Gisteren was 1000 een magisch aantal paarden onder de motorkap. Vandaag nemen we pas genoegen met het dubbele. Een warm welkom voor de Lamborghini LP2000-2 SVTT.
Some say he has 2000 hp and that all this power is released on the rear wheels. All we know is, he’s called “The Stig”!
Covert Tuning Dynamics kon het niet laten om eens een Lamborghini LP670-4 SV onder handen te nemen. Normaal verwachten we bij dit soort berichten een leuk kleurtje of een setje kekke velgen, maar dit tuningsbedrijf heeft er toch iets ander werk van gemaakt. Het uiterlijk is maagdelijk wit, maar de inhoud geeft een overweldigende 2000 pk.
Van 670 pk naar 2000 pk, dat is nogal een verandering. Zoals de naam SVTT aangeeft hebben twee dikke turbo’s hier aan bijgedragen, maar alle andere aanpassingen blijven nog geheim. Wel weten we dat het geheel 250 kg lichter is dan de Superveloce, die zelf al 100 kg is afgevallen ten opzichte van de gewone LP640. Niet geheel onbelangrijk als je je bedenkt dat al dat vermogen over de achterwielen gaat in plaats van alle vier.
Of dit beest te houden is als het gas erop gaat? Geen idee. Zal het spannend worden? Neem maar een schone onderbroek mee. Of twee.
Met dank aan Bram voor de tip!
Soderjú…. Dat is gewoon absurd…
Ik geloof niet dat zoiets met achterwielaandrijving te houden is hoor.
Het is de nieuwe auto van Robert Himler denk ik, er is al een teaservideo op zijn YouTube-kanaal gekomen.
@Yeelen: Volg het kanaal van Robert al een hele tijd en deze LP2000 is van een vriend van hem genaamd David. Het zou eerst een LP1670 worden.
@swobbes: Juist! Nu herinner ik mij het filmpje waar David en z’n wagens werden voorgesteld ook weer :)
@swobbes: Robert HImler met zijn leuke vriendin is een grote oplichter. heeft zelf helemaal niets. Is al heel wat over geschreven.
@bofkont: Maar zijn filmpjes en blog zijn wel erg leuk om naar te kijken eerlijk gezegd. Ook zijn vrienin is erg leuk ;)
Als ze de TC goed afgesteld krijgen kan het wel spannend worden, anders is het 10 seconden op het gas en dan de wegenwacht maar eens bellen of ze niet wat bandjes kunnen thuisbezorgen.
Dat kan niet goed gaan …
1 woord: Moordmachine
Wil dit wel eens zien rijden. Kan toch niet dat je dit op de weg kan houden…..
Kolere, 2000pk RWD? whahaaaaa.
Erg tof dat hij er redelijk standaard uitziet, rare pijpen dat dan weer wel.
@tonyvds: letterlijk…
Ik hoop dat de witte auto en de witte onderbroeken hun kleuren blijven behouden.
En die Smart heeft 1000 peeka?
Ik neem aan dat die gasten ook niet dom zijn en dat ze in de eerste 3 versnellingen lagere boost hebben ingesteld…
@RudyV: De eerste twee zal al genoeg zijn, dan zit je al aan de 150 km/u ongeveer :)
@Yeelen: Een murcielago SV doet 120 in zijn één!
@RudyV: ik vermoed dat als je sprint met deze auto dat je hem in zijn 4 doet en dan een paar duizend toeren en dan bots weg!
@norge: ze hebben het netjes gehouden hoor, die smart heeft maar 854 pk…
Heb het magische woord “koppel” nog niet horen vallen, torque figures anyone?
@Yeelen: denk je dat je met 2000 pk niet meer spint bij 150?
@kevinRS6: Als je bedenkt dat hij in z’n drie pas bij 6000+ toeren aan 2000pk zit, zit hij dan al aan meer dan 200km/h. En het kan ook zeer goed zijn dat ze de versnellingsbakverhoudingen langer hebben gemaakt, dus nog meer snelheid.
Kun je nagaan wat de potentie van de V12 is.
Ik ben echt benieuwd of dit nog te rijden is
He has 2000pk? Hoe spreken ze dat uit in engeland? Peekiii?
In dat some say verhaaltje moet \”pk\” \’hp\’ zijn. Anders is het nl-engels verhaaltje…
@justaminifan: Goed gezien. Even aangepast. :)
Geld voor een goede camera is blijkbaar in de auto gaan zitten, want de foto’s zijn van het niveau telefoon-camera 2009 ;)
Wel zieke specificaties! Je zou bijna zeggen: dat kan niet goed gaan… Maar dat zullen we dan vast wel horen :P
Speakers zien er trouwens wel beetje cheap uit.
http://www.youtube.com/watch?v=UnwBEuuTl2s
Aan de foto’s te zien, zijn ze vast genomen met een Blackberry. Kutkwaliteit.
@swobbes: Inderdaad, het schijnt dat hij dit tuningbedrijf heeft opgericht omdat niemand anders zo gek was om dit project te doen.
Die uitlaten…precies een huilend gezichtje.
2x GTX4294, leuk spul :P
Ik denk dat je je eerder zorgen maakt hoelang je met zo\’n ding kan blijven rijden dan of dat hij uberhaupt te rijden valt. Hij valt altijd te rijden maar hoeveel kilometers totdat je het volgende setje turbo\’s en alle onderdelen van je blok mag vervangen..
Wat heeft de Stig er mee te maken eigenlijk?
@betonstaal: alleen de opening ‘some say…’ had inderdaad al volstaan.
@betonstaal: “The Stig” is de bijnaam van deze auto. ;)
Volgens het filmpje op 0:53 toch echt een LP200-2 :p
Ja, het is cool dat het kan. Maar wat moet je er eigenlijk mee? Texas Mile winnen, en dan? Met zulke grote turbos verwacht ik overigens ook behoorlijk wat lag voor je de volle boost krijgt. Op een open rechte stuk zal het zeker indrukwekkend zijn, maar hoe vaak zal echt de volle 2000hp gebruikt kunnen worden?
In de woorden van Jason Heffner: “There is such a thing as too much horsepower.”
Waar kan ik die bestellen?
@betonstaal:
Nobody f***s with the stig…
Geloof er eigenlijk niets van… Je kan veel aanpassen, maar alles heeft zijn limiet ( cardans,transmissie,banden….)
@boomhauwer:
Ik vraag me ook af hoe lang het allemaal heel blijft.
@RudyV: met vol gas 2000 PK op de achterwielen blijf je spinnen, de Hennessy venom gt bijvoorbeeld, had met \”slechts\” 1200 PK op de achterwielen bij 320 km/u nóg wielspin. Kan je nagaan wat dit doet…
Die muziek van dat filmpje is net zo slecht dat de Lamborghini mooi is!
Nu nog een filmpje met 2000pk want ik denk dat deze stier niet te rijden valt !
..please, wijs mij de ‘chicks’ aan…????
poeh.. ik ben iemand die 800pk in een c klasse beschrijft als “lachen”. maar 2000pk in een achterwielaangedreven murcielago? dat lijkt me wel veel. ach, als ik het geld had had ik het ook geprobeerd! respect voor de man!
Hmmm.. een andere perspectief op het verhaal. Blijkbaar was het niet dat andere bedrijven het niet aankonden. Het had misschien meer te maken met de eigenaar en zijn manier van doen. Hier van 6speedonline forums :
“…The car was originally being built in Columbus Ohio by a company called IPS. They have built some pretty bad *** turbo cars, most people have seen their turbo orange Z06 that goes 7’s. This guy was causing so much negative press for the company by calling people out with a car that wasn’t even built they kicked the car out. Jamie called him out multiple times and this guy declined every time. Obviously the car being 2000whp and only rwd is not going to beat a 1550+whp awd car from a roll where traction is key. Ill believe it when I see it dragging UGR cars but that day will never come…”
link : http://www.6speedonline.com/forums/lamborghini/286616-covert-tuning-lp2000-2-sv-tt.html
Grote onzin dit.2000PK op de achterwielen.Kun je niet mee met normaal verkeer.Als je achter een auto staat bij het stoplicht moet je wachten tot hij uit zicht is voordat je weg kunt rijden anders klap je er achterop volgens mij.Kan me niet voorstellen dat je bij zoiets een kenteken kunt krijgen.Lijkt mij onverantwoord.
@Alfarobert: Goh.
2000 pk op de achterwielen. Kan nooit hoed gaan je ziet bij die 1200 pk zelf knutsel dingen met achterwiel aandrijving dat je tot de 4 de versnelling door spint. Nu zal deze auto wel een betere transmissie hebben maar met deze hoeveelheid kracht is 4 wiel aandrijving eigenlijk een must.
Hmm ik wil harde cijfers zien 0-100, 0-200, 0-300,0-400, 0-500 etc. etc. Je kan wel een auto maken met 3000pk maar als je geen cijfers hebt staat ie gewoon stil.
@maferick74: Aangezien ze wachten tot de ECU terug komt kun je dus nog wel even wachten op je cijfers.
@maferick74:
Na “4 years of R&D en research” (omdat die “R” staat zeker voor wat anders?!?) is de auto blijkbaar nog nooit opgestart (volgens andere bronnen). Dat verhaal van lood in de ECU en de “EPA” is toch wel een beetje flauw gezien er 4 jaar aan werk en planning in zit, toch?
Ik wil ook graag een uitdraai van een dyno run zien. Zelfs een uitdraai van een engine dyno zou voldoende zijn om die claim van 2000 hp te bevestigen. Op zich is het helemaal niet zo moeilijk om dat eruit te halen, vraag is of het allemaal ook heel blijft en of de rest van de auto (laat staan de bestuurder) het wel aan kan.
Ik weet het niet, hoe meer ik over dit project lees bij FerrariChat, Teamspeed, 6speedonline, etc hoe meer ik het gevoel krijg dat we hier te maken hebben met het “R&D and research” waar de eerste “R” staat voor “running my mouth”. We zullen zien. Twee weken toch? Dan hebben ze de nieuwe ECU?
@featherlight:
2000pk is echt wel uit dat blok te halen, en het ligt er gewoon heel erg aan hoe die verder wordt afgesteld (gear ratio’s met name) of er mee te rijden valt ja of nee..
Ik vind het onzin zolang er geen banden zijn die geen moeite hebben met 400/500 km/u zal deze auto dat nooit rijden..
@jonkie: kijk maar bij een standaard slr cl65 en S65 amg. Die zitten net op de limiet zodra er ook maar iets van nat of sneeuw is kunnen die auto\’s zelfs met winterbanden hun volle vermogen amper kwijt.
@the-budel-guy: lol.. welke respectabele auto krijgt zijn volle vermogen met regen of sneeuw wel op de weg dan? zonder elektronische hulpmiddelen dan hé
@rijbewijzer: weinig maar ik kan je wel vertellen dat onze auto met quattro zijn vermogen 10X beter weg krijgt in sneeuw of als het nat is dan onze achterwiel aangedreven cabrio
@rijbewijzer: wat hebben gear ratios te maken met het vermogen van de motor? Met een andere verhouding haal je echt geen verdubbeling van het vermogen ofzo…het lijkt me mooie pr… Maar eerlijk gezegd, denk ik dat je rapper weg bent met 150pk aan het rood licht dan deze \’2000pk\’….tegen dat zo\’n vermogen zijn grip heeft gevonden…
@boomhauwer: Gear ratio´s hebben niets te maken met het vermogen van de motor, dat heb je mij ook niet zien typen..
Als je de versnellingen heel lang maakt zoals bijvoorbeeld bij een motor, zou er misschien nog mee te rijden zijn in het normale verkeer, dit ding weegt rond de 1400 kg, en heeft 2000 pk, dus een verhouding waar je eng van wordt
dit kan je mijn inziens alleen oplossen door de motor 13000+ te laten draaien, zodat je op 2000 rpm nog normaal met het verkeer mee kan
@rijbewijzer:
Naar mijn weten is de redline verhoogt naar 10,000 rpm.
De speedo zegt overigens ook 330 mph. Ben benieuwd.
Zie foto :
@featherlight:
Hmm tja we zullen zien, het zou wel mogelijk moeten zijn er soort van rustig mee te rijden, maar alles boven de 2500 toeren wil die waarschijnlijk opstijgen
Hier zal waarschijnlijk niet mee gereden worden.
Ik denk dat de tunert alleen wil laten zien waartoe ze in staat zijn.
Bought new rear tyres. Aaaaaand they’re gone…
De Stig leeft weer, hier op de dyno.
https://www.facebook.com/video.php?v=828221820575784