• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini LP2000-2 SVTT is hét nieuwe tunen

Auteur: maru, gepost 17 september 2012 om 22:10 – 64 Reacties

Afbeelding Lamborghini LP2000-2 SVTT is hét nieuwe tunenAfbeelding Lamborghini LP2000-2 SVTT is hét nieuwe tunenAfbeelding Lamborghini LP2000-2 SVTT is hét nieuwe tunenAfbeelding Lamborghini LP2000-2 SVTT is hét nieuwe tunen

chick magnet
Gisteren was 1000 een magisch aantal paarden onder de motorkap. Vandaag nemen we pas genoegen met het dubbele. Een warm welkom voor de Lamborghini LP2000-2 SVTT.

Some say he has 2000 hp and that all this power is released on the rear wheels. All we know is, he’s called “The Stig”!

Covert Tuning Dynamics kon het niet laten om eens een Lamborghini LP670-4 SV onder handen te nemen. Normaal verwachten we bij dit soort berichten een leuk kleurtje of een setje kekke velgen, maar dit tuningsbedrijf heeft er toch iets ander werk van gemaakt. Het uiterlijk is maagdelijk wit, maar de inhoud geeft een overweldigende 2000 pk.

Van 670 pk naar 2000 pk, dat is nogal een verandering. Zoals de naam SVTT aangeeft hebben twee dikke turbo’s hier aan bijgedragen, maar alle andere aanpassingen blijven nog geheim. Wel weten we dat het geheel 250 kg lichter is dan de Superveloce, die zelf al 100 kg is afgevallen ten opzichte van de gewone LP640. Niet geheel onbelangrijk als je je bedenkt dat al dat vermogen over de achterwielen gaat in plaats van alle vier.

Of dit beest te houden is als het gas erop gaat? Geen idee. Zal het spannend worden? Neem maar een schone onderbroek mee. Of twee.

Met dank aan Bram voor de tip!

Ook interessant!

  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Buitenkansje: Diablo SV op te halen bij Domeinen
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan
  • onderzoek coronasteunpakket
    Onderzoek coronasteunpakket voor Lamborghini-koper

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, lp670-4, superveloce, tuning

Vorig bericht: « Mercedes zet B-Klasse en SLS onder hoogspanning
Volgend bericht: Kunst(on)zinnige Opel Adam »

Lees Interacties

Reacties

  1. darrock zegt

    17 september 2012 om 22:13

    Soderjú…. Dat is gewoon absurd…
    Ik geloof niet dat zoiets met achterwielaandrijving te houden is hoor.

    Login om te reageren
  2. Yeelen zegt

    17 september 2012 om 22:15

    Het is de nieuwe auto van Robert Himler denk ik, er is al een teaservideo op zijn YouTube-kanaal gekomen.

    Login om te reageren
    • swobbes zegt

      17 september 2012 om 22:32

      @Yeelen: Volg het kanaal van Robert al een hele tijd en deze LP2000 is van een vriend van hem genaamd David. Het zou eerst een LP1670 worden.

      Login om te reageren
      • Yeelen zegt

        17 september 2012 om 22:37

        @swobbes: Juist! Nu herinner ik mij het filmpje waar David en z’n wagens werden voorgesteld ook weer :)

        Login om te reageren
      • bofkont zegt

        18 september 2012 om 12:40

        @swobbes: Robert HImler met zijn leuke vriendin is een grote oplichter. heeft zelf helemaal niets. Is al heel wat over geschreven.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          18 september 2012 om 12:44

          @bofkont: Maar zijn filmpjes en blog zijn wel erg leuk om naar te kijken eerlijk gezegd. Ook zijn vrienin is erg leuk ;)

          Login om te reageren
  3. jolig zegt

    17 september 2012 om 22:15

    Als ze de TC goed afgesteld krijgen kan het wel spannend worden, anders is het 10 seconden op het gas en dan de wegenwacht maar eens bellen of ze niet wat bandjes kunnen thuisbezorgen.

    Login om te reageren
  4. raceface zegt

    17 september 2012 om 22:15

    Dat kan niet goed gaan …

    Login om te reageren
  5. tonyvds zegt

    17 september 2012 om 22:17

    1 woord: Moordmachine

    Login om te reageren
  6. Robbert89 zegt

    17 september 2012 om 22:17

    Wil dit wel eens zien rijden. Kan toch niet dat je dit op de weg kan houden…..

    Login om te reageren
  7. tomleeuw zegt

    17 september 2012 om 22:18

    Kolere, 2000pk RWD? whahaaaaa.

    Erg tof dat hij er redelijk standaard uitziet, rare pijpen dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  8. bbroek zegt

    17 september 2012 om 22:20

    @tonyvds: letterlijk…

    Login om te reageren
  9. bsxc2 zegt

    17 september 2012 om 22:29

    Ik hoop dat de witte auto en de witte onderbroeken hun kleuren blijven behouden.

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    17 september 2012 om 22:30

    En die Smart heeft 1000 peeka?

    Login om te reageren
  11. RuVi zegt

    17 september 2012 om 22:33

    Ik neem aan dat die gasten ook niet dom zijn en dat ze in de eerste 3 versnellingen lagere boost hebben ingesteld…

    Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      17 september 2012 om 22:42

      @RudyV: De eerste twee zal al genoeg zijn, dan zit je al aan de 150 km/u ongeveer :)

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        18 september 2012 om 09:10

        @Yeelen: Een murcielago SV doet 120 in zijn één!

        Login om te reageren
    • qoekje zegt

      17 september 2012 om 22:51

      @RudyV: ik vermoed dat als je sprint met deze auto dat je hem in zijn 4 doet en dan een paar duizend toeren en dan bots weg!

      Login om te reageren
  12. bbroek zegt

    17 september 2012 om 22:34

    @norge: ze hebben het netjes gehouden hoor, die smart heeft maar 854 pk…

    Login om te reageren
  13. seff zegt

    17 september 2012 om 22:46

    Heb het magische woord “koppel” nog niet horen vallen, torque figures anyone?

    Login om te reageren
  14. kevinRS6 zegt

    17 september 2012 om 22:46

    @Yeelen: denk je dat je met 2000 pk niet meer spint bij 150?

    Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      20 september 2012 om 17:02

      @kevinRS6: Als je bedenkt dat hij in z’n drie pas bij 6000+ toeren aan 2000pk zit, zit hij dan al aan meer dan 200km/h. En het kan ook zeer goed zijn dat ze de versnellingsbakverhoudingen langer hebben gemaakt, dus nog meer snelheid.

      Login om te reageren
  15. tuning zegt

    17 september 2012 om 22:54

    Kun je nagaan wat de potentie van de V12 is.
    Ik ben echt benieuwd of dit nog te rijden is

    Login om te reageren
  16. Tonnie zegt

    17 september 2012 om 22:58

    He has 2000pk? Hoe spreken ze dat uit in engeland? Peekiii?

    Login om te reageren
  17. justaminifan zegt

    17 september 2012 om 22:59

    In dat some say verhaaltje moet \”pk\” \’hp\’ zijn. Anders is het nl-engels verhaaltje…

    Login om te reageren
    • maru zegt

      17 september 2012 om 23:27

      @justaminifan: Goed gezien. Even aangepast. :)

      Login om te reageren
  18. quincy zegt

    17 september 2012 om 23:00

    Geld voor een goede camera is blijkbaar in de auto gaan zitten, want de foto’s zijn van het niveau telefoon-camera 2009 ;)

    Wel zieke specificaties! Je zou bijna zeggen: dat kan niet goed gaan… Maar dat zullen we dan vast wel horen :P

    Speakers zien er trouwens wel beetje cheap uit.

    Login om te reageren
  19. kippetje zegt

    17 september 2012 om 23:05

    http://www.youtube.com/watch?v=UnwBEuuTl2s

    Login om te reageren
  20. atakan zegt

    17 september 2012 om 23:07

    Aan de foto’s te zien, zijn ze vast genomen met een Blackberry. Kutkwaliteit.

    Login om te reageren
  21. jeroenn zegt

    17 september 2012 om 23:12

    @swobbes: Inderdaad, het schijnt dat hij dit tuningbedrijf heeft opgericht omdat niemand anders zo gek was om dit project te doen.

    Login om te reageren
  22. boomhauwer zegt

    17 september 2012 om 23:14

    Die uitlaten…precies een huilend gezichtje.

    Login om te reageren
  23. Corrado16v zegt

    17 september 2012 om 23:17

    2x GTX4294, leuk spul :P

    Login om te reageren
  24. easygoingmartin zegt

    17 september 2012 om 23:26

    Ik denk dat je je eerder zorgen maakt hoelang je met zo\’n ding kan blijven rijden dan of dat hij uberhaupt te rijden valt. Hij valt altijd te rijden maar hoeveel kilometers totdat je het volgende setje turbo\’s en alle onderdelen van je blok mag vervangen..

    Login om te reageren
  25. betonstaal zegt

    17 september 2012 om 23:38

    Wat heeft de Stig er mee te maken eigenlijk?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      18 september 2012 om 09:00

      @betonstaal: alleen de opening ‘some say…’ had inderdaad al volstaan.

      Login om te reageren
    • maru zegt

      18 september 2012 om 16:42

      @betonstaal: “The Stig” is de bijnaam van deze auto. ;)

      Login om te reageren
  26. amphiby zegt

    17 september 2012 om 23:43

    Volgens het filmpje op 0:53 toch echt een LP200-2 :p

    Login om te reageren
  27. featherlight zegt

    18 september 2012 om 00:25

    Ja, het is cool dat het kan. Maar wat moet je er eigenlijk mee? Texas Mile winnen, en dan? Met zulke grote turbos verwacht ik overigens ook behoorlijk wat lag voor je de volle boost krijgt. Op een open rechte stuk zal het zeker indrukwekkend zijn, maar hoe vaak zal echt de volle 2000hp gebruikt kunnen worden?
    In de woorden van Jason Heffner: “There is such a thing as too much horsepower.”

    Login om te reageren
  28. roller zegt

    18 september 2012 om 00:51

    Waar kan ik die bestellen?

    Login om te reageren
  29. papa zegt

    18 september 2012 om 06:36

    @betonstaal:
    Nobody f***s with the stig…

    Login om te reageren
  30. boomhauwer zegt

    18 september 2012 om 07:37

    Geloof er eigenlijk niets van… Je kan veel aanpassen, maar alles heeft zijn limiet ( cardans,transmissie,banden….)

    Login om te reageren
    • featherlight zegt

      18 september 2012 om 09:02

      @boomhauwer:
      Ik vraag me ook af hoe lang het allemaal heel blijft.

      Login om te reageren
  31. jonkie zegt

    18 september 2012 om 08:02

    @RudyV: met vol gas 2000 PK op de achterwielen blijf je spinnen, de Hennessy venom gt bijvoorbeeld, had met \”slechts\” 1200 PK op de achterwielen bij 320 km/u nóg wielspin. Kan je nagaan wat dit doet…

    Login om te reageren
  32. reggie-boy_rood zegt

    18 september 2012 om 08:43

    Die muziek van dat filmpje is net zo slecht dat de Lamborghini mooi is!
    Nu nog een filmpje met 2000pk want ik denk dat deze stier niet te rijden valt !

    Login om te reageren
  33. Megakix zegt

    18 september 2012 om 08:59

    ..please, wijs mij de ‘chicks’ aan…????

    Login om te reageren
  34. lambo4all zegt

    18 september 2012 om 09:32

    poeh.. ik ben iemand die 800pk in een c klasse beschrijft als “lachen”. maar 2000pk in een achterwielaangedreven murcielago? dat lijkt me wel veel. ach, als ik het geld had had ik het ook geprobeerd! respect voor de man!

    Login om te reageren
  35. featherlight zegt

    18 september 2012 om 09:32

    Hmmm.. een andere perspectief op het verhaal. Blijkbaar was het niet dat andere bedrijven het niet aankonden. Het had misschien meer te maken met de eigenaar en zijn manier van doen. Hier van 6speedonline forums :

    “…The car was originally being built in Columbus Ohio by a company called IPS. They have built some pretty bad *** turbo cars, most people have seen their turbo orange Z06 that goes 7’s. This guy was causing so much negative press for the company by calling people out with a car that wasn’t even built they kicked the car out. Jamie called him out multiple times and this guy declined every time. Obviously the car being 2000whp and only rwd is not going to beat a 1550+whp awd car from a roll where traction is key. Ill believe it when I see it dragging UGR cars but that day will never come…”
    link : http://www.6speedonline.com/forums/lamborghini/286616-covert-tuning-lp2000-2-sv-tt.html

    Login om te reageren
  36. Alfarobert zegt

    18 september 2012 om 10:01

    Grote onzin dit.2000PK op de achterwielen.Kun je niet mee met normaal verkeer.Als je achter een auto staat bij het stoplicht moet je wachten tot hij uit zicht is voordat je weg kunt rijden anders klap je er achterop volgens mij.Kan me niet voorstellen dat je bij zoiets een kenteken kunt krijgen.Lijkt mij onverantwoord.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      18 september 2012 om 10:08

      @Alfarobert: Goh.

      Login om te reageren
  37. the-budel-guy zegt

    18 september 2012 om 10:43

    2000 pk op de achterwielen. Kan nooit hoed gaan je ziet bij die 1200 pk zelf knutsel dingen met achterwiel aandrijving dat je tot de 4 de versnelling door spint. Nu zal deze auto wel een betere transmissie hebben maar met deze hoeveelheid kracht is 4 wiel aandrijving eigenlijk een must.

    Login om te reageren
  38. maferick74 zegt

    18 september 2012 om 10:47

    Hmm ik wil harde cijfers zien 0-100, 0-200, 0-300,0-400, 0-500 etc. etc. Je kan wel een auto maken met 3000pk maar als je geen cijfers hebt staat ie gewoon stil.

    Login om te reageren
    • swobbes zegt

      18 september 2012 om 11:00

      @maferick74: Aangezien ze wachten tot de ECU terug komt kun je dus nog wel even wachten op je cijfers.

      Login om te reageren
    • featherlight zegt

      18 september 2012 om 12:22

      @maferick74:
      Na “4 years of R&D en research” (omdat die “R” staat zeker voor wat anders?!?) is de auto blijkbaar nog nooit opgestart (volgens andere bronnen). Dat verhaal van lood in de ECU en de “EPA” is toch wel een beetje flauw gezien er 4 jaar aan werk en planning in zit, toch?
      Ik wil ook graag een uitdraai van een dyno run zien. Zelfs een uitdraai van een engine dyno zou voldoende zijn om die claim van 2000 hp te bevestigen. Op zich is het helemaal niet zo moeilijk om dat eruit te halen, vraag is of het allemaal ook heel blijft en of de rest van de auto (laat staan de bestuurder) het wel aan kan.
      Ik weet het niet, hoe meer ik over dit project lees bij FerrariChat, Teamspeed, 6speedonline, etc hoe meer ik het gevoel krijg dat we hier te maken hebben met het “R&D and research” waar de eerste “R” staat voor “running my mouth”. We zullen zien. Twee weken toch? Dan hebben ze de nieuwe ECU?

      Login om te reageren
      • rijbewijzer zegt

        18 september 2012 om 13:18

        @featherlight:

        2000pk is echt wel uit dat blok te halen, en het ligt er gewoon heel erg aan hoe die verder wordt afgesteld (gear ratio’s met name) of er mee te rijden valt ja of nee..

        Ik vind het onzin zolang er geen banden zijn die geen moeite hebben met 400/500 km/u zal deze auto dat nooit rijden..

        Login om te reageren
  39. the-budel-guy zegt

    18 september 2012 om 10:52

    @jonkie: kijk maar bij een standaard slr cl65 en S65 amg. Die zitten net op de limiet zodra er ook maar iets van nat of sneeuw is kunnen die auto\’s zelfs met winterbanden hun volle vermogen amper kwijt.

    Login om te reageren
    • rijbewijzer zegt

      18 september 2012 om 13:32

      @the-budel-guy: lol.. welke respectabele auto krijgt zijn volle vermogen met regen of sneeuw wel op de weg dan? zonder elektronische hulpmiddelen dan hé

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        18 september 2012 om 15:27

        @rijbewijzer: weinig maar ik kan je wel vertellen dat onze auto met quattro zijn vermogen 10X beter weg krijgt in sneeuw of als het nat is dan onze achterwiel aangedreven cabrio

        Login om te reageren
  40. boomhauwer zegt

    18 september 2012 om 19:25

    @rijbewijzer: wat hebben gear ratios te maken met het vermogen van de motor? Met een andere verhouding haal je echt geen verdubbeling van het vermogen ofzo…het lijkt me mooie pr… Maar eerlijk gezegd, denk ik dat je rapper weg bent met 150pk aan het rood licht dan deze \’2000pk\’….tegen dat zo\’n vermogen zijn grip heeft gevonden…

    Login om te reageren
    • rijbewijzer zegt

      18 september 2012 om 20:59

      @boomhauwer: Gear ratio´s hebben niets te maken met het vermogen van de motor, dat heb je mij ook niet zien typen..

      Als je de versnellingen heel lang maakt zoals bijvoorbeeld bij een motor, zou er misschien nog mee te rijden zijn in het normale verkeer, dit ding weegt rond de 1400 kg, en heeft 2000 pk, dus een verhouding waar je eng van wordt

      dit kan je mijn inziens alleen oplossen door de motor 13000+ te laten draaien, zodat je op 2000 rpm nog normaal met het verkeer mee kan

      Login om te reageren
      • featherlight zegt

        18 september 2012 om 21:34

        @rijbewijzer:
        Naar mijn weten is de redline verhoogt naar 10,000 rpm.
        De speedo zegt overigens ook 330 mph. Ben benieuwd.
        Zie foto :

        Login om te reageren
        • rijbewijzer zegt

          18 september 2012 om 23:34

          @featherlight:

          Hmm tja we zullen zien, het zou wel mogelijk moeten zijn er soort van rustig mee te rijden, maar alles boven de 2500 toeren wil die waarschijnlijk opstijgen

          Login om te reageren
  41. BmwMPower zegt

    18 september 2012 om 22:05

    Hier zal waarschijnlijk niet mee gereden worden.
    Ik denk dat de tunert alleen wil laten zien waartoe ze in staat zijn.

    Login om te reageren
  42. kickass zegt

    20 september 2012 om 16:51

    Bought new rear tyres. Aaaaaand they’re gone…

    Login om te reageren
  43. T16 zegt

    5 november 2014 om 03:23

    De Stig leeft weer, hier op de dyno.
    https://www.facebook.com/video.php?v=828221820575784

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North