• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Laatste Bugatti Divo is ook de mooiste

Auteur: machielvdd, gepost 22 juli 2021 om 13:08 – 14 Reacties

Bugatti heeft het laatste exemplaar van de €5 miljoen kostende Divo afgeleverd.

De Bugatti Divo is al lang en breed uitverkocht. Sterker nog: de auto was al uitverkocht voor dat wij, het gepeupel, hem te zien kregen. Dat er een prijskaartje van 5 miljoen (exclusief belastingen) aan hing, maakt de klanten niet uit. In een paar weken waren alle veertig stuks vergeven.

Dat was al in 2018, maar vervolgens moesten de auto’s nog even gebouwd worden. Daarmee is Bugatti nu klaar: de laatste Divo is voltooid en afgeleverd. In augustus vorig jaar werden de eerste exemplaren afgeleverd.

De eigenaar van de laatste Divo heeft zijn auto uitgevoerd in Bugatti-blauw, een kleur die niet alleen historisch verantwoord is, maar gewoon ook erg goed staat. De specifieke kleur is trouwens ‘Bugatti EB 110 LM Blue’. Deze tint is dus geïnspireerd op de EB110 LM, die – als we ons niet vergissen – precies dezelfde kleur had als een normale EB110. Voor de afwisselingen zijn er ook delen uitgevoerd in blauw carbon.

  • Laatste Bugatti Divo
  • Laatste Bugatti Divo
  • Laatste Bugatti Divo

Blauwe Bugatti’s hebben we eerder gezien, maar goudkleurige velgen hebben we nog niet vaak gezien op een Bugatti. In het interieur is het wederom blauw wat de klok slaat. Het zal niet ieders ding zijn, maar ondergetekende kan dit smurfeninterieur wel waarderen.

Ondanks de afwijkende looks is de Divo onderhuids identiek aan de Chiron. Je hebt dus ‘gewoon’ een 1.500 pk sterke 8,0 liter W16 achter je rug liggen. Je moet wel genoegen nemen met een lagere topsnelheid. Bij 380 km/u houdt het op, terwijl de Chiron nog door kan knallen tot 420 km/u. Dit is te wijten aan de gewijzigde aerodynamica en de lagere rijhoogte.

Als het om topsnelheid kun je een Chiron dus niet aftroeven, maar laten we wel wezen: als alle Bugatti’s begrensd zouden zijn op 250 km/u zouden veel eigenaren daar waarschijnlijk nooit achter komen. Het feit dat het een Bugatti is en de indrukwekkende looks zijn belangrijker. Dat laatste is bij dit exemplaar zeker in orde.

Ook interessant!

  • Deze Bugatti Divo heeft een extreem moeilijk uiterlijk
  • Bugatti was dit kwartaal populairder dan ooit
  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
  • Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
    Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, chiron, divo

Vorig bericht: « 10 nieuwe Audi modellen komen er binnenkort aan
Volgend bericht: Mercedes EQXX krijgt 1.000 km praktijkactieradius »

Lees Interacties

Reacties

  1. Frenkyboy zegt

    22 juli 2021 om 13:50

    Magnifique!

    Login om te reageren
  2. sportabgasanlage zegt

    22 juli 2021 om 13:53

    De buitenkant is inderdaad heel strak zo, maar van binnen had het wat mij betreft wat minder Smurf mogen zijn. Maar ach, ik kom toch net €4.990.000 tekort om er een te kunnen kopen, dus wat doet mijn mening er toe…

    Login om te reageren
    • DaveB zegt

      22 juli 2021 om 14:16

      @sportabgasanlage: hahaha ben het volledig met je eens.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 juli 2021 om 16:01

      Weet je wel hoe lang Gargamel er over gedaan heeft dit bij elkaar te sprokkelen? Smurfenpenisleer is zo ongeveer het meest exclusieve wat er bestaat.

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        22 juli 2021 om 16:55

        Vandaar ook dat ie 5 miljoen kost 😁

        Login om te reageren
  3. spacemoon24 zegt

    22 juli 2021 om 14:00

    Eigenlijk wel jammer dat het zo’n technologisch hoogtepunt is maar vooral wordt gebruikt om de show te stelen op autoshows en mooi te wezen in een garage, als investering. Bijna geen enkele Bugatti zal gebruikt worden waarvoor hij eigenlijk ontworpen is.

    Login om te reageren
    • Rhyo zegt

      22 juli 2021 om 14:47

      Dan de vraag. Waar is hij dan eigenlijk voor ontworpen? Om overal 350km/u+ te knallen?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 juli 2021 om 16:03

        Nee, de wagen is juist ontworpen om de show te stelen. Stapvoets langs de boulevard is belangrijker dan dan 350 km/h op de Autobahn.

        Login om te reageren
  4. rollingstoned zegt

    22 juli 2021 om 16:57

    Dit is trouwens de eerste VAG Bugatti die ik er appetijtelijk uit vind zien.

    Login om te reageren
  5. kniesoor zegt

    22 juli 2021 om 17:55

    De naam van de oto doet nogal denken aan een groepje kwelende soyboys. Dus dat gaat ‘m niet worden. Het feit, dat er wat geld ontbreekt om aan de vraagprijs te kunnen voldoen is daarbij * kuch * slechts bijzaak, natuurlijk.

    Login om te reageren
  6. rob5nismo zegt

    22 juli 2021 om 18:15

    Liever dit blauwe interieur als rood

    Login om te reageren
  7. ericd zegt

    22 juli 2021 om 18:55

    Wat is de Veyron dan een understated beauty.

    Login om te reageren
  8. dolledries zegt

    22 juli 2021 om 20:19

    Huh…. mooi?

    Login om te reageren
  9. audirs3 zegt

    22 juli 2021 om 23:07

    Blauw met goud, doet het altijd goed.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North