Kost de McLaren 720S meer, of minder dan drie ton?

Auteur: , 24 Reacties

De 720S heeft een Nederlands prijskaartje opgeplakt gekregen.

Op hoge snelheid knalt de nieuwe Macca net over de die ton heen. Om precies te zijn 307.700 Euro moet je minimaal laten afschrijven van je bankrekening om een 720S de jouwe te kunnen noemen. Daarmee krijg je het voorrecht in de nieuwste iteratie van de geest van Ron Dennis rond te scheuren.

De 720S is de nieuwste loot aan McLaren’s Super Series gamma. Het is tevens de eerste moderne McLaren die géén 3.8-liter grote V8 onder de kap heeft. In de 720S is het blok 4.0-liter groot. In de basis is de motor echter nog steeds terug te herleiden naar een stel epische Nissan’s van yesteryear, wat overigens niet iets is om je voor te schamen.

De enorme bak power in het achteronder stuwt de McLaren, volgens McLaren, sneller vooruit dan al zijn concurrenten. Bovendien heb je een dashboard voor je neus dat je kan opklappen voor het betere circuitwerk. Mocht je wel oren hebben naar het Britse kanon, kan je overigens alvast aan de slag met de configurator.



24 reacties

En ter vergelijking, wat deed de 650S op gele platen ongeveer?

Nu ik hem wat vaker voorbij hem zien komen vind ik de koplampen wel steeds minder lelijk ogen. Ik zal het waarschijnlijk nooit echt mooi gaan vinden, maar het hele lelijke is er wel vanaf.
@Edge: scheelt als de koplampen branden vind ik. De studio foto’s met die witte zijn daardoor best aardig. Maar dat profiel…
@Edge: precies even veel, 308.000 volgens kenteken check van finnik
Een schitterende auto om te zien!
Minder! Minder! Minder!
Wat is dit een lelijke auto van opzij zeg…die overhang voor, dat rare dak. Hij kan bloedstollend snel en goed zijn, maar ik ging voor iets anders met meer karakter en emotie voor dat geld.
@cpp1: een ferrari dus ?
@cpp1: je hebt er al in gereden begrijp ik, dat je weet dat ie geen karakter en emotie heeft?
Het design is het gewoon weer net niet. Niet lelijk, maar ook niet uitgesproken mooi, vernieuwend of spannend. Een beetje een anoniem samenraapsel.
Naar mijn mening geen mooie auto, je zal er snel uitgekeken op zijn.
Al was ie gratis, wat een spuuglelijk hok.
Zo’n f*cking dikke bak
Een vereiste is wel dat je een yoga master bent. Check hoe hoog die Carbon tub is. Daar komt een 50 jarige echt niet fatsoenlijk in of uit. Laat staan een dame in een gala outfit.
@mrbasa: tijgerent erin en ook weer eruit, als je dat zo schrijft althans.
OT: ik kan die modellen van ze amper uit elkaar houden
@mrbasa: Helemaal eens! Ik ben 28 en betwijfel of ik eruit kan komen zonder gênante bedoeling. Ik wil er wsl nooit meer uitkomen. Ook niet als ik eenmaal 50 ben. Prachtige auto.
@mrbasa: die tub is nu een stuk lager dan bij de 650S, plus de deuren nemen een stuk van het dak mee, dus de instap zou een stuk makkelijker moeten zijn.
McLaren gaat de zelfde kant op als Aston Martin. ALLES lijkt op elkaar en niets is écht mooi… helaas. Behalve de F1 uit de jaren negentig. Die was écht vernieuwend
@robbie123: deze ziet er toch behoorlijk anders uit dat een 675lt of een 650s
@robbie123: aston martin…. niet echt mooi? Hmm daarin verschillen we in mening. Dat ze veel op elkaar lijken geef ik je wel in gelijk.
@robbie123: pas nou toch op met zulke uitspraken. Iedereen weet dat je alles van Aston Martin mooi moet vinden. Let maar op..
@robbie123: ik liep net bij de Brandenburger Tor en daar stond een McL voor het hotel geparkeerd (voor een Mercedes S600 Maybach, een G63 en een AMG GT, pwoaahh) maar ik had serieus geen idee welk type het was. Nu ik mijn foto’s terugkijk weet ik het nog steeds niet. En ik kan alle Audi’s van een afstand onderscheiden dus dat zegt iets!
En weer ietsje minder lelijk. Over een jaar of 10 zijn het gewoon mooie auto’s!
Lekker!
Mooiste mclaren sinds de P1. Het werd tijd dat ze weer eens iets moois maakten

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).