• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lancia Aprilia Sport Zagato

Auteur: autoblogger, gepost 31 maart 2008 om 13:00 – 34 Reacties

Meer dan 70 jaar na de oorspronkele Lancia Aprilia Sport keert de auto terug. Van het orginele model (1938) waren slechts 2 foto’s gevonden. Aan de hand van deze foto’s en met de hulp van moderne computertechnologie heeft Andrea Zagato het oorspronkelijke model uit 1937 opnieuw gebouwd.

Van de orginele versie werden destijds 3 of 4 exemplaren gebouwd, helaas zijn al deze exemplaren verloren gegaan. Van de nieuwe versie zullen maximaal 9 stuks gebouwd worden: 150.000 euro is het prijskaartje… Het eerste exemplaar is alvast een feit, de auto heeft een Aprilia Sport VR4-Motor met 48 pk (4300 rpm) en een topsnelheid van 126 km/u.

Met dank aan Frank voor de tip!

Ook interessant!

  • Lancia komt met drie nieuwe modellen
  • Lancia is springlevend en wordt premium
  • Lancia gaat Mercedes kopiëren
    Lancia komt terug en gaat Mercedes kopiëren
  • Duimpjes omhoog, de Kimera Lancia 037 is officieel

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Klassiekers, Lancia, zagato

Vorig bericht: « Waarom je niet achterin een pickup moet staan
Volgend bericht: Klaar voor Europa? Brilliance BS2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. San Sebastiano zegt

    31 maart 2008 om 13:03

    Erg gaaf!

    Login om te reageren
  2. Rudeboy01 zegt

    31 maart 2008 om 13:03

    :o) Prachtig stukje autogeschiedenis!

    Login om te reageren
  3. bram zegt

    31 maart 2008 om 13:03

    Alle oude werden ergens bij een sloop gedumpt denk ik, als deze die toekomst ook maar niet in ogen ziet. Zijn er nog wat specs?

    Login om te reageren
  4. vla zegt

    31 maart 2008 om 13:12

    Hier wordt Dekster gek van! En terecht! :P Bella Donna!

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    31 maart 2008 om 13:13

    @bram: Aprilia Sport VR4-Motor met 48 pk bij 4300 rpm, topsnelheid is 126 km/u… (heb het inmiddels ook aan het artikel toegevoegd)

    Login om te reageren
  6. Arnoud zegt

    31 maart 2008 om 13:15

    Laat maar weer verloren gaan. Dit is de omgekeerde badkuip die alle Porsche tegenstanders eigenlijk bedoelen.

    Login om te reageren
  7. Brammeh zegt

    31 maart 2008 om 13:15

    Ik vind hem die rode kleur beter staan dan dit witte.
    En het lijkt of de nieuwe versie veel breder is, of dit komt door de fotografie.

    Al met al, een mooi project! Hulde Zagato!

    Login om te reageren
  8. hubert zegt

    31 maart 2008 om 13:16

    @Bram,

    Ik denk dat specs bij dit soort type auto’s van secundair belang zijn.
    Mooi zou natuurlijk zijn als ze de verleiding kunnen weerstaan en er geen snelheidsmonster van maken, maar gewoon een fijn rijdende open tourer

    Login om te reageren
  9. pierre zegt

    31 maart 2008 om 13:18

    regel 1: oorspronkele?
    –edit: dank u, is gefixt!–

    Verder een fijn wagentje:D

    Login om te reageren
  10. carsofcoolhaven.nl zegt

    31 maart 2008 om 13:48

    Wauw wat een pracht project! En dan ook nog precies bij zo’n auto die ik geweldig vind qua stijl. Hele aparte verhoudingen, dat wel, maar wat een boot van een auto zeg!

    Login om te reageren
  11. Dink zegt

    31 maart 2008 om 13:58

    Wat een lekker hokje zeg.

    Login om te reageren
  12. mrB zegt

    31 maart 2008 om 14:00

    Hele mooie wagen, maar hadden ze niet iets meer moderne technieken kunnen gebruiken, ipv slechts 48 pk?

    Login om te reageren
  13. Willem zegt

    31 maart 2008 om 14:01

    de auto op de foto ziet er beter uit dan de nieuwe, (de onderste foto eh!)

    Login om te reageren
  14. Blitz zegt

    31 maart 2008 om 14:05

    Hmmmm…. Had gewoon geschiedenis moeten blijven is mijn mening….

    Login om te reageren
  15. dokterjos zegt

    31 maart 2008 om 14:10

    De voorlichten zijn niet mooi vind ik.
    De Rest is perfect

    Login om te reageren
  16. Luc zegt

    31 maart 2008 om 14:33

    Vind het niet de mooiste auto. Vind 150.000 euro wel erg veel.

    Login om te reageren
  17. dekster zegt

    31 maart 2008 om 14:35

    Prachtig éih? :D

    Maar check eens deze verschillen.

    Login om te reageren
  18. luwek zegt

    31 maart 2008 om 14:50

    48pk bij 4300rpm? is het een diesel ofzo?

    Login om te reageren
  19. Arnoud zegt

    31 maart 2008 om 15:04

    @luwek:

    Nee, natuurlijk niet. Als je een oude auto wil doen herleven doe je het natuurlijk gelijk goed. Dan gebruik je de materialen en productieprocessen die toen gewoon waren. En dan bouw je natuurlijk ook een motor van toen. En die hadden inderdaad niet zoveel vermogen.

    Login om te reageren
  20. Vincegail zegt

    31 maart 2008 om 15:06

    Jackie Chan heeft een auto gemaakt?

    Login om te reageren
  21. zondagsrijder zegt

    31 maart 2008 om 15:37

    Heel stoer. Zo zouden ze vaker remake’s moeten doen. geen moderne hoge koets, of duffe onderstellen, maar gewoon zonder concessies. Dat er dan een modern motortje inzit is niet zo erg, zolang het ding pittig is, valt het keurig in een vorm volgt functie credo.

    Login om te reageren
  22. auto? zegt

    31 maart 2008 om 15:40

    Da’s veel… 48 pk en 126 km/u.

    Login om te reageren
  23. joep zegt

    31 maart 2008 om 15:41

    Beetje jammer dat ze er dan nu 9 maken terwijl er origineel 3 of 4 waren… Als je dan toch historisch verantwoord bezig wil zijn moet je ook niet over die drie of vier heen gaan vind ik… Verder wel erg gaaf allemaal hoor, daar niet van! :)

    Login om te reageren
  24. Klassiekerrally zegt

    31 maart 2008 om 15:57

    Prachtige reconstructie. Helemaal wanneer je bedenkt dat er weinig materiaal voorhanden was om maten en dergelijke van af te lezen.
    Lijkt me zeer geslaagd en in de geest van het origineel. Zijn er foto’s van de motor en de opbouw van dit exemplaar?

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    31 maart 2008 om 17:12

    Wauw! Leuk ‘projectje’. Je kunt trouwens wel zien dat die grilles toen ‘in’ waren in Italië.

    @ AB; Aan de hand van de eerste alinea: Wat is het nou, ’37 of ’38?

    Login om te reageren
  26. Doewap zegt

    31 maart 2008 om 17:22

    Ach Lancia…

    Kan Meneer Zagato mijn ouwe Fulvia 1.3S ook weer tot leven wekken…?

    Login om te reageren
  27. Dink zegt

    31 maart 2008 om 17:42

    @Doewap: zo’n mooie Zagato?

    http://pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=23&t=406712

    Ik ken wel een specialist met gouden handjes. Waar zit je?

    Login om te reageren
  28. Italian Car Driver zegt

    31 maart 2008 om 17:58

    @ Doewap, Ik ben ook in het bezit van een Fulvia, ik zou je best willen helpen, werk er al 7 jaar mee.

    Login om te reageren
  29. Jimmie zegt

    31 maart 2008 om 19:17

    Leuk om na 2 jaar het resultaat te zien. (werd destijds aangekondigd bij 100 jaar bestaan Lancia)

    Titel van het bericht zou overigens beter ‘Lancia Aprilia Sport door Zagato’ kunnen zijn om historisch correct te zijn ;)

    Login om te reageren
  30. F. zegt

    31 maart 2008 om 20:52

    @ Doewap & @ Italian Car Driver :

    Enkele jaren gelden was er een Zagato ontwerp voor een Fulvia met heel wat trekjes van het orginele model:
    http://lanciacollection.skynetblogs.be/post/4955436/lancia-fulvia-zagato

    Login om te reageren
  31. Italian Car Driver zegt

    31 maart 2008 om 20:54

    @ F.

    Ja ik ken m, vind het erg jammer dat dit model en de Fulvia Coupe niet opnieuw uitgebracht worden door Lancia (Fiat)

    Login om te reageren
  32. VWLover zegt

    31 maart 2008 om 21:46

    Dokter….. Doekje…. mmmmmmmmmmmm

    Login om te reageren
  33. Rick dos zegt

    1 april 2008 om 00:22

    Als ik hun was zou ik die foto’s nog maar eens goed onder de loep nemen.

    Ding ziet er niet uit! Misschien de reden WAAROM er geen foto’s van deze auto zijn?

    In oud Egypte deden ze dat ook. Beeltenissen van farao’s verwijderen uit hiërogliefen die niet zo populair waren, zodat de mensheid ze zou vergeten….

    Login om te reageren
  34. RenesisHP zegt

    1 april 2008 om 00:28

    Dus Zagato wist vroeger ook heel goed hoe je een auto niet moest maken, om het vervolgens wel te doen. Uitzonderingen daargelaten dan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North