• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Live: de Seat Leon Cupra R

Auteur: Author, gepost 12 september 2017 om 12:58 – 12 Reacties

Afbeelding Live: de Seat Leon Cupra RAfbeelding Live: de Seat Leon Cupra RAfbeelding Live: de Seat Leon Cupra RAfbeelding Live: de Seat Leon Cupra RAfbeelding Live: de Seat Leon Cupra RAfbeelding Live: de Seat Leon Cupra RAfbeelding Live: de Seat Leon Cupra RAfbeelding Live: de Seat Leon Cupra R

Seat
Hij is zo heet dat de lens van onze fotograaf bijkans smolt.

Muy Caliente! Seat blies hoog van de toren over hun nieuwe Leon Cupra R. Deze limited edition wordt in een oplage van 799 stuks gebouwd. Onder de kap ligt een geblazen 2.0 met 310 pk, waarmee het volgens de Spaanse VAG-dochter het krachtigste productiemodel uit eigen huis ooit is.

Uiteraard worden de voorwielen aangedreven en schakelen kan met een zestraps DSG. 0-100 km/u duurt 5,7 seconden en de top bedraagt 250 km/u. Verder is de bodykit wat agressiever, is de Cupra R aangekleed met carbon her en der en zorgt de diffuser ervoor dat degene die vlak achter je rijdt nauwelijks downforce heeft door alle dirty air. Grapje.

Hoe de koperkleurige details in het echt ogen check je in de gallery!

Ook interessant!

  • milde Cupra Leon
    Milde Cupra Leon nu eindelijk in productie
  • Cupra
    Dit is de CUPRA Tavascan Extreme E Concept
  • Seat Leon 2.0 TSI
    Seat Leon 2.0 TSI is lekker warm en veilig
  • Cupra Leon VZ
    Cupra Leon VZ Cup is geslaagd topmodel

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, cupra, cupra-r, iaa, iaa-2017, leon, Seat

Vorig bericht: « De Mercedes GLC F-CELL is schoner dan schoon
Volgend bericht: Sjees met deze elektrische Jaguar I-PACE »

Lees Interacties

Reacties

  1. michaelknight zegt

    12 september 2017 om 13:11

    Die roestige accenten mogen ze weglaten.

    Login om te reageren
  2. Ram-G-maN zegt

    12 september 2017 om 13:23

    Daar waar Renault ervoor kiest om voor de R.S. unieke dedicated productiemallen en tooling te maken, kiest VAG ervoor om de Alltrack tupperware binnen het concern te vinden en deze te voorzien van een corresponderende lakkleur. Als je dan toch opplak tupperware gebruikt maak dan een boxstyle widebody van. Nu kom je niet verder dan een ABT/MTM-esque creatie…

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      12 september 2017 om 19:05

      @AutomotiveDesigner: hoe kom je hier bij? De alltrack die hier bij de buren staat heeft toch echt hele andere plastic opsmuk, nog los van het feit dat de hb volgens mij helemaal niet als alltrack leverbaar is?

      Login om te reageren
  3. yoorr zegt

    12 september 2017 om 13:25

    Vind de bodykit wel echt dik ogen, waar een standaard Cupra best wel anoniem is zie je dit wel aankomen. Die 20 pk erbij is dan wel weer meer een marketingstunt.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      12 september 2017 om 13:28

      @yoorr: precies. Die bodykit was voldoende geweest. Niemand zit op die gekleurde details te wachten.

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      12 september 2017 om 14:51

      @yoorr: meer pk’s een marketingstunt? Je bedoelt dat het niets uitmaakt. Het is trouwens maar 10 pk, de standaard Cupra heeft 300 pk these days. Tja, met het uiterlijk proberen ze wellicht potentiële kopers van de Civic R te lokken.

      Login om te reageren
  4. Edge zegt

    12 september 2017 om 13:58

    De Leon van deze generatie is toch wel het knappere broertje van de Volkswagen Golf VII. Dat geldt in mijn ogen voor de gewone, maar ook voor de Cupra en GTI. Bij de R is het dan weer compleet omgedraaid. Een “bodykit” die er gewoon op geplakt lijkt en dan ook nog die enorm kitscherige koperkleurige details… Nee, dan zou ik toch liever voor de Golf R gaan als we tussen de zustermodellen moeten kiezen.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      12 september 2017 om 14:53

      @edge: ik zou een normale Cupra kiezen en langs de tuningsboer gaan.

      Login om te reageren
  5. smoked zegt

    12 september 2017 om 14:55

    Grappig dat Pon met de vorige generatie al een speciaaltje had een Cupra 310. De fabriek heeft blijkbaar ergens inspiratie vandaan gehaald.

    Login om te reageren
    • menaz zegt

      13 september 2017 om 02:06

      @smoked: al zal deze de 310pk waarschijnlijk ook echt halen. Dat PON-geval haalde alleen de 310 op de sleutelhanger. Die waren echt slecht gechipt.

      Login om te reageren
  6. allesmetturbo zegt

    12 september 2017 om 16:35

    Leuke kleuren maar het bodykitje lijkt er wel erg opgeplakt

    Login om te reageren
  7. menaz zegt

    13 september 2017 om 02:05

    DSG = 300pk.
    Handbak = 310pk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North