Koopje! Flink beschadigde Rolls-Royce Ghost voor 150K

Auteur: , 33 Reacties

Paar nieuwe deuren erin en gaan met die banaan.

Wie zich net op het randje van de markt bevindt en er over nadenkt om een gebruikte Rolls-Royce Ghost te kopen, heeft misschien wel iets aan deze aanbieding. Dit Duitse autobedrijf, gevestigd in de buurt van München, biedt sinds kort namelijk een getorpedeerd exemplaar aan voor een prijs waarvan je over de kop zou slaan.

Wat er precies met de luxe slee is gebeurd blijft een raadsel, maar één ding kunnen we wel stellen: de Ghost is zo krom als een hoepel. Met name de linker achterdeur heeft een gigantische klapper meegemaakt, waardoor het lijkt alsof de bolide een middagje heeft meegedaan aan de Junkyardrace. De prijs van 149.980 euro is dan ook enigszins te begrijpen.

Mocht je er niet voor terugdeinzen om je armen uit de mouwen te steken, of je lokale specialist onder een gelddouche te zetten, dan staat er nog een relatief nieuw autootje op je te wachten. Het exemplaar, dat stamt uit 2016, heeft in een kleine twee jaar tijd maar net de 10.000 kilometer overschreden. Oftewel, de 570 pk sterke 6,6-liter V12 is pas ingereden! Mocht het chassis niet dusdanig verbogen zijn dat deze je constant naar de andere weghelft probeert te sturen, kun je het plaatwerk fixen* en de wagen voor een prikkie op de kop tikken.

*Een korte zoektocht op Google onthulde dat je deuren voor enkele duizenden ponden kunt aanschaffen, dus écht veel duurder hoeft het niet te worden.

Met dank aan Maxie voor de tip!



33 reacties

-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
@djohnson: missen 4 cilinders inderdaad
Das een beste klapper geweest. Al kan zo’n zware auto natuurlijk wel wat hebben, ik vermoed dat deze krom is…
@peug206: ik denk dat het qua kromme nog best wel mee kan vallen
@kennone: zou je voor 150k een auto kopen met een krom chassis?
@peug206: je zou je verbazen welke auto’s op het weg allemaal rijden met een kromme/niet perfecte chassis. Verder lijkt de B lijst onbeschadigd hier en dus nog redelijk mee te vallen.
@c63: voor een golf van 2-5k kan ik daar ook wel in komen. Maar een auto die 150k kost zou ik dat toch zeker willen weten… en heel heftig zal het niet zijn, maar een Rolls koop je niet om naar de supermarkt, maar om het comfort. En zodra het enigzins krom is gaat het daar zeker invloed op hebben.
Geen foto’s van de andere kant. Waarschijnlijk omdat die kant nu naadloos is….
Ik geef €50 voor de velgen
Ja je zal toch echt bij RR moeten aanbellen voor een paar nieuwe deuren. Plaatwerk achter lijkt mij ook een klus voor specialisten. Dus wordt toch echt een duur grapje. Ik denk ook dat je best wat geduld moet hebben.
Denk dat ie nog recht op ze poten staat. Nieuwe voorscherm en achterscherm zullen ook wat kosten. Voordelig invoeren met een rapportje. Je kan er een boterham aan verdienen mits er nog btw opzit.
Die is niet krom hoor. Redelijk makkelijk te fixen. Raadsel waarom ze het zelf niet doen..
@draadloos: if it looks to good to be true…
@draadloos: Klopt, middenstijl niet ingedrukt ( zeg nooit nooit,maar toch) die is enkel aan een scherp onderdeel blijven hangen, begonnen aan het spatbord links en dan dieper en dieper gegaan , buitenhuid deur losgerukt en achterpaneel, dat is nog het ergste.
Alhoewel, geef deze wagen aan Arthur Tussik en binnen en week mag je hem gaan halen.
Loont de moeite om zijn filmpjes eens te bekijken, een krak.
Wow, dat de ruit nog heel is, geef ook wel te denken.
Van binnen zie je niks.
Gewoon op de sloop nieuwe deuren halen en de rest uitdeuken… voor €1000 excl paintjob is ie weer tiptop
🤥
@nathanael:
Tuurlijk mensen die 2ton plus uitgeven kopen een plamuurbak.
@nathanael: Als je al een autosloperij kunt vinden waar ze een Ghost hebben staan, is de kans niet groot dat die veel recht plaatwerk heeft. Ik wens je veel succes met je speurtocht.
Arthur knutselt ‘m wel weer recht.
@rikkon: Die Subaru XV vind ik een van zijn meesterwerken, de meeste herstellers zouden heel hard gaan lopen of kregen acute buikloop als dit hun volgende job zou zijn.
Auto is niet krom.. lijkt simpel langs een openstaande laadklep gereden te zijn oid. Jn elk geval niet vol getroffen vanaf de zijkant
@ricksmits: ja het is meer een enorme kras dan een deuk
Enkele duizenden euro’s voor de deuren….Nou die kan ik nog wel ophoesten, geen probleem. Alleen de overige 150.000 wordt wat lastig…
https://www.merkur.de/lokales/muenchen-lk/schaeftlarn-ort73337/lkw-reisst-rolls-royce-in-hohenschaeftlarn-ganze-fahrerseite-auf-8635774.html

Volgens de Duitse politie dus ruim 100K aan schade aan de Rolls. Waarschijnlijk een krom chassis of iets ergers dat niet meteen uit de foto’s duidelijk kan zijn. Beetje apart.
@mopar: de geschatte schade lijkt de Duitse politie vaak met een dobbelsteen te bepalen…
Hoop reacties van mensen die weinig snappen van schade blijkt wel.
De deuren voor een paar mille is leuk maar het gaat wel iets verder. Ervanuitgaande dat je chassis niet krom is komt er toch stiekum wat extrabij kijken.
Bijvoorbeeld de deurpanelen kunnen beschadigd (nu niet goed te zien) zijn en dan met name die achter zit. Vaak zijn die custom en passen qua kleurstelling en dergelijke alleen bij dat ‘bespoke’ interieur. Dat ga je niet vinden en wordt dus echt duur.
Scharnieren waar de deur aan vast zitten ook vast elders, ook daar zal het niet geheel mooi uitlijnen. Wederom een hoop werk en kostbaar om te fixen, het moet echt super uitlijnen.

Bedrading kan aan gort getrokken zijn doordat de deur geheel ingedeukt is en dat kost ook niet weinig om dat goed en origineel te vervangen.
Je zult een echte vakman nodig hebben voor de voor en achter spatborden, een hoop werk.
Het spuitwerk zal ook niet een kleinigheid zijn. Je komt niet weg met 2 deurtjes spuiten en dat zal dus resulteren in een gehele zijkant op zijn minst en het liefst de gehele wagen.
Men zal VEEL kritischer zijn met het spuitwerk op een RR dan op de 320i dus dat kan je niet overal laten doen en dus kostbaar.
Het fixen van deze wagen ga je gewoon niet redden met een 20K.

En dan praat je over alles nog recht en geen gedoe met de dak en het chassis.
@turbobrick:
Denk dat je gelijk hebt, deze auto wordt een klus voor iemand met verstand van zaken van reparaties aan dit soort high end automobielen en de financiële middelen om het goed te kunnen doen.
@turbobrick: Lijkt me inderdaad ook geen simpel klusje. In het artikel over de aanrijding wordt gesproken van een schade van € 500,-. Aan de vrachtwagen die ‘m raakte. Voor de schade aan Casper wordt een bedrag van € 100k geschat.
@rikkon: Die Subaru XV vind ik een van zijn meesterwerken, de meeste herstellers zouden heel hard gaan lopen of kregen acute buikloop als dit hun volgende job zou zijn.
Ik heb hier nog naar gekeken maar 100.000 euro schade het lijkt mij een nieuwe achter deur en voor deur achter bumper en klaar

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).