• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Legendarische sportwagen blijft wellicht nog even

Auteur: willeme, gepost 8 mei 2021 om 17:07 – 9 Reacties

Legendarische sportwagen blijft

We dachten dat het even en uit was. Maar wellicht blijft deze legendarische sportwagen nog even.

De Lotus Elise is al sinds jaar en dag misschien wel de leukste sportwagen die je kan kopen voor het geld. Klein, compact en licht. Daardoor heb je dus niet eens zo’n heel erg grote motor nodig met veel vermogen. En toch heb je de grootst mogelijke lol. Het is een van de redenen dat je ze zo veel op trackdays ziet, samen met Caterhams, Renault Sport Mégane’s en Porsche GT3’s.

Het einde voor de Lotus Elise is inmiddels in zicht. Nog niet zo lang geleden werd de Elise Final Edition voorgesteld. Daarnaast gaat ook de Exige eruit, ook daar is een Final Edition van. Beide auto’s worden vervangen door de Lotus Emira, de laatste Lotus met een verbrandingsmotor. Kortom, het is over en uit voor de Elise. Of toch niet?

Legendarische sportwagen blijft

Legendarische sportwagen blijft wellicht

Want volgens Automotive News Europe, toch een aardig solide bron, zal de Elise blijven, zij het op een andere wijze. Volgens Matt Windle (de Managing Director van Lotus), is Lotus bereid om de Elise door te verkopen aan een derde partij. Daarmee zal de toekomst zich kunnen herhalen.

  • Legendarische sportwagen blijft
  • Legendarische sportwagen blijft

In 1973 ging de Lotus Seven uit productie. De rechten werden toen overgedragen aan Caterham, destijds een succesvolle Lotus-dealer. Sindsdien bouwt Caterham nog altijd de Seven in verschillende uitvoeringen. Caterham is op dit moment in handen van VT Holdings, de Japanse Caterham-importeur (onder andere).

Legendarische sportwagen blijft

Radford

Ook valt de naam van ‘Radford’, vier grijze maar zeer spontane heren die een sportauto maken die super-uniek is en helemaal naar wens van de klant gebouwd gaat worden en super exclusief. Ah, dat is nog nooit eerder voorgekomen. De basis die zij willen gebruiken voor de Radford is, je voelt ‘m al aankomen, een Lotus Elise.

WOW!
Check ons even super spontaan naast elkaar lopen!

Hoe dan ook, bij Lotus zien ze voldoende mogelijkheden met de auto. Dan vraag je je af: waarom gaat Lotus er dan niet zelf mee verder? Naast het feit dat de basis van de auto 25 jaar oud is (de S3 is nu zo’n 10 jaar oud), heeft de Lotus nog een ouderwetse motor.

  • Legendarische sportwagen blijft

Ondanks dat Tesla uitstekend heeft bewezen dat een elektrische Lotus gewoon mogelijk is, zal Lotus liever van de gelegenheid gebruik willen maken om met een compleet nieuw ontwerp te komen. Dankzij Geely (de eigenaar van Lotus) zijn er nu ook eindelijk voldoende middelen daarvoor.

Meer lezen? Deze 21 auto’s zijn gebouwd op het Lotus Elise-platform!

Ook interessant!

  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Deze Lotus Elise occasion heeft een doorsnee topmotor
  • Lotus Final Edition
    Briljante Lotussen vieren het einde der tijden
  • Lotus E-9R
    Lotus E9-R is nog níet de nieuwe Elise

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

caterham, elise, Lotus, radford

Vorig bericht: « Kwalificatie GP Spanje 2021: pakt Max pole?
Volgend bericht: Wie betaalde €105.000 voor deze V250? »

Lees Interacties

Reacties

  1. rob5nismo zegt

    8 mei 2021 om 17:54

    Hey ant van wheeler dealers is er ook bij

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      8 mei 2021 om 21:48

      @rob5nismo: en Button daar rechts?

      Login om te reageren
      • jaco zegt

        9 mei 2021 om 08:42

        Ja, blijkbaar: https://www.carscoops.com/2021/03/jenson-button-joins-the-coachbuilding-business-as-radford-co-owner/

        Nooit van Radford gehoord, maar heeft blijkbaar historie. Artikel waardig @willeme ?

        Login om te reageren
        • The Stig NL zegt

          9 mei 2021 om 15:56

          @jaco: Kijk eens even aan!
          https://www.autoblog.nl/nieuws/jenson-button-komt-met-eigen-auto-op-basis-van-lotus-890297

          Login om te reageren
  2. ghini zegt

    8 mei 2021 om 18:55

    In dat artikel over Radford vroeg ik het me al hoe dat zat.. Mooi voor Lotus, zij hebben het uitgemolken en verdienen en nu ws nog iets aan, zou zonder Radford toch anders zijn geweest..

    Login om te reageren
  3. cbsevenfifty zegt

    8 mei 2021 om 21:29

    Nog een ander voorbeeld van een Lotus die is blijven doorleven;
    De Lotus Elan (Gen II) is nog verder verkocht als Kia.

    Login om te reageren
  4. ericd zegt

    9 mei 2021 om 10:02

    Iemand zou de ware icoon in de huidige Lotus stal moeten overnemen, de Evora. Wat wel nodig is: andere motor erin, een minder flimsy dashboard en een nieuwe kont.

    Login om te reageren
    • jeronimo81 zegt

      10 mei 2021 om 01:06

      @ericd: Lotus heeft al meermaals een icoon van de Evora gemaakt: de GTE en de 430 CUP. Voor €99.500 kan je nu nummertje 17 (van 20) van de GTE op de kop tikken bij Lotus Antwerpen. Een Lotus koop je trouwens niet voor het dashboard. 🙄

      Login om te reageren
  5. 205zonderdak zegt

    9 mei 2021 om 14:55

    Wat goeeeeed!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North