De gekkies van Larte Design hebben een Tesla Model S P85D te pakken gekregen, maar ze vinden de standaard P85D niet snel genoeg.
En dus werd “Elizabeta” zoals Larte haar Model S noemt flink onder handen genomen. Om te beginnen zijn de neus en bips flink aangepakt, met Basalt bumpers, carbon inserts en wat andere snuisterijen. De transformatie zorgt voor een iets agressievere look, maar het is niet over the top crazy tunerboy zoals we dat van de Russen gewend zijn. Anyway: voor de visuele details kan je hier klikken.
Maar spannender nieuws is dat men van de Model S P85D gaat opkrikken tot een brute 900 paardenkrachten. Dat is 200 meer dan dat Elon Musk uit het seriemodel weet te persen. De energieconsumptie blijft volgens Larte gelijk, ondanks de 29% toename in vermogen.
Wil je bijpassend geluid, dan is het mogelijk om een “sound module” te bestellen. Hierop kan je ook je eigen geluiden uploaden, een gadget die de ruimte geeft voor leuke grappen natuurlijk. Welk geluid zou jij koppelen aan de vermogensopbouw van een 900 pk sterke elektrische auto?
Ik zou het geluid van een stoomlocomotief uploaden
@kokusmakreel: haha, m’n schoonmoeder onder de claxon voor onnodig links rijders.
@kokusmakreel: de ‘zoom zoom zoom’ van mazda :’)
@kokusmakreel: Het geluid van het enige voor elektriciteit geschikte apparaat: een Heftruck.
900pk bij hoeveel koppel? Lijkt me toch sterk dat ze er ff 200pk bij plussen..
Puch maxi, knetter knetter knetter naar de 250+ ;)
Van een gillende baby
Is dat geluid buiten de auto of erin?
En wat is dr actieradius hahaha?
S8 v10
@oranje123456789: Gallardo V10
@stefanos: of de e60 M5 v10
@danielj: Porsche Carrera gt v10
echte autoliefhebbers rijden niet in zo’n sneue elektrische bak
@maarten020: best gave techniek hoor?
@casperfcb: techniek zeker..maar ik hou ook wel van een auto met emotie en je kan veel over de tesla zeggen maar emotie. ..
@maarten020: 0-100 in zo’n tesla geeft best wat emotie :p
@casperfcb: lekker geluidje vooral…
@maarten020: Jaa, dat is waar. Maarja, je kan niet alles hebben
@casperfcb: true
@maarten020: ik weet niet wat jij onder emotie verstaat maar in een vergelijking met de Charger Hellcat vonden de heren journalisten het niet zo’n uitgemaakte zaak om te bepalen welke nou meer “bad ass” was… That’s saying something (OK het was wel de Model S P85d)
@w0o0dy: ik ben geen liefhebber van Amerikanen maar heb dan nog 10x liever een charger
@w0o0dy: ik ben geen liefhebber van Amerikanen maar dan heb ik nog 10x liever een charger (oplader, onbedoeld woordgrapje) dan een tesla in mijn garage staan…wat een paar journalisten vinden vind ik minder relevant, ieder zijn eigen ding
@maarten020: https://youtu.be/RWQ-dnpplaA
@maarten020: nou… Ik kan zo’n elektrische auto toch wel waarderen, ondanks dat ik ook dolgraag een oude luchtgekoelde 911 hoor. Snoeihard kunnen knallen en ondertussen alleen de banden horen rollen is toch wel gaaf :) Dat geluidje uploaden is echter totale onzin en meer een kinderspeeltje naar mijn idee.
@maarten020: snelste auto waar ik ooit in heb gereden. De hele tijd een smile van oor tot oor. Eerst erin rijden dan pas lullen
@jmeverts: heb erin gereden. .de model s dan..niet dit 900pk ding…dus die eerst rijden dan pas lullen opmerking kan je beter voor je houden everts…het gaa mij niet om de snelheid, maar om de beleving
@maarten020: wat was er, naast het geluid, nog zo veel anders dan?
@debunker: ik volg je even niet..
@maarten020: ik vraag me af wat je naast het geluid nog meer mist als je in en tesla rijdt?
Ik rij er nu regelmatig in als privé chauffeur, en vind het niet onder doen voor veel van de andere auto’s waar ik in rijd, maar zoals je ergens anders al zij kunnen smaken natuurlijk verschillen.
@debunker: ik heb nooit gezegd dat ik de tesla lelijk vind, in zijn klasse best een leuke optie..ik hou van auto’s met een lekker geluidje, minimaal een roffelende v8 of de symphony van een v10 of v12 en niet een zielige zoom…bovendien vind ik het interieur niks met dat lelijke grote touchscreen scherm dat er wellicht nu nog modern uitziet maar al snel verouderd uit gaan zien..de voorkant is mooi, heeft wel wat weg van een gramturismo, maar de achtergrond is wat mijm betreft veel te behoudend…dus neej, ik hoef em niet
@maarten020: ik prefereer ook een V8, maar het is natuurlijk in principe concurrentie van de 4 en 6 cilinders van nu.
Als ik de vrijheid zou hebben om een auto te kiezen in de categorie van de A6, 5-serie, zou de tesla toch wel een goede optie zijn.
@maarten020: als je er echt in had gereden zou je t geen sneue bak noemen.
@jmeverts: ik begrijp dat jouw mening wet is? Blijft toch lekker in die geluidloze accu rijden, ik prefereer een auto met emotie en een lekker geluid
@jmeverts: een zakenrelatie van mij heeft er eentje..voor de zaak en belasting/bijtellingtechnisch zeer aantrekkelijk, ik weet niet waar jij vandaan komt dat jij zo’n tesla blijkbaar erg bijzonder vind maar hier in Amsterdam struikel je over die accu’s…boven jouw bed zou je als kind een foto van een tesla ophangen begrijp ik..prima, dat mag, bij mij een Lamborghini Miura
@jmeverts: ja want snelheid is alles whahaha!!!
Zoek maar even op google: definitie beleving. Een Honda S2000 of M3 E30 bijvoorbeeld.. dat is pas puur autorijden en GENIETEN. Die extreem snelle acceleratie tot 250 kan me dan echt gestolen worden. Ik vind het ook niet eens echt een mooie auto
@jrmpower24: Ik heb 6 jaar een Honda S2000 gehad waar ik dagelijks mee heb gereden maar dat betekent niet dat een Tesla een sneue bak is. Daar ging het me om, maarten020 noemt het een sneue bak. Dat is gewoon echt gelul. Geluid is inderdaad erg belangrijk bij de beleving, kippevel van de s2000 elke dag maar de Tesla is verre van een sneu bak…
@jmeverts: mooi man , nog nooit in een echte auto gereden dus?
@trident: whahahaha…mooi!;-)
@trident: Volgens mij had jij het laatst nog over je liefde voor Peugeot…
@maarten020: Logische denkfout.
https://yourlogicalfallacyis.com/no-true-scotsman
Ik denk dat we allebei wel beseffen dat je maar wat aan het trollen bent. Dat je een motorgeluid mist, daar kan ik nog inkomen, al vind ik dat luide gedoe persoonlijk ouderwets en storend. Anyway, het ergste is dat je de Tesla niet de credit die het ding toekomt:
Dat je (zoals dat bij een ICE gebeurt) zonder iedereen van het trottoir te brullen bananas kan gaan op het gaspedaal.
Dat het koppel al bij 0 RPM en 0 km/u knal beschikbaar is.
Dat de kilometerprijs een fractie is van die van een vergelijkbare (als die er al zijn) ICE
Dat je er comfortabel 5 personen én een massa bagage in kan vervoeren over lange afstanden.
Dat het een wagen is met een onmiskenbaar positieve uitstraling (voor zo’n dure kar).
By the way, in de cabine heb je bij 100% acceleratie wel een fijn futuristisch geluidje :-)
AMG 6.2L V8, M5 V10, Carrera GT V10, LFA V10, V12 ENZO. Iedere dag een ander geluid!
@biohazardracer: Nice allemaal waar ik ook over twijfelde. De V12 uit de Enzo is echt puur, wat een geluid noem het een brullende leeuw. Ook de V10 uit de M5 E60, V10 van de LF-A of de magistrale V10 van de S8 D3 zijn heerlijk.
@michaelcorleone: what about the AMG V12 van de Zonda familie?
@stefanos: Die V12 uit de Zonda hoort er ook bij, liefst de 7.3L de Zonda is en blijft een beest.
@michaelcorleone: @baap:
klopt die klinken allemaal heerlijk maar de F50 klinkt inderdaad echt verschrikkelijk mooi en puur: https://m.youtube.com/watch?v=i-qk36fzMWg Echt perfectie dat geluid
@michaelcorleone: Ik persoonlijk heb liever het geluid uit die V12 van de F50! Dat is ongeëvenaard..
Blijft saai..
@ghost: wel eens mee gereden? Ik als full petrolhead was namelijk zeer onder de indruk van deze rijdende accu.
@str8six: jazeker! Sterker nog; ik heb in 1 van de eerste op NL-kenteken gereden. Was destijds exclusief voor Google-medewerkers in Amsterdam(ik werk niet bij Google maar ze zitten in hetzelfde pand). Anyway; ik vond het niks, toen niet en nu niet. Ik mis gewoon het geluid, het gaat hard, maar het geluid geeft me de rilling op me rug, die mis ik hierbij.
@ghost: ik snap wat je bedoelt maar was je niet flabbergasted door de trekkracht van dit apparaat? Non stop pull. Ik vond t fantastisch! Je mist het geluid maar het weggeschoten worden als een rollercoaster gevoel maakt dat meer dan goed.
@str8six: enigszins fantastisch, dat gevoel had ik ook in Superman the ride in Walibi. onlangs meegereden in een GT-R R35, kan ik je zeker aanraden ter vergelijking. :-)
@ghost: haha je pikt ook precies de attractie uit waar ik op doelde ;-) Heb ook met een GTR R35 gereden, een van de eerste in NL in dit geval. Ook prachtig en gaat zo hard, alleen zit je dus wel met die spoelende turbo die opeens als een stomp in je rug aankomt, ik vind het van de Tesla zo fraai dat het gewoon een non-stop sensatie is :-) Maar als ik tussen een GT-R en Tesla zou kiezen, tja, dan toch maar de Godzilla ;-)
@str8six: jij was zeker ook één van de eerste in NL…
La Tesla… maar helaas nog steeds de verpakking van een Mazda 6.
@schellekens006: ieder zijn mening, net reed er nog een Tesla voor mij. Zelf vind ik het een heel fraai ding en veel mooier dan de Mazda 6.
@schellekens006: Doe mij de Mazda 6 dan maar…. de 2.2. GT tourer AWD in rood metallic.
Tesla Model S met 900 pk het bewijs dat het nog gekker kan, alleen benieuwd hoelang het blok heel blijft.
Doe mij het sound van de V10 uit de R8 graag.
@michaelcorleone: welk blok?
@ettie: je hebt gelijk verkeerd verwoord, gaat automatisch ;)
@michaelcorleone: dacht ik al, maar kon het niet laten
Ik vraag me altijd af wie van degene die sneu bak en aanverwante kreten slaken, ooit zelf achter het stuur van een Tesla hebben gezeten. Ik houd van benzine (en diesel) motoren, maar kan een Tesla absoluut niet saai vinden. Het is een prachtige auto om te zien, zowel van binnen als van buiten en de standaard Tesla is al sneller dan het merendeel van z’n benzine concurrenten, laat staan deze absurde uitvoering….
Enig minpuntje is dat ie omarmd is door taxirijdend Nederland…….
@taka: helemaal mee eens, gewoon een hele fijne auto.
Had hem liever ook niet zo vaak als taxi gezien, maar tegen een E-Klasse op m’n oprit zou ik ook nog steeds geen bezwaar hebben.
@taka: smaken verschillen
@taka: sinds ik er in heb gereden snap ik absoluut het nut van een tesla. Het is een erg fijne auto als je zo rustig mogelijk van A naar B wilt komen zonder het gevoel te hebben dat je echt moet autorijden. Dat wat de meeste mensen willen zegmaar.
Als petrolhead walg ik van het apparaat. Ja het kan snel accelereren maar dat is het dan ook.
Gewoon het geluid van een formule 1 auto zoals vroegah
Het fijne geluid van een tie-fighter uit Star Wars. Of misschien een fijne nooit eindigende schreeuw van Chewbacca. Zoiets gaat zeker weten nooit vervelen. *kuch, toestenbordkuch*
Wat zou de acceleratie dan worden van deze auto? De 700 pk versie is al reetesnel. Toch zou ik voor de bmw/audi/merc gaan, afwerking bij die autos is toch net iets beter
het geluid van een klaarkomende vrouw, hoe sneller de auto rijdt hoe dichter bij haar hoogtepunt
Mazda 787B (https://youtu.be/az39eqLIbyU) :-)
@aventadorrr: ja daar was ik bij toen in Lemans . Geweldig geluid. Die wordt het.
Doe mij maar het geluid van de Mazda 787B wankel motor !
Doe maar met de sound van een onvervalste Amerikanen V8. Of nog leuker: een Amerikanen V8 met carburatoren.
@toyotafortuner: doe mij maar een onvervalste Amerikaanse V8. Of nog leuker: een Amerikaanse V8 met carburateurs.
Maserati quattroporte sound natuurlijk!! Enige correcte antwoord
Hahahaha die gasten van larte zijn echt mafketels
Hij is niet zo mooi en zo hard hoef ik niet te gaan met de naam Elisabeth..
6,2 V8
Hij word misschien wel sneller, maar mooier word ie zeker niet
Er is maar 1 passend geluid.. The crazy frog!!!
Waarom maken ze dit ding niet zuiniger? Daar was hij toch voor bedoeld???????
Vat mij maar een F1 v10 geluid dan
Ik zou het geluid van een Lupo 3L erin laden en ermee door Rukkerdam gaan rijden.
Aaah joh.. Gewoon t “geluid” van een 3 cilinder Aygo ofzo haha. Nee doe maar het gebrul van een AMG of het geluid van een 3 Rotor turbo
Een scheet
De XUD9 van Peugeot/Citroen. Briljant blok.
3 liter lijn van bmw. Prima geluid voor die auto. Niet overdreven!
Gaaf ding! Doe mij maar zonder geluid lekker undercover!
Lijkt mij moeilijk om een tesla te tunen wat betreft de motoren. Of is dat gewoon een software aanpassing?
@mrrallycross: Nee de ecu en de turbodruk worden wat aangepast. Andere krukas en de uitlaat wordt vervangen!
@fmgarcia: met die vermogens zal je denk ik ook iets aan de kop moeten doen en andere zuigers erin moeten zetten.
@fmgarcia: haha denk het ook maat… Een elektromotor is toch ook maar op een bepaald vermogen gebouwd.
@mrrallycross: Ging er ook niet vanuit dat je erin zou trappen;). Zou het verder niet weten. Al zou het me niet verbazen als ze één ‘blok’ gebruiken. Bizar
o((*^▽^*))o
Ik rij in een model S performance+ met alle optie, sinds ik deze auto heb wil ik geen ander auto. Daarvoor reed ik in een S klasse.