Lease maar: Volvo XC90 T8 of Audi Q7 e-tron

Auteur: , 106 Reacties

Een titanenstrijd, maar met wat extra info weet je ongetwijfeld een favoriet aan te wijzen.

Lease maar: Volvo XC90 T8 of Audi Q7 e-tron

SUV’s en crossovers zijn hot en tot op zekere hoogte geldt hoe groter hoe beter. Veel groter dan een XC90 of Q7 wordt het aan deze kan van de Atlantische oceaan niet en toch lease je beide mastodonten tegen een gunstig bijtellingspercentage van 15%. Althans: nu nog wel, want volgend jaar gaan de percentages op de schop. We gaan er dan ook niet van uit dat deze stekkeraars over 4 maanden nog steeds de showroom uit vliegen. Desalniettemin is het de hoogste tijd om ze eens tegenover elkaar te zetten, uiteraard met de gebruikelijke tabel vooraf:

Auto
Volvo XC90
Audi Q7
Catalogusprijs€ 78.495€ 85.000
Bijtellingspercentage15%15%
Netto bijtelling€ 397€ 523
Leasetarief€ 1.125€ 1.095
Vermogen407 pk373 pk
Koppel640 Nm700 Nm
Topsnelheid230 km/u230 km/u
0-100 km/u5,9 s6,2 s
Verbruik2,1 l/100 km1,8 l/100 km
CO2-uitstoot49 gram/km48 gram/km

Volvo XC90 T8

In de praktijk moet een verbruik van 1:20 realiseerbaar zijn met deze SUV die de Tweede Kamer tot wanhoop dreef. De auto bleek dankzij z’n gunstige bijtelling (destijds nog 7%) enorm populair bij zakelijk rijdend Nederland en dus vloog de XC90 als warme Zweedse balletjes over de toonbank.

De vooras wordt aangedreven door een 2.0 met maar liefst 318 pk, terwijl de achterwielen met een elektromotor hun ding doen. Qua rijgedrag is de XC90 niet per se sportief en toch komt de SUV behoorlijk van z’n plek. De rijtest inclusief video check je HIER.

.

Audi Q7 e-tron

Het grootste verschil tussen de Volvo en de Audi vind je onder de kap. De Duitser wordt namelijk deels aangedreven door een flinke dieselmotor en heeft daardoor koppel te over. Tel daar de elektromotor bij op en je snapt dat ook deze SUV prima van z’n plek komt. Het rijgedrag blinkt net als dat van de Volvo niet uit in spanning en sensatie, maar daar koop je een dergelijke auto ook niet voor. Je wilt gewoon in alle comfort van A naar B en het liefst tegen acceptabele kosten.

In dat verband valt op dat de Q7 een tikkie duurder is dan de XC90. Desalniettemin moet 1:20 in de praktijk goed haalbaar zijn en da’s voor een dergelijke grote auto natuurlijk een prestatie van formaat. Qua afwerking en dergelijke gaat weinig boven Audi’s en dat geldt ook voor de Q7 e-tron. De rijtest vind je HIER.

Wie veiligheid doorslaggevend vindt: check HIER een video van de crashtests van deze SUV’s.



106 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
De Volvo, 100%. Niemand die je daarin voor asociale (milieu)hufter aanziet
@mmarzzz: zal mij echt een worst wezen wat mensen van mij vinden als ik een auto rijd die ik wil..
@duitseautos: stoer hoor, maar dat geldt niet voor iedereen.
@punicaoase: Ik ben van mening dat je een auto rijd die je zelf wilt rijden. Geen ‘opgedraagde’ keuze. En daar is niets stoers aan. Dat is gewoon normaal.
@jordydeknecht: nou, als je iemand anders zo gek vindt die auto voor je te betalen (zoals een werkgever) dan mag die toch ook wat te zeggen hebben?
@mashell: Vind ik prima, maar wel een die ik zelf uitkies. Zo niet, even goede vrienden, maar ik ga niet voor iets betalen wat ik niets vind
@jordydeknecht: scheelt dat je zo te horen de keus niet hoeft te maken
@swordfish: Oh jawel hoor, En hij is helemaal naar m’n zin :)
@mmarzzz: heb liever dat iemand mij voor milieuhufter aanziet, dan een boomknuffelaar.
@mmarzzz: daarom toch de audi voor mij denk ik..
De XC90 natuurlijk; zóveel mooier….
@stationcar: klopt maar mist een 2 paar pitten. Dus Q7 voor mij!
De Audi is een mooie auto, de Volvo dus.!
Makkie de Volvo… die Audi vind ik gewoon echt niet mooi.
Normaal nooit Audi…
Maar in dit geval..
Toch de Q7, zowel de rijeigenschappen als het interieur staat op toch een wat hoger niveau als de volvo.

http://www.autoblog.nl/gallery/0_Reviews/Audi/Q7_e-tron//Audi-Q7-e-tron-4766.jpg
@martinus: met beide auto’s gereden?
@hplh: In de nieuwe volvo alleen passagier geweest. HIj is echt minder dan de Q7 van binnen.
@hplh: na 1000km in de xc90 zijn er bij mij een aantal onacceptabele gebreken opgevallen. Ten eerste zit er een kraak in het interieur die tijdens drempels en bij oneffeheden op de snelweg goed te horen is. Ten tweede reflecteerd de zon via het glimmende opbergvakje in het middeconsole recht in mn ogen. Ten derde is het digitale instrumenten paneel dermate vierkant dat het mij doet denken aan KIT. En het vierde punt is dat de stuurbekrachteging tegenwerkt ipv dat het juist comfort verhogend is op de snelweg, een behoorlijke afknapper.

Hoewel de volvo mooi oogt, laat ik deze zonder te weten hoe de Audi in elkaar steekt, in showroom staan.
Hier is goed te zien hoe goed Volvo eigenlijk bezig is op dit moment. De eerste generatie Q7 vs de eerste generatie XC90? Absoluut de Q7. Prachtig ding, imposant en robuust. Met S-Line pakket, mooie velgen en een goede kleur is dat nog steeds een prachtige bak en in mijn ogen ook mooier dan deze nieuwe Q7. Maar het gaat nu om de nieuwe XC90 en de nieuwe Q7. Ik kies blind voor een XC90. Prachtige SUV, misschien wel de mooiste in zijn klasse en budget. In het zwart vind ik hem eigenlijk nog het mooist. De nieuwe Q7 vind ik simpelgezegd gewoon een gedrocht, letterlijk.
@viezefreddyw: Ik ben met je eens dat bij generatie één de XC90 niet eens in dezelfde klasse zat als de Q7, en het dus eigenlijk geen keuze was, maar kiezen tussen de degelijke, goedkope Zweed of de goede, Duitse allrounder.
Al vind ik de nieuwe Q7, helemaal qua interieur, een grote vooruitgang vanaf model één, de XC90 heeft een dusdanig grote stap gemaakt dat je ze langs dezelfde meetlat kan leggen. En dat vind ik knap. En goed uitgevoerd. De XC90 dus.
Al moeten ze daar nog wel een yolo versie van maken met minstens een V6 en een setje turbo’s. Zo’n stekkermotor is leuk maar je rijdt nog steeds in een 4 cilinder motor in zo’n giga bak.
@mercedesclk350: In zin 1: vervang “keuze” door “vergelijking”, anders ben ik weer onzin aan het uitkramen.
@mercedesclk350: Want in zo’n gigabak wil je een zescilinder horen in een supersnelle sprint naar de honderd ofzo? Kun je beter een Porsche 911 kopen.
Verbruik: 1,8 en 2,1 l/100km….. Tuurlijk
@audibentley: De eerste 50km bij de auto’s kunnen volledig elektrisch.. dus wie maar 30km of minder van zijn werk woont.. rijdt zelfs met een score van 0,0L/Km
@martinus: mijn collega woont 5km van de zaak waar 35 volledig elektrisch kan. Rijdt 1 op 12. Lol!
@martinus:
ja, dan moet je wel willen accelereren als een slak want als je het gas net iets verder intrapt slaat gelijk de motor aan. Een hybride heeft vooral “zin” in de stad met veel start/stop, maar laat nou net een suv niet erg handig zijn in de stad. Hybride suv is echt puur om een stukje goed geweten te kopen, verder niks.
@super: zeker niet waar. Als ik mijn c350e in de e-mode zit gaat die toch rap ervandoor zelf een top weten te halen van 148 kmph. Boven de 100 accelereert de auto dan wel een stuk trager.
@audirijder:
vreemd, bij de v60 die ik had sloeg direct de motor aan als je een beetje vooruit wou, kan me voorstellen dat het met deze bakken van 2,5ton nog erger is.
@super: dat heb ik ook als je de auto in de hybrid mode zet. In de e-mode kan ik het gaspedaal voor 90% intrappen zonder dat de motor aanspringt.
@audirijder:
ok, eerlijk gezegd nog nooit gebruikt.
Volvo, absolute droomauto
Normaliter zou ik de Q7 zeggen, maar ik begon toch ook wel een zwak te krijgen voor Volvo’s.
Vindt het niet zo ‘patserig’ overkomen. Iets wat bij mij wel zou passen.
@rachid: jammer dat de mensen die er nu in rijden zich wel een patser voelen.

Ik ben echt blij met hoe Volvo zich ontwikkelt, jammer dat dat ook een bepaald slag volk met zich meeneemt.
@87sandyd: Ach, dat heb je altijd. Maar ze zijn inderdaad goed bezig.
De XC90 oogt nog altijd als een moderne keuken, in andere woorden: niks voor mij dus. Dan maar de Q7 die is tenminste alleen lelijk van buiten.
Ik ben fan van een aantal Audi modellen maar de Q7 hoort daar niet bij, dus Volvo XC90 T8 please
-edit: probeer het eens toe te lichten-
Xc90 vind ik. Als die hier voor mijn deur zal staan.. Met een R Design pakket en in het blauw.. Ja doe maar. Heb er een paar keer in gereden en ik gaf een beetje enthousiast gas.. Pff dat ding schiet weg zeg. Alleen wel veel storingen.. Maarja dat hebben vele autos met dergelijke elektronica
Tussen deze 2 de XC90, maar dan wel als excellence uitvoering. Anders die Mercedes-Benz GLE 500e. Grote 6 cilinder en elektro motoren. Snelste van allemaal!
@henkhupelschoten: je bedoeld de inscription uitvoering. Excellence bestaat niet bij volvo
@ruudbmw: de XC90 Excellence bestaat wel
http://www.autoblog.nl/nieuws/volvo-xc90-excellence-is-de-meest-luxueuze-volvo-ooit-84970
@autoblogger: thnx. Die kende ik nog niet!
@ruudbmw: Er staat een Excellence XC90 T8 bij Henk Scholten Volvo te Arnhem in de showroom! En ernaast staat nog een s60 polestar. Echt een bezoek waard.
@ruudbmw: die bestaat zeker wel! Dat is de uberluxe/verlengde xc90
Dingen wegen 2,5 ton !!

Leuk voor een ouwe Amerikaanse hobby auto ..
Maar complete onzin om anno 2016 dagelijks in te rijden ..
@lincoln:
ja, 2,5 ton staal meesjouwen om een botoxvrouwtje van 55kg met een poedeltje van 2kg te transporteren, in termen van efficiency is het complete waanzin.
@super: De stereotype die jij omschrijft is meer wat voor een Bentayga, Range Rover, Cayenne…
@viezefreddyw:
meh, zie genoeg van die soort botox/blauwe mocassin volk in Q7’s rijden hier in monaco, volvo’s niet zoveel idd, maar is ook nieuwe wagentje en ms niet zo geliefd merk bij russen en ander tuig, kan me aan de andere kant wel voorstellen dat die volvo het goed doet in laren.
Een benzinemotor voorwielaangedreven 4 cyl met een bereik van hier tot de Lidl. Op t eerste oog mooi maar zodra de techniek en verfijning om de hoek komt kijken dan is het leuk geprobeerd maar meer niet. In dit segment kan je vast een paar duizend stuk slaan op een echte auto (Q7)
100% Volvo. Vindt de q7 niet mooi, daarnaast zou ik gewoon geen vag willen als ik de keus heb.
Ik vindt de Q7 niet zo mooi als de Volvo maar de interieur afwerking, restwaarde en 6cylinder diesel doen me toch naar de Audi neigen.
De Volvo. Dan weet je tenminste zeker dat het merk nog bestaat over 10 jaar… ;)
@svenska_aeroplan_ab: Opel toont aan dat 17 jaar verlies op rij geen enkel probleem hoeft te zijn.. en al gaat het met VAG slecht.. Audi doet het binnen het concern toch nog wel aardig?
@svenska_aeroplan_ab: hehe wat een uitlokkende reactie.
De Audi, persoonlijk vind ik het interieur veel mooier en heb niks met Volvo
Omdat je er meer inzit dan er naar staat te kijken, zonder twijfel de Q7. Als je in beide hebt gezeten, ervaar je echt nog wel een kwaliteitsverschil oa in materiaalkeuze en afwerking. Enige is dat je dan wel de derde zitrij moet inleveren.
Beiden niet. Ben ook nog geen 50+ dus gelukkig hoef ik een dergelijke keuze niet te maken.
Het liefst het uiterlijk van de Volvo met de techniek van de Q7. Ik verwacht dat de Q7 namelijk de betere auto is, maar ik ben totaal niet gecharmeerd van zijn uiterlijk. Ik zie hem ook bijzonder weinig rijden trouwens.

De XC90 daarentegen is schitterend, maar die T8 lijkt me niet de fijnste aandrijflijn. Liever de D5.
Desalniettemin lijkt er een trend gaande bij de artikelen. Welk redactielid gebruikt desalniettemin niet? Desalniettemin zou ik gaan voor de Q7.
Ik denk dat de netto bijtelling niet helemaal correct berekend is. Weet niet precies wat jullie rekenmethode is, maar ik weet wel dat een prijsverschil van €7.500 bij een bijtelling van 15% niet gaat leiden tot een verschil van €126 netto.
@sjaakjwt: Mee eens. Ik kom op 552 voor de Audi en 510 voor de Volvo. Met 52% inkomstenbelasting uiteraard.
@mashell: Misschien gaat de redactie ervan uit dat de Q& rijder in een hogere IB-schaal zit (of dichter tegen de 52%).
@crx: Q7, natuurljk !!
OT: Ik zou dit wel een moeilijke keuze vinden. Gelukkig moet ik mijn auto’s zelf kopen, en is dit net niet helemaal mijn prijsklasse.
@CRX: Ik kan je verzekeren dat mensen die een auto rond de 80k mogen uitzoeken ver in de laatste schaal zitten.
@audirijder: Ja, dat is ook wel weer een goed punt.
Zou nog een DGA kunnen zijn die z’n salaris laag houdt.
Of gewoon verkeerd berekend, dat kan natuurlijk. ook.
Haha de Volvo natuurlijk… die Q7 ziet er echt niet uit. De eerste Q7 had destijds wel een stoer uiterlijk, maar deze nieuwe ziet er gewoonweg niet uit.
Een roze Tesla Model X.
(oke, een witte mag ook)
Doe mij maar de SQ7! Neen, is een moeilijke. De Volvo ziet er prachtig uit maar uiteindelijk kies ik voor de Duitser, die heeft een 3.0 tdi en heeft meer koppel dan de Zweed + ondanks het prachtige touch screen, zal het interieur in de Volvo sneller gedateerd gaan aanvoelen.
De Volvo, want die heeft betere stoelen…

Die ook erg mooi zijn bekleed, met hele mooie stof, fijn leer of een combinatie van leer en Alcantara…

Bij Audi kan je daar ook voor kiezen, maar het schijnt dat je op dit moment de optie stoelbekleding beter niet aan kan vinken, tenzij je het niet erg vind om heel lang op je auto te moeten wachten…
Een X5 M50d. Heb aan 1 accu meer dan genoeg.
Hoewel ik een hekel aan Audi heb, toch de Q7. Puur vanwege de veel betere aandrijflijn.
@trustmeiamanengineer: Een hekel hebben aan een automerk.. wat is dat voor iets raars? Natuurlijk snap ik dat je van sommige merken als ‘autoliefhebber’ minder gecharmeerd bent. .maar een hekel hebben aan een merk?? Vreemd.
@ardonjr: nouja een hekel is inderdaad misschien iets te zwaar uitgedrukt. Ik heb er gewoon niks mee en zou er vrijwillig nooit in gaan rijden.
@trustmeiamanengineer: je hebt er dus geen affiniteit mee..
Q7, dikke V6 diesel en een elektromotor moet in de praktijk toch veel fijner zijn dan een 2 liter 4 pitter in een SUV. Hoeveel vermogen deze dan ook mag leveren.
@dutchdriftking: dat is het ook.
Eén van de laatste Vipers, vermits milieubewust Nederland zoveel liters bespaart kan ik vele kilometers malen met m’n benzineslurper…
Maar om mee te doen aan de hype: de Q7 in afwachting van de nieuwe Cayenne-hybride.
Volvo moet die blok hebben van die q7, 6 pitter ipv die 4! Dan is die perfect!
Ik mis trouwens echt de Lexus RX Hybrid in deze vergelijking. Die hebben de hybride SUV bedacht en uitstekend onder de knie. Ik durf niet te beweren dat de Lexus beter is als de Volvo of Audi hybride, in die laatste twee heb ik namelijk nooit gereden, maar de aandrijflijn is echt steengoed. Laat ik het zo zeggen; als ik op zoek zou zijn naar een comfortabele SUV was Lexus de eerste (en waarschijnlijk de enige) showroom waar ik naar binnen zou stappen.
@rob: Je wordt met open armen ontvangen denk ik. Want als er 1 hybrid SUV is die ik echt nooit zie rijden dan is het de huidige RX.
@e34m5touring:
True. Zou wel door de styling komen. Vind het ook niet wat eigenlijk. In Amerika verkoopt ie wel trouwens. 100 duizend ongeveer in 2015. Dat is meer dan de Q7, X5 en XC90 bij elkaar….
@Rob: Ik heb wel een vermoeden hoe dat komt. Lexus geeft echt torenhoge kortingen op de auto’s en de finance in de US. 8,5k cashback op de SUV modellen en 0% apr. Ik vraag me altijd af waar in de States ze zoveel verkopen. In de gebieden waar ik regelmatig kom zie ik ze namelijk nooit. Geen enkel model. Ik bedoel hiermee niet je statement naar beneden te halen want het is geen geheim dat Lexus het goed doet in de US. Maar of dat puur aan de populariteit van de auto’s ligt durf ik niet zeker te zeggen.
@e34m5touring:
Hmmmm, zou kunnen. Heb daar geen zicht op. Maar je kunt natuurlijk iets soortgelijks over de hybride XC90 zeggen. De reden dat ie zo populair is in Nederland is natuurlijk omdat ie zo lekker voordelig is in de belasting…. En 100k aan RXen is natuurlijk nog wel fors, korting of geen korting. Ford en Jeep doen het beter, maar een Chevy Traverse (vergelijkbaar toch?) doet plus minus 110k vorig jaar. Infiniti en Acura beduidend minder.
Maar ik ga eens wat Amerikaanse reviews over de RX lezen. Die komen hopelijk wat verder dan de Nederlandse autopers. Die komen niet verder dan dat het interieur toch nét ietsje minder is als Audi en dat de auto loeit als je vol gas geeft (joh!). Kun je echt helemaal niks mee….. Neemt ook niet weg dat ik het dijk van een auto vind. En volgens mij staan er nog aardig wat voorraadmodelletjes van de vorige gen. RX in Nederland. Hier de meest luxe uitvoering, een jaar oud, maar wel 20k goedkoper dan een hagelnieuwe…..
@rob: Ja is ook veel. Nogmaals, ik zie niet rijden maar dat kan ook aan het deel van het land liggen. Tesla’s zie je daar ook nooit en die doen er ook genoeg in de US.

http://www.motortrend.com/news/12-hybrid-crossovers/
Goeie vergelijkingstest, XC90 zit er toevallig ook tussen!
De Volvo sowieso. De Q7 lijkt nu op een anonieme station back. Niks imposant of spannend aan.
Is het leasen van dit soort auto’s eigenlijk voordeliger dan kopen? De afschrijving is namelijk buitengewoon hoog.
@e550: bak*
@e550: Dit is de enige juiste omschrijving waar ik zelf niet opkwam: Audi lijkt een stationbak. Heeft niks meer van een SUV. Daarom de xc90.
Q7, puur en alleen al om de aandrijflijn. 2,5 ton aandrijven met 4 cilindertjes is wat mij betreft bizar. Daarbij heb ik gereden in de Q7 E-tron en was ik erg gecharmeerd van de aandrijflijn.
Ik heb beide uitvoeringen gereden. En vond de Q7 toch een stap beter dan de XC90. Het elektrische “verbruik” van de Q7 was vele malen correcter. Ook was de XC90 best gehorig, vooral op de snelweg. Beide wagens heb ik ongeveer de zelfde tijd meegehad waarbij de Q7 op zo’n 1:25 zat, terwijl de XC90 op 1:15 zat. Ook is de diesel fijner voor de vakantie wanneer je naar Spanje oid kachelt. Natuurlijk is de Volvo een schitterende wagen (je zal er mee gestraft zijn haha) maar de Audi is voor mijn beleving toch een stapje verder. Beetje E-klasse (XC90) tegenover een S-klasse (Q7) gevoel.
De Q7 zonder meer. Meer koppel, veel hogere kwaliteit interieur, S-line pakketje erop en je hebt gewoon een sjieke SUV.
Ok, heb de begrippen “vermogen” en “koppel” redelijk op mijn netvlies, maar kennelijk nog niet genoeg om op basis van de cijfers te kunnen verwachten wat het gevoel van deze auto’s zou zijn. De Audi heeft 34 PK minden, maar 60 Nm meer. Dus mijn gevoel zegt, iets sneller van de plek maar trekt aan het einde van het toerenbereik wat minder door. Klopt dit nou?

Vraag dit mede omdat ik, klein beetje off-topic, er over denk mijn eigen auto te chippen van 240PK/500Nm naar 300Pk/700Nm.

Dus als er iemand is met wat extra inzicht, heel graag!
Volvo, want vier nullen doen mij (ook als je ze wat overlapt) niet echt iets…
De Volvo graag. Maar vind de argumenten voor een diesel toch ook wel wat hebben.
Dus een XC90 graag met dikke D5 motor :)
Ik heb in beiden gereden en heb uiteindelijk de E-tron besteld. De Volvo haalt het qua afwerking en materiaalgebruik bij lange na niet van de Audi. Tevens is de tankinhoud van de Audi vele malen groter (75 liter) dan de Volvo. Het is geen spannend iets, maar ik heb nergens een grotere hekel aan dan te moeten tanken. Neem de grote tankinhoud plus af en toe electrisch laden, en de 800-1000km per tank is te halen. Dit zou in de Volvo niet realistisch zijn, en was dan uiteindelijk ook doorslaggevend.
@kevinsimon_post: Precies hetzelfde hier! Wanneer komt die? :)
@mikkeloentje: Ik heb hem in februari besteld, en staat voor week 40 ingepland om gebouwd te worden. Ik heb 10 weken meer levertijd in verband met afwijkende kleur (Nardo grijs). Rij jij hem al?
@kevinsimon_post: Oh hele mooie kleur dat Nardo! Is het wachten waard ;)

Als het goed is is hij week 33 (vorige week) gebouwd. En half september mag ik hem ophalen. In het Inktblauw met 21″ RS6 velgen en Sport Edition. Ik kan niet meer wachten haha.

Wel jammer dat je niet net als in Canada en Engeland (dacht ik) je auto online kan volgen door de fabriek heen. Had het wachten wat verzacht.

Veel plezier ermee alvast, goede keuze! :)
@mikkeloentje: Hier ook sportedition en de 21 inch RS6. Heb ze in donkergrijs besteld!

Laat trouwens direct de chromen grill, zilveren sideblades en chromen sierstrippen in hoogglans zwart wrappen. Dan krijg je dit effect :http://www.dpod.info/wp-content/uploads/2015/07/MG_6082-Edit.jpg

En hij wordt dus ongeveer zoals deze : http://images.autowereld.com/high/117660-audi-q7-exclusive-2016-11.jpg

Echt heel veel zin an!
@kevinsimon_post: Zo was even vergeten te reageren haha. Maar mooi man! Heb je nog een reden dat je het later laat wrappen? En niet af fabriek?

Ik zit ook plaatjes van de mijne te zoeken, maar lastig om een foto te vinden die dat Inktblauw mooi weergeeft. Dit is het beste (met velgen etc) wat ik vond:
https://i.ytimg.com/vi/4laTmdZdKm0/maxresdefault.jpg

@mikkeloentje: Ben ik weer! Vanaf fabriek wrappen= teveel betalen voor een te lage kwaliteit. Een goede vriend van wij wrapt auto’s (al voordat de hype een paar jaar geleden begon en iedere gek ineens kon wrappen) en gaat het doen. En aangezien ik ten tijde van het bestellen alleen de dakrails zwart kon aanvinken, moet de rest dus achteraf.

Nog 5 weken….
Allebei niet!
Ik heb de XC90 en een Audi Q5 en ook in de Q7 gereden.

Audi is echt beter Maar zo lomp en in mijn ogen lelijk…

De Volvo oogt vriendelijker en meest belangrijk.. 7 zitplaatsen!
100% de Volvo. Wil dood niet gevonden in een Audi.
Leuk om hier de reacties te lezen van de voorkeuren. Zelf heb ik in december 2015 mijn XC90 T8 Inscription in ontvangst genomen, en verwacht ik volgende week mijn Q7 e-tron.

Na 10 maanden van rammels, piepen, kraken, defecten en een tiental garagebezoeken is de XC90 wat mij betreft behoorlijk door de mand gevallen. Op zicht is de XC90 (naar mijn smaak) een veel ‘stijlvollere’ auto dan de Q7 met enkele heel bijzondere keuzes (houten afwerking, glazen schakelpook, slanke en gelijkwaardige stoelen ), zowel van binnen als van buiten. De X90 is ook veel meer uitgesproken SUV t.o.v. zijn estate broers, waar de Q7 vooral de uitstraling van een opgehoogde avant heeft. Maar qua rij-comfort, afwerking, techniek en kwaliteit staat de Q7 ver boven de XC90. Je merkt aan alles dat Volvo een nieuwkomer is qua techniek en op de premium-markt. Ik kijk dus erg uit naar de overstap.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).