• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus CT 200h perskit uitgelekt

Auteur: Dennis, gepost 23 februari 2010 om 21:26 – 119 Reacties

Lexus CT 200h


Lexus onthult volgende week in Genève de CT 200h, waarvan de Japanners eerder deze maand een klein hoekje lieten zien. Tijdens de persdagen worden altijd perskits uitgedeeld. Dit is een ouderwetse dode boom (lees: folder), een moderne dvd of een hippe usb-geheugenstick met informatie over de gepresenteerde modellen. Voorafgaand aan de Autosalon van Genève is de perskit van de Lexus Lexus CT 200h uitgelekt.

Zoals we inmiddels weten, is de hybride nieuweling van Lexus gebaseerd op de LF-Ch Concept. De aandrijving wordt verzorgd door een 1,8 liter 4-pits VVT-i benzinemotor, bijgestaan door een elektromotor waarvan de specificaties nog even geheim blijven. In de CT 200h nog geen moderne lithium-ion accu’s, maar traditionele nikkel batterijen. De voorwielen worden aangedreven via een continu variabele versnellingsbak (E-CVT).

De sportief ogende 5-deurs hybride is 4,32 meter lang, 1,765 meter breed en 1,43 meter hoog. In alle dimensies een maatje kleiner dan de Prius, maar wel een stuk knapper om te zien (da’s niet zo moeilijk). Om het sportieve karakter te onderstrepen, is gekozen voor 17 inch lichtmetalen velgen. Tijdens het rijden kan gekozen worden voor een Eco, Normaal of Sport stand, maar de prestatiecijfers moeten we nog altijd naar gissen. Wellicht dat Lexus hier volgende week in Genève meer over vertelt. (via: worldcarfans)
Lexus CT 200h

Lexus CT 200h

Lexus CT 200h

Lexus CT 200h

Lexus CT 200h

Lexus CT 200h

Lexus CT 200h

Ook interessant!

  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt
  • Lexus ES rijtest
    Lexus ES (2022) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

ct-200h, geneve-2010, Hybride, Lexus

Vorig bericht: « Video: McLaren test z’n MP4-12C prototype
Volgend bericht: Straks flinke overcapaciteit productie lithium-ion accu’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lan_Evo zegt

    23 februari 2010 om 21:34

    Ziet er verassend goed uit.

    Login om te reageren
  2. Camaro zegt

    23 februari 2010 om 21:35

    Voor een Lexus…

    Login om te reageren
  3. DIPSHIT zegt

    23 februari 2010 om 21:36

    ziet er fantastisch uit, en lexus kennende zal de afwerking tip top in orde zijn.

    Alleen euh… waar is de achterwielaandrijving gebleven?

    Login om te reageren
  4. Mika zegt

    23 februari 2010 om 21:40

    Leuke mix van Toyota en Subaru.. kunnen ze nou niks spannends verzinnen daarginds pff..

    Login om te reageren
  5. AMG Powerrr zegt

    23 februari 2010 om 21:42

    Echt. Niet. Mooi. :? Beetje jammer, ik had wel meer verwacht van Lexus nu de IS er is.

    Login om te reageren
  6. AMG Powerrr zegt

    23 februari 2010 om 21:46

    Nu wachten op de CT-F. Vergeten te melden :P

    Login om te reageren
  7. jan1666 zegt

    23 februari 2010 om 21:47

    Weet iemand hoe duur hij ongeveer wordt?

    Login om te reageren
  8. Unknown zegt

    23 februari 2010 om 21:49

    Doet me denken aan een Mazda 3..

    Login om te reageren
  9. Teerdz zegt

    23 februari 2010 om 21:49

    Nee, bah… Hij is saai geworden, de achterlichten van de concept waren vele malen mooier;) Nu is t weer zon echte typische toyotajap geworden:(

    Login om te reageren
  10. Driewieler zegt

    23 februari 2010 om 21:50

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  11. Teerdz zegt

    23 februari 2010 om 21:51

    Nja, trouwens, misschien is hij met een maatje 19″/20′ en geen witte kleur wat beter;)

    Login om te reageren
  12. Maarten zegt

    23 februari 2010 om 21:54

    Als je het mij vraagt lijkt dit enorm op de subaru impreza WRX… zonder hood scoop dan :)

    Login om te reageren
  13. BetaArkUser zegt

    23 februari 2010 om 21:55

    Doet me denken aan Subaru Impreza?

    Login om te reageren
  14. React zegt

    23 februari 2010 om 21:55

    Te Japans, niet mijn smaak en ben bang voor Lexus dat dit voor veel mensen zal gelden.

    Login om te reageren
  15. Ahura zegt

    23 februari 2010 om 21:56

    Saaie neus en die zijkanten vind ik echt lelijk! Die iQ achtige derde ruit is net te groot ofzo. Interieur ala 1-serie maar dan stuk mooier. Flinke tegenvaller zoals vaker bij Toyota en Lexus met de RX ook al. Ik hou mijn hart vast voor een nieuwe GS en LS

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      23 februari 2010 om 23:16

      @Ahura: je kunt dit gewoon een toyota noemen, niet eens toyota lexus, kijk maar eens wat er op de lampen staan, toyota, geen lexus…! Bij vag staat er nog gewoon vag met 2 logo’s Volkswagen en Audi en ik meen dat dat alleen in de vw en audi is, bij seat ed alleen vag geloof ik.

      Login om te reageren
  16. Thijs zegt

    23 februari 2010 om 21:57

    Doe mij toch de C30 maar ;) Al ziet dit er niet slecht uit.

    Login om te reageren
  17. robbie zegt

    23 februari 2010 om 21:58

    Leuke verbouwde Auris Hybrid.

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    23 februari 2010 om 21:58

    Ik zie een verdubbeling van de verkoopcijfers van Lexus in Nederland aankomen… Maar erg veel zal het niet worden. Het zal toch een ‘premiumprijsje’ worden voor een merk dat veel mensen nog niet premium genoeg vinden. Ondanks de lage bijtelling.

    Login om te reageren
  19. Dionysus zegt

    23 februari 2010 om 22:12

    Voorwielaangedreven?

    Omdat ze willen concureren met de 1-serie.

    Login om te reageren
  20. Nick zegt

    23 februari 2010 om 22:14

    Doet me een beetje denken aan de huidige Subaru Impreza WRX STi (en wat voor letters en cijfers daar nog meer bijkomen..). Maar ik vind het wel een toffe wagen!

    Login om te reageren
  21. tdj zegt

    23 februari 2010 om 22:30

    Wat een ontzettend anoniem uiterlijk..

    Login om te reageren
  22. Timmie zegt

    23 februari 2010 om 22:30

    Is precies een 1-serie met obesitas…

    Login om te reageren
  23. RaKiM zegt

    23 februari 2010 om 22:41

    zie er uit als een slechte fotoshop of hij is gewoon lelijk echt een tegenvaller die concept was toch ow zo lekker ik wist niet dat auto’s zo snel lelijk worden naarmaten ze ”ouder” worden, en dan ook nog voorwielaandrijving:(

    Login om te reageren
  24. Jipp zegt

    23 februari 2010 om 22:52

    een pot nat daar in azie, ziet er uit als een mazda 3, ze willen bij toyota vw na gaan doen?

    Login om te reageren
  25. Jipp zegt

    23 februari 2010 om 23:04

    de achterkant lijkt trouwens wel beetje op een platgedrukte IQ. gaat geen verkoop hit worden…!

    Login om te reageren
  26. TJR zegt

    23 februari 2010 om 23:08

    Dus waarschijnlijk onderhuids gewoon een Prius? Of zit ik er dan heel ver naast?;)

    Login om te reageren
  27. Forza! zegt

    23 februari 2010 om 23:09

    Auw…Lexus goes economy class. Downsizing moet niet op deze manier uitgevoerd worden!
    De supercar was maar net aan (uiterlijk? kom op zeg…)
    en dit wordt het genadeschot. Lexus is weer waar het ooit was: een gerebadgde Toyota.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      23 februari 2010 om 23:21

      @Forza!: dat was het altijd al, kijk eens in japan wat daar rond rijd als toyota… onze lexussen!

      Login om te reageren
      • Ahura zegt

        24 februari 2010 om 00:23

        @Jipp: niet waar. Dat was vroeger zo. Check your facts voordat je gaat bashen

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          24 februari 2010 om 08:59

          @Ahura: In welk opzicht is het niet waar? er rijden nog steeds in japan lexussen rond waar toyota logo op zit, en dat van het toyota logo klopt helaas ook nog..

          Login om te reageren
          • Tombo zegt

            24 februari 2010 om 09:29

            @DIPSHIT:
            De ES-serie van Lexus heeft ook voorwielaandrijving, die is gebaseerd om de moderne Toyota Camry ;)

            @Jipp:
            Dat klopt, hier in de Emiraten zie je diverse Toyota’s met Lexus label, en andersom

            Login om te reageren
  28. Canguro zegt

    23 februari 2010 om 23:15

    Mazda circa 1995?

    Login om te reageren
  29. killioq zegt

    23 februari 2010 om 23:34

    leuk ding hoor, en deze rijd je toch niet ter pletter heh?

    Login om te reageren
  30. Flamingo zegt

    23 februari 2010 om 23:35

    godver! kramer gedisk!
    japan nu 1 dus kutbak

    nee, ik vind m niet lelijk en sowieso mooier als een prius maar dus ruil jullie prius maar in

    Login om te reageren
  31. Flamingo zegt

    23 februari 2010 om 23:45

    srry lexus, was een koreaan.. ;)

    Login om te reageren
  32. JPM zegt

    23 februari 2010 om 23:51

    @ Flamingo

    Haha als ik die Kemkers was zou ik van baan wisselen ;)

    Login om te reageren
    • Cardesigner zegt

      23 februari 2010 om 23:56

      @JPM: Hahaha, goed gevonden!

      Login om te reageren
  33. Flamingo zegt

    23 februari 2010 om 23:55

    jps

    haha ja

    Login om te reageren
  34. PCCB zegt

    24 februari 2010 om 00:28

    Teleurstellend lelijk en gevoelloos.

    Login om te reageren
  35. sjaak zegt

    24 februari 2010 om 00:43

    mooier dan een a3 en zal omgetwijfeld meer premium dan een skodaudi

    Login om te reageren
  36. Hupke zegt

    24 februari 2010 om 00:53

    1 ding FUGLY for when just ugly isn’t good enough.
    En daarbij zie er het nut niet goed van in.

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      24 februari 2010 om 07:21

      @Hupke: Hehe inderdaad ;)

      Login om te reageren
  37. Innokenty zegt

    24 februari 2010 om 02:59

    Dit wordt een grote flop!

    Login om te reageren
  38. Dimglor zegt

    24 februari 2010 om 07:20

    Wow die is echt lelijk….
    Ik denk dat het een succes zal worden in het thuisland, maar hier….?

    Login om te reageren
  39. Pixed zegt

    24 februari 2010 om 07:39

    Toyota met L-badge. Weer een gemiste kans voor het ‘saaie merk Lexus’ (volgens the Hamster/ Top Gear).

    Login om te reageren
  40. paulusrx7 zegt

    24 februari 2010 om 08:17

    ziet er goed uit stukken beter dan een A3 of een 1serie! en nu maar hopen dat deze wel goed remt…

    Login om te reageren
  41. Mr. V8 zegt

    24 februari 2010 om 08:50

    En dit moet de concurrentie aangaan met de A3 en 1-serie?
    No Way!!!

    Login om te reageren
  42. John zegt

    24 februari 2010 om 09:44

    Is toch een mooi ding dit. Goed alternatief voor een andere middenklas japanner. Ben benieuwd wat voor volk hier in gaat rijden, dit gaat bepalen of het premium is. Kunnen, de zo ontzettend gewaardeerde, yuppen dit waarderen of wordt het toch een replacement voor een Auris/Mazda3?!

    Login om te reageren
  43. Corolla G6 zegt

    24 februari 2010 om 09:47

    Leuk hoor, al die korte reacties hier over het uiterlijk van de lexus, maar het wordt toch wel een succes bij leaserijders als ie in de 14% categorie valt.

    Dus laten we het liever daarover hebben VAG-fanboys!:

    Iemand een idee hoeveel pk erin komt te liggen?
    Wat heb verbruik zal zijn?
    Acceleratie/tussentijden?

    Kostprijs? Leaseprijs?

    Login om te reageren
    • passatcc1.8tsi zegt

      24 februari 2010 om 10:19

      @Corolla G6: Wat denk je zelf, geen enkele lexus is een leasetopper, dit ding kan alleen gaan concureren voor iemand die gek op aziaten is en kan kiezen tussen dit geval, een mazda 3, kia cee’d of een auris….! Mensen vinden lexus niet premium, en zekerniet met dit uiterlijk, de auto klopt op sommige stukken gewoon niet.

      Lexus gaat nu gewoon opereren in het straatje waar ze thuishoren, niet bij bmw, mercedes en audi.

      Login om te reageren
  44. hotseflots zegt

    24 februari 2010 om 09:54

    Jep, het is een toyota. In design net niet. In emotie net niet. Het zal zonder twijfel wel solide zijn, maar ja… De emotie van een grijze, frisse zomerdag. Het is zomer, maar toch weer net niet…

    Login om te reageren
  45. florisw zegt

    24 februari 2010 om 10:12

    Hee daar gaat een Auris Hybrid met het uiterlijk van een Mazda 3!

    Het wordt wel tijd inderdaad dat Lexus in deze klasse gaat opereren! Laat hem maar snel komen.

    Login om te reageren
  46. mashell zegt

    24 februari 2010 om 11:18

    Einser van Lexus. Heeft ie nou 4 wiel aandrijving, electro achter, benzine voor?

    Login om te reageren
  47. Simpson zegt

    24 februari 2010 om 11:21

    strak plan, met 14% bijtelling gaan sommigen vast even bij het duurdere segment kijken.

    kleine achterdeurtjes overigens…

    Login om te reageren
  48. BananaFlip zegt

    24 februari 2010 om 11:33

    Het ziet er wel weer fris uit. Leuk bakje.

    Login om te reageren
  49. Freewarefreak zegt

    24 februari 2010 om 11:36

    Hij lijkt een stuk minder dik als de concept. Vooral hoger en smaller. Alhoewel.. de concept is een 3 deurs en deze 5. Vind een 3 deurs toch altijd dikker ogen. Weet niet.. meer gedrongen of zo.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      24 februari 2010 om 11:39

      @Freewarefreak: de concept was ook een 5-deurs

      Alleen hebben ze nu de hele portier misvormd.. en met een extra stijltje want anders kan de ruit nooit helemaal naar beneden

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        24 februari 2010 om 14:31

        @Ahura: Verrek.. true.. slecht van mij.. ;)

        Login om te reageren
  50. TSI-tje zegt

    24 februari 2010 om 11:37

    Ziet eruit als een Mazda3 die met een Soeb Impreza gecrashed is. En dan, het word een Hybride.. Beetje jammer.
    Een travestiet-prius. Kansloos als concurent van een BMW 1 of Audi A3. Ik denk dat dit meer een Lancer-Hatchback concurent word. Daar lijkt hij trouwens ook wel een beetje op. Hadden ze nou de 2.0 6Pitter uit de ‘oude’Lexus IS er in gelepelt, en achterwielaandrijving gegeven, had de auto misschien nog een kans gehad tegenover een BMW1.
    Misschien een optie voor de ‘oud-Hollandse-knaken-poetser’ die een iets ruimer leasebudget heeft en toch geen dub over heeft voor bijtelling. Toch wel mooi om te zien hoe de Japanse merken iedere keer weer een gooi doen naar het Premium-Sigment in de diverse klassen en iedere keer weer falen. (getuige hoeveel Lexussen ik op de weg tegen kom tegen over de gevestigde orde van Mercedes/BMW/Audi/Volvo)
    Ik hoef er geen in ieder geval… Misschien alleen als er één uitkomt zonder de ‘H’ achter de type aanduiding.

    Login om te reageren
  51. BenjaminvL zegt

    24 februari 2010 om 12:17

    @TSItje en passatcc:

    Jullie vergeten er ff bij te vermelden dat lexus maar 1 (handgeschakelde) dielsel heeft (IS220d) en de rest allemaal benzine of hybrides. 98% van de ‘gevestigde orde’ die jullie zien rondrijden zijn diesels (automaten/dsg’s etcetc). Ik persoonlijk rijdt liever rond in een lexus, juist omdat die niet zo vaak op de weg te zien is, dan in zo’n saaie allemansauto…

    Rekenmaar dat dit een leasetopper wordt in NL als die in de 14% bijtellingsklasse valt, ons bent zuunig.

    @Lexus:
    VOORWIELAANDRIJVING?! Why????? Das dan weer een beetje jammer xD

    Login om te reageren
  52. Yanktank zegt

    24 februari 2010 om 12:44

    Een mooie auto, dit integensteling tot de 1 serie en A3.
    Hij is mischien saai maar dat is de A3 ook. DE beemer is spuuglelijk maar heeft wel rwd.

    Login om te reageren
  53. Rene zegt

    24 februari 2010 om 14:07

    Met de Prius heeft men ook gelachen.
    Verkoopscijfers eens bekeken ?

    Login om te reageren
  54. RSX zegt

    24 februari 2010 om 14:45

    Vind hem wel leuker dan een 1 serie/A3,, hij heeft wel enorm veel Mazda 3 uiterlijk… maar goed je rijd hier wel met een premium toyota :P

    Login om te reageren
  55. Ahura zegt

    24 februari 2010 om 16:11

    Snap die Mazda3 vergelijking eigenlijk niet zo..

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      24 februari 2010 om 19:19

      @Ahura: Hij deelt toch wel de sportieve lijnen met de mazda 3…

      Login om te reageren
  56. Jipp zegt

    24 februari 2010 om 19:19

    en het is eigenlijk gewoon een concurent voor de mazda 3

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      25 februari 2010 om 01:09

      @Jipp: nee de Mazda3 is er niet als hybride en Mazda is geen luxemerk. De zijkanten zijn verder qua details en ramen totaal anders

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        25 februari 2010 om 08:42

        @Ahura: de algemene vormen lijken er toch duidelijk op, en voor de meeste kopers in het segment waar toyota lexus in wil hebben vinden het geen premium/luxe merk. Ik ook niet, het zijn in mijn ogen sportief gestylde toyota’s.

        Geen enkele aziaat zal als luxe merk worden gezien door het gros van de nederlanders en rest van de europeanen.

        Login om te reageren
        • Ahura zegt

          25 februari 2010 om 09:48

          @Jipp: nee hoor je denkt zoals altijd alleen maar voor jezelf. Audi’s zijn dan ook alleen maar iets luxere VW’s?

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            25 februari 2010 om 20:32

            @Ahura: Ik ben het totaal niet eens dat je zegt dat een audi een luxere vw is, ze delen onderstellen daar houd het ook verder mee op! Verder denk ik niet voor mezelf, maar is dit toch iets wat het gros van de nederlanders vind die een auto in het segment bmw/audi/merc kopen.

            Login om te reageren
        • 1'er Reihe zegt

          25 februari 2010 om 17:09

          @Jipp: Zoals Ahura terecht al opmerkt is Lexus precies hetzelfde voor Toyota, als Audi voor VAG. Met als belangrijk verschil, dat de merkentrouw bij Lexus hoger ligt dan bij welk automerk ook, en ik denk zomaar dat dat komt omdat het kwalitatief superauto’s zijn.

          Verder wordt Lexus zeker wel erkend als premium merk. De modellen zijn wellicht (nog) niet optimaal op de Europese markt afgestemd, maar in landen als Amerika struikel je erover, en terecht wat mij betreft; ze rijden fantastisch.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            25 februari 2010 om 20:38

            @1′er Reihe: Merkentrouw is er bij veel merken, niet veel mensen stappen zo maar over op een ander merk, veel leaserijders zijn ook trouw aan audi omdat het goed en lekker rijd, en de vag stoelen super zijn. Kwalitatief super auto’s…. waar zat je de afgelopen weken met de terugroep actie van toyota waar ook de lexus modellen onder vielen? Mijn huidige baas heeft niet heel lang geleden zijn lexus rx hybrid na 8 maanden toch maar ingeleverd voor een jag, hij reed voor geen meter, hij slijt auto’s en wilde eens een keer groen doen, wat hem alles behalve beviel. In landen als amerika word het ook niet echt als premium merk gezien zoals mercedes daar is, de echte premium merken daar zijn volgens de amerikananen nog steeds chevy, caddilac en mercedes….! het is daar een middenklasser. Familie van me die in de states wonen reden altijd toyota/lexus, maar het is daar zo erg dat niemand er meer in wil rijden of durven te rijden…..

            Dat ze niet op de europese markt zijn afgestemt, volgensmij toch wel, het slaat hier gewoon niet aan.

            Login om te reageren
            • Ahura zegt

              25 februari 2010 om 20:56

              @Jipp: Jouw baas is een idioot want hij had een proefrit met de Lexus kunnen maken. Daarbij komt je WEER met achterlijke argumenten gebaseerd op enkele mensen uit jouw (kortzichtige) omgeving.
              .
              BTW, Audi/VW delen platforms, motoren, transmissies enz. Jaja heel weinig.. echt..

              Login om te reageren
              • w0o0dy zegt

                25 februari 2010 om 21:08

                @Ahura: is ie weer bezig met die onzin?
                De RX400h wint het in een serieuze test van een ML320 Bluetec… omdet ie goedkoper is, een betere wegligging heeft (“Smoother”) en sneller is….

                Of die suffe baas had nooit een SUV moeten kiezen want dat is niet z’n soort auto, of onze JIPP loopt weer dom te lullen.
                http://www.youtube.com/watch?v=NnavH3f6KYo

              • Jipp zegt

                25 februari 2010 om 21:19

                @Ahura: Niet iedereen is kortzichtig in mijn omgeving, eigenlijk niemand, kan er ook niets aan doen dat er iets is met de aziaten die ze kiezen, ik denk eerlijk gezegt dat hij geen SUV mens is wat W0o0Dy zegt. Eerder een sportieve auto zoals de jaguar, hij kijkt overigens nu beetje naar een a5 4 deurs, je wilt niet weten wat er allemaal al storingen heeft gehad in de jag: remmen die plotseling blokeren, versnellingsbakken die niets meer doen, board computer die er mee ophoudt tijdens het rijden….

                Nergens staat dat je geen argumenten mag gebruiken uit je omgeving en dat ze daarna meteen achterlijk zijn, dat slaat nergens op, btw welken merken groepen delen zulke onderdelen niet? peugoet en citroen, ford, volvo en MAZDA, Toyota en lexus, fiat, lancia en alfa. zo kun je nog wel even verder gaan. Maar als je dan even verder kijkt zie je dat een a8 geen andere vergelijkbaar model heeft in de vag range, en lijken ze op gebied van uiterlijk voor geen meter op elkaar, op de superb na, die lijkt op een oudere a6, vroeger was het gewoon een passat met een skoda logo.

                Daarbij had hij ook gewoon een proefrit gemaakt, dat doet ieder mens.

              • Ahura zegt

                25 februari 2010 om 21:28

                @Jipp: dude, jij begint er over dat Lexus gewoon een luxe Toyota is. Maar dat geldt ook voor Audi voor VW maar dat ga je vervolgens weer ontkennen want ze delen volgens jou alleen een platform.. zucht.. ps: A8 > Phaeton. Ik zeg niks meer..

              • Jipp zegt

                25 februari 2010 om 21:35

                @Ahura: Veel mensen denken dat de a8 exact hetzelfde is als een pheaton op het exterieur na, dat is onzin, ga eerst is in beide auto’s rijden en oordeel dan! Wat ik zij met lexus en toyota geld niet voor audi en vw, onze europese lexussen rijden in andere werelddelen rond als toyota en dat grapje haalt volkswagen/audi niet uit, daar ging het mij op. Noem eens 3 modellen op van volkswagen en audi die identiek zijn op de carrosorie na…. even weggelaten dat modellen worden gerecycled.

              • w0o0dy zegt

                25 februari 2010 om 21:43

                @Jipp: A1 en de Polo, A3 en de Golf, Q5 en de Tiguan….

                bye bye!

              • Jipp zegt

                25 februari 2010 om 22:01

                @w0o0dy: de a1 is kleiner dan ene polo groter dan een fox, zelfde geld voor een a3, en q5 en tiguan kan, heb alleen nog met de tiguan gereden, maar de q45 lijkt kleiner.

              • Jipp zegt

                25 februari 2010 om 22:10

                @w0o0dy: het feit trouwens dat je een a3 en een golf bij elkaar noemt zegt wel dat je nooit een a3 hebt gereden!

              • Ahura zegt

                25 februari 2010 om 21:44

                @Jipp: Toyota en Lexus delen ook technieken, Mazda en Ford ook, Peugeot en Citroën ook maar geen van allen hebben modellen die hetzelfde zijn behalve carrosserie. Net zo min geldt dat voor VW en Audi. Maar dat is niet wat jij zei. Jij zei dat ze alleen platforms delen en niets meer. En dat is (feitelijke!) onzin. Je praat gewoon alles weer krom. En over Toyota/Lexus heb je blijkbaar geen verstand anders haalde je het Japan gedeelte er niet bij

              • Jipp zegt

                25 februari 2010 om 22:06

                @Ahura: Ik ben toch 2 jaar geleden in japan geweest, daar zag ik toyota’s rondrijden die hier een lexus badge hebben. Bij audi hebben ze net als bij volkswagen een aparte chef voor het interieur, voor het uiterlijk etc, en een a3 bijv is geen golf wat de meeste zeggen, wielbasis is anders en een a3 is veel lager en kleiner van binnen. Wat ze bij vag doen net als bij fiat, ford etc, ze pakken een platform bouwen er een auto op en pakken daarbij wel onderdelen die hetzelfde zijn ja, maar dat is niet dat je in de emiraten bijvoorbeeld toyota’s en lexussen door elkar ziet rijden met andere badge’s. dat werd gedaan door volkswagen, nu niet meer, de laatste keer dat het werd gedaan was in de jaren 90. Alleen bij skoda word nu nog gerecycled. en niet wat woody zegt dat ze alleen een carrosorie veranderen, wat bijvoorbeeld wel duidelijk te zien is bij de c4 grande picasso en de nieuwe peugoet, weet zo even het nummer, niet, 5008?

  57. w0o0dy zegt

    24 februari 2010 om 20:59

    Voorwielaangedreven? What the hell happend?

    Login om te reageren
  58. TSI-tje zegt

    25 februari 2010 om 07:36

    @BenjaminvL: 98% Diesels ??? Waar haal je DIE cijfers vandaan ? Maar goed… het ging er over OF dit een concurent zou zijn voor de BMW1 of de Audi A3, en met zo’n beperkte motor keuze word dat hem nooit ! Dat was het punt.

    Login om te reageren
  59. RenesisHP zegt

    25 februari 2010 om 21:19

    Het verschil tussen een Jaguar en een SUV(welke dan ook) is natuurlijk wel erg groot.

    Beetje vreemde vergelijking en daarom ook zeker niet als waardevolle informatie in een discussie te gebruiken. Op die basis kun je niet oordelen.

    Login om te reageren
  60. w0o0dy zegt

    25 februari 2010 om 21:45

    En dan mag je eigenlijk de Ibiza en de Leon, de Fabia en de Octavia ook meenemen…

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      25 februari 2010 om 21:59

      @w0o0dy: welk model leon bedoel je, de ibiza was vroeger een kopie, maar nu is het gewoon een andere auto geworden, daarom was hij ook eerder op de markt als de nieuwe polo, en de fabia en octavia, leg uit…

      Login om te reageren
  61. w0o0dy zegt

    25 februari 2010 om 22:08

    Vorige Leon, vorige A3, Golf 4, Skoda Octavia: zelfde onderstel, zelfde motoren, zelfde versnellingsbak, grotendeels dezelfde componenten in het interieur, zelfde deurgrepen, sloten, kabelbomen etc. Huidige Leon, A3, Golf 5, idem op wat afwijkingen na hetzelfde verhaal.

    De nieuwe A1 is hetzelfde onder de huid als de nieuwe Polo en hetzelfde als de Ibiza, alleen afstelling en de programmering van het motormanagement wijken af. Het feit dat de auto eerder of later op de markt is gekomen maakt niet uit… technisch is het één pot nat met wat verschillen in de afstelling en de veren, dempers, bussen en de electronica.

    De Skoda’s staan op de onderstellen van de vorige generatie VW, de Seats niet.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      25 februari 2010 om 22:17

      @w0o0dy: Ik herhaal, de huidige a3 het zelfde noemen als een golf is totale onzin, Ik vraag me af waar je het vandaan haalt dat de a1 een polo is, de wielbasis is al anders…. De componenten met het intereur zijn toch duide;lijk anders in een audi vergelijken met een volkswagen, ook al worden wel zelfde technische spullen gebruikt zoals radio etc, en wat is er erg aan dat de kabelbomen hetzelfde zijn? net als de deurgrepen en sloten?

      Je hebt een vag antipathie, daarmee wil je ze allemaal over een kam scheren wat niet echt kan. Het zijn auto’s van hetzelfde concern dus hebben ze trekken en onderdelen van elkaar, dat doet fiat groep ook in met de delta, guillieta en de bravo, ford met mazda en volvo, ze doen het allemaal.

      waar het mij omging is dat ze bij toyota auto’s in verschillende werelddelen bij de een als gewonen toyo verkopen en bij de ander als lexus wat eeen trapje hoger zou moeten zijn.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        25 februari 2010 om 22:28

        @Jipp: nou niet er omheen lullen hè? Jij stelt dat Vw’s en Audi’s niet hetzelfde zijn onderhuids, ik bewijs dat het wel zo is!

        wielbasis Golf V, A3, Leon en Octavia: 2578 mm
        Spoorbreedte voor: 1534 mm of 1539 mm
        Spoorbreedte achter: tussen 1507 mm en 1528 mm

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          25 februari 2010 om 22:32

          @w0o0dy: Ik zeg ook, ze delen een platform, maar ze zijn verder niet hetzelfde! ik ontken dat stuk dus niet! ik ontken alleen dat ze even styling beetje aanpassen en er dan een andere badge op plakken en het een nieuw model noemen.

          ahura, die heb ik allang niet meer, en met 26 ben je volgend de wet volwassen

          Login om te reageren
    • Jipp zegt

      25 februari 2010 om 22:20

      @w0o0dy: En VAG is er de grootste mee geworden, het verkoopt gewoon goed, bij psa en fiat zullen ze het niet willen dat kan, maar hoevaak zie jij een lexus rijden in nederland?

      Login om te reageren
      • Ahura zegt

        25 februari 2010 om 22:27

        @Jipp: het merk Lexus was dan ook niet ontworpen voor Japan. Maar voor Noord-Amerika en Europa. In Japan hebben ze rond de 50 verschillende Toyota’s. In Japan kijken ze gewoon heel anders tegen auto’s aan dan wij doen. Ze gaan daar niet perse voor een bepaalde styling van het merk of een imago. Daarbij worden Lexussen ook in eigen land sinds enkele jaren gewoon verkocht als Lexus…

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          25 februari 2010 om 22:29

          @Ahura: Ik zij het net tegen w0o0dy, dat neemt niet weg dat ze niet een identiek model in azie als normale toyota verkopen en hier als iets luxere lexus. Je hebt wel gelijk dat er in japan heel anders over auto’s word gedacht!

          Login om te reageren
  62. w0o0dy zegt

    25 februari 2010 om 22:17

    Ja hoor daar gaan we weer….. Ik heb de Leon als leaseauto gehad, de A3 was van mijn vriendin (een 3 deurs in goudgeel met 180pk 1,8 turbo, full-option) en de Golf heb ik als leenauto een paar keer gehad. De A3 was zelfs zoveel hetzelfde als de Leon dat ik met de ogen dicht alles kon bedienen, vinden, identiek qua lay-out, identiek qua componenten alleen de bekleding van het dashboard was anders in de Audi.

    Je bent een knulletje dat net komt kijken en hebt de ballen verstand van auto’s, en zelfs van je favoriete automerken weet je bar weinig.

    “Met een lengte van 3,95 meter is de 1.045 kg lichte A1 zelfs een fractie korter, maar de wielbasis is met 2,47 meter identiek. De breedte daarentegen verschilt zes centimeter, waarbij de bredere A1 een toegenomen spoorbreedte kent om zo sportiever over te komen dan zijn Duits broertje. “

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      25 februari 2010 om 22:26

      @w0o0dy: Jah joh, je maakt het wel heel leuk, ik kan in een andere auto ook gewoon alles vinden. Daarbij heb ik niet de ballen verstand van auto’s en kom echt niet net kijken. Jij en ahura daarbij vinden dat jullie altijd gelijk hebben, in alles en iedereen. Daarbij spreek je jezelf nu tegen, eerst had je namelijk zelf nog een golf en nu had je hem als leenauto en had je een leon… Nogmaals het gaat om dezelfde fabrikant, dan zijn veel dingen hetzelfde ja, maar ze zullen nooit een identiek model hebben wat onder beide merken word verkocht, wat wel bij toyota gebeurd, en daar ging het mij om.

      Login om te reageren
      • Ahura zegt

        25 februari 2010 om 22:28

        @Jipp: jij spreekt jezelf tegen. Jij vind dat Audi’s en VW’s alleen platforms delen en niet meer. Dat is feitelijk gezien niet juist. Vervolgens, omdat ik gelijk had, begin je gewoon ergens anders over en zo lul je er continue er overheen. Ga met matchbox auto’s spelen en laat de volwassenen (met autokennis) met rust

        Login om te reageren
  63. w0o0dy zegt

    25 februari 2010 om 22:31

    Waar staat dat ik een Golf heb gehad? Ik heb meerdere malen in verschillende Golfjes gereden dat is wat anders…

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      25 februari 2010 om 22:33

      @w0o0dy: In eerdere topic’s heb je duidelijk verteld dat je een golf 5 hebt gereden, je had er zoveel problemen mee gehad heb je staan verkondigen….

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        25 februari 2010 om 22:36

        @Jipp: nee sufferdje er staat “een VAG product” niet Golf 5 en dat ging dus over die Leon….. Lezen is best lastig niet?

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          26 februari 2010 om 08:31

          @w0o0dy: Ík kan heel goed lezen, en als ik tijd heb zal ik het is na zoeken, je hebt duidelijk geroepen, ik heb golf gereden en had er zoveel problemen mee! je gehele geloofwaardigheid is nu wel beetje weg.

          Login om te reageren
        • Jipp zegt

          26 februari 2010 om 08:39

          @w0o0dy: en mijn geheugen laat me niet snel in de steek, de jouwe wel zo te zien.

          Login om te reageren
      • Ahura zegt

        25 februari 2010 om 22:41

        @Jipp: ik zal het anders stellen; wat is je punt nou eigenlijk in dit hele gebeuren??? Dat Lexus luxe Toyota’s zijn? Voor een deel klopt dat ook wel ja. Lexus is door Toyota tot leven geroepen. Audi is bij VW gekomen en voortaan zijn dat feitelijk gewoon luxe VW’s. Met beide is overigens weinig mis mee.. maar als je commentaar gaat geven op een merk moet je eerst stilstaan bij wat je ‘eigen’ merk doet..

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          26 februari 2010 om 08:37

          @Ahura: Mijn punt was net iets anders, maar ik zal het nog maar even herhalen, dat toyota in een ander werelddeel er een andere badge op plakt en het dan wil laten voorkomen als een luxe merk, dat is niet wat VAG doet, een audi heeft niet dezelfde styling als een volkswagen, het zijn compleet andere auto’s ookal durven anderen te stellen dat het niet zo is, maar ik heb nog steeds niets gehoord over de volume modellen van audi, de a4 en de a6. Ik heb daarbij wel stil gestaan bij mijn eigen merk, alleen wat jij en vooral W0o0dy roept dat het dezelfde auto’s zijn om de carrosorie na klopt niet, natuurlijk gebruiken ze dingen van elkaar, maar ze bouwen iedere auto opnieuw op, en niet alleen wat ik net al zij even de carroserie veranderen en er een andere badge op plakken. Een a3 is veel sportiever dan een golf bijv, er zit wel degelijk verschil in, ik rijd wel is met een huidige a3 en een golf 5 uit 2009 dus ik heb daarin gewoon recht van spreken.

          Waar het mij dus omging was her rebadgen van auto’s en daar kon je vw van beschuldigen, nu niet meer.

          Login om te reageren
          • Ahura zegt

            26 februari 2010 om 10:02

            @Jipp: en die Exeo he.. dat is toch gewoon een oude A4 met iets andere neus en kont? ;) Daarbij heb ik al gezegd hoe het zit met Lexus in Japan. Je hebt me er zelfs gelijk in gegeven. Dus blaat er dan niet weer over

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              26 februari 2010 om 13:14

              @Ahura: Dat heb ik ook duidelijk gezegt ahura, de exeo en de oude superb, maar ik zei daar ook bij dat ze niet tegelijk op de markt waren, wat bij toyota wel het geval is. Ik heb je er inderdaad gelijk in gegeven, maar dan kun je meteen weer terugkomen op wat ik net heb gezegt, dat ze tegelijkertijd 2 merken hebben met eenzelfde model, het enige verschil is het logo. Wat overigens vroeger ook werd gedaan door audi/vw maar dat is al een hele lange tijd geleden. het laatste model waar het bij gebeurd overigens is wel bij de sharan/alhambra, en de lupo/arosa.

              Login om te reageren
              • Ahura zegt

                26 februari 2010 om 15:04

                @Jipp: en ik heb al duidelijk gezegd dat het in Japan heel anders werkt. In NA en Europa is er geen Lexus geweest dat ook hier als Toyota rondrijdt. Daarbij weet het gros van de mensen überhaupt niet wat er allemaal te koop in Japan is. Dus ik zeg; niet relevant..

              • Jipp zegt

                26 februari 2010 om 18:41

                @Ahura: Je snapt het hele punt niet he….

              • Ahura zegt

                26 februari 2010 om 18:57

                @Jipp: je hebt geen punt dus laten we er maar over ophouden. Anders blijft het maar een herhaling

              • Jipp zegt

                26 februari 2010 om 19:00

                @Ahura: Ik heb wel een punt alleen mankeer jij wat, waardoor je het niet snapt.

              • 1'er Reihe zegt

                27 februari 2010 om 10:56

                @Jipp zegt: ik ontken alleen dat ze even styling beetje aanpassen en er dan een andere badge op plakken en het een nieuw model noemen ehmmm Exeo, Sharan, Alhambra, Lupo anyone?

                Serieus Jipp, alles wat VAG is lul jij recht, alles wat niet-VAG is lul jij krom. Ik hoop dat je dat ooit nog bij jezelf gaat herkennen, dan maak je jezelf misschien ooit wat minder belachelijk in de toekomst. Enig idee waarom je hier zoveel wordt tegengesproken? Ik wel.

                Ik bedacht me trouwens dat we een leuke scoop hebben, de opvolger van de Exeo rijdt natuurlijk nu al rond met 4 nullen op de grille onder de naam Audi A4! Nu is het nog zogenaamd een ‘premium’ auto, straks gewoon af te halen bij uw lokale Seat dealer!

              • Jipp zegt

                27 februari 2010 om 12:36

                @1′er Reihe: Mankeer je wat aan je ogen, kijk dan zelf wat er staat…., meneertje ik ben superieur aan anderen wat ik rij een bmw….

                Echt grappig hoor van die scoop, denk alleen niet dat ze dat gaan doen.

              • 1'er Reihe zegt

                27 februari 2010 om 15:30

                @Jipp: Mijn reactie klopt hoor, maar dat je opnieuw weigert om inhoudelijk op mijn tekst te reageren en ineens iets raars over een ander merk (BMW) begint te schreeuwen, zegt mij genoeg.

              • Jipp zegt

                27 februari 2010 om 17:55

                @1′er Reihe: Je reactie klopt voor geen meter, ik heb al die modellen met naam genoemd, ga lekker leren lezen. Je kunt mij niet verplichten inhoudelijk op een reactie te reageren die werkelijk nergens op slaat, en daarbij te verbieden iets over jou merkt te zeggen, dat zegt genoeg over jou. Je laat dus weer zien dat je denkt superieur te zijn aan anderen, dat je het beter weet terwijl het er duidelijk staat.

              • 1'er Reihe zegt

                27 februari 2010 om 20:12

                @Jipp: dus jij denkt dat ik mij superieur voel over anderen, omdat ik het met jou over auto’s heb? hmmm….interessant! :D

                Ik zie dat jij op Autoblog niets anders aan het doen bent, dan VAG verheerlijken ten koste van andere merken met behulp van kromme argumentatie. Iedereen die jou daarop terecht aanspreekt (en dat zijn er nogal wat..), kan letterlijk van jou te horen krijgen dat ze iets (aan hun ogen of anders) mankeren.

                Zeg wie voelt zich hier nu eigenlijk echt superieur over wie?

              • Jipp zegt

                26 februari 2010 om 18:51

                @Ahura: of je wilt het niet snappen…..

  64. autoblogger zegt

    26 februari 2010 om 08:55

    Nou jongens, for the record: http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/26/lexus-ct-200h-officieel

    Login om te reageren
  65. w0o0dy zegt

    27 februari 2010 om 21:05

    @Jipp:
    “Jipp 26 February 2010 om 8:39 @w0o0dy: en mijn geheugen laat me niet snel in de steek, de jouwe wel zo te zien.”

    Vergeet je niet even na te lezen wat ik geschreven heb om vervolgens vast te stellen dat ik nergens heb geschreven dat ik die ellende met een Golf heb gehad, maar dat ik het duidelijk over “VAG-product”heb gehad? Ik heb wel geschreven dat ik zo’n 12.000 km in een Golf V heb gereden, dat klopt dan weer wel. Bedankt, carry on, oh nee, kap maar gewoon met die onzin en zorg dat je de feiten kent voor je onzin uitkraamt en jezelf (weer) belachelijk maakt zoals “Noem eens 3 modellen op van volkswagen en audi die identiek zijn op de carrosorie na…”

    Check het interieur van een 2002 Leon en een A3 uit hetzelfde bouwjaar maar eens ….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North