
Lekker mijmeren over de dag dat je in de bijzonderste auto ooit hebt gereden. Of misschien ben je wel de bezitter van de bijzonderste auto ooit. Vertel het ons!!
Even een stukje human interest naar de mensen toe als zodanig als het ware. Even geen keihard autonieuws, maar de wederzijdse verstandhouding onderling een beetje opkrikken. Door lekker te bomen over auto’s. In dit geval de bijzonderste auto waar je ooit in hebt gereden.
Dat kan van alles zijn hè? Het hoeft geen Rolls-Royce Phantom van meer dan een miljoen te zijn, een puntgave -of uitermate krokante- Citroën Mehari kan natuurlijk ook. Beauty is in the eye of the beholder, dus jij bepaalt wat die bijzonderste auto is!
De bijzonderste auto waar je in hebt gereden?
Als we het aan onze grote roerganger vragen, wordt het een lastig verhaal. @wouter heeft namelijk zo vreselijk veel auto’s onder zijn kont gehad, dat hij allang niet meer weet wat de bijzonderste is. Maar we ullen hem vragen binnenkort aan zijn memoires te beginnen, daar kan nog best wat leuks uitkomen.
Ikzelf denk dat ik qua bijzonderste auto’s waar ik ooit in heb gereden toch naar Italië moet. En wel naar Ferrari. Want ik heb de mazzel gehad om in twee zeldzame en ultieme raspaardjes van dat merk gereden te hebben.
De eerste die ik hoog plaats op mijn lijstje van bijzonderste auto’s plaats is een Ferrari F40. Die ik niet alleen op de openbare weg heb mogen rijden, maar ook op het circuit van Zandvoort. En als je bedenkt dat dit zich afspeelde in 2002, kun je nagaan hoe speciaal dat was. Niet alleen de legacy die aan het ding kleefde, ook de manier waarop het reed was geweldig. Zeker als passagier naast Christijan Albers. Want al is de beheersing van hem ze Nederlandse taal niet zo goed nie, zijn rijkunsten zijn dat zeker wel. Hemels en onvergetelijk!
Maar de bijzonderste ervaringen zijn toch wel de ritjes met een echte Ferrari 250 California Spyder. Dak eraf, door Amsterdam toeren, genieten van de V12 en niet weten welk zintuig het nou als eerste zou opgeven. Alles was even opwindend namelijk. Zelfs alleen als passagier. Overal gevoelens die ik nooit eerder (en erna) kreeg van iets mechanisch. Een satisfyer op wielen voor mannen, komt denk ik het dichtst bij de waarheid…
Ook die ritjes vonden ruim 22 jaar geleden plaats, maar blijven in mijn hoofd zitten alsof het gisteren was. Zo schitterend.
Maar nu zijn we benieuwd of jij ook een herinnering wil delen aan de bijzonderste auto waar jij ooit in hebt gereden. Wat was het er voor een? Hoe kwam je daarin terecht? Hoe voelde het?
Vertel!!!!
Ferrari F430 spider, jaren geleden als cadeau mocht ik er 20 minuten in rijden.
Het mooiste was dat ik bij een stoplicht stond, naast mij een auto met 2 jonge kereltjes achterin van een jaar of 8. De ene jongen zag de Ferrari, ik had er niet veel moeite voor om te zien dat ie letterlijk in de auto riep van enthousiame “wow een ferrari!” en stootte zijn passagier aan om ook te kijken. Die gezichten die die jongens trokken was onbetaalbaar, moeders voorin had ook een lach op haar gezicht door de reacties van die kereltjes.
Ik had letterlijk tranen in mijn ogen omdat ik mijzelf herkende in die jongens, als een soort jongensdroom.
Mooi verhaal ik zie het helemaal voor me.
Zo reden wij vroeger vrij vaak met de ’76 Kever Cabrio van mijn ouders naar Scheveningen (altijd met de kap open he) en zo kan ik me nog herinneren dat er ons een 911 Cabrio tegemoet kwam, toen vrij nieuw. Het zoontje van de bestuurder riep keihard ‘kijk pap, dat is een gave auto!’. Ik weet nog precies hoe het gezicht van de 911-bestuurder erbij stond, dat was een stuk minder vrolijk dan die mannetjes die naast jou stonden denk ik :D En mijn vader had een grote grijns op zijn gezicht.
herkenbare ervaring inderdaad
spookrijdend als bijrijder naast iemand zonder rijbewijs in een Zastava 750 in het centrum van Skopje
Mijn E46 cabriolet die omgebouwd is door Manhart Racing 1 of 1 genaamd de Manhart MH3 630 supercharged cabriolet. Hele mond volmaakt die heeft 627pk en de motor is de s65b40 M3 V8 daarnaast me daily een F13 Alpina B6 Biturbo coupe 1 van de 88 ooit gemaakt. Al vind ik een Alpina sowieso een beleving om te rijden en heb veel ervaringen met vele andere exclusieve merken.
Een Delahaye 135M, met koets gebouwd door mede Belg Vanden Plas (ja die Vanden Plas) in elk geval de exclusiefste de duurste zijn en een ware supercar (in pre WO2 termen). Hij voelde niet zo oud aan als hij was, hij was vlot en had weglegging, dat opzich is al een heuse prestatie. Had ik enkele miljoenen kocht ik er één om de Mille Miglia te rijden.
Rondje in een Alfa 8C competizione.
BMW 635 CSI uit 85
Met een Citroën Traction Avant 11 een toertocht over de West-Friese Zeedijk
Vaak is je eerste ervaring de meest memorabele, een 996 Turbo. Daarna nog wel meer bijzondere auto’s gereden, maar de eerste beleving in de Turbo blijft bovenaan.
Aston Martin DBS Superleggera.
Triumph TR3a, een klein rondje in de straat. Moest hem erna wel helemaal poetsen van mijn vader. Incl. de spaakwieltjes
En een TVR Tuscan van mijn oom. Maar dat was op Zolder tijdens TVR weekend.
Oeh, een TVR staat heel hoog op mijn lijstje en lijkt me prachtig om eens te ervaren!
Op Zolder? Gran Turismo op een sim telt niet he?
Een Ferrari F355 GTS met de manual gated shifter. Leuk, maar niet episch om eerlijk te zijn.
T-Ford
Vrijwel alles werkt anders dan in een hedendaagse auto, en toch is het uiteindelijk gewoon autorijden.
Als het een echte auto moet zijn: de MG Midget van mijn neef, een van de eerste bouwjaren. Geen deurkruk aan de buitenkant, gewoon raampje open schuiven, arm naar binnen en deur open doen. Neef achter het stuur, zijn jongere broer er naast en ik overdwars achterin, zo een puzzeltocht van de MG club mee gereden.
Wel een 4-wieler, tenminste bij stilstand, maar technisch een motorfiets: Peraves Ecomobile. Toen mijn vrouw en ik verkering kregen werkte zij in Zwitserland dus ik kwam daar ook regelmatig en we zagen af en toe een Ecomobile. Als verrassing voor mijn verjaardag (in 1995 of 1996) heeft zij toen een rondleiding bij de fabriek geregeld met een rit door de omgeving als passagier van de directeur. Terug over de snelweg begon het open dakraam lichtjes te suizen dus maar eens geïnformeerd naar onze snelheid. Eerst een heel verhaal over de strenge Zwitserse wetten en straffen bij overschrijding van de maximum snelheid -als ik het me goed herinner iets van 120 of 130-
We reden dus 180
Als kers op de taart heb ik daarna nog een rijles gehad van anderhalf of twee uur, dus zelf mogen rijden – om nooit meer te vergeten
Bijzondere ervaring! Ik heb eens een Peraves Monotracer zien rijden over de Furkapass, mooi gezicht!
Morgan Aero 8. Ik werkte op dat moment bij Autotron en mocht ik voor een beurs deze auto van een klant rijden. Top ervaring!
Lotus Esprit S3 ong 25 jaar geleden. Het leek wel een kart. Heftig voor je gebit overigens, destijds over de kinderkopjes in de binnenstad.
Niet zelf in gereden, maar lag op de achterbank op weg naar het ziekenhuis.
Was een Alpina B7 coupe (was rond 1985).
Waren op wintersport en meteen de eerste dag goed gevallen. Hoteleigenaar wilde mij en mij moeder wel naar het ziekenhuis brengen in Obertsdorf.
Hij wilde graag laten zien dat hij al minstens 50 jaar de pas op en neer had gereden. Denk dat een ambulance niet sneller over de pas had kunnen rijden…
Door de rit was ik vergeten dat het best pijnlijk was allemaal, maar dat kwam later pas.
Bijzonder dat een auto zo’n diepe indruk achter kan laten he!
In een pistebully in Macedonië maar dat telt vast niet als auto. Dan is het een Alfa Romeo 1750 GTV uit 1971.
Renault Megane Cabrio
Op nr.1 toch wel als mannetje van een jaar of 10 als bijrijder in Ferrari 308GTS.
Verder kwa ervaring een oude Formule ford. Meest bijzondere auto een Gallardo. Al viel die Gallardo eigenlijk wel tegen.
Een Fiat 124 3p, wat een geinig ding! En ook wel eens in een Land Rover Defender in het terrein, een machtige ervaring.
Niet zo veel bijzonders gereden. Wel ongewoon. Zo mocht ik ooit op een fraaie zomerdag een Fiat Barchetta met het dak open rijden. Ik vond het trouwens een draak van een auto om te rijden; na amper 10 minuten had ik al kramp in de kuit, zo zwaar ging de koppeling. En aan het einde van de dag de nek verbrand.
Het leukste vind ik het oude spul, zonder stuur- en rembekrachtiging. Volvo Amazon, Opel Kadett C, VW Kever, 2CV,, Ford Escort mk.1 , allen brachten ze de naakte essentie van autorijden. Ik heb zelfs nog een leren dubbelkluts schakelen op een paar oude trekkers, waaronder een Massey-Fergusson op petroleum (voorverwarmen met een kleine benzinebrander), een Gülder met handgas en een iets minder antieke Fordson Major.
Ik heb toen ik 20 was een zomer bij een duur hotel gewerkt. Toen heb ik behoorlijk wat bijzondere auto’s mogen rijden. Weliswaar van de entree naar de parkeergarage en terug, maar als jonge gozer die zelf in een oude, afgetrapte Seat Ibiza reed vond ik dat al een hele ervaring. Het gros van de gasten kwam in S-klasses, Range Rovers en dat soort “standaard” duur spul, maar er kwamen ook genoeg pareltjes voorbij. Mercedes 300SL Gullwing, SLS AMG, SLR McLaren, Lamborghini Countach, Rolls-Royce Phantom, Ferrari F40, F50 en Enzo, LaFerrari, vrijwel elke versie van de 911 die er destijds was, Renault 5 Turbo II, Porsche Carrera GT, Lexus LFA, Bugatti Veyron, Ford GT. Het is eigenlijk teveel om op te noemen.
Het meest bijzondere vond ik de Ferrari F40. Eigenlijk is het niet de bedoeling dat je teveel met de hotelgast praat als je valetdienst hebt, maar ik raakte aan de praat met de eigenaar van de F40. Die merkte hoe enthousiast ik over die auto was en vond mij blijkbaar een aardige kerel, want aan het eind van het gesprek vroeg hij mij hoe laat mijn shift klaar was en of ik dan zin had om een rondje in die F40 te rijden. Dat liet ik mij natuurlijk geen twee keer zeggen.
Heel benieuwd hoe dat was in die F40? Prachtige baan trouwens, zelf student chauffeur geweest, maar dan komt er een stuk minder exotisch spul langs. De DS (snoek) was wel memorabel.
Lamborghini Diablo S 1993 in het geel
wat een wagen is dat
Zelf gereden: handgeschakelde Murcialago (eerst generatie)
Als passagier: Mercedes 300SL roadster!
Een compleet versleten VW Golf I diesel. Met overal klei en stro; van een boertje geweest.
Alles had speling; stuur, pedalen, stoelrails, stuur. Alles! Van de oorspronkelijke (45?) pk’s was ook niet veel over. Maar wàt een charme leverde het op.
Ander uiterste was een in topconditie verkerende TVR Griffith. Beest, monster, spektakel, geweldig (gewelddadig) en de dag daarna spierpijn in mijn nek….
Een 2CV. Mn ouders huurden die om met mij naar t strand te gaan bij Hoek van Holland. In het fotoboek geen enkele foto van die 2CV, maar nu kan ik nog zoveel mini details herinneren van die auto, terwijl ik nog net geen 2 jaar oud was!
Meegereden als passagier in een Koenigsegg Regera in Barcelona. Was bij de launch van de Rimac Nevera toen een klant zijn Regera mee had genomen, meerijden met de Nevera was jammer genoeg alleen voor echte klanten voorbehouden
Lastig kiezen. Dan toch maar de R-serie Jaguars en met name de F-Type R cabrio: het geluid van een ouderwetse, stampende 5.0 V8 met supercharger is één grote beleving en maakt indruk. Heerlijk, ondanks de trechter in de tank… Maar ritjes in een XKR 5.0 SC, snerpende F-type V6 S, fluitende Mini Cooper S JCW Cabrio, zijdezachte Daimler Double 6 V12 en XJR Super V8, klassieke E-type, een originele XK120 met leer en walnotenhout, en razendsnelle Porsche 997 Turbo evenals de 1e generatie Nissan GT-R staan ook erg hoog op het lijstje van bijzondere auto’s welke bij mij een blijvende indruk hebben achtergelaten. Grootste tegenvallers: Volvo C70 T6, oude XC60, Aston Martin DB9, Range Rover Sport en oudere Saab 9-3 cabrio… wat een zwabberbakken :p
Ik heb een lijstje bijgehouden met alle autos die ik ooit heb gereden. Het is niet dat ik absurd veel autos heb gereden, maat geluk met buren en kennissen die leuke kansen kregen als testrit, visite van rijke familie, en een grote mond brengen je vrij ver. Als ik daar nu doorheen scroll wordt het lastig kiezen, dus dat laat ik aan jullie over:
-Aston Martin DB12
-Alfa Romeo Brera V6
-Porsche Cayman S (met Martini livery)
-BMW Z4M Coupe
-BMW i8
-Lamborghini Gallardo Spyder (eerste generatie)
-Maserati GranTurismo 2008
-Porsche 924 (hobby project van mijn buurman) met absurd grote turbo die er vanaf 5000rpm keihard in kwam
Alfa Romeo 8C. Beter dan dat gaat het denk ik ook niet worden.
DeTomaso Pantera, F-type R en 911 turbo. De Pantera was het gaafst, feestje begint al als je de contactsleutel omdraait.
Hierbij mijn lijstje van gereden auto’s:
Fiat Multipla 1.9 JTD (trololo jazeker!)
Nissan GT-R (met 700pk tuning)
Lamborghini Galardo Spider (ultiem met dakje open)
Audi R8 (eerste generatie)
Ferrari California (Viel wat tegen)
Audi A8 D4 FL 3.0 TDI (Jeej satanssap)
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (eerste generatie)
Alfa Romeo 166 3.0 V6 (eerste generatie)
Alfa Romeo 166 2.4 JTD (eerste generatie)
Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA (Gaaf)
Alfa Romeo Giulia 200pk
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170pk
Audi A7 4G8 3.0 TDI (bijrijder)
Lancia Delta Integrale (bijrijder)
Porsche 911 3.0 SC (bijrijder)
Porsche Cayenne diesel (bijrijder)
Alfa Romeo 164 3.0 V6 24v (bijrijder)
Honda Civic Type R FN2 (bijrijder)
Verder nog heel veel jaren 90 en 00 Alfa’s in bezit gehad met benzine 4 cilinders: GTV, 145QV, 146Ti, 155, 156.
Jaloers.
Mee mogen rijden in een e36 M3 GT. Over Spa. Zelf gereden.. BMW 1M.
Meest gave auto was voor mij de Aston Martin DBS volante met handbak. In de avond op groene platen met het dakje open toen ik een jaar of 21 was. Spannend maar wel super gaaf.
De meest gave auto waarin ik mee heb gereden is toch wel de 430 Scuderia toen hij nog net niet in Nederland was uitgeleverd.
DAF 55. Topper!
Wat een lelijk woord trouwens; bijzonderste. Volgens mij moet dat meest bijzondere zijn.
911 Turbo (930). De 3 liter met vierbak.
De Mercedes-Benz SL63 AMG, met de goede oude 6.2 liter v8.
Het pad naar mijn meest bijzondere auto werd geplaveid door drie stuks, die elk diepe indruk maakten. En elkaar vervingen als meest bijzondere. De eerst was een jaren ‘80 Mustang 5.0 convertible, met een handbak. Die ik als jong ventje goed op zijn staart mocht trappen. Heel wat auto’s later kwam ijkpunt nummer twee. In de vorm van een Ferrari 575M, die ik tijdens een circuit sessie heerlijk uptempo mocht gebruiken. Wederom atmosferisch, helaas geen handbak. En met twee vingers in de neus (en niet al te veel skills) kon ik een M3 rijder voor me helemaal gek maken. Complete top ervaring. Een aantal jaar en flink wat wagens later, kreeg ik de kans een dag te rijden in wat ik noem de ‘poor mans’ 250GTO, een Jaguar E Type v12. Zo rauw, zo mechanisch, zo luid (uitlaat niet standaard), zo lekker. Wederom atmosferisch. Weer die handbak. En daarmee kom ik bij de bijzonderste auto die ik bij elke kans altijd wil rijden. En die al de eigenschappen van die drie voorgangers zo lekker samenbrengt en voorbij gaat, namelijk de 991.2 GT3. Atmosferisch, handbak, mechanisch, luid, gepolijst-rauw en een precisie instrument. Dit allemaal meemaken diep gezeten in de carbon kuipen, is sensatie in de puurste vorm. En zonder de taartschep op de bips, geen last van het Instagram volk dat wil pronken met andermans veren.
Lastig kiezen.. Zelf gereden: Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 Coupe by Pininfarina, een one-off, Rolls-Royce Camargue, Rolls-Royce Phantom V, Aston Martin Lagonda, Aston Martin Vantage, Ferrari 412, Citroën SM Meegereden: Porsche Carrera GT, op het circuit van Assen, wat ging dat ongelooflijk hard…
Triumph Spitfire tijdens een proefrit 40 jaar geleden, uiteindelijk niet gekocht en voor iets betrouwbaars gegaan, een Nissan (by Datsun) Cherry Coupe.
Een Berkhof stadsbus van Arriva tijdens de ‘Open bus dagen’ in Den Bosch. Machtig mooi om zo’n ding te rijden.
En als het dan een auto moet zijn: m’n eerste 30min Ferrari rijden. In een gare 348 TS.
BMW Z8 of Ferrari 458, Ferrari 599 SA Aperta op de bijrijdersstoel.
Renault Twizzy, op Madeira.
Als klein ventje achterin een toen vlam nieuwe jaaaaag xk-r mega krap maar dat geluid was geweldig. De 1e keer met een 2cv was er ook eentje die ik niet snel zal vergeten, een toertocht samen met een 64 mustang cabrio en een vw kever cabrio maar het enige waar ik aan het einde van de dag oog voor had was dat lelijke eendje.
Bijzonder….
… slecht – Opel Corsa B 1.7D – met afstand de slechtste auto ooit – echt alles was slecht
… terleurstellend – Ferrari 458 – ongelooflijke motor maar de rest was beetje meh, Italiaanse bergen dus lag niet aan de wegen
… vrachtwagen – Land Rover Defender 130 2.5D – reed meer als een vrachtwagen dan een 60 ton vrachtwagen
… verrassend – Hyundai Ioniq 5 N – moet veel te zwaar zijn en ik haat fake motorgeluid – fantastische rijdersauto
Op de een of andere manier is het allemaal oud. Maar op mijn 18e in de ’76 Kever Cabrio van mijn ouders. Een stuk later in de Burton Lomax van een collega van mijn vader meerijden. Laatst met mijn vrouw een oude Mini Cooper gehuurd voor een dagje, en dat was om uit te proberen hoe goed dat verhuurbedrijf was voordat we daar een VW T1 busje huurden voor mijn vader zijn 70e verjaardag en daar met zijn 8en in gingen zitten :)
De E30 325i rallyauto van een vriend van me naar de technische keuring rijden is ook altijd leuk, dat is echt autorijden!
En qua hard gaan is de 997 GT3 op Zandvoort toch wel een memorabel momentje geweest. Jammer dat we niet echt door konden gassen, maar aangezien ik als laatste in de rij zat kon ik een gaatje laten vallen en vanuit de laatste bocht (toen nog zonder kombocht) het rechte stuk op en ruim over de 8000 toeren aantikken. Waan-freaking-zinnig.
Maserati Biturbo, met deze droomauto uit mijn jeugd kon ik, tientallen jaren later, een stukje rijden. Blijft een prachtig en bijzonder ding.
Voor mij was het een Hennessy getunede Dodge Viper acr. Een venom 800. Wat een auto was dat.
Ik herinner me nog een aantal ervaringen uit mijn jeugd. Een was van een buurman, die een chique Daimler had gekocht; wij als jonge knaapjes drommen er omheen. Komt die man naar buiten toe: “willen jullie soms een stukje meerijden?”. Maar natuurlijk! Rijden we over een stuk provinciale weg, zegt die man: “Even stil zijn jongens”. Iedereen hield zijn mond. “Als je goed luistert, hoor je de knaken door de benzineleidingen rollen.” Ik snapte toen als tienjarige werkelijk niet waar hij het over had, maar het feit dat deze auto niet één maar twéé brandstoftanks van elke 75 liter inhoud had, gaf dat wel enigszins weg. En ik heb de grap voor altijd onthouden.
Een Dacia op de Kaap Verdische Eilanden
Als de definitie van rijden is: een auto op eigen motorkracht verplaatsen van plek A naar plek B dan is het de showroom in- en uitrijden van een BMW M1 het meest bijzondere
Voor mij moet dat de amphicruiser geweest zijn. Werkte destijds bij het bedrijf dat die auto’s maakte. Een nieuwe Toyota importeren, zaag erin zetten en compleet verbouwen tot amphibisch voertuig, enorm vet! En zodra het kon moest er natuurlijk met de eerste versie proef gereden worden, bij de plaatselijke jachthaven van de helling afgereden en bij het strand om de hoek moeiteloos er weer uit. Toen nog zonder ruiten, zonder lak, geen interieur, alleen een bestuurdersstoel. Fantastische wagen!
Gereden niet maar ik heb ooit mee mogen rijden in een Mercedes-Benz SLR McLaren!
De Neef van mijn aangetrouwde tante verkocht luxe auto’s in Brussel en hij had die prachtige wagen een keer mee toen ik daar toevallig ook was. Hij moest de auto ca 5000 km inrijden voor de klant. Ik weet nog dat ik mijn schoenen uittrok om de auto niet vies te maken en halverwege de rit begon het te plenzen. Mijn schoenen die midden op het plein achtergebleven waren stroomde over. ik was toen iets van 15 jaar oud.
Tesla Model S PLAID
Mijn Mitsubishi Lancer 2000 Turbo uit 1981.
Gemballa Mirage GT 12 a 13 jaar geleden
512BB in de jaren ‘80, 355 manueel en met F1 bak op Spa. F328 en F512TR op circuit Zolder, 997 GT3 ,M3 op openbare weg. Rally in Spanje met 911SC. Countach op Spa.
Amai, jullie hebben toch al veel mooie kansen gehad precies :)
Zelf gehad/gereden;
-Suzuki swift gti met een B16A1 uit een Honda Crx Vtec. Ca 170pk op een goede 800 kilo. (Eerste Sneaky performance project)
-Honda S2000 / Civic type r 30th Annyversary
Mee gereden;
Audi Rs4 B5
Een kever cabrio in Mexico waarin je niet kon zien hoe hard je ging, maar wel het asfalt door de roestgaten in de vloer kon bekijken.
Gisteren alles overtroffen en gereden in een Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso
Heb niet specifiek een voorbeeld, maar de oudste kind auto ervaringen, Lamborghini 350GT van mijn grootouders als kind in rond rijden en een Ferrari 250GT Swb vol gas op Zantvoort….
Hmmm, zulke grootouders lijken mij ook wel wat. Hebben ze toevallig nog behoefte aan een bonus-kleinkind ?
Alfa Giuila Quadrifoglio. Meer dan 500pk op de achterwielen in een familiesedan is redelijk geschift voor op de openbare weg. Maar wel gaaf.
– 2x 1991 Alfa Spiders (Een rode & zwarte) mee naar Le Mans in 2010… Om nooit te vergeten
– Porsche Cayenne Turbo (in 2005 op ibiza, voor het eerst in een snelle auto gezeten)
– Alfa Romeo Brera 2009, mijn vriendin heeft een mooie witte gekocht… rijdt echt heel goed. Niet verwacht.
– Ford Probe V6, wat een geluid
– Corvette C3
Huidige bolide voor de eerste keer was erg bijzonder. (V60 T6 Polestar)
Maar puur de bijzonder-derste bolide: meegereden in een paarse Ferrari 512TR.
Daar trek je bekijks mee!
Vorige maand proefrit gemaakt in een DB9 coupé. Ben ook meteen voor de bijl gegaan en hoop ‘m volgende week op te kunnen halen.
Voetbalpoule van de werkgever gewonnen. Daarom een weekend in de Ford Mustang GT-H rond mogen rijden. Een fantastische ervaring om met een auto gekke vader te mogen delen. Het kabaal van die 5.0ltr V8 bij het starten alleen al. Helemaal geweldig :)
MC12
Venturi 400 GT
Murciélago SV
Miura
A6G Zagato
De mooiste : Alfa 8c
De leukste per km : 355 GTB
De meest ondergewaardeerde: Maserati Ghibli Gt
Een vakantie naar Engeland, eindigend op de Goodwood Revival met een Jaguar XJ-S V12 cabriolet. Ook maar even een fabrieksbezoek aan Morgan gebracht.
Moet gereden, maar wel vroem vroem moeten doen met het gaspedaal om af te stellen: Een Talbot Lago Teardrop uit de jaren ‘30.
Meest episch
Miura S
Dodge Viper GTS (280 km/h)
Tijdens mijn stage bij GM USA mocht ik meerijden in een mock-up truck op hun test site in de buurt van Detroit
Wat gewoner
MGB GTV8
Austin Healey
E92 BMW M3
Een Ferrari F430 GT3. Enkel in de pit, maar wat een geluid!
Voor de rest elke rit met de GMC Syclone
Gecamoufleerde prototypes. Gammele auto’s waaraan van alles nog niet goed werkt.