de meer prijs wel het is Misschien wel wat veel de meerprijs maar het gevoel speel hier bij ook wel een rol het voel alle maal beter aan heb ander merken gehad ik blijf bij Audi

    Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      27 augustus 2019 om 21:47

      @ben2: Jemoetnietappenenrijdentegelijk

      Login om te reageren
    • balboni zegt

      27 augustus 2019 om 22:12

      @ben2: wat?

      Login om te reageren
    • sanderp zegt

      29 augustus 2019 om 13:49

      @ben2: Ik kreeg een regelrechte beroerte toen ik dit las.

      Login om te reageren
  7. str8six zegt

    27 augustus 2019 om 21:05

    Die nieuwe E-tron is zo’n onwijs strakke bak. Daar gaat zelfs m’n BMW hart sneller van kloppen. Sexy mofo.

    Login om te reageren
  8. 560pk zegt

    27 augustus 2019 om 21:17

    Ik las in de AMS dat de nieuwe A5 een KLEINERE grill gaat krijgen. KLEINER! Lezen we even mee, BMW?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 augustus 2019 om 21:31

      @560pk: dat duurt nog even, wat je nu ziet bij BMW is de reactie op de single frame grille van Audi van 2003.

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        28 augustus 2019 om 01:37

        @mashell: Haha.. het is nog zo ook.

        Login om te reageren
  9. monsieurleloure zegt

    27 augustus 2019 om 21:21

    Voordat ik het bericht opende was ik nog benieuwd wat Audi in petto zou hebben. Vervolgens een hoop cng-motoren die in 2014 nog ietwat vernieuwend was en een een verdwaalde hybride met veel te veel vermogen, kortom wat een deceptie.

    Waar blijft de voorsprong door techniek?!

    Login om te reageren
  10. haroldt zegt

    27 augustus 2019 om 21:24

    Phoe wat een hoop modellen dat kan niet goed gaan.. en dan nog wat e-mail auto’s ontwikkelen..

    Login om te reageren
  11. fabian159 zegt

    27 augustus 2019 om 21:28

    Gemiddelde lease a4 ziet er toch een stuk goedkoper uit dan de gemiddelde lease mercedes c klasse. Overigens in belgie binnen de lease prijzen van de c op zo een 450 euro voor de audi is dit 530 euro. Dus toch een aanzienlijke afschrijving. Een Giulia begint trouwens op 535 als je toch wat spannends wilt. Ik moet helaas kiezen tussen een a4 avant of een arteon. Moeilijke keuze. Heeft iemand raad?

    Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      27 augustus 2019 om 21:49

      @fabian159: wat me dus laatst opviel… Weet je dat ik oprecht echt weinig A4’s zie van de nieuwe generatie? En met +120 km dagelijks verkeer door de randstad heb ik denk ik een prima doorsnee verkeersbeeld.

      Login om te reageren
      • fabian159 zegt

        28 augustus 2019 om 08:32

        @olivier420: klopt je ziet ze inderdaad uitzonderlijk. Ik rij dagelijks op en neer naar belgie en ik zie ze ook heel erg zelden. Ze vallen natuurlijk ook niet op.

        Login om te reageren
  12. p3r0x zegt

    27 augustus 2019 om 21:29

    S5 cabriolet TFSI BENZINE. Typefout of waar?

    Login om te reageren
    • dt89 zegt

      27 augustus 2019 om 22:15

      @p3r0x: is waar. Toen aangekondigd werd dat de S5 een diesel is geworden was het ook enkel de coupé en sportback. De cabrio kon je nog steeds in benzine krijgen toen.

      Login om te reageren
  13. bitd zegt

    27 augustus 2019 om 22:05

    Vergeet de S8 niet, dit jaar nog.

    Verder een mooie lijn motoren, die voor een aantal modellen misschien te laat komen, maar Audi zet design van interieur en exterieur op een hoger plan en daarom is het denk ik wel de moeite waard om te wachten op een aantal, mocht je zoekende zijn.

    Login om te reageren
    • dt89 zegt

      27 augustus 2019 om 22:13

      @bitd: s8 staat er bij hoor…verwacht november

      Login om te reageren
      • bitd zegt

        27 augustus 2019 om 22:32

        @dt89: ja in de sheet wel, maar in de autoblog tekst wordt er verwezen naar een A8 hybride top model of zoiets, vandaar

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          28 augustus 2019 om 00:36

          @bitd: de S8 is een tijdje geleden al onthuld. Over de A8 60 TFSI e was (nog) niks bekend. Dus die benoemde ik even ?

          Login om te reageren
          • bitd zegt

            28 augustus 2019 om 07:39

            @720s: ah ok, heb die destijds gemist, leuk ff teruggekeken.

            Login om te reageren
  14. elemento zegt

    27 augustus 2019 om 23:09

    Ik kan bijna modellen facelift etc niet meer bij houden. Elke 3 jaar facelift

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North