Wat u hier ziet is een brute Duits-Italiaanse badass…en erachter staat de Lamborghini Huracán GT3, de nieuwste troef voor in het afstandsracefeestje dat de Blancpain Endurance Series heet.
In het epicentrum van all things Lamborghini, Sant’Agata Bolognese, is gisteravond de Huracán GT3 gepresenteerd. Deze anabolenbrede topsporter is de tweede racer op Huracan-basis, na de LP 620-2 Super Trofeo. Waar laatstgenoemde gaat racen in de Blancpain Super Trofeo (wereldwijd) doet de GT3 dit in de gelijknamige Endurance Series die bestaat uit 5 Europese races, waaronder de 24 uur van Spa-Franchorchamps.
De racer is uitgevoerd met een Alu-Carbon chassis, heeft een transaxle-layout (met de bak achterin dus) en weegt niet meer dan 1.239 kg (productieversie: 1.545 kg). De gewichtsverdeling is 42/58, en evenals moederbedrijf Audi dit doet met zijn LMP1 lange-afstandsracers is ook voor deze Lambo de technische samenwerking aangegaan met Dallara Engineering.
De met vette 315/680 (voor) en 325/705-banden (achter) uitgevoerde GT3 herbergt fikse stalen remschijven van 380 x 34 mm en 355 x 32mm, met respectievelijk 6 en 4 zuigers per remklauw. Voor een exemplaar betaal je 369.000 EUR, ex. works en ex. belastingen. Bij de volgende races kan je hem in actie zien, video staat HIER.
THE 2015 BLANCPAIN ENDURANCE SERIES CALENDAR
11-12 April Monza, ITA
23-24 May Silverstone, GBR
19-20 June Paul Ricard, FRA
23-26 July Spa-Francorchamps (24 Ore), BEL
19-20 September Nürburgring, GER
Wat een beest. Wat heb je toch geluk als je je daarin mag voortbewegen..
@pesu: Vergeet geld niet.. geld & geluk
ja, ik ben wel een beetje jaloers :p
@pesu: Jeroen Mul waarschijnlijk
@ghost: staat erbij ook
Deze bodykit of die van Liberty Walk?
Liberty Walk!
@ohoogeveen: Deze want geen popnagels.
Aah, ze hebben van het handtasje een sportwagen gemaakt….Niet zelf natuurlijk maar door een bedrijf wat verstand heeft van Sportwagens…Best wel goed gelukt..
@norge: i smell hate. Ooit al eens in en huracan gereden? Zoniet kan je geen oordeel vellen.
Lijkt wel een bestuurbare auto zo op foto 1.2 en 3
@reinoutgtr: alle auto’s zijn bestuurbaar
@styns: Die koala van Google toch niet?
Waarom stalen remschijven en niet carbonceramisch? zijn dat reglementen voor de GT3 klasse?
@mrB:
Goeie vraag, ben daar ook wel benieuwd naar.
Zelf denk ik dat al zou het toegestaan zijn het vanwege kosten niet opweegt tegen de huidige stalen versies.
Correct me if i am wrong.
@zakar36: GT3 autos hebben reglementair verplicht stalen remmen. Volgens mij is in de GTE klasse ook zo maar in de overleden GT1 klasses waren keramische remmen wel toegestaan.
@imdoctorbob: thanks doc.
@imdoctorbob:
Thnx Doc,bespaart me weer een rondje Google ;)
Prachtig!
Veel dikker dan de gallardo gt3
Gewoon net zo zwaar als mijn A3 8L TDi.. En dan dat blok/vermogen hebben. Juist. Dafuq
@soundgarden: vergeet wegligging en tractie niet!
@lambo4all: ofc had het ook alleen over het gewicht. Verbaasde me dusdanig dat ik daar al ophield, want inderdaad….
Gaan ze de R8 bekampen?
@Hupke:
Dat deden ze al met de Bentley en via Reiter met de Gallardo. Het enige dat er dus veranderd is dat VAG Reiter na jaren trouwe dienst bij het oud vuil hebben gezet….
@jrk68:
Zowel qua prestaties als qua verkochte race-wagens maakten die geen kans tegenover een R8 gt3, vandaar de vraag of deze dat wel maakt.
Vreemd om een lambo racewagen te maken overigens, lambo moet het hebben van posters niet van overwinningen. Ze zouden beter een sticker,poster,wallpaper reeks uitbrengen en de cocaïne-houder iets groter maken.
Ziet er wel dik uit
Nog niemand die de toevoeging van @sir_smokalot linksonderin is opgevallen bij de foto middenin het artikel??