Live uit Detroit: überluxe Mercedes-Maybach S600

Auteur: , 47 Reacties

Veel luxueuzer dan de Mercedes-Maybach S600 wordt het niet, dus het werd wel eens tijd om dit slagschip zelf onder de loep te nemen.

Mercedes-Maybach S600

Dat lukte in Detroit, waar Mercedes-Maybach de 5,45 meter lange bolide voor ons neerzette. Sterker nog: we hebben ‘m meteen even van binnen bekeken, zoals je kunt zien in onderstaande gallery. Zelfs de opbergvakjes hebben we niet onberoerd gelaten, dus zorg dat je geen foto mist.

Zonder gekheid: de Mercedes-Maybach S600 is een knap staaltje vakwerk. We zouden het daarom best aandurven om onze chauffeur die 530 pk sterke 6,0-liter V12 biturbomotor eens te laten grommen. Al zul je daar waarschijnlijk niets van horen, want de S600 moet de stilste productie-auto ooit worden.




47 reacties

En überlang
Er is toch ook een AMG variant? met een meerprijsje natuurlijk..
@mclarenf1lm: Zal wel iets minder stil zijn, verder vind ik hem wel wat missen, lijkt te veel op een ”gewone” S-klasse. Niet dat daar wat mis mee is overigens.
Jullie hebben met de oude Maybach getest.. Eerste indruk, is hij de badge waardig?
@Mika_Hakkinen: Was de vorige de badge wel waardig… ?
@Esprit_de_Flandre: Zeker! Marketing technisch heeft Maybach steken laten vallen. Qua chauffeursauto stak hij met kop en schouders boven alle andere auto’s uit (RR Phantom, Bentley), beenruimte, zitcomfort en rijcomfort waren geweldig. Maar zoals ik al zei, ze hebben het naar mijn mening niet goed in de markt gezet. Btw, kijk maar hoeveel NL’se topmanagers (aka Q500’s) zich lieten rijden in een Maybach…
Geweldige wagen! Benieuwd waar de concurrentie mee aan komt zetten maar bij de maybach hadden ze 2 dingen moeten veranderen: Maybach logo op de kap, wielen, stuur etc en andere uitlaat. Maar ik denk als je met genoeg geld over de bank komt ze dat voor je willen aanpassen, de rest is perfect
@henkhupelschoten: Dat denk ik niet. Die afweging is niet zomaar gemaakt
Zeer indrukwekkende auto,absoluut (maar dat vind ik de ‘normale’ S ook) maar hier een Rolls Royce voor laten staan? No sir.
@sydney: Ben het helemaal met je eens. Voor mij ook liever een Rolls. En moest en zo nodig een S zijn, dan ga ik wel voor een AMG. Ook luxe genoeg.
@sydney: ik denk dat enkele verantwoorde zakenman voor de veel comfortbalere en minder patser s maybach gaat ipv kijk-mij-met-mijn-200-kilo-chroom-in-me-grille Roller.
Wauw, wat een bak daar staat niet veel tegenover
@mercedesbenz63: Zo te zien een smart..
@mclarenf1lm: nee ik bedoel tegenstanders
@mclarenf1lm: haahahaha dank voor deze opmerking!
via iPhone app
@mclarenf1lm: dan heeft @mercedesbenz63 het toch juist goed gezien? ;)
via Android app
@mercedesbenz63: inderdaad, die Model S op de achtergrond is lang niet compleet! ;)
Ik willum
@Kvgorp: Ik Willum2
@IssamR: “Ik Willum 4, koning der Nederlanden ruil mijn verlengde Audi A8 hierop in” denkt er nu misschien wel iemand in Wassenaar.
prachtig! mag wel iets meer onderscheiding
@spotcrew32: Je kunt een medaille om de binnenspiegel hangen.
Hoe chill is het om daarin vervoert te worden achterin. Lekker filmpje opzetten, relaxen is zo’n dikke stoel, lekker drankje erbij en lekker over de snelweg zweven.
Wat een overweldigend mooi en luxe interieur. Enerzijds is het jammer dat de buitenkant zich weinig onderscheidt van de minder uitbundige S-klasse uitvoeringen. Aan de andere kant heeft het in veel situaties ook voordelen om in een niet te uitbundige auto voorgereden te worden.
Ik vond de vorige maybach een geweldige wagen! In de 62 kon ik met mijn twee meter de voorstoelen net aanraken met mijn voeten.
Blijf het vreemd vinden dat ze er een ster op plakken. Zet dan toch gewoon een dubbele M voor en achter. Of zou dat een optie zijn?
via Android app
Wat leuk dat er ook normale verlagen leverbaar zijn in plaats van die putdeksels. Helaas waren die putdeksels ook het enige waardoor je in één oogopslag kon zien dat je met de Maybach-versie te maken had.
Bij foto 2, moest ik direct denken aan de Mercedes F700.
Het is en blijft een Benz en door er “Maybach” op te plakken veranderd dAr niets aan. Voor dat geld zou ik toch voor de klasse van een Rolls gaan.
@vetnek: Maar onderhuids is zo’n Rolls een BMW…Wat is het verschil dan uiteindelijk, het uiterlijk?
@SimonMc: Dat een Rolls mijn inziens Britse klasse en uitstraling heeft en puur en alleen luxe modellen produceert. Ik kan de afdeling “Mercedes-Maybach” niet los zien van de fabrikant die ook de A180 maakt. Voorheen noemde je (ik althans) Rolls en Maybach in één adem maar nu valt in mijn optiek een Maybach in de categorie veredelde S-klasse.
@vetnek: Lijkt me dat een Maybach koper iemand is, die helemaal te vinden is voor Mercedes, maar nét dat ietsje meer wilt. Dus eigenlijk iemand die bij Mercedes wilt blijven. Iemand die een Rolls wilt, zal waarschijnlijk niet eens twijfelen tussen een Rolls of een Maybach, dus een totaal ander publiek.

Maar het is helemaal waar wat je zegt. Als je deze ziet, is deze onlosmakelijk verbonden met Mercedes, en alle ander modellen. Maar daar rekenen ze waarschijnlijk op. Maybach als een apart merk werkte niet, dus doen ze het zo maar.
@vetnek: Ja weetje wat het is, ik zit met een dubbelgevoel. Enerzijds noem ik Rolls-Royce ook het meest luxe en het beste wat te verkrijgen is. Aan de andere kant maakt Mercedes meer dan 50 jaar zulke auto’s. Er was ook een tijd dat Mercedes de absolute top, het beste/ meest luxe auto ter wereld was / is (dit laatste staat open voor discussie). De Mercedes Pullman 600 bijvoorbeeld, er waren ook jaren dat Britse auto’s gewoon gammelbakken waren. BMW heeft Rolls-Royce heel goed gedaan en invulling gegeven aan het merk Rolls. De auto’s van Rolls waren altijd al stijlvol en typisch Brits klassiek, alleen zijn onder het bewind van BMW ook gewoon heel betrouwbaar geworden.

Als ik heel eerlijk moet zijn staan Rolls-Royce en Mercedes op dezelfde hoogte voor mij. Luxer dan dit gaat het toch niet worden.
Vorige week bij de test van de Ghost had ik gezegd dat Rolls en Bentley de Maybach buitenspel zat bij de echte rijken. Voor hen is status en imago zeer belangrijk, dat ook de reden dus waarom de oude Maybach heeft gefaald.
Alleen denk ik dat de nieuwe Maybach wel succesvol zou kunnen worden, het is gewoon een zeer stijlvolle auto. Mooie koets en ultraluxe van binnen, ik zou het niet weten wat ik zou kiezen; een Maybach S600, Rolls of toch een Bentley.
Maar 530 pk?
@mrrallycross:
Maar 530pk?!

Ze weten deze olietanker in iets van 5 seconden naar de 100 kn/u katapulteren en hij blaast zonder één krimp te geven door naar de 250 km/u, of waar ie ook op begrenst is.

Maar 530 pk………, kom zeg.
Is er iemand die mij het verschil met een S600 Maybach en een gewone S600 kan uitleggen? Of betaal je alleen meer om met zo’n badge achterop te kunnen shinen?
@overklast: Meer luxe, nog meer comfor met name achterin. Dit is meer de wagen vloor als je gereden wilt worden.
@badboys: In een normale S klasse kun je optioneel toch ook stoelen kiezen die bijna volledig plat kunnen? Inclusief massage, ventilatie, verwarming etc. Ik zie niet waarom je voor een Maybach editie zou gaan.
@overklast: ook meer beenruimte achterin, dit is een verlengde verlengde s klasse. Ook zullen de veranderingen dieper gaan dan simpelweg andere stoelen en zachter leer. Denk aan meer isolatie betere vering etc.
Maybach was vroeger veel luxer dan de hoogste klasse van Mercedes. Dit is gewoon precies het zelfde op materiaal na. Ze zijn al een keer de fout in gegaan met de Maybach. Hoop dat het niet weer gebeurd. De S klasse is op dit moment perfect. Doe mij maar de AMG variant of een Rolls Royce maar niet dit..
@lamborghiniaventador: dit is niet precies hetzelfde op het materiaal na. De extra langte terzijde zijn Er zijn talloze onderhuidse veranderingen doorgevoerd om de s maybach nog stiller en comfortabeler te maken. Doe voortaan even wat research voordat je na een snelle blik onzin gaan lopen roepen..
Mooie auto!
Als ik zou moeten kiezen tussen een Rolls Royce zou ik zonder twijfel voor deze kiezen. De Rolls vind ik persoonlijk een protserige kitscherige wagen, deze straalt voor mij veel meer klasse uit.
Nice
Met skikoffer, graag!
Als je echt de centen hebt, wil je ze gewoonweg allemaal, de automobielen in het topsegment, en dan nog liefst in de meest exclusive uitvoering.

Bij de echte superrijken geld meestal Prestige.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).