
Man man man, het is toch wel weer een heerlijk bommetje geworden.
De opvolger van de nu al legendarische 1M coupé is natuurlijk al weer een tijdje geleden onthuld, maar voor wat extra aandacht staat deze nu volgehangen met BMW Performance Parts te shinen in Genève.
BMW mag natuurlijk ook wel wat moois meenemen naar één van de belangrijkste autobeurzen van het jaar, in München wordt dit jaar immers de honderdste verjaardag gevierd. Een tijdlang gingen de geruchten dat dit heugelijke feit luister bijgezet zou worden met een nieuwe supercar in de geest van de M1, maar dat ging uiteindelijk niet door. Nou ja, met de M2 staat er in ieder geval een echte achterwielaangedreven snelle BMW op de beurs in typische M-Performance-livery die doet denken aan die echte BMW’s van vroeger, zoals bijvoorbeeld deze:
Het recept is inmiddels bekend; je kan in de M-performance catalogus zaken aanvinken als carbon-accenten voor het in- en exterieur, kekke decals aan de buitenkant, een extra fijn klinkende uitlaat et cetera. Is het echt nodig op een M2? Waarschijnlijk niet, maar het levert wel mooie plaatjes op.
Eindelijk weer een BMW waar ik mezelf wel in zie rijden.
Erg lekker hoor.
En toch liever de 1m. Ik weet niet waarom maar die vind ik zo gaaf! Een soort broertje van de z3 M coupe. Een rare coupe vorm die sommige mensen geniaal vinden. En andere afschuwelijk.
@dutchdriftking: hier nog een…
@dutchdriftking: Ik begrijp je wel. De 1M is een auto die over een paar decennia een icoon is. Deze M2 wordt dat waarschijnlijk in mindere mate. Desalniettemin heb ik liever de M2. Ik vind hem erg mooi.
@dutchdriftking: Exact hetzelfde hier. De 1M heeft meer de ///M-look dan de M2. Klinkt overigens beter en is gewoon mooier.
Ik heb zojuist besloten dat ik er een wil.
Over pak een beet n jaar of 5 moet dat haalbaar zijn.
Wat een apparaat.
@damrakker: @autoblogger wanneer komt die rij test!
Ik meld me bijdeze aan voor het nieuwe item:
Het rondje met de reagluurder.
@damrakker: ben ook erg benieuwd of ie nog een beetje rijdt met al dat gewicht
@damrakker: achter in de rij, dat heb ik al eerder voorgesteld!
@porsche928: @rick-dos en ik hebben als oude garde de eerste en tweede (ouderen eerst) plek in de rij. Dus neem er maar ff een klapstoeltje bij tijdens het wachten…
@e1000bmw523i: geen probleem. Dan doe ik samen met @gtwillem de vergelijkende test tussen de S8 plus en de Alpina B7.
@dutchdriftking: Niet de Ford Fiasco ST200?
@gtwillem: Doen we die er na ;)
@e1000bmw523i: Ja, waus @porsche928. tsssssss….
Waar hebben we het over, @e1000bmw523i?
O wacht, ik lees het al.
Ja, gek! Beetje voordringen op ons ouwe van dagen. Tsssss schorriemorrie.
@damrakker: tot 2021 dan maar….?
Profiel van de auto is prachtig…Echt waar…Maar dan zie je die hondslelijke voorkant met al die onnodige gaten….Nee dank u ..
Wat dik! Met een automatic transmission graag!
@dutchcorvette: wat zeg je nou? Dat is verboden om te zeggen toch op AB Van die pook puristen, maar ik ben het met je eens!
@vtechlover: als het een auto voor erbij was had ik wel graag een Handbak gehad. Maar voor dagelijks gebruik…
Doe mij die 3.0csl dan maar kplstnx
Doe mij maar een donkerblauwe zonder al die stickers.
Ultiem gevulde wielkasten, dat wel. Die stance is echt ge-wel-dig. Maar dan vraag ik me toch af waarom die skirts eruit zien als een aftermarket Halfords setje.
Vind de voorkant lijken alsof hij iets te lang in de zon heeft gestaan, moet er nog aan wennen denk ik, doe mij de 1M E82 maar ;)
Doe mij maar de sharknose met een behandeling bij een club zoals Alfaholics of Singer. Is er zo’n bedrijf voor BMW’s eigenlijk?
@pinut187: Munich Legends wel een beetje geloof ik
Extra lekker klinkende uitlaat?
Door de speakers of het echte geluid?
@rob5nismo: er zitten meer speakers in waardoor je het geluid nu extra goed hoort
Jammer van die sjonnie nieren, verder geweldig!
Nee danku, zelfs met deze stickers, skirts, spoilers en wat al niet nog meer haalt ie het niet bij een Z4M, 1M or zelfs M135i.
Lijkt helemaal niet op die 3.0! Die is rood-zwart-blauw en de M2 is blauw-zwart-rood!
Ik vind hem erg cool. Liefst in Estoril Blau of Tansanit Blau. De performance-opsmuk mag achterwege blijven, op de carbon diffuser na. Die vind ik wel mooi.
Wat een uber auto. Die lijnen zijn echt prachtig. Alleen zo jammer dat hij niet als cabrio komt.