• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop Jeremy Clarkson’s ex-Alfa V6 voor 2000 pond

Auteur: bart_m, gepost 16 mei 2014 om 14:21 – 16 Reacties

Afbeelding Koop Jeremy Clarkson’s ex-Alfa V6 voor 2000 pondAfbeelding Koop Jeremy Clarkson’s ex-Alfa V6 voor 2000 pondAfbeelding Koop Jeremy Clarkson’s ex-Alfa V6 voor 2000 pondAfbeelding Koop Jeremy Clarkson’s ex-Alfa V6 voor 2000 pondAfbeelding Koop Jeremy Clarkson’s ex-Alfa V6 voor 2000 pondAfbeelding Koop Jeremy Clarkson’s ex-Alfa V6 voor 2000 pondAfbeelding Koop Jeremy Clarkson’s ex-Alfa V6 voor 2000 pondAfbeelding Koop Jeremy Clarkson’s ex-Alfa V6 voor 2000 pond

Koop Jeremy Clarkson's ex-Alfa V6 voor 2000 pond
Deze Alfa Romeo 75 V6 heeft ooit aan een concours-wedstrijd deelgenomen, maar de turquoise Italiaan viel daar wel een beetje uit de toom.

Jeremy Clarkson roept vaak dat je geen echte petrolhead bent als je nog nooit in het bezit bent geweest van een Alfa Romeo. Deze kroeg-uitspraak lijdt meestal tot heftige discussies waarbij de antieke ‘roest-in-de-brochure-grap’ niet wordt geschuwd.

Toch drijft Jezza ook weleens de spot met het Italiaanse merk. In 2008 deed het TopGear-trio met drie goedkope Alfa’s mee aan een Alfa Romeo-concours. Uiteraard was de Spider van Hammond, de GTV van May en deze 75 V6 van Jeremy in verre van concoursstaat. Hilariteit alom met het stijve Britse concoursvolk.

Nu staat de Alfa voor 2000 pond op Pistonheads te koop. Niet heel veel geld als je de faam meetelt. Wel veel geld als je herinnert dat Jeremy er destijds maar 450 pond voor neertelde. De auto is naar omstandigheden in redelijke staat en wordt verkocht met de originele concourskaart.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 van Denian
    Mijn Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 van Denian
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • Jeremy Clarkson is Max-fan
    Jeremy Clarkson is Max-fan, Lewis-fans zijn boos
  • Alfa 164 restomod
    Alfa 164 restomod is de lekkerste van deze week

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

75, Alfa Romeo, jeremy-clarkson, occasion, topgear, v6

Vorig bericht: « Video: daarom moet je nooit stoppen op de snelweg
Volgend bericht: Oettinger pompt 400 pk’s uit de Golf VII R »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alfarobert zegt

    16 mei 2014 om 14:55

    Dat hij daar nog geld voor durft te vragen.James was wel trots op z’n GTV. Die zag er ook redelijk goed uit.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      16 mei 2014 om 19:02

      @Alfarobert: Dat iemand daar geld voor wil geven. Maar ach er zit een god verhaal aan, dat doet altijd wel wat met de prijs.

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        16 mei 2014 om 19:02

        @robert110: *goed natuurlijk

        Login om te reageren
  2. Joel_D zegt

    16 mei 2014 om 15:51

    Staan op die foto’s ook wel een paar leuke 155’s zo te zien. :)

    Login om te reageren
    • gieltj zegt

      17 mei 2014 om 00:03

      @joel_d: waaronder een 155 die op de clarkson 75 V6 wil lijken haha

      Login om te reageren
  3. toyotafortuner zegt

    16 mei 2014 om 16:26

    Heb die TG aflevering kort geleden nog gezien. Was vermakelijk! En die kleurtje is best goed op een zeer onallerdaagse 75 V6. Denk dat je ze nauwelijks meer tegenkomt

    Login om te reageren
    • spidermann zegt

      16 mei 2014 om 18:02

      Toen ik in 1991 of 1992 een nieuwe auto wilde kopen jeb ik getwijfeld tussen een 75 Epoca (uitloopmodel) en de nieuwe (Fiatderivaat) 155. Ben blij dat ik de 75 heb gekozen, met oa RWD, handrem als Boeing 747 en electrische raambediening in het dak. Heerlijke auto, alleen bij 150K was het olieverbruik circa 1 liter per 1000km.
      Ik droom nog wel eens van een Turbo en de V6 America.

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        16 mei 2014 om 23:57

        @spidermann: Is dit een gewone V6 of toch een America? Geen idee wat het verschil is… http://www.autojunk.nl/2013/12/reupload-alfa-romeo-75-v6 (betere kwaliteit foto’s dan van de originele upload)

        Login om te reageren
  4. doewap zegt

    16 mei 2014 om 16:30

    Uit de toom?

    Login om te reageren
  5. rickr zegt

    16 mei 2014 om 17:26

    De vorige eigenaar was in ieder geval wel een liefhebber zo te zien!

    Login om te reageren
  6. roppp zegt

    16 mei 2014 om 17:29

    De 75 was al met al de laatste echte Alfa. Niet bepaald vooruitstrevend met zijn onderstel van de Alfetta uit begin 70’er jaren, maar wel een hele leuke Alfa!

    Login om te reageren
  7. hape zegt

    16 mei 2014 om 18:01

    @roppp
    Pardon…. Niet bepaald vooruitstrevend met z’n onderstel ?
    Motor voorin, versnellingsbak en differentiëel achter voor een betere gewichtsverdeling. Remschijven achter tegen het differentieel gesitueerd voor een lager onafgeveerd gewicht.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      16 mei 2014 om 18:53

      @hape: Ja iets wat Porsche al jaren deed (op die remmen na)

      Login om te reageren
      • pjotr zegt

        16 mei 2014 om 23:06

        @911GT2: Je insinuatie klopt niet: de Alfetta had deze constructie al jaren voordat de Porsche 924 uitkwam. Maar goed, de eer voor deze constructie gaat – uit mijn hoofd – naar Lancia, maar wellicht dat er een ander merk nog eerder mee was.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          16 mei 2014 om 23:21

          @pjotr:
          Yep, De Dion Bouton gebruikte het transaxle principe al in de 19de eeuw.
          De Lancia Aurelia had het inderdaad ook maar dat was wel een halve eeuw later.
          Technisch wel een erg mooie auto trouwens, die Aurelia.

          Login om te reageren
      • hape zegt

        17 mei 2014 om 11:18

        @911GT2:
        Porsche heeft dit inderdaad ook toegepast (na Alfa) maar heeft ontzettend veel moeite gehad om dit werkend te krijgen. Uiteindelijk heeft men een soort starre tunnel gebouwd tussen motor en bak omdat ze trillingen niet geëlimineerd kregen. Alfa had de motor, bak en daartussen de tussenas juist onafhankelijk opgehangen.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North