• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini Huracán GT3 is een mean green racing machine

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 januari 2015 om 17:02 – 27 Reacties

Afbeelding Lamborghini Huracán GT3 is een mean green racing machineAfbeelding Lamborghini Huracán GT3 is een mean green racing machineAfbeelding Lamborghini Huracán GT3 is een mean green racing machineAfbeelding Lamborghini Huracán GT3 is een mean green racing machineAfbeelding Lamborghini Huracán GT3 is een mean green racing machineAfbeelding Lamborghini Huracán GT3 is een mean green racing machine

Lamborghini Huracan GT3 met Stephan Winkelmann
Wat u hier ziet is een brute Duits-Italiaanse badass…en erachter staat de Lamborghini Huracán GT3, de nieuwste troef voor in het afstandsracefeestje dat de Blancpain Endurance Series heet.

In het epicentrum van all things Lamborghini, Sant’Agata Bolognese, is gisteravond de Huracán GT3 gepresenteerd. Deze anabolenbrede topsporter is de tweede racer op Huracan-basis, na de LP 620-2 Super Trofeo. Waar laatstgenoemde gaat racen in de Blancpain Super Trofeo (wereldwijd) doet de GT3 dit in de gelijknamige Endurance Series die bestaat uit 5 Europese races, waaronder de 24 uur van Spa-Franchorchamps.

Huracan GT3

De racer is uitgevoerd met een Alu-Carbon chassis, heeft een transaxle-layout (met de bak achterin dus) en weegt niet meer dan 1.239 kg (productieversie: 1.545 kg). De gewichtsverdeling is 42/58, en evenals moederbedrijf Audi dit doet met zijn LMP1 lange-afstandsracers is ook voor deze Lambo de technische samenwerking aangegaan met Dallara Engineering.

De met vette 315/680 (voor) en 325/705-banden (achter) uitgevoerde GT3 herbergt fikse stalen remschijven van 380 x 34 mm en 355 x 32mm, met respectievelijk 6 en 4 zuigers per remklauw. Voor een exemplaar betaal je 369.000 EUR, ex. works en ex. belastingen. Bij de volgende races kan je hem in actie zien, video staat HIER.

THE 2015 BLANCPAIN ENDURANCE SERIES CALENDAR

11-12 April Monza, ITA

23-24 May Silverstone, GBR

19-20 June Paul Ricard, FRA

23-26 July Spa-Francorchamps (24 Ore), BEL

19-20 September Nürburgring, GER

Ook interessant!

  • Lamborghini Huracán STO rijtest video
    Lamborghini Huracán STO rijtest video
  • Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
    Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
  • Gespot: de duurste Lamborghini Huracán van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Mercedes CLA-instapper komt naar Nederland! Dit is de prijs
  • Politie in België is helemaal klaar met Flitsmeister: komt er een verbod?
  • Omdat jij geen nieuwe Mazda koopt komt deze sportauto met wankelmotor er voorlopig niet
  • Waarom Lexus stopt met de grote kenmerkende grille
FacebookTweetPinLinkedIn

groen, GT3, huracan, jeroen-mul, Lamborghini, Racing, stephan-winkelmann

Vorig bericht: « Saab 9-3 (2003–2012) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Audi prijst zijn A6 en A7 Competition-scheurdiesels [326 pk] »

Lees Interacties

Reacties

  1. pesu zegt

    22 januari 2015 om 17:08

    Wat een beest. Wat heb je toch geluk als je je daarin mag voortbewegen..

    Login om te reageren
    • rob911carrera zegt

      22 januari 2015 om 17:21

      @pesu: Vergeet geld niet.. geld & geluk
      ja, ik ben wel een beetje jaloers :p

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      22 januari 2015 om 18:13

      @pesu: Jeroen Mul waarschijnlijk

      Login om te reageren
      • edgaar zegt

        22 januari 2015 om 18:49

        @ghost: staat erbij ook

        Login om te reageren
  2. ohoogeveen zegt

    22 januari 2015 om 17:20

    Deze bodykit of die van Liberty Walk?

    Login om te reageren
    • petrolpower zegt

      22 januari 2015 om 18:50

      Liberty Walk!

      Login om te reageren
    • hoglard zegt

      22 januari 2015 om 20:30

      @ohoogeveen: Deze want geen popnagels.

      Login om te reageren
  3. norge zegt

    22 januari 2015 om 17:24

    Aah, ze hebben van het handtasje een sportwagen gemaakt….Niet zelf natuurlijk maar door een bedrijf wat verstand heeft van Sportwagens…Best wel goed gelukt..

    Login om te reageren
    • mrcarfreak zegt

      22 januari 2015 om 21:23

      @norge: i smell hate. Ooit al eens in en huracan gereden? Zoniet kan je geen oordeel vellen.

      Login om te reageren
  4. reinoutgtr zegt

    22 januari 2015 om 17:26

    Lijkt wel een bestuurbare auto zo op foto 1.2 en 3

    Login om te reageren
    • styns zegt

      22 januari 2015 om 18:24

      @reinoutgtr: alle auto’s zijn bestuurbaar

      Login om te reageren
      • Corrado16v zegt

        22 januari 2015 om 20:21

        @styns: Die koala van Google toch niet?

        Login om te reageren
  5. mrB zegt

    22 januari 2015 om 17:47

    Waarom stalen remschijven en niet carbonceramisch? zijn dat reglementen voor de GT3 klasse?

    Login om te reageren
    • zakar36 zegt

      22 januari 2015 om 18:16

      @mrB:
      Goeie vraag, ben daar ook wel benieuwd naar.
      Zelf denk ik dat al zou het toegestaan zijn het vanwege kosten niet opweegt tegen de huidige stalen versies.
      Correct me if i am wrong.

      Login om te reageren
      • imdoctorbob zegt

        22 januari 2015 om 20:22

        @zakar36: GT3 autos hebben reglementair verplicht stalen remmen. Volgens mij is in de GTE klasse ook zo maar in de overleden GT1 klasses waren keramische remmen wel toegestaan.

        Login om te reageren
        • edgaar zegt

          22 januari 2015 om 21:01

          @imdoctorbob: thanks doc.

          Login om te reageren
        • zakar36 zegt

          22 januari 2015 om 22:02

          @imdoctorbob:

          Thnx Doc,bespaart me weer een rondje Google ;)

          Login om te reageren
  6. a3aan zegt

    22 januari 2015 om 18:24

    Prachtig!

    Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    22 januari 2015 om 18:28

    Veel dikker dan de gallardo gt3

    Login om te reageren
  8. soundgarden zegt

    22 januari 2015 om 18:51

    Gewoon net zo zwaar als mijn A3 8L TDi.. En dan dat blok/vermogen hebben. Juist. Dafuq

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      22 januari 2015 om 20:27

      @soundgarden: vergeet wegligging en tractie niet!

      Login om te reageren
      • soundgarden zegt

        23 januari 2015 om 08:11

        @lambo4all: ofc had het ook alleen over het gewicht. Verbaasde me dusdanig dat ik daar al ophield, want inderdaad….

        Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    22 januari 2015 om 19:11

    Gaan ze de R8 bekampen?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      22 januari 2015 om 21:52

      @Hupke:
      Dat deden ze al met de Bentley en via Reiter met de Gallardo. Het enige dat er dus veranderd is dat VAG Reiter na jaren trouwe dienst bij het oud vuil hebben gezet….

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        22 januari 2015 om 22:44

        @jrk68:

        Zowel qua prestaties als qua verkochte race-wagens maakten die geen kans tegenover een R8 gt3, vandaar de vraag of deze dat wel maakt.

        Vreemd om een lambo racewagen te maken overigens, lambo moet het hebben van posters niet van overwinningen. Ze zouden beter een sticker,poster,wallpaper reeks uitbrengen en de cocaïne-houder iets groter maken.

        Login om te reageren
  10. rob5nismo zegt

    22 januari 2015 om 20:02

    Ziet er wel dik uit

    Login om te reageren
  11. phaeton zegt

    23 januari 2015 om 01:28

    Nog niemand die de toevoeging van @sir_smokalot linksonderin is opgevallen bij de foto middenin het artikel??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North