• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Live foto’s van de Audi e-tron uit Detroit

Auteur: robbie, gepost 12 januari 2010 om 17:31 – 48 Reacties

Audi e-tron concept Detroit 2010 live


Gisteren verbaasde Audi vriend en vijand door een tweede (kleinere) versie van de e-tron te onthullen op de autoshow van Detroit. Deze versie is een stuk kleiner dan de op de R8 gebaseerde e-tron die we eerder zagen en daardoor ook een stuk lichter. En nu hebben we naast de persfoto’s van gister ook een heel verzameling beursfoto’s. Vorm zelf je oordeel.

Zo heeft de ‘kleine’ e-tron slechts 2 elektromotoren (ipv 4) en die leveren 204 pk en daarmee sprint de e-tron in 5,9 seconden naar de 100 km/u. Overigens heb ik sterk het idee dat deze e-tron gebaseerd is op de A5, maardan met een sterk aangepaste voor- en achterkant. Ben ik de enige die dat gevoel heeft? En zou Audi dan stiekem toch werken aan een baby-R8 met de naam R4?

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi e-tron-rijders krijgen gratis extra range
  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Facelift Audi e-tron
    Facelift Audi e-tron onderweg, maar einde in zicht

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, e-tron, Elektrisch, r4

Vorig bericht: « Video Porsche 997 RSR vanuit wielkast (+crash!)
Volgend bericht: Niet voor kappers: matzwarte Audi TT by Oettinger »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tostitje zegt

    12 januari 2010 om 17:33

    audi, niet overdrijven daar

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    12 januari 2010 om 17:36

    beetje in elkaar gedrukte a5, formaatje TT bijna. zou leuk zijn als hij rond de 40 – 50 k zou zijn.

    Login om te reageren
    • wimpie zegt

      12 januari 2010 om 17:41

      @Laue: inderdaad

      Login om te reageren
  3. john zegt

    12 januari 2010 om 17:37

    vind dat hij net zoals veel nieuwe auto’s iets weg heeft van een austin.
    gaat deze in productie?

    Login om te reageren
  4. Marijn zegt

    12 januari 2010 om 17:38

    Hij kijkt een beetje boos.. Mooie wagen van mij mag hij in productie.

    Login om te reageren
  5. Headhunterz zegt

    12 januari 2010 om 17:39

    Zou het?!

    Login om te reageren
  6. Flapkees zegt

    12 januari 2010 om 17:41

    Goedgekeurd op de velgen na..

    Login om te reageren
  7. ralf zegt

    12 januari 2010 om 17:42

    Weer veel van hetzelfde, vind de laatste Audi modellen maar niks hoor. Hoop echt dat ze eens flink onderuit gaan daar bij Audi/VAG. Wat een slappe producten zeg!

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    12 januari 2010 om 17:48

    Het blijft gewoon een omgekatte R8 ;)

    Login om te reageren
  9. SD1 zegt

    12 januari 2010 om 17:49

    lelijk bagger ding

    Login om te reageren
  10. circlestorm69 zegt

    12 januari 2010 om 17:55

    Onverwacht!
    Een stuk dikker dan de TT en heeft idd ook wel wat van een Aston Martin weg (m’n andere favo merk)
    Maar wel een stuk kleiner dan de E-tron op basis van de R8 zoals ik hem in Frankfurt zag.

    Die velgen horen bij het E-tron concept want ze zijn bijna hetzelfde als die we al kennen van de R8 E-tron.

    Maar doe mij maar normale velgen van Audi.
    De meeste zijn wel te pruimen.
    De TT-RS of RS4 zouden het hier wel goed onder doen.

    Iemand zin om te photoshoppen?

    Login om te reageren
  11. tt zegt

    12 januari 2010 om 17:56

    is voor zover ik vernam van iemand binnen audi in duitsland gebaseerd op de TT.. maar ik denk ook dat dit vooral een concept is, hergebruik van technologie uit de “echte Etron”..

    Login om te reageren
  12. stijn-m zegt

    12 januari 2010 om 17:59

    echt lelijk ding, die velgen zijn ook vreselijk

    Login om te reageren
  13. thommie94 zegt

    12 januari 2010 om 17:59

    Erg strak

    Login om te reageren
  14. Gertzondersamson zegt

    12 januari 2010 om 18:00

    Mooier dan de huidige TT. Hopelijk ziet de volgende generatie TT er zo uit. En deze auto verschilt meer van een A5 dan dat VW gedoe. Ik hou wel van de lijnen die naar achter lopen, langs zij heeft hij iets vorige Z4 meets porsche. Spijtig dat de achterlichten nogal Aston zijn want anders zou ik zeggen dat ze eens origineler zijn geweest dan de rechthoekige balkjes met een hoekje af.

    Login om te reageren
  15. f348koenig zegt

    12 januari 2010 om 18:06

    Jammer dat Ferrari geen superlage auto’s meer maakt (lager dan 1,15). Dat maakte de vroegere ferrari’s (512 TR, 348, 355)zo spectaculair. De breedte is OK (breder dan 1,90).

    Login om te reageren
  16. Marijn zegt

    12 januari 2010 om 18:07

    Weet iemand of de elektrische auto’s in de toekomst te tunen zijn( motorisch )? Nu is het namelijk eventjes langs de chipboer en klaar. Ben benieuwd hoe ze dat straks gaan doen.. Maby iets met zwaardere accu’s ofzo? Iemand een idee?

    Login om te reageren
  17. Harrie zegt

    12 januari 2010 om 18:08

    Beetje inspiratieloos ontwerp, weinig opvallend en schokkend. Maar de neus had op die A8 ernaast moeten zitten, niet die miskleun die het nu is.

    Login om te reageren
  18. wolffjee zegt

    12 januari 2010 om 18:15

    ik vindt het een hele mooie auto! eindelijk iets orgineels van VAG

    Login om te reageren
  19. Pantoffeldier zegt

    12 januari 2010 om 18:32

    Ik vind het een mooie auto, zeker waardig voor productie…

    Ik hoop alleen niet dat het iets te maken heeft met een kleinere versie van een R8…
    een R8 is speciaal omdat het de enige is, van dat type bij Audi (en veel merken, ook door middenmoter)

    Als er dalijk een kleinere betaalbare versie komt, is het niet meer leuk om zoiets te hebben…

    Login om te reageren
  20. freude am fahren zegt

    12 januari 2010 om 18:47

    Ik vind hem best wel leuk! En een elektrische sportauto kan echt geen kwaad.
    Ben wel blijk dat ze hem niet op basis van de r8 maken, want daar hoort een v8 of een v10 in. Het moest gewoon een nieuwe auto zijn en dat is ook (grotendeels) het geval.

    Login om te reageren
  21. bassie zegt

    12 januari 2010 om 19:01

    elektrisch doet me niks, wel leuk model maar zon elektrische auto heeft gewoon geen ziel.
    en die accu’s in zon ding zijn niet eens milieu vriendelijk als ze gerecyled moeten worden.

    Login om te reageren
  22. NLBUURMAN zegt

    12 januari 2010 om 19:45

    word hopelijk de nieuwe R4, maar dan het topmodel wel met een grote benzinemotor er bij :D

    Login om te reageren
  23. York zegt

    12 januari 2010 om 20:14

    Laat ook maar.

    Maar toch! Koop allemaal Audi’s!!!
    BMW mensen krijgen graag het compliment dat hun wagen er beter uit ziet dan.. die grijze bak me die openstaande muil dat ernaast staat..

    Login om te reageren
  24. diederik zegt

    12 januari 2010 om 20:16

    hebben, hebben! :)

    Login om te reageren
  25. Jordi zegt

    12 januari 2010 om 20:21

    Beetje saai als je hem naast de, op de R8 gebaseerde, E-Tron zet. Maarja, zal wel ook wat minder kosten enzo.

    Hopelijk dat toekomstige generaties TT’s er zo uit gaan zien, zou wel grote verbetering zijn!

    Velgen vind ik best wel tof alleen niet bij deze mini e-tron passen.

    Login om te reageren
  26. killioq zegt

    12 januari 2010 om 20:21

    die velgen zijn anders. ik vind ze wel wat hebben, maar de auto is een typisch oeps-ik-heb-het-concept-laten-vallen modeletje. te klein en hij zou langer moeten.

    Login om te reageren
  27. Desmosedici zegt

    12 januari 2010 om 21:12

    Zelfs op een orginele audi zoals dit heb je weer Audi bash comments waarin er gezeken word dat hij t eveel op andere audi’s lijkt.

    Login om te reageren
  28. slappehap zegt

    12 januari 2010 om 21:28

    Afgemeten aan de lengte van 3 meter 93 kom ik op een wielbasis van 2 meter 58. Precies de wielbasis van de A3.

    Login om te reageren
  29. Camaro zegt

    12 januari 2010 om 21:32

    MagnE-Tron

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    12 januari 2010 om 21:42

    Als het een koreaanse, japanse, amerikaans of godbeterd chinese concept was geweest dan was er hier een complete flamewar geweest van german-carfans… nu is het Audi en is het opeens geweldig.. wat een stel….

    Login om te reageren
  31. Daniel073 zegt

    12 januari 2010 om 21:46

    Een mix tussen een v8 vantage, one-77 en wat audi’s :P

    Login om te reageren
  32. transam73 zegt

    12 januari 2010 om 22:02

    Zaaaaaaai. Word er niet warm of koud van.
    Ben ik nou de enige die er een vleugje -ingekorte- Camaro in ziet, vanaf de B stijl naar achter?
    De originele TT was een icoon, de tweede een gestyled (auto emocion! blerk) slap aftreksel en dit is something completely different and incredibly dull.

    Login om te reageren
  33. SLR zegt

    12 januari 2010 om 22:02

    FAIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  34. ddr zegt

    12 januari 2010 om 22:09

    Word nen concurrent voor de Z4 :)

    zware concurrent :)

    Login om te reageren
  35. FuelMinded zegt

    12 januari 2010 om 23:31

    Ze kunnen beter een verbrandingsmotor inleggen met zo’n single frame grill. Een 2,8L L6 Twinturbo gekoppeld aan de achterwielen met behulp van een manuele 6-bak s.v.p. :D

    Login om te reageren
  36. Peter V zegt

    13 januari 2010 om 07:38

    Kappers auto.

    Login om te reageren
  37. stopwearingpants zegt

    13 januari 2010 om 08:59

    hij is vet hoor

    Login om te reageren
  38. Arnoud zegt

    13 januari 2010 om 10:39

    Het is al een hele verbetering t.o.v. de eerste E-tron. Het is tenminste eens géén R8/TT look-a-like.

    Login om te reageren
  39. Vincenzo zegt

    13 januari 2010 om 10:49

    nou laat de gays maar weer tevoorschijn komen hoor.

    Login om te reageren
  40. Wolfsburger zegt

    13 januari 2010 om 11:21

    Volkswagen kan die achterlichten van de BlueSport ook wel schrappen, want die zijn inmiddels hier al opgezet…

    Login om te reageren
  41. Windhoos zegt

    13 januari 2010 om 11:40

    @Ralf,

    Heb je iets in je ogen zitten ofzo? Dit is juist compleet anders als je dat vergelijkt met de rest van een modellengamma, volledig vernieuwend met enkel een paar lange kleine R8 elementen, zoals de voorkant en de verbrede wielkasten. Verder is hij echt totaal anders.

    @Robbie,

    Ik zie er persoonlijk geen A5 elementen in.

    @Autoblogger,

    Zie mijn bovenste reactie

    Login om te reageren
  42. Windhoos zegt

    13 januari 2010 om 11:43

    -lange, geen flauw idee hoe ik daar aan kom….

    Login om te reageren
  43. Audi R8 zegt

    14 januari 2010 om 17:19

    maak iets anders de oude E-tron in veel beter ik zou die wel kopen.
    zoals ik al zei maak een R8 met mini deformaties zoals deze

    Login om te reageren
  44. R8 zegt

    14 januari 2010 om 17:20

    zoals deze

    Login om te reageren
  45. R8 zegt

    14 januari 2010 om 17:21

    sorry lukt niet
    zo dan

    http://fotogrill.com/wp-content/uploads/2008/02/concept.jpg

    Login om te reageren
  46. Cantago zegt

    15 januari 2010 om 01:13

    Mooi vind ik dit zeker niet, maar een Baby R8, of R4, zou toch vrij interessant zijn! Maar dan niet onder de TT-RS… Dus zeg een Audi van formaat TT, maar dan met de V10 uit de R8? Lijkt mij een gruwelijk snelle combinatie!

    Login om te reageren
  47. C6_R zegt

    23 januari 2010 om 12:00

    Officials have temporarily closed the Detroit Auto Show following what is being called a “small electrical fire” in the Audi booth.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North