• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lichtgewicht 992 Turbo gaat op de GT3-toer

Auteur: machielvdd, gepost 24 maart 2020 om 19:06 – 21 Reacties

Porsche 992 Turbo

Vind je dat de 992 Turbo S snelheid te kort komt? En eigenlijk te praktisch is? Porsche komt binnenkort met de oplossing.

Een van de aspecten van de 911 Turbo die het model zo populair maakte was de combinatie van snelheid en bruikbaarheid. Met de Turbo S – want daar kozen praktisch alle klanten voor – had je gewoon een retesnelle daily. En als je echt een hardcore sportauto wilde kocht je de GT3 of een GT3 RS. Duidelijk verhaal.

Een nieuwe versie van de 992 Turbo gaat dit onderscheid iets vager maken. Porsche gaat namelijk een Lightweight Package aanbieden voor de nieuwste generatie van de Turbo. Frank Wiseman, Porsche-woordvoerder in Noord-Amerika, bevestigde dit tegenover Motor1. Eerder gaf Porsche Motorsport-baas Frank-Steffen Walliser dit ook al aan.

De gewichtsbesparing wordt onder meer gerealiseerd door het gebruik van nieuwe kuipstoelen, het weglaten van geluidsisolatie en het toepassen van lichtgewicht glas. Bovendien zouden de achterstoelen het veld moeten ruimen. Enerzijds klinkt dat als een vrij rigoureuze maatregel, anderzijds: hoe vaak gebruikt een gemiddelde 992 Turbo-eigenaar de achterstoelen?

Bij elkaar zouden de gewichtsbesparende maatregelen goed moeten zijn voor een gewichtsreductie van zo’n 30 kg. Het is echter zeer de vraag of dat de offers qua dagelijkse bruikbaarheid waard is. Bovendien kom je met een standaard Turbo S qua snelheid vrij weinig te kort. Dankzij het vermogen 650 pk sprint de Porker in 2,7 seconden (!) naar de 100 en de topsnelheid ligt op 330 km/u. Weinig reden om te klagen dus.

Blijkbaar denkt Porsche toch dat er markt is voor een lichtgewicht versie van de 992 Turbo. We gaan het zien zodra het pakket officieel wordt uitgebracht.

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla
  • Hybride Porsche 911
    Hybride Porsche 911 nu eindelijk op komst
  • Porsche 80 miljard
    Zou je een ton EXTRA betalen voor een 911 Turbo?
  • Ruf 992 upgrades
    RUF 992 upgrades maken de Turbo bijna overbodig

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, Porsche, turbo, turbo-s

Vorig bericht: « Dakar werkt aan plan om aantal doden te verminderen
Volgend bericht: Gekke Fransman propt Maserati-V8 in Mini Moke »

Lees Interacties

Reacties

  1. poes zegt

    24 maart 2020 om 19:41

    Een besparing van 30kg? Poeh poeh! Nou, dat wordt duidelijk een totáál andere auto met dat lichtgewicht pakketje… Kost wel een flinke duit extra zeker? :-)

    Wat een onzin dit. Hoop dat niemand z’n turbo zo bestelt.

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      24 maart 2020 om 19:49

      @poes: net zoals die 991.2 Carrera T flop toen.

      Login om te reageren
    • 114i210pk zegt

      24 maart 2020 om 23:45

      @poes: Lichter is altijd beter.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        25 maart 2020 om 10:29

        Je kunt je afvragen of het in dit geval beter is. Waarschijnlijk zul je er niks van merken, alleen in je portemonnee.

        Login om te reageren
    • ericd zegt

      25 maart 2020 om 12:12

      Less is more… moeten ze bij Porsche gedacht hebben, vooral meer ping-ping.

      Login om te reageren
  2. misterBo zegt

    24 maart 2020 om 19:56

    Gemiddelde porsche rijder kan beter op dieet gaan en geen kleren meer dragen….zit je ook aan de 30kg, maar wel een achterbank ?

    Login om te reageren
    • willemvdberg zegt

      24 maart 2020 om 20:33

      @misterbo: dat hoeft dus niet meer!

      Login om te reageren
  3. Rudy zegt

    24 maart 2020 om 20:00

    Sloop de awd eruit en je bespaar echt gewicht…. owja dat verkopen ze al in vorm van de GT2 ;)

    Login om te reageren
  4. schreute01 zegt

    24 maart 2020 om 20:21

    Een nieuwe versie van de 911. Ik zie het…..niet.

    Login om te reageren
  5. trolle zegt

    24 maart 2020 om 20:31

    Keep on milking that cow

    Login om te reageren
  6. 100octane zegt

    24 maart 2020 om 20:36

    Iemand die dit geld kan missen aan een auto wil alle opties. Geld is geen issue. De dikste hebben, dat wel. Dus goed gezien b porsche om een hoop gebakken wind te verkopen aan klanten waarvan ze weten dat de meerderheid het toch doen. Commercie noemt men dat. Upsellen en zowel klant als bedrijf tevreden!

    Login om te reageren
  7. Volvo_440_turbo zegt

    24 maart 2020 om 21:30

    Voor en na tanken met een verschil van 40 tot 50l voel ik in mijn auto toch hoor, heeft nochtans meer dan 400Nm
    Maar ik kan me wel inbeelden dat je met het koppel dat deze Porsche Turbo genereert het amper zou voelen…

    Login om te reageren
  8. kennone zegt

    24 maart 2020 om 21:42

    Abonnementje van de Basic fit doet voor de gemiddelde 911 Turbo rijder de zelfde waardes halen.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      25 maart 2020 om 08:17

      @kennone: Totdat je vol kamikaze gaat en bodybuilder wordt.. Dan heeft het weinig nut meer.

      Login om te reageren
  9. unknown32 zegt

    24 maart 2020 om 21:47

    Meer geld vragen voor minder. Ideaal toch?:-)

    Login om te reageren
  10. snellerdaneenaudi zegt

    24 maart 2020 om 22:59

    Wat een haat allemaal, prachtige auto en mooi dat je deze keuze krijgt

    Login om te reageren
  11. hotze zegt

    25 maart 2020 om 00:02

    Laat ze maar eens een lekkere handbak in die turbo knutselen. Voor de de zelfroer-liefhebber.

    Login om te reageren
  12. 911targa zegt

    25 maart 2020 om 06:48

    Een GT2 AWD dus.

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    25 maart 2020 om 07:46

    Geniaal eigenlijk. Eindelijk een reden om de “gewone” Turbo te kopen. Helemaal humor als deze sneller op de ring is!

    Login om te reageren
  14. barry355gtb zegt

    25 maart 2020 om 13:54

    De gemiddelde koper van deze versie Turbo S zit niet meer te wachten op een versie met racekuipjes, meer herrie en een tiende verschil tussen de versies. Wat een gotspe!

    Login om te reageren
  15. Benny_Weisz zegt

    25 maart 2020 om 18:49

    Lijkt mij een schot in de roos!…. vooral omdat de gemiddelde 992 Turbo S koper in de VS al standaard zo’n 40 kg zwaarder is

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North