Lincoln geeft de Continental een revival

Auteur: , 45 Reacties

En dit is het concept dat er bij hoort.

Na het laten sterven van Mercury en het afstoten van al zijn andere merken is Lincoln naast kernmerk Ford het laatste overgebleven merk van de Ford Motor Company (FoMoCo). Het is echter ook een merk dat het maar niet aan de praat krijgt, met verkoopaantallen die waarschijnlijk niet eens voldoende zijn om het salaris van zijn promotor Matthew McConaughey te betalen.

Maar Ford blijft het proberen met Lincoln, dit keer met het terugbrengen van de legendarische Continental-naam. Als preview zien we dit grote vierdeurs-concept, waarvan het productiemodel de MKZ gaat vervangen. Zoals we zien neemt Lincoln afscheid van zijn kenmerkende split-grille, en heeft het het interieur vermoedelijk door Jay Leno laten ontwerpen

Zelf een Continental Buyer’s Club oprichten, en je rare vingerwrijf-ding doen in de sedan? Dan zou ik maar verhuizen naar de VS, want als Lincoln blijft opereren als het deed, dan gaan we deze auto niet in Europa zien. Maar hier hebben we dan ook de Ford Mondeo.

Lincoln Continental Concept

We zijn benieuwd of Bentley – naar familietraditie – ook nog van plan is te bitchen over de naam.

Tweede Continental Concept van de 21ste eeuw

In 2002 bracht Lncoln ook al een Continental Concept, met 6 liter V12, dus eigenlijk is dit nummer II. Maar di keer komt er ook echt een productiemodel van, en wel in 2016. De V12 is wel gehalveerd, onder de kap ligt een ‘Lincoln-exclusive 3.0-liter V6 EcoBoost Engine‘. Het is per slot van rekening 2015, dus grote slurpers kunnnen echt niet meer.

Video’s vind je op autojunk.



45 reacties

Vanaf de zijkant lijkt die behoorlijk op de a8 van 10 jaar terug.
@ater: Er zijn slechtere voorbeelden, de eerste A8 was in tegenstelling tot de huidige geweldig mooi getekend. Ingetogen, klassiek en in balans. Overigens waren de BMW’s van toen ook mooier dan nu.
@dracae: heb ik gezegd dat die lelijk is dan? Ik vind deze lincoln anders toch echt wel mooi hoor.
@ater: Nee hoor, gewoon mijn aanvulling.
Ik vind die lincolns altijd wel knappe auto’s, deze ook weer. Laat maar komen!
Hoeveel kost dat?
@purepet9000: meestal zijn concepts heel erg duur, die tt’s van laatst kosTTen 15 miljoen euro.
@purepet9000: meer dan een KIA en minder dan een Veyron…
@purepet9000: 2 keer de helft.
Dan vind ik de mondeo toch echt veel mooier… En dat interieur, vreselijk…
Ziet er goed uit!!
Ik vind hem wel wat vervorming hebben van een bentley flying spur
@mercedesbenz63: Dat dacht ik ook toen ik het zag (zonder het kopje te lezen want het is vroeg en vooral zonder koffie) “Hey, wat leuk een Bentley… oh nee.. wacht..”
Plastic fantastic, Ford Mondeo hier, lelijk daar…

Ik vind hem vet!
@BmwMPower: plastic fantastic? Das allemaal metaal in het interieur, een beetje opvallend ja, maar met de kwaliteit zal het wel goed zitten.

Kijk zelf maar: http://youtu.be/-qgsV_ixJ8A
Heerlijke kont!
Ik vind het nog nest gelukt! Maar wat is dat toch met dit soort achterlichten, die zie je bij veel merken terugkomen.
Teveel glimmers naar mijn smaak. Maar dat wordt op het productiemodel vast beter.
Nog steeds niet top, maar in ieder geval wel beter dan die futuristisch ogende misbaksels die Lincoln de afgelopen jaren aan de man probeerde te brengen. Interieur zou er een stuk beter uitzien wanneer dat lelijke plastic vervangen wordt door iets rustigers.
@boenderaar: dat lelijke plastic is allemaal gepolijst metaal, zoek de YouTube video’s maar op, zijn wat interior shots te vinden waar je dat kan zien.
Lincoln bouwde al van 1939 tot 1952 continentals en heeft genoeg juristen om Bentley met de grond gelijk te maken… Dat wordt dus Bentley Incontinentie.

De eerste Bentley met die naam is van… 1952 meen ik. Dat gedoe over de naam wordt dus niets. Maar wie weet kan Bentley het ding omdopen naar Continente aangezien ze tegenwoordig toch Duits zijn.

Tja zit de wereld hier op te wachten… Op elk vlak kan dit hooguit even goed zijn.. En dan kiezen mensen op basis van smaak en ik denk dat de groep mensen die dit mooi en smaakvol vindt niet zo groot is.
Kontje a la Saab 9-5?
Deze is dik!!
Mooie taxi toch?
Gaat bentley dan niet moeilijk doen over die naam? Als porsche al vindt dat GT3 van hun is…
@Kuifje: Joh….
Waar is @Lincoln eigenlijk?
@norge: Vroeg ik me ook al af. Alweer een tijdje geleden dat ie ons kwam verblijden met zevenzinnige comments…
Beetje Pheaton, beetje Flying Spur, beetje A8 en heel erg veel €1,79 speelgoedauto van de Action in het interieur.
Wil niet de vergelijkingsmongool uithangen, maar met een extra knikje in de grille bovenaan zou het een geloofwaardige Kia kunnen zijn. Wel een knap ding, maar vind het logo niet mooi staan in de grille. Hadden ze beter op de motorkap gezet/gelegd…
Te veel glitter & glamour voor mij. Hun concept uit 2002 was veul mooier. Die zouden ze, nu nog steeds, zo in productie kunnen nemen….
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Lincoln/Continental_Concept_2002/Lincoln-Continental-Concept-05.jpg
Niks aan doen zo in productie
Rijd maar voor
Ik vind het ook wel wat. Maar niks voor in Nederland.
Het is een zeer prachtige concept! Gewoon bouwen, verkopen en hopen dat tegen de tijd dat t dan op de markt is, een Nederlander de ballen heeft om het te importeren
Ik dacht ook direct aan de (Continental) Flying Spur van Bentley en die is mooier vind ik.
bentley Mulsanne ?
Is de kont niet een beetje erg Audi prologue concept?
Doe maar meteen in productie!
Vroeger! Ja toen! Van de eind 1950-jaren tot eind 1970-jaren hadden de Amerikaanse auto’s een enorme aantrekkingskracht op me. Na school, we woonden toen in Venlo, met ’t fietsje de hele stad afcrossen om mooie auto’s te vinden en te bewonderen. En die waren er bij bosjes, omdat de stad toen overspoeld werd door Duitsers, die er hun inkopen kwamen doen.
Vooral Lincolns en Cadillacs kregen mijn volledige aandacht, afdrukken van neus en vingers op de ruiten achterlatend. Na die tijd zwakte mijn belangstelling voor die auto’s af. De USA ging downsizen. Er kwamen 4-cylindertjes met voorwielaandrijving en modellen, die ik echt niet meer kon pruimen. Europese auto’s kregen mijn voorkeur, omdat die mooier werden en veel beter afgewerkt.
Lincoln en Cadillac, evenals hun andere merken, waren nog geschikt voor de Amerikaanse markt. In Europa daalde de belangstelling even hard als de verkoopaantallen en wat je zag was de moeite niet meer waard.
Lincoln kan nu wel een verwoede poging doen om met een nieuw model aandacht te krijgen, maar ik geloof er niet meer in. Vooral de jongere generaties zullen, ook in de USA, dit soort auto’s links laten liggen. Ook omdat ze echt niet meer kunnen tippen aan de Europese en Japanse concurrentie.
Deze nieuwe Lincoln? Ik denk, dat het de laatste poging zal zijn. Alleen nostalgische pensionado’s in de USA zullen bereid zijn er een te kopen. Maar ook die lopen tegen het einde van hun houdbaarheid.
Ik heb er nog mooie herinneringen aan, maar deze blief ik niet meer.
Het is overduidelijk dat de Ford Motor Motor Company zich met deze Lincoln uitvoering wil profileren in het Luxe segment, en wil opboksen tegen bv de nieuwe Aston Martin Lagonda en de nieuwe Mercedes S600 Maybach, echter, of ze die doelstelling gaan halen, is nog maar de vraag. Zelf vindt ik hem wel mooi, vermits het design plaatje wel klopt, en doet mij binnenin een beetje denken aan de binnenafwerking van een Yacht hedendaags, zoals bv het interieur van dit yacht : http://cdn-1.thejameslist.com/data/images/12086775_source.jpg . . .
Oei, bljkbaar de sitelink vergeten te vermelden : http://www.jamesedition.com , en het betreft een yacht van $59.500.000 (€54.863.998), een Benetti.
@exclusieviteitsfreak: Kom jij hier nu serieus reclame maken voor een yacht? :)
@Esprit_de_Flandre: Niks reclame voor ’n yacht man, gewoon ’n realistisch zicht op hedendaagse High Society luxe, vermits er alsmaar meer Superrijken bijkomen, een wereld die echt aan’t boomen is de laatste jaren . . .
Achterkant lijkt op die van de laaste saab

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).