• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche wil Goodwood-record met Le Mans-winnende 919

Auteur: JordyS, gepost 26 juni 2015 om 11:02 – 15 Reacties

Porsche 919 komt naar Goodwood


De Porsche 919 toonde zich nog niet zo lang de sterkste tijdens de 24 uur van Le Mans, maar de Duitsers hopen dat-ie ook op Goodwood records kan breken.

De #19 Porsche komt namelijk op zaterdag en zondag in actie tijdens het Goodwood Festival of Speed. Het is nog niet bekend of de winnende coureurs Earl Bamber, Nico Hülkenberg en Nick Tandy achter het stuur zullen kruipen voor de hillclimb of dat een van de andere fabrieksrijders op het record mogen jagen.

Porsche neemt voor de liefhebbers ook een stukje geschiedenis mee naar Goodwood, want ook de 936 en de 962C komen in actie in een speciale hillclimb-wedstrijd. Hierin komen alle auto’s in actie die een belangrijke rol hebben gespeeld in de loopbaan van vijfvoudig Le Mans-winnaar Derek Bell.

Ook interessant!

  • Porsche LMDh
    Een eerste blik op de gloednieuwe Porsche Le Mans auto
  • Gele Porsche 911 GT3
    Gele Porsche 911 GT3 viert Le Mans succes
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Waarom de 24u van Le Mans is uitgesteld

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

919, goodwood, goodwood-2015, Porsche, Racing

Vorig bericht: « Krijg nou wat: dit is de derde Ferrari F12 TRS
Volgend bericht: De Kia Cee’d heeft nieuwe looks gekregen »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkaah zegt

    26 juni 2015 om 11:27

    Blijft een ontzettend geil apparaat.

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      26 juni 2015 om 12:34

      @lekkaah: Mila Kunis is een ontzettend geil apparaat!
      Dit valt wel mee…

      Login om te reageren
      • johanhummer9 zegt

        26 juni 2015 om 12:53

        @dimglor: met jou kan ik praten , zij is indd donderslekker

        Login om te reageren
        • none1234 zegt

          27 juni 2015 om 01:13

          @johanhummer9:

          https://milakuniswithoutmakeupusweekly.wordpress.com/2015/02/09/mila-kunis-without-makeup-looks-scary/

          Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    26 juni 2015 om 11:46

    Mooi streven lijkt me zo.

    Login om te reageren
  3. jeppie zegt

    26 juni 2015 om 11:52

    Net als die Toyota toch?

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    26 juni 2015 om 11:58

    Ik ben wel benieuwd hoe een hedendaagse LMP1-wagen zich verhoudt tegen die McLaren F1-wagen waarmee Nick Heidfeld het record op zijn naam schreef. Zit toch 16 jaar tussen, en het is ook nog eens een hele andere tak van sport. Spannend!

    Login om te reageren
  5. lambo4all zegt

    26 juni 2015 om 11:58

    Nou ik hoop maar dat dit ding met de goede kant boven blijft en zich niet in een tribune boort. De veiligheidsstandaard van het “circuit” is namelijk zwaar onder de maat om dit soort grappen te proberen.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      26 juni 2015 om 12:07

      @lambo4all: Ik denk dat je inderdaad gelijk heb. Het circuit leent zich niet echt om recordpogingen uit te voeren. En helemaal niet met 50.000 man achter een muur van hooibalen.

      Login om te reageren
    • fernie zegt

      26 juni 2015 om 12:18

      @lambo4all: Ben er morgen weer bij en dat valt wel mee. Snelheden zijn relatief laag en is er redelijk afstand tot het publiek, in de ‘spannende’ bochten hebben ze er ook rekening mee gehouden. Kan niet wachten :)

      Login om te reageren
  6. piwie zegt

    26 juni 2015 om 12:41

    Ze bedoelen vast het afstandsrecord in 24 uur :)
    Mooi dat ze zo’n auto niet in de vitrine zetten!

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    26 juni 2015 om 12:52

    Leuker nieuws van Goodwood:450hp, 450Nm v6 met supercharger in een open Lotus met 0-100 onder 3s, een top van 288km/u met 300+bhp/Tonne en echte downloade rond 200kg bij 240km/u. Zou rond de 7 minuten de Nurburgring moeten kunnen ronden (of zelfs sub 7?) en dat voor rond 100.000pond ex tax..

    Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    26 juni 2015 om 16:10

    Zo een Le mans auto kan toch nooit het record van een rally auto op zo een stuk asfalt verbeteren

    Login om te reageren
    • the_rabbit zegt

      27 juni 2015 om 15:26

      @mrrallycross: meer downforce = meer grip = minder wheelspin = meer snelheid. Rally auto’s kunnen snel zijn. Maar ook langzaam, ligt er maar net aan waar je hem tegenover zet

      Login om te reageren
  9. Mairsil zegt

    27 juni 2015 om 01:27

    Zou wel stoer zijn als ze zowel de langste als de kortste bekende race van Europa winnen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North