• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lage, opgevoerde Audi S3 sedan [380 pk] rijdt alles zoek

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 mei 2014 om 19:09 – 26 Reacties

Afbeelding Lage, opgevoerde Audi S3 sedan [380 pk] rijdt alles zoekAfbeelding Lage, opgevoerde Audi S3 sedan [380 pk] rijdt alles zoekAfbeelding Lage, opgevoerde Audi S3 sedan [380 pk] rijdt alles zoekAfbeelding Lage, opgevoerde Audi S3 sedan [380 pk] rijdt alles zoekAfbeelding Lage, opgevoerde Audi S3 sedan [380 pk] rijdt alles zoekAfbeelding Lage, opgevoerde Audi S3 sedan [380 pk] rijdt alles zoekAfbeelding Lage, opgevoerde Audi S3 sedan [380 pk] rijdt alles zoek

Audi S3 SR Performance
Het moest er een keer van komen: de eerste tuner die zich aan de Audi S3 Limousine vergrijpt. Die eer gaat naar SR Performance, en ze leveren een mooi staaltje werk af!

Als een volleerd limbodanser ging deze S3 maximaal door zijn hoeven, de speling tussen band en wielkast is minimaal, een slammed-look die menig tuningliefhebber wel kan waarderen. De pornorode S3-met-kont rolt bovendien op 20 inch pornojetsers, met 5mm spacers, wat er best wel eh… purno uitziet.

Over het dak ging een glanzend zwart wrapje voor de two-tone look, en onder de kap gebeurde ook het een en ander: de S3 kreeg een MTM M-Cantronic performance boost en een BN pipes-downpipe met aftermarket katalysator. De uitlaat heeft vanaf de middendemper een doorsnee van 85/76 milimeter in diameter. Resultaat van dit alles? 380 Teutoonse trappelpaarden in plaats van 300 standaardpk’s. Die arme Newton moet nu bovendien 470 meter afleggen in plaats van 380.

Hierdoor doet de Quattro-Audi de 0-100 nu in 4,6 seconden, rapper dan menig concurrent.

Ook interessant!

  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Twee mafkezen in hot hatches racen door het verkeer. Dat is vragen om problemen.
    Video: Golf en Audi S3 racen door het verkeer als gekken

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, Audi, mtm, rood, s3, sedan, tuning

Vorig bericht: « Video: Red Bull-monteur betast Kimi Raikkonen in Monaco
Volgend bericht: Gespot: SLR übercombo tijdens de Mille Miglia »

Lees Interacties

Reacties

  1. dimi zegt

    22 mei 2014 om 19:11

    Ik heb het niet op Audi, maar de A3 sedan kan mij wel bekoren. Hopelijk krijgt de gewone A3 bij de facelift ook dezelfde achterlichten.

    Login om te reageren
  2. mylvan zegt

    22 mei 2014 om 19:15

    Wel stoer dat je RS8 als kenteken kiest.

    Login om te reageren
  3. a3aan zegt

    22 mei 2014 om 19:18

    Best wel mooi eigenlijk, als de pornojetsers 19″ waren en het dakwrapje wel op het voorruit aansloot was ie perfect.

    Login om te reageren
  4. addiction4cars zegt

    22 mei 2014 om 19:18

    Dikke bak mooie strakke lijnen

    Login om te reageren
  5. tunefuldjmike zegt

    22 mei 2014 om 19:19

    Je bent lekker op dreef @sir_smokalot

    Overigens gave bak, zal idd genoeg zoek rijden. Alleen die verlaging is wel jammer, kom er hier waarschijnlijk niet eens de straat mee uit.

    Login om te reageren
  6. Arno's zegt

    22 mei 2014 om 19:19

    Draai hem eens om zodat ik het typeplaatje zie. Lijkt allemaal op elkaar

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      22 mei 2014 om 22:51

      @asmulders:
      Het lijkt dus zoveel op elkaar dat de maker dacht dat hij een A8 onderhanden nam..

      Login om te reageren
  7. schellekens006 zegt

    22 mei 2014 om 19:28

    Te laag en een inch te groot. Dit ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  8. redneckdarian zegt

    22 mei 2014 om 19:36

    ‘ Die arme Newton moet nu bovendien 470 meter afleggen in plaats van 380.’

    LOL!

    Login om te reageren
  9. TomRS6 zegt

    22 mei 2014 om 19:37

    Sir smokealot luistert naar opgezwolle!
    Kan ook niet anders met zon naam haha.

    Subtiel gedaan, staat hem goed.

    Login om te reageren
  10. guusboum zegt

    22 mei 2014 om 19:41

    Smokey, het is natuurlijk 470 Newton per Meter, niet andersom ;) wel een bruut bakkie, maar blijft een samengeperste s8…

    Login om te reageren
    • pureturkish1 zegt

      22 mei 2014 om 20:51

      @guusboum: sjonge jonge , wat heeft dit te maken met een s8 ? qua uiterlijk , qua interieur , qua motor ?

      Login om te reageren
      • guusboum zegt

        22 mei 2014 om 20:55

        @pureturkish1: qua uiterlijk inderdaad, ik had ook de s4 of s6 kunnen zeggen, dat is allemaal eenheidsworst geworden bij Audi… Begrijpelijk maar jammer.

        Login om te reageren
    • Arno's zegt

      22 mei 2014 om 21:31

      @guusboum: Ik dacht, bijna zeker, 470 N op 1 meter. En dat is 235 N op 2 meter. Maar geen 940 N zoals jij min of meer beweert met ”per meter”

      Login om te reageren
      • guusboum zegt

        22 mei 2014 om 21:40

        @asmulders: NM = N * M = Newton maal aantal Meter. Dit bedoel ik…

        Login om te reageren
        • Arno's zegt

          22 mei 2014 om 21:57

          @guusboum: Het is niet maal het aantal meters. Nm is alleen maar de uitvoerende roterende kracht in Newtons, op 1 meter

          Login om te reageren
  11. utr1984 zegt

    22 mei 2014 om 19:52

    A3 Limousine vind ik misschien wel één van de strakste sedans van de afgelopen jaren. Een verlaging is dan leuk, maar niet als je de banden niet meer helemaal ziet. Verder topmodel.

    Login om te reageren
  12. pureturkish1 zegt

    22 mei 2014 om 20:52

    sneller dan de m3 , a45 , en het is geen “rs3” , want de rs3 is de echte concurrent ;)

    Login om te reageren
    • pureturkish1 zegt

      22 mei 2014 om 20:53

      @pureturkish1: 1m**

      Login om te reageren
  13. arii zegt

    22 mei 2014 om 21:00

    Velgen maatje kleiner en gaan

    Login om te reageren
  14. ds3thp zegt

    22 mei 2014 om 21:00

    Dat rood staat hem best goed moet ik zeggen! De velgen wel een inch te groot eigenlijk.

    Er is trouwens nog geen enkele tuner die de ECU zelf heeft weten te kraken, ze gebruiken allen een externe ECU welke naast de originele ECU draait.

    Niet geheel optimaal dus, dus ben benieuwd naar de winst zodra de ECU zelf is “gekraakt”

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    22 mei 2014 om 21:24

    En? Kan het ook nog bochten rijden? Serieus, dit staat zo afzichtelijk dat ik het antwoord niet meer wil weten.

    Login om te reageren
  16. volvoturbo zegt

    22 mei 2014 om 22:27

    Prestaties zijn prima in orde, maar die velgen (model en maat) kunnen echt niet… Zijn t OEM Audi velgen?

    Login om te reageren
  17. jeanclaude zegt

    22 mei 2014 om 22:52

    Deze doet standaard met s-tronic de 0-100 toch al in 4.6 seconden?, daarnaast gaan de getunede s3’s en golf r’s van Jd engeneering in plus minus 4 seconden naar de 100 en die hebben dan nog ‘maar’ 350pk.

    Login om te reageren
  18. nibor zegt

    22 mei 2014 om 23:00

    Volgens mij heeft deze Audi ook last van die kapotte multilink ophanging van het MQB platform…

    Login om te reageren
  19. Pordon zegt

    23 mei 2014 om 00:51

    Klopt die 4.6 seconden wel? Standaard haalt die dat ook al bijna en de A45 AMG doet het in de boekjes ook in 4.6 en in het echt nog een stukje sneller gebleken in meerdere tests. Visuele aanpassingen zijn om zu kosten zeg. Je moet toch wel een vreemde bovenkamer hebben wil je dit kunnen waarderen. 18 inch ipv 20 zou al een boel schelen en dan rijdt die ook meteen weer beter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North