![Lamborghini Countach LP500](https://static.autoblog.nl/images/wp2019/lamborghini-countach-lp500-yellow-rear-side-1971-750.jpg)
We hadden al zo’n vermoeden.
Het is een eeuwenoud cliché: Lamborghini’s hebben een buitenaards design. Met name met de Countach wist het merk met De Dolle Stier iedereen te verbazen. En nog steeds als je een Countach ziet op een klassiekerbeurs, dan nog sla je steil achterover van het, (daar gaan we weer), buitenaardse design.
Sinds de Countach zijn Lamborghini’s zelden een muurbloempje geweest. Maar het ziet er naar uit dat ze weer terugkomen op het gedeelte ‘buitenaards’. Lamborghini gaat namelijk samenwerken met het Houston Methodist Research Institute om te werken aan composiet materialen, zoals koolstofvezel.
Om de verschillende onderdelen te testen, worden deze naar het ISS gestuurd. Jazeker, er worden Lamborghini onderdelen naar het International Space Station verzonden. Hoe buitenaards is dat? Ze worden daar gebracht via een onbemande raket. Begin november wordt er een Northrop Grumman Antares raket de ruimte ingestuurd. Deze zal vijf Lamborghini onderdelen meenemen, waaronder 3D-geprint stuk composiet.
Daar worden de onderdelen voor een periode van zes maanden getest. Zo wordt gekeken hoe de materialen zich houden onder extreme temperatuursverschillen. Overigens test Lamborghini niet alleen voor zich zelf. Er wordt ook getest voor fabricagedoeleinden en medische toepassingen.
De afbeeldingen zijn een willekeurige selectie van buitenaardse Lamborghini’s, van boven naar onder:
Lamborghini Countach LP500 ’71
Lamborghini Diablo GT-R ’00
Lamborghini Reventón ’08
Lamborghini Sesto Elemento ’10
Gaafste automerk uit Duitsland dat er is.
Buitenaards design of niet, de Countach (periscopica) zonder opsmuk blijft zo ongelooflijk mooi gelijnd. De LP400s vind iedereen zo geweldig. Ik vind ‘m verschrikkelijk.
Wat heeft Lamborghini overigens aan de testresultaten na deze ‘missie’? Kan me niet voorstellen dat andere auto fabrikanten ook zullen leren van deze tests, of heeft Lamborghini dan direct patent hierop?
@JamesBond007: Helemaal met je eens. Wel grappig, toen de LP400 nog in de showroom stond, vond ik die versie mooier. Smaak zal wel, net als wijsheid met de jaren komen.
@crashingduke: En ik bedoel dat ik vroegûh de LP500 Quattrovalvole mooier vond en nu de eerste generatie.
In dit korte foto overzicht zie je dat een Lambo lekkerder uit de verf komt in een kleurtje, in t grijs zou ik m niet snel kiezen.
@willeme: een Countach uit 1971?
Dat is best knap, aangezien ze pas vanaf 1974 geproduceerd werden. ;-)
@rollingstoned: dit is de proto. Nog mooier dan de lp400.
@rollingstoned: Dit is de LP500, het aller,- allereerste prototype ;-)
@jaapiyo @willeme ah oke. Zo leer je nog eens wat. :)
Zie het al helemaal voor me…
In 2030 zijn er helemaal geen Lamborghini dealers meer…
Maar worden rijke oude van dagen geïnviteerd voor een gratis busreisje naar Markelo…
Om op de heenreis een tussenstop te maken bij Van der Valk om in een achteraf zaaltje te genieten van een kopje koffie en plak cake…
En een urenlange verkoopdemonstratie te krijgen van een gladde marketingjongen van Audi…
Die die oude rijke stinkerds door de NASA geteste Audi SUV’s met Lamborghinilabeltje door de strot duwt…
Met als bonus voor de snelle beslisser twee gratis eveneens door de NASA geteste hypoallergene medische Lamborghini pijnboompittenkussens en een in het ISS spacecentre door astronauten geteste lichtgewicht koolstofvezel Lamborghini incontinentiematrashoes…
@moveyourmind: jonge, zodra Lamborghini luiers gaat verkopen met da logo keigroot op de voorkant, maak ik de blits in ’t bejaardenhuis! ??
Staat straks weer mooi in de brochure.