• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Krijg nou wat: dit is de derde Ferrari F12 TRS

Auteur: JordyS, gepost 26 juni 2015 om 10:04 – 49 Reacties

Ferrari F12 TRS


Het zal je maar gebeuren: je telt dik vier miljoen dollar neer voor een one-off Ferrari F12 TRS, maar een jaar later blijkt de Italiaanse fabrikant er gewoon nog twee te bouwen.

De Ferrari F12 TRS is een van de meest kostbare projecten die het merk ooit op zich nam. De auto deelt zijn aandrijving en V12-motor met de F12berlinetta, maar wordt verder onder handen genomen naar wens van de klant. We zagen al een rood en een zwart exemplaar, maar tijdens Ferrari’s Cavalcade 2015 dook ook een grijze F12 TRS op.

Ferrari F12 TRS

De eigenaar van deze bolide heeft ‘m net even wat exclusiever laten maken dan de twee die we eerder al zagen. Zo zijn de koplampen en de voorbumper onder handen genomen en is de motorkap bij deze F12 TRS gemaakt van glas. Ook de achterbumper is vernieuwd, terwijl de diffuser nog agressiever oogt. We kunnen ernaast zitten, maar iets zegt ons dat de koper van de eerste F12 TRS daar niet zo heel blij mee zal zijn.

Ook interessant!

  • Gespot - Gele Ferrari F12berlinetta is waanzinnig lekker
  • Bwoah: Kimi Räikkönen zet zijn Ferrari te koop
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

cavalcade, f12-trs, f12berlinetta, Ferrari, grijs, rood, Supercars, zwart

Vorig bericht: « Gelekt: dit is het dashboard van de Alfa Romeo Giulia
Volgend bericht: Porsche wil Goodwood-record met Le Mans-winnende 919 »

Lees Interacties

Reacties

  1. stfu zegt

    26 juni 2015 om 10:09

    De aanpassingen aan de voorzijde neigen naar foute tuning. Vielen en ‘daklijn’ zijn daarentegen wel erg gaaf. Verder is dit toch ook gewoon een one-off, in opdracht van een klant? Hij wijkt immers af van die ander ;)

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      26 juni 2015 om 10:13

      @stfu: *wielen. WIELEN!

      Login om te reageren
    • ziekegeest zegt

      26 juni 2015 om 10:21

      @stfu: ik zie geen dak hoor

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        26 juni 2015 om 10:22

        @ziekegeest: Daarom ook die ‘-tekens erbij.

        Login om te reageren
    • borrelnoot zegt

      26 juni 2015 om 10:23

      @stfu: Zo’n beetje de hele auto neigt naar foute tuning…

      Login om te reageren
      • ter zegt

        26 juni 2015 om 21:55

        @borrelnoot: Dacht ik ook. Rij je best voor lul

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    26 juni 2015 om 10:09

    Ja, zo zijn ze nou eenmaal bij Ferrari…..

    Login om te reageren
  3. Edge zegt

    26 juni 2015 om 10:10

    Wellicht heeft de originele klant toestemming gegeven voor meer TRS’en in ruil voor een bepaald bedrag voor elke volgende TRS? Of wellicht is dit zó’n enorm rijke eigenaar dat hij een tweede en derde TRS liet bouwen?

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      26 juni 2015 om 12:52

      @Edge: waarschijnlijk wel. Lijkt me niet goed voor de onderlinge betrekkingen als ze dat zonder toestemming doen.

      Login om te reageren
  4. zeevink zegt

    26 juni 2015 om 10:13

    Of de eerste koper is afgehaakt. Of er is een duidelijke korting gegeven omdat ze alsnog meerdere exemplaren gingen maken. Meerdere scenario’s mogelijk zeg ik. Verder wel een hele gave wagen.

    Login om te reageren
  5. ziekegeest zegt

    26 juni 2015 om 10:20

    Leuke wagen om in de garage te laten verstoffen om hem over 10 a 20 weer van de hand te doen voor 3 keer de aanschafwaarde

    Login om te reageren
    • ziekegeest zegt

      26 juni 2015 om 10:21

      @ziekegeest: 10 a 20 jaar

      Login om te reageren
      • dhrwilders zegt

        26 juni 2015 om 12:35

        @ziekegeest: 10 á 20 jaar

        Login om te reageren
  6. antoonniels zegt

    26 juni 2015 om 10:21

    Dit lijkt toch op een F12 TRS meets Mansory. Origineel in mijn ogen een stuk mooier.

    Kan me niet voorstellen dat de originele eigenaar hier problemen mee heeft. Auto’s zijn verschillend genoeg. Bovendien verwacht ik dat Ferrari hier wel even over heeft gecommuniceerd/ in het contract staat opgenomen hoeveel hij terug gestort krijgt als ze er meer van maken…..

    Login om te reageren
  7. lekkaah zegt

    26 juni 2015 om 10:28

    Zaken doen met zuid-europeanen..

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    26 juni 2015 om 10:28

    Een luchtgekoeld Ferrari motorblok, dat zie je niet vaak.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      26 juni 2015 om 10:35

      @mashell: Er zit een glasplaat overheen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        26 juni 2015 om 11:28

        @berlinetta: weet je dat zeker? Het dak kan volgens mij ook helemaal niet dicht en daarom is deze wagen echt alleen voor mooi weer. Dan is die glasplaat ook overbodig. Op de foto lijkt er geen glasplaat overheen te zitten (geen weerspiegelingen).

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          26 juni 2015 om 14:19

          @mashell: Ja, nu je het zegt. Het staat wel in de tekst maar ik kan ook niet echt zien dat er een glasplaat overheen zit.

          Login om te reageren
      • Carreza zegt

        26 juni 2015 om 20:04

        @berlinetta: er zit met 100% zekerheid geen glasplaat over, in tegenstelling tot de eerste twee TRS’n.

        Login om te reageren
  9. trustmeiamanengineer zegt

    26 juni 2015 om 10:33

    Deze moet wel van een arabier of chinees zijn. Beetje smaakloos geworden. Zeker met die glazen ‘Corvette motorkap’.

    Login om te reageren
  10. str8six zegt

    26 juni 2015 om 10:35

    Geinige bak voor de transformers

    Login om te reageren
  11. alaindjamal zegt

    26 juni 2015 om 10:37

    Lelijke voorkant

    Login om te reageren
  12. jeppie zegt

    26 juni 2015 om 10:41

    Is het niet gewoon die ene die de eigenaar telkens aanpast naar zijn wensen van het moment?

    Login om te reageren
  13. mrB zegt

    26 juni 2015 om 10:43

    Lomp ding is het eigenlijk

    Login om te reageren
  14. GeoBem007 zegt

    26 juni 2015 om 10:48

    Spiegels zijn ook anders, er is geen glas over de motor en zou naar wat ik gelezen heb van dezelfde eigenaar zijn als de rode.

    Login om te reageren
  15. Jochempie zegt

    26 juni 2015 om 10:51

    Had de eigenaar de de licensie voor de productie van de auto, en de mallen er maar bij moeten kopen..

    Login om te reageren
  16. VeniVidiVici zegt

    26 juni 2015 om 11:00

    Tja, ik begrijp het niet hoor… als je zover gaat om een Ferrari dat design te geven koop dan gelijk een Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster met ADV.1 velgen.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      26 juni 2015 om 12:12

      @VeniVidiVici: Da’s wel even een verschil hè! De Aventador is een heerlijke wagen, zeker met ADV.1 velgen. Maar het is ook wel de dertien-in-een-dozijn-wagen in dit segment. Zo’n one-off Ferrari kost je toch al gauw een paar Aventadors, en dan hoef je ook niet bang te zijn dat de buurman dezelfde koopt, want niet iedereen kan zomaar bij Ferrari zo’n model op commissie laten maken.

      Login om te reageren
  17. clarkson zegt

    26 juni 2015 om 11:07

    Ik zie geen glasplaat over dat blok heen zitten?

    Login om te reageren
    • ericc zegt

      26 juni 2015 om 11:26

      @clarkson: zie het ook niet.

      Vind het wel de verkeerde kleur voor een one-off. Die sneeuwschop is veel te groot en de
      achterkant te scherp gelijnd.
      Vind de 458 van Eric Clapton veel mooier als one-off.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        26 juni 2015 om 12:09

        @ericc: Dan hoeven we er gelukkig niet om te vechten. Doe mij deze maar!

        Login om te reageren
    • groenjorrit zegt

      26 juni 2015 om 13:23

      @clarkson: http://thesupercarkids.com/wp-content/uploads/2015/06/11333652_803544166426848_1113652820_n-620×620.jpg

      geen glasplaat dacht ik.

      Login om te reageren
      • groenjorrit zegt

        26 juni 2015 om 13:25

        @groenjorrit: Moving up towards the bonnet, this TRS unlike the red one is sporting a very bold no-glass cover for the engine bay; leaving the mighty V12 bare open. Along with these changes, it has a completely new design of wing mirrors and chrome finished alloy wheels to match the overall theme. On the back side, we have a a new bumper design and one of the most aggressive diffuser ever seen on any road legal Ferrari.

        Login om te reageren
      • clarkson zegt

        27 juni 2015 om 11:56

        @groenjorrit: De ”normale” heeft een glasplaat ja.

        Login om te reageren
  18. edje zegt

    26 juni 2015 om 11:09

    Die mij die blauwe ff ernaast maar!! Die is gaaf

    Login om te reageren
  19. Delorean zegt

    26 juni 2015 om 11:33

    Dit IS de zwarte die overspoten en ‘aangepast’ werd. Er zijn dus momenteel maar 2 TRS’en gebouwd …

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      26 juni 2015 om 12:04

      @Delorean: Wat is je bron als ik vragen mag?

      Login om te reageren
      • Delorean zegt

        26 juni 2015 om 13:11

        @Edge: geen echte ‘bron’, maar via Ferrarichat (waar ik ook op geregistreerd ben) de foto’s ontdekt ; iemand daar heeft bevestiging gevraagd en de persoon die deze foto’s genomen heeft, had gesproken met de eigenaar van de grijze TRS. Die wist dan te vertellen dat dit de zwarte was die aangepast is …

        Login om te reageren
  20. Michiel_vd_Brink zegt

    26 juni 2015 om 11:46

    Het is heel goed mogelijk dat er een deal gesloten is met klant die de eerste F12 TRS mogelijk heeft gemaakt, zoals een commissie per hierna verkochte TRS-variant.

    Login om te reageren
  21. tjorque zegt

    26 juni 2015 om 11:53

    Straks wordt het een Veyron verhaal….

    Login om te reageren
  22. osmo zegt

    26 juni 2015 om 11:57

    De eerste eigenaar heeft toch nog altijd de enige rode? :P

    Login om te reageren
  23. Edge zegt

    26 juni 2015 om 12:04

    Overigens ook opmerkelijk: Deze wagen is afkomstig uit het Ferrari SP-programma. Fundamenteel onderdeel daarvan is dat de wagen gebaseerd moet zijn op een bestaand model, dat de A-stijl (in verband met de crash-structuur als ik me niet vergis) niet gewijzigd/verplaatst kan worden en dat de gebruikte koplampen uit de huidige Ferrari-lineup moeten komen (omdat het schijnbaar duur en veel werk is om een nieuwe set koplampen te laten homologeren als er maar één set gemaakt wordt).
    Dat deze wagen custom koplampen heeft, toont maar weer aan dat als je genoeg betaalt Ferrari ook gewoon nieuwe koplampen voor je ontwerpt en van hun principes afstapt.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      26 juni 2015 om 14:58

      @Edge: Misschien zijn dit de koplampen voor de toekomstige gelifte F12.

      Login om te reageren
  24. jrmpower24 zegt

    26 juni 2015 om 12:27

    Ben geen fan van dit chroom maar de F12 TRS zelf.. echt WAUW. Mijn favoriete ferrari en zelfs de mooiste vind ik!

    Login om te reageren
  25. philipf zegt

    26 juni 2015 om 13:39

    Allemachtig wat dik!

    Login om te reageren
  26. Turbo S zegt

    26 juni 2015 om 15:38

    Gewone F12 met deze wielen graag.

    Login om te reageren
  27. mrrallycross zegt

    26 juni 2015 om 16:07

    Wat een geweldig dikke auto! Echt lekker

    Login om te reageren
  28. thezonda zegt

    26 juni 2015 om 18:35

    Hoeveel LaFerrari’s staan daar geparkeerd? Een stuk of 7?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North