Lage, opgevoerde Audi S3 sedan [380 pk] rijdt alles zoek

Auteur: , 26 Reacties

Het moest er een keer van komen: de eerste tuner die zich aan de Audi S3 Limousine vergrijpt. Die eer gaat naar SR Performance, en ze leveren een mooi staaltje werk af!

Als een volleerd limbodanser ging deze S3 maximaal door zijn hoeven, de speling tussen band en wielkast is minimaal, een slammed-look die menig tuningliefhebber wel kan waarderen. De pornorode S3-met-kont rolt bovendien op 20 inch pornojetsers, met 5mm spacers, wat er best wel eh… purno uitziet.

Over het dak ging een glanzend zwart wrapje voor de two-tone look, en onder de kap gebeurde ook het een en ander: de S3 kreeg een MTM M-Cantronic performance boost en een BN pipes-downpipe met aftermarket katalysator. De uitlaat heeft vanaf de middendemper een doorsnee van 85/76 milimeter in diameter. Resultaat van dit alles? 380 Teutoonse trappelpaarden in plaats van 300 standaardpk’s. Die arme Newton moet nu bovendien 470 meter afleggen in plaats van 380.

Hierdoor doet de Quattro-Audi de 0-100 nu in 4,6 seconden, rapper dan menig concurrent.



26 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Ik heb het niet op Audi, maar de A3 sedan kan mij wel bekoren. Hopelijk krijgt de gewone A3 bij de facelift ook dezelfde achterlichten.
Wel stoer dat je RS8 als kenteken kiest.
Best wel mooi eigenlijk, als de pornojetsers 19″ waren en het dakwrapje wel op het voorruit aansloot was ie perfect.
Dikke bak mooie strakke lijnen
Je bent lekker op dreef @sir_smokalot

Overigens gave bak, zal idd genoeg zoek rijden. Alleen die verlaging is wel jammer, kom er hier waarschijnlijk niet eens de straat mee uit.
Draai hem eens om zodat ik het typeplaatje zie. Lijkt allemaal op elkaar
@asmulders:
Het lijkt dus zoveel op elkaar dat de maker dacht dat hij een A8 onderhanden nam..
Te laag en een inch te groot. Dit ziet er niet uit.
‘ Die arme Newton moet nu bovendien 470 meter afleggen in plaats van 380.’

LOL!
Sir smokealot luistert naar opgezwolle!
Kan ook niet anders met zon naam haha.

Subtiel gedaan, staat hem goed.
Smokey, het is natuurlijk 470 Newton per Meter, niet andersom ;) wel een bruut bakkie, maar blijft een samengeperste s8…
@guusboum: sjonge jonge , wat heeft dit te maken met een s8 ? qua uiterlijk , qua interieur , qua motor ?
@pureturkish1: qua uiterlijk inderdaad, ik had ook de s4 of s6 kunnen zeggen, dat is allemaal eenheidsworst geworden bij Audi… Begrijpelijk maar jammer.
@guusboum: Ik dacht, bijna zeker, 470 N op 1 meter. En dat is 235 N op 2 meter. Maar geen 940 N zoals jij min of meer beweert met ”per meter”
@asmulders: NM = N * M = Newton maal aantal Meter. Dit bedoel ik…
@guusboum: Het is niet maal het aantal meters. Nm is alleen maar de uitvoerende roterende kracht in Newtons, op 1 meter
A3 Limousine vind ik misschien wel één van de strakste sedans van de afgelopen jaren. Een verlaging is dan leuk, maar niet als je de banden niet meer helemaal ziet. Verder topmodel.
sneller dan de m3 , a45 , en het is geen “rs3” , want de rs3 is de echte concurrent ;)
Velgen maatje kleiner en gaan
Dat rood staat hem best goed moet ik zeggen! De velgen wel een inch te groot eigenlijk.

Er is trouwens nog geen enkele tuner die de ECU zelf heeft weten te kraken, ze gebruiken allen een externe ECU welke naast de originele ECU draait.

Niet geheel optimaal dus, dus ben benieuwd naar de winst zodra de ECU zelf is “gekraakt”
En? Kan het ook nog bochten rijden? Serieus, dit staat zo afzichtelijk dat ik het antwoord niet meer wil weten.
Prestaties zijn prima in orde, maar die velgen (model en maat) kunnen echt niet… Zijn t OEM Audi velgen?
Deze doet standaard met s-tronic de 0-100 toch al in 4.6 seconden?, daarnaast gaan de getunede s3’s en golf r’s van Jd engeneering in plus minus 4 seconden naar de 100 en die hebben dan nog ‘maar’ 350pk.
Volgens mij heeft deze Audi ook last van die kapotte multilink ophanging van het MQB platform…
Klopt die 4.6 seconden wel? Standaard haalt die dat ook al bijna en de A45 AMG doet het in de boekjes ook in 4.6 en in het echt nog een stukje sneller gebleken in meerdere tests. Visuele aanpassingen zijn om zu kosten zeg. Je moet toch wel een vreemde bovenkamer hebben wil je dit kunnen waarderen. 18 inch ipv 20 zou al een boel schelen en dan rijdt die ook meteen weer beter.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).