
De sleutel toegeworpen krijgen van een auto, waar je het gehele weekend mee mag rijden. Wat zou het zijn?
Het weekend staat weer voor de deur. Heerlijk. Voor het aankomende weekend stellen we ons voor dat we allemaal een fictieve vriend hebben. Een fictieve vriend die een auto heeft waar jij heel graag in zou rijden. En plots gooit die vriend de sleutels naar je toe. “Neem de auto maar mee voor het weekend!”.
Wat zou dat dan zijn? Er zijn zat auto’s doe je ongetwijfeld zoal kunt opnoemen. Bijvoorbeeld een supercar die normaal gesproken financieel ontoereikend is. Of een zeldzame klassieker waar je altijd van hebt gedroomd om er eens eens een rondje in te doen.
Het fijne van een weekend is dat je 48 uur kunt genieten van rijplezier. Bovendien hoef jij je geen zorgen te maken over onderhoud of afschrijving. Vooruit, fantaseren we er meteen tankpas bij ook!
Ook een voordeel van een weekend: het is precies lang genoeg om het magische moment van je droomauto vast te houden. Geloof me, als je een speciale auto rijdt zijn de vlinders in de eerste uren het spannendste. Eerst moet je aan de auto wennen, vervolgens krijg je de auto onder de knie en kan je er al meer uithalen dan in de eerste meters. En na zo’n twee dagen komt dat gevoel van gewenning al naar boven. Wat dat betreft is het net als een nieuw liedje dat je hebt ontdekt. Je draait het helemaal grijs omdat je er geen genoeg van krijgt. Maar op gegeven moment heb je het wel gezien.
Goed, de dwalen af. Een weekend, jouw favoriete auto. Laat het weten in de comments!
Tja dat wordt kiezen, een Murciélago SV (oranje uiteraard) of een Maserati MC12 stradale. Beiden zullen nu in de herfst doodeng zijn, dat maakt de ervaring mogelijk alleen maar gaver.
Ik had exact dezelfde auto’s in gedachten!
@henk123456: goede smaak wordt helaas maar zelden bevestigd 🙃
De Subaru impreza waarmee Colin Mcrae wereldkampioen is geworden in 1995. Ben toch benieuwd hoe die wagens zouden sturen ten opzichte van mijn eigen impreza. En het geluid is geweldig om heel het weekend naar te luisteren.
Iets leuks dat niet al te veel stress oplevert dus geen 1000pk monsters maar iets als een Renault 4, een eendje of een kever.
@mashell: tip: in Zutphen huur je voor €100 per dag een Burton (bij Burton zelf). Dat is een kitcar op basis van een eend met +/- 40pk. Heb er echt ontzettend veel lol mee gehad!
Lamborghini Miura SV
Duesenberg SJ Lagrande Dual-Cowl Phaeton
Ferrari 250 GT Lusso
Daar maak je pas de blits mee
Kies je dan voor jezelf of kies je omdat anderen er wat van vinden?
Een weekendje? Dan mag het echt gek wat mij betreft; doe maar een Pagina Zonda Tricolore (Roadster?)
Een McLaren F1. Als het dan 1 auto moet zijn.
Yes, moest er ook geen seconde over nadenken.
Als ik er met m’n 1.96 goed inpas, doe maar iets van een DB7 of DB8. Als ik daar niet comfortabel in kan zitten, dan graag een Alpina B6 of B8. Een AMG GT is ook prima, ik doe niet moeilijk. In die 48 uur is de middellandse zee net aan te doen, dus ik zou een leuk hotelletje zoeken, in de buurt van St. Tropez denk ik. Heenweg via de N85, terugweg relaxed via de snelweg.
Mocht ik de prijs, het is een prijsvraag toch?, niet winnen, dan moet ik dat volgende maand maar een keertje doen met m’n eigen auto. Maar dan in 3 of 4 dagen, wel zo relaxed.
St-Tropez? Basic bitch 😬
@sntial; Dat klopt wel , maar als ik morgenochtend zou moeten vertrekken en ik heb maar 48 uur, dan is dat realistisch net haalbaar en het is een aardige rit. Ik ben ook al zeker een jaar of 10 niet meer in die hoek geweest.
@tinnemans: DB8 zal moeilijk worden 😄
@nofxke; Euh, dan maar een 9 😁
Ford GT (met V8)
288 GTO
Een atmosferische cabrio met achterwielaandrijving, minimaal 400pk en handbak. En dan een weekend zonder regen met een aangename temperatuur. Zo kieskeurig ben ik niet, als ik maar een beetje kan roeren en revmatchen.
@Johanneke: z8 dus?
Ferrari FF
Leah Pruett’s Top Fuel Dragster. Maar als die niet beschikbaar is, Neighbor, van Cleetus.
Pagani Huayra, mijn ultieme droomwagen.
Ligt aan de locatie en het weer denk ik.
Als het zuidelijk is en perfect cabrio weer, dan ga ik voor de Ferrari 250 Spyder uit Ferris Bueller’s Day Off.
Anders wordt het een Lotus Esprit Turbo uit 1989.
Ferrari F40
Lexus LFA, het is niet mijn nummer 1 favoriete auto ( dat is de Ferrari 812 GTS ) maar dat geluid is gewoon perfectie!
Iconische supercars als de F40 en de F1 liggen natuurlijk voor de hand, maar ik denk dat ik gelukkiger zou worden van een zonnig weekend met iets wat aan de ene kant meer stijl en klasse heeft, en aan de andere kant meer van mij als bestuurder zou eisen – en dan niet om hem op de limiet te rijden, maar om hem überhaupt rijdend te houden.
Een Alfa Romeo 8C 2300 Monza lijkt me wel wat.
Zonder meer een Ferrari F40.. had ik vroeger een poster van boven mijn bed
Een Mercedes CLK GTR roadster por favor, en als we dan toch bezig zijn ook een trackday-weekend op de ring graag.
Dit is gewoon een enkeltje vliegticket bedenk ik mij nu. Misschien toch maar een Lexus LFA?
De raceauto van Lewis of de 919. Als je toch mag kiezen..
Ik zou wel eens een Corvette C2 cabrio willen rijden of een bmw Z8. Dat zijn toch de auto’s waar ik eventueel in zou willen investeren maar misschien erger ik me aan de techniek en krijg ik spijt van de investering. Dus een proef weekend zou heerlijk zijn.
Mercedes c63 amg black series, incl 10 achterbanden haha.
Ferrari Enzo of een C63 507
Magische V10 met handbak: Porsche Carrera GT!
Second that!
Zie je het al voor je? In slow-motion door de gevallen bladeren rijden ergens bij de Veluwe. V10 gehuil galmend door de bossen..
@exotic: hou op met me
@exotic: dan zou ik toch een Alpen pas opzoeken. Op de Veluwe alleen maar wielrenners voor je neus.
@dutchdriftking: en t zwarte woud op de weg er naartoe.
@testpiloot: ik ook.
@testpiloot: amen!
Alfa Romeo Duetto Tanta of een Touring Superleggera (Alfa Romeo) Disco Volante.
992 carrera S
Bugatti Chiron
Toyoto Supra 1993 links gestuurd en natuurlijk een 2JZ GTE getuned blok met een handbak.
992 turbo S
Ferrari Roma
Een Murciélago SV, echt een droomauto voor mij. En dan zo snel mogelijk de randstad uit want op de smalle wegen hier past ie niet xD
1 Van de 4 Lunar Roving Vehicles die sinds 1970 NIET staan te verroesten op de maan en het nog steeds doen. Is het aangeboden weekend inclusief een lift met de Saturnus V richting de maan?
@iphonistvongates: Doe mij maar Curiosity, wel een retourtje graag.
997 GT3 RS
Audi Sport quattro.
LEXUS LF-A
@burninrubber: leuk inderdaad, maar wel graag met tankpas
Als ik een auto mag lenen die ik eens zou willen uit testen maar daar voor niet hoef te bezitten en die financieel onbereikbaar is ga ik voor een luxe slee uit de jaren 20 van vorige eeuw. Een Duesenberg, Pierce-Arrow of Packard ofzo. Ik ben echt benieuwd hoe zo iets rijdt en wat je mag verwachten voor het beste dat geld kon kopen een eeuw geleden. Ook het feit dat alles anders is dan je gewoon bent lijkt mij tof. Je koppeling lossen is een pedaal induwen in plaats van los te laten, gas gaat via een pook, je moet je stationair toerental manueel aanpassen,… Met zo iets een roadtrip doen lijkt mij een grotere uitdaging dan met een supercar met 1000pk, ik verwacht ook meer ‘duimen omhoog’ per gereden kilometer.
Overigens: een goed nummer blijft goed; als je het op een gegeven moment wel gezien (of eigenlijk, gehoord) hebt, zal het toch wel niet zo heel erg goed geweest zijn. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Zonder twijfel de Ferrari Enzo😎
Nissan 350Z Cabrio…
@donjunior: die worden al steeds meer bereikbaar.
Porsche 911 GT3 in het wit met rode accenten
Maserati 3200 GT, weet ik ook eens hoe dat rijd.
Een Alfa Romeo, langer hoef ik hem niet. En nu serieus: Bugatti Chiron
Een Escort mk1 met BDA motor.
Donkervoort D8 GTO-JD70
@cvoo: 100%
Alfaholics GTA-R, in donkerblauw aub!
@peugwow: rrrrr! Lekker hoor!!
Zoals meerdere hier : een LFA. En een amerikaanse 2door hardtop met V8 uit mid 50-er jaren.
Een Aston Martin DB5 als het mogelijk is! Toch wel echt een droomauto. Anders een DBS Superleggara. Ik heb al een in V8 vantage een een DB9 carbon edition mogen rijden. Met mijn 1.90m vallen helaas veel auto’s af. Lambo’s zijn helaas te klein (tenzij je kan customizen)
Ferrari California van de jaren ‘60! Of de 275 GTB😍
M1 Procar en een leuke track day aub.
@srthellcat: of deze: https://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-bouwde-ooit-een-e34-m5-met-mclaren-v12-127667
Een 370Z oid is prima.
Ik wil best wel eens een potje sturen in de G63 6×6, kijken of zoiets nog praktisch, dan wel mogelijk, is in het krappe Nederland
Murcielago LP640 roadster met een handbak
Caterham Seven 485 R, veel meer lol ga je niet beleven!!
Jaguar E Type
Een Pruis 1 of een Multipla. Nog niet zeker welke..
De V8 Interceptor van Mad Max. Het liefst zou ik de sleutels ergens in een woestijn in ontvangst willen nemen
911 Carrera RS 1973 met rode fuchs velgen
Nissan GTR
Land Rover Defender met daktent en offroad wielen er onder. Zo snel mogelijk van het asfalt af en ergens stealth camping met een kampvuur met mijn gezin en hond. ’s Ochtends vroeg een rondje door de duinen/bossen om te genieten van de natuur.
@Papageno: precies dit!
Mercedes clk gtr
Audi rs6 c8 met capristo uitlaatsysteem, catless downpipes en stage 1.
Lexus LC500!
Absolute perfectie, misschien wel de mooiste hedendaagse coupé.
@frank2b: eens, echt een waanzinnig mooie wagen om te zien
Ferrari 812 GTS, ergens in de alpen (bij voorkeur met wat mooier weer)
Moeilijk maar dit is mijn shortlist:
1) Mercedes 300 SL Coupe uit 1956
2) Alfa Guiletta spider
3) Alfa Montreal
4) Dodge Challenger SRT Demon
5) Porsche 959
Porsche 959 !! Daar had ik een poster van en model auto!! F40 deed mij niks.
Elke random pick-up van voor 1970 is eigenlijk wel goed 🤷🏼♂️
Ik zou hier in principe het complete lijstje van super/hypercars en ander bijzonder materiaal kunnen noemen dat hoog op mijn “als ik ooit de staatsloterij win” lijstje staan, maar ik zal het beperken tot de Ferrari F40. Dat is de auto waar ik als jonge jongen compleet idolaat van was, dat is de auto waarvan ik posters aan de muur had, dat is de auto waarvan ik ontelbare speelgoedauto’s heb versleten en dé nummer een op mijn “geld speelt geen rol” lijstje
Db9/dbs. Of lfa. Of sls AMG.
Donkervoort D8 GTO JD70. 🤤
Singer 911 targa
Urquattro, de S1
Bugatti Divo
Mercedes sl Gullwing voor rondje Zwitserland / Italië
Om in gereden te worden: Mercedes 770k offener tourwagen w150
Mercedes clk dtm amg Om de hooligan uit te hangen op de mooiste bochten routes van Europa.
Pagani Zonda F Cinque Roadster
Mclaren F1 LM
Voor de hele ervaring, Pagani (welke maakt me niet uit) of een Carrera GT
Nissan NP35
BRM V16
Mercedes W125
Porsche 991 GT3 RS
Pagina of koenig
E type series 1!
Toch de Tesla Model X in de meest uitgebreide vorm met insane mode en autopilot
Als ik de lijstjes hierboven bekijk, dan denk ik dat heel wat mensen na een aantal uurtjes hun supercar snel zullen willen ruilen voor iets normalers. Hypercas zijn over het algemeen geen fijne vergevingsgezinde metgezellen.
Porsche carrera GT of Lamborghini Murcielago SV
992 Turbo S of een GT3
Carrera GT
Een Aston Martin V8 Vantage Volante van zo rond het jaar 2000.
De mintgroene 250 GTO aub. Kan niet garanderen dat ik de sleutels na het weekend terug geef.
250 GT SWB.
Een witte Taycan 4S om een demolition derby mee te rijden.
Mijn eigen auto , ben wel tevreden 😉
Shelby Cobra 427, lekker rauw, ongefilterd en puur
SLR McLaren 722S Roadster
Met babysit: Regera
Met gezin: Gemera
Die tweede graag met pilletjes tegen de reisziekte van m’n 7 jarige dochter 🥴
Aston Martin V8 Vantage. Maar dan wel de jaren 70 versie. Ultieme pornobak
Facel Vega Facel II
Een GMC Syclone of Typhoon Al’s het ook ‘nuttig’ moet zijn.
Een 328 GTS omdat het kan. Targa, old school en dat schakelpatroon 😍
Volvo Amazone station
Heb ooit een keer een uurtje in dld mogen rijden in een Gallardo en ondanks het feit dat ik die hemelse sound nog steeds in m’n oren heb gaat dat ‘m toch niet worden.
Een andere V10 die al sinds dag 1 op m’n “to see” lijstje staat gaat er met de eer vandoor ; de lexus LFA.
De grote vraag is of ik het zou aandurven om ‘m mee te nemen naar de autobahn…
959
996 GT1
918 spyder
Zonder twijfel Carrera GT. En dan graag een rondje alpen, dolomieten en als ik ‘m een beetje in de vingers begin te krijgen de Nürburgring.
Jaguar XJ220, ook al was het een flop, hij is prachtig.
BMW 850CSI V12 met handbak
Ik kan niet autorijden, dus als dat voor een weekend zou kunnen, zou ik haast zeggen dat elke auto voldoet. Dat maakt de keuze niet gemakkelijker. Ik zou denk ik eentje willen die niet per se hard gaat, maar wel rijplezier geeft: een (bijna) willekeurige hot hatch, Caterham 170, Morgan Plus 8, Mazda MX 5 of zoiets. Als het wel hard moet gaan een Ferrari F40 of Porsche Carrera GT. Als het hard moet gaan en beetje comfortabel een Lotus Omega of Alpina B10 Biturbo. Bij voorbaat al keuzestress …
Brutus
Aston Martin DB5 Shooting brake.
Jaguar E-type
Maserati Biturbo
Volvo P1800 ES
(Nieuwe) Alpine
Ford Mustang 1996
Range Rover 1972
Alfa Romeo 8C
Of een 50 jaar oude Ferrari…
Jaguar MK II 3.8 of 3.4 manual.
Alleen de geur al.
Als ik dan toch mag kiezen zou ik toch graag eens een weekendje in een Morgan willen rijden. Een klassieker of de nieuwe Plus 6 maakt mij niet uit. Het liefst beide.
Mijn droom (en dat zal altijd wel een droom blijven denk ik) is om ooit eens een Morgan te kopen.
Model en uitstraling is gewoon geweldig.
Hangt een beetje van het weer af.. Mclaren 720S spider? Slecht weer Lexus LFA
rs7 abt