• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lief voor het milieu: Morgan Lifecar

Auteur: Wouter, gepost 17 maart 2007 om 09:00 – 30 Reacties

Morgan Lifecar


Alle autofabrikanten tuimelen over elkaar heen om CO2-vriendelijke auto’s uit te brengen. Van sommige merken verwacht je geen eco-vriendelijke auto’s, maar soms worden we verrast. Zoals nu door Morgan, de traditionele fabrikant van sportwagens.

De voorzijde van de Lifecar heeft nog typische Morgan trekjes, maar de rest van de auto is behoorlijk futuristisch. De Lifecar wordt ‘zero-emission vehicle’, waarbij de aandrijving wordt verzorgd door een brandstofcel. Die brandstofcel geeft de Lifecar een actieradius van 200 kilometer.

De grote vraag is of de Lifecar ook echt sportief wordt, want het vermogen is (gaat U er even voor zitten) maar liefst 33 (drieendertig) pk. Dat wordt vette burnouts trekken, maar gelukkig wel milieuvriendelijk remmen want de energie tijdens het afremmen wordt weer terug gewonnen.

Morgan zal pas op de volgende autosalon van Geneve (2008) de Lifecar onthullen.

Morgan Lifecar

Morgan Lifecar

Ook interessant!

  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Morgan toont eerste schetsen opvolger 3 Wheeler
  • Morgan Plus 6 rijtest: raket zonder obesitas
    Morgan Plus 6 rijtest: BMW-power zonder het gewicht
  • Morgan Plus Four LM62
    Morgan Plus Four LM62 is behoorlijk zeldzaam [update Nederlandse prijs]

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

milieu, Morgan, Techniek, waterstof

Vorig bericht: « Impressie Audi A4 Avant
Volgend bericht: Column nu: de handsfree-leugen »

Lees Interacties

Reacties

  1. ZOEF zegt

    17 maart 2007 om 09:06

    33 pk? Net voldoende voor 30-50-70-90.

    Login om te reageren
  2. Mpower zegt

    17 maart 2007 om 09:16

    Wanneer is de onthulling? Wanneer gaat het doek eraf?

    Login om te reageren
  3. Steffel zegt

    17 maart 2007 om 09:16

    Goed initiatief, vooral van een sportwagen fabrikant(je) :P

    Login om te reageren
  4. vinox zegt

    17 maart 2007 om 09:45

    Waarom ik de laatste tijd zoveel auto’s zie uit I-robot, Minority Report en A.I. weet ik niet, maar ik vind da dus SPUUGKOTSMUUGDEGOUTANTLELIJK hè!!! Sorry, maar ik haat die volle rimz (welken aap wil da nu ook), en allemaal zoooo modern willen doen, terwijl ze volledig de verkeerde kant uitgaan.

    Autos mogen van mij gerust zijn zoals mijn tweede keus muziek als dj: MINIMAL ;-)

    Login om te reageren
  5. Bertus zegt

    17 maart 2007 om 09:53

    Wellicht weegt het ding ook geen drol, en kan het dus best zijn dat je met die 33 PK aardig vooruit komt, tenslotte zijn het elektromotoren, en die hebben een stevig en constante afgifte van vermogen en koppel. Bijzonder ding met een waanzinnige stroomlijn, kan best zijn dat dit ding nog tegen de 200 haalt.

    Login om te reageren
  6. freek zegt

    17 maart 2007 om 10:12

    typisch een morgan…verder vind ik ‘m niet mooi, maar goed das persoonlijk

    Login om te reageren
  7. Ace zegt

    17 maart 2007 om 10:21

    zozo wel 33 pk!! en natuurlijk een hele berg koppel (ahum).
    De voorkant heeft wel wat weg van de wiesmann! en de achterkant van een corvette.
    ik weet niet, vind hem niet echt super maar het idee is wel aardig. maar ja dit is het begin, van de milieuvriendelijke auto’s. Wie weet over 20 jaar, dan zullen ze er wel stukken beter mee presteren.

    Login om te reageren
  8. HaJee zegt

    17 maart 2007 om 10:50

    kleine kans dat deze het productie stadium haalt hoor, morgan is groot geworden door lichtgewicht, betaalbare sportauto’s, die je lekker een bocht in kunt smijten om er vervolgens met rokende banden uit te komen

    Login om te reageren
  9. Onehp zegt

    17 maart 2007 om 11:34

    zoals Bertus zegt, deze bolt vast wel makkelijk 120km/h hoor met die 33pk en goede aerodynamiek (al is 200 beetje teveel van het goede). Bergop zal het echter lastig worden… en bergaf zal het zeeer snel gaan :-)

    Login om te reageren
  10. Stephan zegt

    17 maart 2007 om 11:37

    Hoe stuur je dat ding, die voorwielen zitten klem in die kast!

    Login om te reageren
  11. Hoi zegt

    17 maart 2007 om 11:51

    wie wil daar nou in rondrijden?…

    Login om te reageren
  12. Chill zegt

    17 maart 2007 om 12:06

    Vette bak, oldskool en modern en ook nog beter voor het miliu mooi exceus om hem aan te schraven:)

    Login om te reageren
  13. vinox zegt

    17 maart 2007 om 12:39

    quote: # Stephan schrijft,
    17 March 2007 om 11:37

    Hoe stuur je dat ding, die voorwielen zitten klem in die kast!

    R: Da zweeft e, waarschijnlijk …..

    Login om te reageren
  14. vinox zegt

    17 maart 2007 om 12:39

    ff serieus, da snap ik toch ook ni goe… hoe draai?

    Login om te reageren
  15. Robin zegt

    17 maart 2007 om 13:32

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  16. bobbyMorgan zegt

    17 maart 2007 om 14:22

    prachtig gewoon, wel n beetje heel oud nieuws. Vorige week vrijdag zijn de foto’s al vrijgegeven..

    Login om te reageren
  17. DafMaf zegt

    17 maart 2007 om 14:50

    Ik kon met mijn Dafje 33 (33, vanwege het aantal pk) ook best 110, hoor.

    Login om te reageren
  18. Noid zegt

    17 maart 2007 om 16:22

    Al eerder tegengekomen…
    -edit: klopt, wij hebben alleen maar oud nieuws-

    Login om te reageren
  19. Cedric zegt

    17 maart 2007 om 17:03

    met mijn 33 moet ik meestal naar de alcoholcontrole :P

    Login om te reageren
  20. Frank zegt

    17 maart 2007 om 17:19

    Morgan? Bestaat dat merk nog dan?

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    17 maart 2007 om 17:58

    Ziet er best leuk uit. Hoe dat dak ook openscharniert! Geen idee waar het voor is (mss bagageruimte?), maar grappig is het wel.

    Login om te reageren
  22. Aston Martin Rapide zegt

    17 maart 2007 om 18:11

    Een goed voorbeeld voor Ferrari, Lamborghini of Aston Martin. Ze zullen in de toekomst ook met zulke ideeen op de proppen moeten komen willen ze lief zijn voor het milieu. Tsja….makkelijk zal het zeker niet worden.

    Login om te reageren
  23. MurcieBoy zegt

    17 maart 2007 om 18:51

    ik ben benieuwd ziet er ook nog niet eens zo slecht uit ;)

    Login om te reageren
  24. Xemurai zegt

    17 maart 2007 om 19:03

    Waarom moeten die wielkasten nou weer dicht :S vreselijk…

    Login om te reageren
  25. Onehp zegt

    17 maart 2007 om 19:06

    Sturen? Dat is een probleem die de ingenieurs later mogen oplossen…

    Login om te reageren
  26. Klassiekerrally zegt

    17 maart 2007 om 19:50

    Een bedrijf waarvan het succes zo verschrikkelijk samenhangt met traditie, en dan dit uitbrengen. Ik vind het erg dapper. Grote pluim voor Morgan!
    Wat ik er van begrepen heb wordt er toch serieus gedacht over een kleine productierun, of niet?

    Login om te reageren
  27. Jeroen zegt

    17 maart 2007 om 21:36

    Op een aantal van die tekeningen lijken de verhoudingen een beetje raar ofzo… Ik hoop dat gewoon een foutje is en aan de tekeningen (of aan mij) ligt, want ik vind ’t verder wel mooi!

    Login om te reageren
  28. HaJee zegt

    17 maart 2007 om 22:49

    Het is trouwens een project van een studenten uit Birmingham, Morgan wou er wel een chassis voor bouwen. Alle publiciteit is immers meegenomen ;)

    Login om te reageren
  29. DRU zegt

    18 maart 2007 om 05:03

    Doe even normaal. Het lijkt of een 1e jaars student het heeft getekend. Eentje uit een groepje dat de opdracht heeft gekregen van Morgan om er eens over na te denken. Dat KUN je niet menen.

    Login om te reageren
  30. myth zegt

    18 maart 2007 om 10:20

    raar hoe wil je daar ooit me kunnen sturen :s .. als je nu gaat sturen zit de wielbak in de weg lol

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North