• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Let op! Shell Recharge heeft nu aparte snelwegtarieven

Auteur: RubenPriest, gepost 30 oktober 2023 om 10:57 – 22 Reacties

Let op! Shell Recharge heeft nu aparte snelwegtarieven

Laden langs de snelweg bij Shell Recharge is duurder dan op andere locaties van het merk met de introductie van snelwegtarieven.

Iedereen weet het wel. Tanken langs de snelweg is duurder dan tanken in bijvoorbeeld een dorp of stad. Hoe zit dat eigenlijk met je elektrische auto opladen? IONITY hanteert overal dezelfde tarieven, net als Fastned. Nu zit laatstgenoemde enkel langs snelwegen, dus das logisch. Ook Shell Recharge hanteerde overal dezelfde laadtarieven. Daar komt vanaf woensdag 1 november verandering in.

Shell Recharge is niet alleen langs de snelweg te vinden. Op het Hofplein in hartje Rotterdam zijn de snelladers bijvoorbeeld gelokaliseerd. Het is een belangrijke aanbieder onder de beschikbare snelladers in Nederland, uiteraard kwam Shell Recharge ook aan bod in de grote Autoblog Snellaadtest 2023.

Daarnaast duikt Shell Recharge steeds vaker op bij strategische locaties, zoals in de buurt van een bouwmarkt. Tot nu toe waren de prijzen overal hetzelfde. Dat is per 1 november niet meer zo.

Vanaf woensdag hanteert Shell Recharge aparte tarieven langs de snelweg. Eigenlijk net als met brandstof tanken ook het geval is. De nieuwe tarieven gelden voor zowel het eigen Shell Recharge netwerk als het roamingnetwerk. Laatstgenoemde zijn partners van Shell en zijn niet te vinden langs de snelwegen. Om het overzichtelijk te houden zie je de nieuwe tarieven hieronder. Langs de snelweg en niet langs de snelweg. De prijzen van toepassing voor laden bij een snellader met juice vanaf 50 kW.

Shell Recharge 1 november (snelweg)tarieven

  • Shell Recharge Netwerk langs de snelweg – € 0,72 kWh
  • Shell Recharge Netwerk in dorp, stad, etc – € 0,65 kWh

Wat valt op? De prijzen voor reguliere snelladen bij Shell blijft hetzelfde met 0,65 cent per kWh. Snelladen langs de snelweg is daarmee 0,07 eurocent duurder geworden. Concreet betekent dit dat je met een EV met een 50 kWh batterij een paar euro duurder uit bent. Hoe groter de batterij van de elektrische auto, hoe groter het verschil uiteraard. Het komt in elk geval neer op een paar losse euro’s voor nu.

Ook interessant!

  • Shell maakt wederom ontzettend dikke winst
  • shell klimaat
    Shell gaat eigenhandig het klimaat redden
  • Shell gemotiveerd door monsterwinst: gaan door met fossiele brandstoffen
    'Shell gaat door met fossiele brandstoffen na monsterwinst'
  • https://www.ad.nl/binnenland/recordbod-nooit-eerder-legde-een-oliebedrijf-zoveel-miljoenen-euros-op-tafel-als-voor-dit-tankstation~ac7a244a/
    Shell legt recordbedrag op tafel voor tankstation langs A2

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geld, opladen, shell, snelladen

Vorig bericht: « Volkswagen pakt nog één keer uit met de Golf GTI
Volgend bericht: Gespot – Koenigsegg Regera steelt de show op Assen »

Lees Interacties

Reacties

  1. deeeef zegt

    30 oktober 2023 om 12:00

    Graaiflatie… boycot voorlopig Shell

    Login om te reageren
    • denx zegt

      30 oktober 2023 om 13:01

      Hoe doe je dat dan met de airmiles?

      Login om te reageren
  2. pomoek zegt

    30 oktober 2023 om 12:13

    Tja. Als we een ding heel zeker weten is dat het Shell niet om het klimaat gaat…

    Login om te reageren
  3. gilettelubbers zegt

    30 oktober 2023 om 12:27

    Mede door dit soort stijgingen en onzeker beleid vanuit de overheid vraag ik me af hoe aantrekkelijk het als werkgever zijnde is/blijft je personeel allemaal elektrisch te laten rijden. Ook de restwaarde van een matige EV, bijvoorbeeld een VW iD3 zal niet heel denderend zijn. Terwijl dit toch vaak de auto’s zijn die zakelijk geleasd kunnen worden met een enigszins prima salaris

    Login om te reageren
    • rogerzz zegt

      30 oktober 2023 om 12:44

      Matige EV een VW, een merk waarvan je vrij zeker weet dat hij nog blijft bestaan. Veel plezier met je MG, Zeekr, Lync&Co, Seres, Xpeng, Nio, BYD of Aiways die waarschijnlijk over 10 jaar niet meer bestaan. Denk dat onderdelen/accupakketten prima beschikbaar zijn bij een ID3 indien nodig. Maar geef je geld gerust uit aan Chinese rommel. Restwaarde van een ID3 is denk ik bovengemiddeld goed.

      En onzeker beleid van de overheid? Dit is marktwerking, zet er een Vattenfall paal naast van 39 cent en de Shell paal wordt niet meer gebruikt. Vraag/aanbod. Ik kijk ook naar de prijs van een paal in de app, is het relatief te duur, dan gebruik ik de paal niet en zoek ik een andere paal. Daar heb ik geen overheid voor nodig.

      Login om te reageren
      • gilettelubbers zegt

        30 oktober 2023 om 16:40

        Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Er zijn inderdaad veel matigere EV’s te krijgen dan een iD3, maar dit is een model waar veel collega’s van me in rijden en ik in deze dus als voorbeeld neem. Een Chinese auto zal ik zelf niet snel leasen (lees absoluut niet vrijwillig). Maar om nou te zeggen dat een vroege iD3 met in de winter een actieradius van 250km een bovengemiddelde restwaarde heeft valt te betwijfelen. Helemaal als je kijkt naar de restwaarde van een zuinige benzineauto. Wat onzeker beleid betreft doel ik voornamelijk op het wegenbelasting stuk. Dit is toch iets wat impact heeft op de restwaarde van een EV wanneer deze over een aantal jaar uit het contract loopt kan ik me voorstellen.

        Login om te reageren
  4. z4coupe30si zegt

    30 oktober 2023 om 12:30

    Maakt niet uit. Elektrisch rijden is altijd voordeliger dan ICE, gelukkig.

    Ik heb inmiddels 173 zonnepanelen op mijn dak, tuinhuisje en vijver. Mij maken ze dus niks. Bijkomend voordeel is ook dat ik goed bezig ben voor het milieu.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      30 oktober 2023 om 13:33

      @z4coupe30si: flink tuinhuisje…

      Login om te reageren
      • z4coupe30si zegt

        30 oktober 2023 om 15:07

        Om nog maar te zwijgen over de vijver

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 oktober 2023 om 14:47

      Wacht maar tot er een zonnepanelen belasting komt… Een belasting die volgens de politici noodzakelijk zal zijn om de stabiliteit van het electriciteitsnet te waarborgen.

      Login om te reageren
      • jaso013 zegt

        30 oktober 2023 om 18:01

        Pas op met wat je zegt…. Dit zou zomaar eens de waarheid kunnen worden. Het ontbreken van visie bij de netbeheerders moet natuurlijk ergens van betaald worden. Dus: alles duurder maken! Dat is kort gezegd het beleid van NL.

        Login om te reageren
    • Richmond zegt

      30 oktober 2023 om 15:54

      Zonnepanelen op je vijver?

      Login om te reageren
      • z4coupe30si zegt

        30 oktober 2023 om 20:26

        Alles volgegooid. Beste in deze barre tijden.

        Login om te reageren
  5. potenza zegt

    30 oktober 2023 om 12:41

    Dus even die laatste 100 meter pakken en naar Fastned voor 0,69 per Kw/h

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 oktober 2023 om 14:45

      De andere brandstof leveranciers namen altijd de prijzen van Shell over dus Fastned weet wat haar te doen staat…

      Login om te reageren
    • tfsi zegt

      30 oktober 2023 om 14:53

      Toch super blij met de tesla, a €0,29,- cent bij supercharger in Hoorn.

      Login om te reageren
      • Jozo zegt

        30 oktober 2023 om 15:24

        Ja, hoewel deze toch ook wel weer duurder is geworden.
        Was laatst nog 36 eurocent in de daluren en nu 47 eurocent.

        (voor niet Tesla rijder, zonder abonnement)

        Login om te reageren
  6. Design_Driven zegt

    30 oktober 2023 om 13:39

    Ik heb er zelf niet zo’n moeite mee (Ook omdat ik nog een EV heb), je betaald meer voor de locatie (die vaak duurder is) en het gemak.

    Login om te reageren
  7. MarcoM zegt

    30 oktober 2023 om 16:56

    Shell staat toch voor: Stroom Heeft Een Lange Levensduur.

    Login om te reageren
    • kenneth_hagers zegt

      30 oktober 2023 om 18:14

      Nee de S staat er voor uit ironische overwegingen.

      Login om te reageren
  8. schuimbekje3 zegt

    30 oktober 2023 om 17:49

    in nieuwegein is een fastned bij laagraven niet aan de snelweg, waarschijnlijk woont iemand van fastned daar in de buurt of in houten ofzo.

    shell met maar 72ct voor een kilowatjes is gewoon struikroverij. wanneer ik nu inkoop, betaal ik 29ct per kw, een factor 3 is dan wel erg veel voor iemand die veel goedkoper zou moeten kunnen inkopen dan ik.
    fastned is 40ct exc btw, tesla is 26ct exc btw…

    Login om te reageren
  9. kenneth_hagers zegt

    30 oktober 2023 om 18:16

    Wat een bedragen op het werk laad ik voor 35 cent en thuis 22 heb zo een pas en app. Verwacht en hoop die niet veel te gebruiken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North