• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Limited Editons: Land Rover Defender Fire & Ice

Auteur: robbie, gepost 9 juni 2009 om 12:09 – 31 Reacties

Land Rover Defender Fire Ice
Is dit boeiend? Niet echt, maar aangezien ik de Defender een geweldige auto vind ga ik jullie toch lastig vallen met deze twee speciale uitvoeringen. Om de verkopen van deze dinosaurus nog een beetje op te krikken zijn daarom de Fire en Ice variant bedacht.

De Defender Fire is te herkennen aan zijn ‘Vesuvius Orange’ metallic lak die gecombineerd is met Santorini Black accenten, de kleur ‘Vesuvius Orange’ komt ook terug in het interieur. De Ice variant is uitgevoerd in ‘Alaska White’ en heeft ook Santorini Black accenten.

Verder hebben beide varianten speciale vijfspaaks ‘diamond turned’ lichtmetalen velgen, unieke koplampen met bijpassende koplamppanelen en LED-achterlichten met heldere glaasjes. Ook zwarte treeplanken, een glazen kanteldak, trekhaak en een beschermstang voor de stuurinrichting ontbreken niet.

Het interieur is niet vergeten door Land Rover, want daar is het middenconsolepaneel gespoten in dezelfde kleur als de carrosserie en de stoelen zijn bekleed in een combinatie van leer en alcantara.

De Fire & Ice limited editions zijn verkrijgbaar als Defender 90 Station Wagon en als Defender 110 Station Wagon. Prijzen beginnen bij € 68.400 (geel kenteken). In totaal bouwt Land Rover 850 exemplaren waarvan er 20 naar Nederland komen.

SPANNENDE LIMITED EDITIONS: DEFENDER ‘FIRE & ICE’

Deze zomer introduceert Land Rover twee in het oog springende limited editions van de tijdloze Defender: de Defender Fire en de Defender Ice. De styling van deze nieuwe uitvoeringen is geïnspireerd door de meest uitdagende landschappen op aarde; plaatsen waar Defenders hun reputatie voor robuuste betrouwbaarheid hebben bewezen. De Fire & Ice modellen combineren klassieke Land Rover functionaliteit met een nieuwe, verrassende stijl.

Wat het eerste opvalt aan beide limited editions is hun opvallende ‘two-tone’ kleurstelling, die direct het karakter van de betreffende uitvoering uitstraalt. De Defender Fire onderscheidt zich door de zinderende lakkleur ‘Vesuvius Orange’ metallic voor de carrosserie, terwijl het koetswerk van de Defender Ice is uitgevoerd in de ijswitte solid lakkleur ‘Alaska White’. Die carrosseriekleuren worden nog eens extra geaccentueerd doordat op beide modellen dak, motorkap, deel van de grille en wielkastverbreders zijn uitgevoerd in de metallickleur Santorini Black.

Hoewel de avontuurlijke kleuren zeker de eerste blikvanger zijn van deze limited editions, zijn het beslist niet de enige details waardoor deze auto’s zich onderscheiden. Zo worden de exterieurs van beide modellen afgerond door tal van exclusieve details. Dat begint al met de speciale vijfspaaks ‘diamond turned’ lichtmetalen velgen, die door een speciaal polijstproces een unieke afwerking hebben gekregen. Vóór en achter springen direct de unieke koplampen met bijpassende koplamppanelen en de LED-achterlichten met heldere lampglazen in het oog. Zwarte treeplanken zijn standaard, evenals een glazen kanteldak. De exterieuruitrusting wordt afgerond met een trekhaak en een beschermstang voor de stuurinrichting.

De interieurs van de Fire & Ice modellen zijn al even speciaal als hun exterieuruitvoeringen. Beide bieden hoogwaardige materialen en speciale interieurafwerkingen, waarbij opvallende kleuraccenten het interieur nog meer tot leven brengen. In de Defender Fire zet het middenconsolepaneel in ‘Vesuvius Orange’ metallic direct de toon; een kleur die vervolgens subtiel terugkeert in de stiknaden van stuurwiel, stoelen, bergvak tunnelconsole en matten. Bij de Defender Ice heeft het middenconsolepaneel juist de kleur ‘Alaska White’, waarbij alle stiknaden nu zijn uitgevoerd in wit.

Naast deze opvallende kleuraccenten trekt ook de stoelbekleding de aandacht. Deze is op beide modellen uitgevoerd in een leder/alcantara-combinatie, met zijwangen in zwart leder en middenbanen in exclusief, Lunar Grey alcantara. De hoofdsteunen zijn voorzien van een gepreegd Land Rover logo.

Ook wat betreft uitrusting komen kopers van een Defender Fire of Defender Ice niets te kort. Zo is het remsysteem uitgevoerd met ABS in combinatie met elektronische vierwiel tractieregeling (ETC). Airconditioning, verwarmbare voorstoelen en verwarmbare voorruit zijn eveneens standaard, terwijl de Defender 110 Station Wagon wordt uitgevoerd als 7-zitter.

De Fire & Ice limited editions zijn verkrijgbaar als Defender 90 Station Wagon en als Defender 110 Station Wagon, beide op personenauto- en bedrijfsautokenteken. De Defender Fire & Ice is als personenauto leverbaar vanaf € 68.400 (incl. BTW & BPM) en op bedrijfsautokenteken vanaf € 37.065 (excl. BTW & BPM).

Van de Defender Fire & Ice zullen wereldwijd slechts 850 exemplaren worden gebouwd, waarvan er 20 naar Nederland komen. De productie gaat begin deze zomer van start, waarbij de eerste auto’s later dit jaar zullen worden afgeleverd.

Ook interessant!

  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender 90 rijtest
  • Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
    Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
  • Land Rover Defender 130
    Land Rover Defender gaat er ZO uit zien!

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

defender, Land Rover

Vorig bericht: « Onderzoek wijst uit: Fiat rijders meest ontevreden
Volgend bericht: Bovag: Sloopregeling is groot succes! Liegen ze? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Phils zegt

    9 juni 2009 om 12:10

    Jakkes! Waarom? Lelijk! :(

    Login om te reageren
  2. President zegt

    9 juni 2009 om 12:12

    Best mooi

    Login om te reageren
  3. epo zegt

    9 juni 2009 om 12:17

    Zwart dak, ok, grappig. Die motorkap/grille leek me minder noodzakelijk op deze manier, het is geen Civic. Maar als ’t dan echt móet, denk ik dat matzwart ipv lakzwart al een stuk beter had gestaan. Over die koplampen ga ik me helemaal niet uitlaten.

    Maar misschien valt ’t in real life best mee. Je zult ze sowieso niet extreem vaak tegenkomen, dus kan me er ook niet echt druk over maken.

    Login om te reageren
  4. Dietch zegt

    9 juni 2009 om 12:30

    20 maar naar Nederland!? Die worden dus best zeldzaam..
    Vind die oranje er prima uitzien!

    Login om te reageren
  5. avdsch zegt

    9 juni 2009 om 12:49

    20 90’s en 20 110’s of totaal 20?
    Ben wel benieuwd hoelang zo’n defender nog toekomst heeft..

    Login om te reageren
  6. Laue zegt

    9 juni 2009 om 12:53

    en met 14% Bijtelling :)

    Login om te reageren
  7. Dutch_Tuning zegt

    9 juni 2009 om 12:54

    hij hoeft in iedergeval niet voor mijn deur te staan..

    Login om te reageren
  8. boombeam zegt

    9 juni 2009 om 12:55

    Prachtig! Zijn er hier toevallig wallpapers van (1024×768)?

    Login om te reageren
  9. Rednax zegt

    9 juni 2009 om 12:59

    Heeft die Fire nou kuipstoelen?

    Login om te reageren
  10. circlestorm69 zegt

    9 juni 2009 om 13:00

    De oer SUV.
    En deze doet het WEL in het terrein.
    De rest van de “SUV’s” is echt overbodig.
    Enige puntje van kritiek is dat als je achter het stuur zit hij zo ontzettend smal is. Je kan je arm links niet kwijt, of je moet het raampje open zetten. Haha.

    @Laue: nu nog wel maar volgend jaar niet meer.
    Ook goed opgelet tijdens het Rai filmpje van Wouter.

    Login om te reageren
  11. Paul zegt

    9 juni 2009 om 13:01

    Zonde dat de klepjes voor de blowers precies gelijk zijn aan degene die in bijvoorbeeld een Ford Fiesta zitten.

    Login om te reageren
  12. StormRAM zegt

    9 juni 2009 om 13:01

    Als ik het kon betalen… doe mij dan die rode maar. Ziet er wel leuk uit.

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    9 juni 2009 om 13:02

    @boombeam , kijk eens naar de gallery die onder het artikel staat…

    @avdsch, als ik het persbericht goed lees maak ik eruit op dat er maar 20 in totaal komen. Hoe de verdeling precies is weet ik niet. Misschien hangt dat van de bestellingen af?

    Login om te reageren
  14. SRM zegt

    9 juni 2009 om 13:30

    Als regelmatig bestuurder van een 90 Td5 word ik hier nou niet echt enthousiast van. Welke paarse broek bij Tata heeft in godsnaam bedacht dat dit een goed idee was?? Als er dan zo nodig een speciale uitvoering in elkaar geknutseld moet worden, leg dan de TDV6 of een V8 in het vooronder en plak een greenpeace sticker achterop, dan doen we zaken.

    Een beetje lafjes de motorkap spuiten, er spuuglelijke velgen onder zetten en dito neus erop schroeven is echt een belediging voor deze auto.

    De G-Star 110’s van een paar jaar geleden waren wat dat betreft een stuk geslaagder.

    Login om te reageren
  15. Ferdinand1 zegt

    9 juni 2009 om 13:47

    Ik ben een groot fan van de Defender, en vindt vooral de 110 Ice wel geslaagd. Maar ik vraag me af of iemand dit echt wilt. Als je met een Defender rijdt wil je niet bezig zijn met het beschermen van je lak, maar wil je los gaan!

    Login om te reageren
  16. Jochempie zegt

    9 juni 2009 om 13:49

    @circlestorm69: Welnee, de Defender is een terreinauto, geen Sports Utility Vehicle.

    Login om te reageren
  17. Tombnolz zegt

    9 juni 2009 om 13:57

    Moest ik er ooit een kopen, dan wil ik ‘m zo oridinair mogelijk, super basic, gewone metalen velgen. Dan kan ik ‘m naar wens pimpen ipv m’n geld aan zo’n stomme limited edition te hangen.

    Login om te reageren
  18. bozewolf zegt

    9 juni 2009 om 15:40

    Het idee wat zo’n dubbele limited edition, die kleurgewijs tegenover elkaar staan, vind ik wel heel vet eigenlijk.

    Login om te reageren
  19. paul zegt

    9 juni 2009 om 15:40

    stuur ze naar afrika en je weet precies weer waarom ze daar landcruisers, patrol’s en pajero’s rijden!

    Login om te reageren
  20. bmw zegt

    9 juni 2009 om 15:42

    Fire and Ice? Ik concludeer: deze foto’s zijn in het geweldige Ijsland gemaakt. The land of Fire and Ice ;-)

    Login om te reageren
  21. stevenn zegt

    9 juni 2009 om 16:22

    het stuur vind ik een beetje zielig maar als je het een mooi auto vind is het een best mooie uitvoering

    Login om te reageren
  22. Der Ghopmeister zegt

    9 juni 2009 om 18:28

    Beter goed gejat als slecht bedacht….

    Volkswagen Golf Mk2 was er al in fire&Ice

    Login om te reageren
  23. VivelaFRANCE zegt

    9 juni 2009 om 19:03

    De Defender blijft echt een hele mooie en goede auto!

    Login om te reageren
  24. cardesigner@USA zegt

    9 juni 2009 om 20:41

    Vet gaaf! Maar heeft hij wel een airbag?

    Login om te reageren
  25. de sjonnies zegt

    9 juni 2009 om 21:41

    ’t is ze gelukt, de LaRo is na vijftig jaar gay geworden |!

    Login om te reageren
  26. CrazyHenkie zegt

    9 juni 2009 om 21:41

    @ cardesigner@USA

    Nee, daarom wordt er in 2011 gestopt met de productie; hij voldoet niet meer aan de veiligheidseisen :(

    Lekker kleurtje dat Vesuvius Orange! Voor zover ik weet, was dat ook de speciale introductiekleur van de Range Rover Sport, en dan enkel in Supercharged-uitvoering. Een beetje chique voor je Defender dus..

    Wel jammer dat ze geen detailfoto´s hebben van die achterlichten, daar ben ik juist benieuwd naar!

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    9 juni 2009 om 22:16

    20 naar Nederland… Als die allemaal op geel kenteken komen, dan duurt het nog een kleine twee jaar tot ze verkocht zijn, als alle verkochte Defenders deze edities vormen. ;) Tot en met mei dit jaar zijn er namelijk slechts 5 Defenders op geel kenteken gezet… Opvallende daling, vorig jaar waren dat er in dezelfde periode nog 141… Maar goed, met de grijze kentekens erbij zal het een stuk sneller zijn.

    Login om te reageren
  28. Dehieman zegt

    10 juni 2009 om 09:03

    @ CrazyHenkie

    Achterlichten dezelfde als de SVX.
    Ook dezelfde kuipzetels van Recaro als in de SVX

    Login om te reageren
  29. Esprit_de_Flandre zegt

    10 juni 2009 om 21:21

    Ik raak maar niet gewend aan die nieuwe koplampen. Ziet eruit als een gedrogeerde kikker.

    Login om te reageren
  30. Tombnolz zegt

    26 oktober 2009 om 00:31

    Een Defender-fanatiekeling die bij me in de straat woont, heeft een van z’n Defenders ingeruild voor een ICE. Er hangt ook een bijpassende nummerplaat op: 110-ICE. Nog steeds vind ik z’n Dual Cab Pick-up leuker.

    Login om te reageren
  31. Erwin Smit zegt

    17 maart 2010 om 12:43

    Prachtige bak , rij al 9 jaar crew cap 130 heb hem verkocht en ga voor de 110 ice alska ….koop hem nieuw en laat hem verbouwen bij Daams4x4 met ruige accessoires , en dan hup de prut is en baggeren .

    Het zal wennen zijn aan al die luxe , maar het heeft toch ook wel weer zijn charmes , ruwe bolster met blanke pit …grt Trouwe landrover fan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North