• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Porsche komt met Taycan Turbo als topmodel’

Auteur: RubenPriest, gepost 27 december 2018 om 09:34 – 62 Reacties

'Porsche komt met Taycan Turbo als topmodel


Turbo what?!

Één van de belangrijkste modellen van 2019, zo niet het belangrijkste model van Porsche voor volgend jaar, is de langverwachte Taycan. De eerste info over de elektrische auto werd eerder dit jaar bekendgemaakt en ook is duidelijk dat er veel vraag is naar de Porsche.

Officiële informatie over prijzen en typebenamingen zijn er nog niet, maar autojournalist Alex Roy komt met interessante informatie naar buiten. Zo beweert Roy dat Porsche de Taycan in drie varianten gaat leveren. Als Taycan, Taycan 4S en Taycan Turbo. De eerste twee varianten zijn logisch, maar de derde benaming slaat als een lul op een kersenvlaai. De Taycan is immers een volledige elektrische auto en van een fysieke turbo is totaal geen sprake.

Het zou hier gaan om een marketingtroef van Porsche. De Turbo-benaming staat voor het topmodel bij de 911 (afgezien van de GT-modellen), de Macan, de Cayenne en de Panamera. Klanten zouden de naam associëren met het beste van het beste en daarom is voor Taycan Turbo gekozen.

De Taycan Turbo zal naar verwachting wel daadwerkelijk wat toevoegen. Grote kans is dat de eerste bevestigde informatie over de Taycan gebaseerd is op de Turbo. Dit betekent 600 pk systeemvermogen en 0-100 km/u in 3,5 seconden. De Taycan en Taycan 4S zullen goedkoper zijn en zo’n 400 en 500 pk krijgen.

Volgens de journalist gaat de Taycan minder dan 90.000 dollar kosten. De 4S ergens in de 90k en de Turbo zo’n 130.000 dollar. De elektrische Porsche rolt medio 2019 van de band, met een marktlancering tegen het einde van volgend jaar.

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Zyrus Taycan Turbo
    Zyrus Taycan Turbo is dik, maar heeft geen S
  • Porsche Taycan Cross Turismo 4S rijtest
    Porsche Taycan Cross Turismo 4S rijtest
  • Porsche Exclusive pakt Taycan Cross Turismo beet

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

4s, Elektrisch, Porsche, Taycan, turbo

Vorig bericht: « Amsterdamse politie gebruikt nieuwe ME-bus totaal niet
Volgend bericht: WTF: iemand bestelde een roze Zagato Shooting Brake »

Lees Interacties

Reacties

  1. breakingpoint zegt

    27 december 2018 om 09:43

    Want RS klonk niet bekend in de oren?

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      27 december 2018 om 09:58

      @breakingpoint: RS zijn vaak uitgeklede modellen om gewicht te besparen. De Turbo-klanten houden juist van veel luxe en overdaad in met name het interieur.

      Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        27 december 2018 om 10:24

        @granlusso: dat weet een kleuter ook. Plak er dan ook TDI achter, als techniek er geen hol mee hoeft te maken hebben. Klinkt lekker met een pint in de brasserie van het trailerpark.

        Login om te reageren
    • w0ut zegt

      27 december 2018 om 10:15

      @breakingpoint: De RS is voorbehouden voor het later te introduceren lichtgewicht model met de 3.8 boxster motor . ;-)

      Login om te reageren
      • porsche911s zegt

        29 december 2018 om 11:32

        @w0ut: Boxster is een model, Boxer bedoel je?

        Login om te reageren
  2. utregcity zegt

    27 december 2018 om 09:43

    Heb vernomen dat Honda z’n elektrisch model, Urban EV, zal uitbrengen met de benaming VTEC.

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      27 december 2018 om 09:58

      @utregcity: Very Tedious Electric Car.

      Login om te reageren
    • denniss00 zegt

      27 december 2018 om 11:18

      @utregcity: Veel Te Erotisch Concept

      Login om te reageren
  3. trobken zegt

    27 december 2018 om 09:44

    Dit wordt dus de TT die iedereen wél zal willen…

    Login om te reageren
    • deeberton zegt

      27 december 2018 om 09:47

      @trobken: 130K….

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        27 december 2018 om 10:03

        @deeberton: USD. Maar mogelijk gewoon 1:1 in euro’s.

        Het zou in Duitsland best een leasetopper kunnen worden wanneer de bijtelling zo om en nabij die voor een 520d is.

        Login om te reageren
        • porsche928 zegt

          27 december 2018 om 15:41

          @karhengst: US prijzen zijn altijd ex BTW. Pak de koers 1:1 en plak er dan naar 22% op.

          Login om te reageren
      • awesome zegt

        27 december 2018 om 13:23

        @deeberton: hier ruilt elke manager straks z’n Tesla op in.

        Login om te reageren
    • IJsblok zegt

      27 december 2018 om 09:47

      @trobken:

      alsof de TT een slecht verkopend model is door de jaren heen…

      Login om te reageren
      • HZW zegt

        27 december 2018 om 11:35

        @ijsblok: Ja, dat is het ook, alleen de eerste generatie TT verkocht goed voor een niche model, Gen 2 en 3 verkopen dramatisch.
        Daarom komt er ook geen TT Gen 4 meer, of het moet een elektrisch ding worden op MEB.

        Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      27 december 2018 om 11:45

      @trobken: heb liever een Tt dan een emotieloze Porsche.

      Login om te reageren
  4. sportevo zegt

    27 december 2018 om 09:48

    In de jaren 80 werd op wel meer producten de term ‘turbo’ gezet zonder dat er daadwerkelijk een echte turbo inzat.

    Gewoon heel retro dus.

    Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      27 december 2018 om 10:10

      @sportevo: je was me voor

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      27 december 2018 om 11:07

      @sportevo: voorbeeldjes?

      Login om te reageren
      • sportevo zegt

        27 december 2018 om 11:49

        @SimonMc:

        Blijkbaar niet in de 80’s opgegroeid?

        https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Turbo_(uitdrukking)

        Turbo zonnebril
        https://goo.gl/images/gz2Hx6

        Turbo knop op een computer
        https://goo.gl/images/HcWato

        Turbo föhn
        https://goo.gl/images/Yn2e4d

        Misschien geen product uit de jaren 80 maar ook hier zit echt geen turbo in: https://www.amazon.de/UFESA-BS4704-Ufesa-Standmixer/dp/B009D57WBS

        Login om te reageren
        • notsobig zegt

          27 december 2018 om 14:24

          @sportevo: Haha aan die turbo knop op de pc moest ik tijdens het lezen van het artikel ook aan denken!
          Die hadden wij destijds ook en ja die stond uiteraard altijd aan, ook al merkte je geen verschil…

          Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          27 december 2018 om 16:22

          @sportevo: Om een of andere reden dacht ik dat je bedoelde dat men turbo benamingen op niet-turbo auto’s plakte. Met die turbo benamingen voor andere dingen ben ik min of meer bekend.

          Login om te reageren
      • Jochen zegt

        27 december 2018 om 11:57

        @SimonMc: https://goo.gl/images/XpRriE

        tur·bo (bijvoeglijk naamwoord; in samenstellingen)
        1
        voorzien van een turbo: turbomotor
        2
        groot, sterk, snel, super- enz.: turbokoe, turbotaal

        Login om te reageren
    • dracae zegt

      27 december 2018 om 17:43

      @sportevo: Min moeder’s Volvo 340 had een bergknop…maar er zat geen berg in…

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    27 december 2018 om 09:49

    Tja, er komt een dag dat je als chagrijnige ouwe zak aan je kleinkinderen moet gaan uitleggen wat een échte turbo is!

    Login om te reageren
    • rob636 zegt

      27 december 2018 om 10:17

      @dutchdriftking: goh, wat een pijnlijke gedachte :(

      Login om te reageren
  6. wildbeest zegt

    27 december 2018 om 09:50

    Wat slecht zeg, de echte turbo kopers pikken dit niet.. gewoon slecht omgaan met je klassiekers

    Login om te reageren
  7. yipikaye zegt

    27 december 2018 om 09:52

    Porsche doet dus ook mee met de “Fake news hype”.

    Login om te reageren
  8. tjorque zegt

    27 december 2018 om 09:57

    Een e-turbo om de batterijen te koelen. Niks mis mee hoor. High power cooling fan klinkt nu eenmaal nogal lullig en is te lang om op de kont te zetten. ?

    Login om te reageren
  9. racerx zegt

    27 december 2018 om 10:04

    Back to the 80’s… toen het woord Turbo voor marketing doeleinden overal opgeplakt werd.

    Login om te reageren
  10. intimrasiert zegt

    27 december 2018 om 10:06

    Als we het dan toch in de tachtiger jaren-benamingen zoeken – wat is er mis met Taycan 2000?

    Login om te reageren
  11. w0ut zegt

    27 december 2018 om 10:10

    Hier in EU zal het wel dollar + btw zijn.

    Login om te reageren
  12. henk_he zegt

    27 december 2018 om 10:12

    New Kids Turbo was ook slechter dan ’t origineel.

    Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      27 december 2018 om 14:34

      @henk_he: Ik vond Turbo geweldig. Het was Arnie die met Nitro naar mijn mening een tenenkrommend vervolg maakte.

      Login om te reageren
  13. alassad zegt

    27 december 2018 om 10:21

    Lol. De tesla model 3 performance is dus sneller dan de taycan turbo. 3.3s 0-100

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      27 december 2018 om 10:27

      @alassad: Lol. Dat is niet waar. Tesla Model 3 Performance: 0-60 mph in 3,3 seconden ja. Dat is 0-100 km/u in 3,5 tellen, net als de Taycan. (bron: Tesla)

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        27 december 2018 om 11:16

        @RubenPriest: ach gewoon even een updateje erover.

        En als je fysiek wordt kan het onderstel van de Model 3 Performance ook flink verbeterd worden. Wel zo eerlijk wanneer je een auto van 75k vergelijkt met 130k.

        Login om te reageren
    • lekbak zegt

      27 december 2018 om 11:37

      @alassad: En nog steeds heeft nog nooit één persoon een tesla gekocht omdat die zo hard kan accelereren…

      Login om te reageren
    • henk_he zegt

      27 december 2018 om 12:09

      @alassad: ja, want de 0-100 tijd is het enige verkoopargument.. Hou eens op met het steeds maar weer uitvergroten van van de weinige pluspunten van een Tesla.

      Login om te reageren
      • dwfc zegt

        27 december 2018 om 16:56

        @henk_he: idd. met de files heden ten dagen kan je nu snel accelereren van 0 naar 20 :-)
        Wijsheid komt met de jaren Henk, geef ze nog wat speeltijd .

        Login om te reageren
      • humpyourdog zegt

        28 december 2018 om 19:03

        @henk_he: voor een sportwagenmerk toch wel een belangrijk punt me dunkt. Hou eens op met dit te minimaliseren.

        Login om te reageren
  14. dwfc zegt

    27 december 2018 om 10:27

    Vind het een goede marketingstrategie die andere topmerken ook zullen volgen mijn inziens. Je neemt met zulke benaming ook de geschiedenis van een merk mee …en deze toppers hebben een geschiedenis ..Tesla is geschiedenis weldra :-)

    Login om te reageren
  15. tttijn zegt

    27 december 2018 om 10:44

    Nee man Tesla blijft voorlopig de benchmarc

    Login om te reageren
    • dwfc zegt

      27 december 2018 om 16:58

      @tttijn: idd je zegt het, voorlopig. Weet dan wel dat dit model in de States ook is uitverkocht ….het merendeel van de kopers zijn … juist ja.

      Login om te reageren
  16. Robert zegt

    27 december 2018 om 10:46

    Ik zou me als Taycan Turbo koper pas écht genept voelen als er niet tenminste twee neppe uitlaatsierstukken onder de diffuser/achterbumper uitstaken…

    Login om te reageren
  17. Jantje_555 zegt

    27 december 2018 om 10:53

    dus een Taycan Turbo kost 130 000 dollar dus neem 130 000 euro en een Tesla Model S P100D (zelfde motorgeluid als de Porsche :P) kost boven de 150 000

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      27 december 2018 om 11:13

      @Jantje_555: en is een seconde sneller naar de 100. Al zal de Porsche het waarschijnlijk langer uithouden op top snelheid.

      Login om te reageren
  18. Rick-dos zegt

    27 december 2018 om 11:05

    Een 330i is ook maar een 2.0l 4 cilinder. Accepteren we ook zomaar…

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      27 december 2018 om 11:38

      @rick-dos: Ja vroeger was dat een 3ltr 6 cilinder.

      Login om te reageren
    • wceend zegt

      27 december 2018 om 12:04

      @rick-dos: laatste 6 cylinder 330i (e90) ging van 0-100 in 6.6, 2019 model in 5.8. liever de viercilinder dan

      Login om te reageren
      • melkkoe zegt

        27 december 2018 om 13:42

        @wceend: als je alleen geilt op 0-100 tijden, en geen moer geeft om het aantal cilinders, kun je het beste een Tesla kopen

        Login om te reageren
      • humpyourdog zegt

        28 december 2018 om 19:07

        @wceend: 6.1 moet dat zijn. Doe mij de zes cilinder dan maar, die nieuwe 330i lijkt niets meer waard eens de 180 gepasseerd.

        Login om te reageren
  19. SimonMc zegt

    27 december 2018 om 11:09

    Een elektrische turbo, knipoog knipoog.

    Login om te reageren
  20. flutterby zegt

    27 december 2018 om 11:17

    400, 500 én 600 pk klinkt als geldklopperij aangezien de meerprijs minimaal is. Of is die eerste enkel rwd?

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      27 december 2018 om 11:28

      @flutterby: verschil zal denk ik vooral zitten in de capaciteit van het accu pakket. Dat is het onderdeel dat geld kost en waar dus op bespaard kan bij de mindere goden.

      Login om te reageren
  21. wceend zegt

    27 december 2018 om 12:05

    typeaanduiding staat toch al meer los van de motor dan vroeger. De carrera is ook een 911 Turbo, maar toch is er een losse 911 Turbo

    Login om te reageren
  22. julez zegt

    27 december 2018 om 12:20

    Tang op een varken? Nee, lul op een kersenvlaai. Mijn visueel ingestelde brein bedankt je..

    Login om te reageren
  23. ralfast zegt

    27 december 2018 om 15:21

    Misschien zijn er alternatieven te bedenken voor het electrische tijdperk? Ipv Turbo: Taser, TeraWatt, TwinVolt en euhm: Tesla

    Login om te reageren
  24. monsieurleloure zegt

    27 december 2018 om 15:42

    Toch grappig om te zien wat Tesla binnen een jaar of 10 in beweging heeft gebracht…
    Dat zelfs Porsche zo snel met een EV hadden weinigen kunnen bevroeden

    Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      27 december 2018 om 15:42

      @monsieurleloure: Dat zelfs Porsche zo snel met een EV zou komen hadden weinigen kunnen bevroeden

      Login om te reageren
  25. dracae zegt

    27 december 2018 om 17:42

    Eigenlijk klopt ‘Turbo’ als naam voor het (bijna) top model al een hele tijd niet meer. Het is niet bepaald onderscheidend want bijna alle andere modellen gebruiken ook gewoon een turbo-motor.

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      28 december 2018 om 14:07

      @dracae: juist! Voor de 911 slaat turbo ook als een tang op een varken om deze reden.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North