Bekijk de Mercedes-Maybach S600 in volle glorie

Auteur: , 39 Reacties

Terwijl Rick Rozay een vreugdedansje doet omdat zijn Maybach Music-platenlabel weer relevant is, kijken wij naar de eerste platen van Mercedes' iteratie van de Maybach-naam.

De 5,45 meter lange limo is 20 centimeter gegroeid ten opzichte van de reguliere S-Klasse. Extra ruimte die de achterpassagiers ten goede komt, in de vorm van tweemaal zoveel beenruimte en executive-stoelen die tot 43,5 graden kunnen kantelen. Optioneel uitgerust met een ingebouwde massagedame. Je zit, geheel in Maybach-stijl, ook meer beschut, omdat Mercedes de achterportieren heeft ingekort waardoor je achter de C-stijl valt.

Het topmodel is de Mercedes-Maybach S600, met een 530 pk sterke 6,0-liter V12 biturbomotor die zijn maximumkoppel van 830 Nm afgeeft bij 1.900 tpm. Deze is uitgerust met een 7G-Tronic transmissie en klaart de 0-100-sprintklus in vijf comfortabele seconden. De topsnelheid is naar oud-Duits gebruik begrensd op 250 km/h.

Daaronder is de Mercedes-Maybach S500 gepositioneerd, die het met vier cilinders minder moet stellen, maar alsnog goed is voor een vermogen van 455 pk en 700 Nm aan koppel. Aan dit fijne blokje hangt de nieuwe 9G-Tronic transmissie. Mede hierdoor heeft ook dit slagschip niet meer dan vijf seconden nodig om de 100 km/u aan te tikken.

Mercedes zette hem, inclusief verzilverde champagneglazen voor de inbouwbar, neer op de LA Autoshow. Check de pics.




39 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Het blijft een beetje apart klinken dat een vier pitter net zo snel naar de 100 kan als een V12.
@FelixF: Oh never mind :x
@FelixF: Haha, had ook eerst even mislezen…
@FelixF:
Hnadig hè, die edit-knop :p
@JvT:
Vooral als je een typefoutje maakt…
Deze velgen staan hem een stuk beter dan die draaiende spiegels.
@pilot1988: Beter, maar oogt nog steeds vreemd imo, waarschijnlijk omdat de wagen zelf enorm is.
@pilot1988: ik vind dat deze die draaiende spiegels wel kan hebben
@f40racer: de draaiende spiegels zijn uitsluitend en alleen voorbestemd voor schepen die luisteren naar de naam rolls-royce. Voor zover mijn mening ertoe doet
Vraag me af waarom ze niet de 9G-tronic in de S600 hebben gelegd. Bij de vorige generatie lag er een vijfbak in terwijl de rest van de motoriseringen de 7G-tronic hadden. Nu die wordt opgevolgd, doet de S600 wederom niet mee?
Fraaie auto overigens, hoop ‘m vaak te gaan zien!
@granlusso: De 9G-Tronic bak is langer als de 7-traps, dat zal -omdat een 12 pitter ook langer is als een 8 pitter wellicht de reden zijn.
@granlusso: Misschien kan de 9G de krachten van de V12 niet aan?
@berlinetta: Ja misschien. Toen de 7G-tronic werd geïntroduceerd, heeft de V12 ‘m ook nooit gekregen, totdat de nieuwe S-klasse kwam. Alleen nu wordt die 7G-tronic vervangen, dus het was naar mijn idee een mooie aangelegenheid om meteen de twaalfcilinders mee te pakken.

Overigens is de 7G-tronic een prima bak hoor, dus ik verwacht niet dat het echt storend is.
@berlinetta: 9G-Tronic is uitgelegd op maximaal 1000 Nm koppel, dus dan is 830 Nm ruim binnen de marge.
@406_v6: Dan weet ik het ook niet.
Ik mis dat verlichte dak van de oude maybach’s. ER komt er al 1 naar Nederland bij asv in Veghel. Verder is het een geweldige wagen en goede oplossing voor de flying spurs ghost etc. Etc.
@henkhupelschoten: Oplossing? Is er een groot Rolls Royce probleem waar de wereld nog geen weet van heeft? Vertrekken er massa’s geradicaliseerde Ghost’s richting het kalifaat? Zijn er groepen Phantom’s die niet op tijd rijden zodra de bladeren vallen of zijn het de ouwe Silver Seraph’s die eenzaam en slecht verzorgd wegkwijnen in barnyards? Problemen,problemen..;)
@sydney: niet over nagedacht ;)
@henkhupelschoten:
Het was geen verlicht dak.
Er zaten panelen in waarmee de transparantie geregeld kon worden. Kostte destijds een stevige 25000 euro als optie.
Maar binnenkort komen er diverse auto’s op de markt waar LED’s in het glas verwerkt zitten, zodat het glas zelf licht zal uitstralen.
@henkhupelschoten: Hoi man, dat verlichte dak, moet volgens velen dat of het verlichtende dak zijn, want dat was electro transparant glas, in het Engels electro transparent glass geschreven, en hedendaags nog verder is doorontwikkeld heb ik vernomen , en dus meer multifunctioneler is geworden dan in de voormalige Maybach 57 en 62 modellen, alleen is online via google nog geen enkele firma over te vinden, laat staan een technische omschrijving er over, ik heb ze zelf alvast nog niet echt kunnen vinden. Volgens mij is het ontwikkeling van Daimler AG zelf, en zal het denkelijk in de Pullman – Maybach versie vermoedelijk terug komen.

Denkelijk in samenwerking met Brabus, afwachten dus weeral.
Beetje onderge-pk’de 12 cylinder, verder de op een na mooiste Merc.
die grill gaat binnenspiegels terroriseren
@hillegaar: Maar eerst de Dubbele Whopper die ik zo ga halen.
@sydney: Eet smakelijk :)
bitte meer fotooo’s
@Regenpijp: Stuur maar een pm.
@Regenpijp: Zie artikel van gisteren ;)
Ben eigenlijk niet echt weggeblazen, het is meer een te lange S dan wat anders en dat Maybach label vind ik nog steeds geforceerd. Waarom niet gewoon Pullman zoals vroegah? Een ekte Maybach maken had ook gekund maar maak er dan een duidelijk apart model van en geen über-S.

Kortom ik zou in dit segment voor een van de twee anglo-duitsers gaan.
@jaapiyo: Ik weet het niet heel erg zeker, maar ik denk met een aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat er een Pullman komt.

Maar ik kom er op terug.

http://www.autoblog.nl/nieuws/patentfotos-van-de-s-klasse-pullman-uitgelekt-69017

http://www.autoblog.nl/nieuws/brabus-gaat-mercedes-benz-s-klasse-pullman-bouwen-67599

http://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes-s-klasse-pullman-gaat-1-miljoen-kosten-68190

http://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes-s-klasse-pullman-vervangt-maybach-in-2014-59766
@sydney:
1) kom maar met dat productiemodel
2) dus Maybach wordt dan weer niet de ultimate awesome. Nog meer reden om die naam gewoon af te schrijven ipv geforceerd op een dikke S te plakken. Of krijgen we spoedig ook een C400 Maybach?
@jaapiyo: ook jij: gewoon blijven opletten.
@jaapiyo: wat in dit geval zo knap is, is dat de verhoudingen zo goed zijn
In dat interieur zou ik kunnen wonen, jezus wat een afwerking en luxe!
De Pullman wordt boven de Maybach geplaatst en wordt gewoon een maatje groter. Dus dat is ook geen verassing meer. De maybach S600 + een aantal tiental centimeters = Pullman met hetzelfde uiterlijk.

Dan rest de hamvraag? De voorgaande Maybach 62s heeft hopeloos gefaald, waarom zouden deze wel een succes moeten worden? Het wordt er niet beter op. Ik bedoel de vorige Maybach had toch ook alle luxe die je je kon wensen en dat is bij deze ook zo. De vorige werd juist bekritiseerd en het grootste kritiekpunt was juist het feit dat de Maybach teveel leek op een S-Klasse? Dat is bij deze toch ook zo? Dus zeg ik wat is er in feite veranderd, gewoon niet veel. Alleen een deuk in het imago van Maybach met die typering ”S600″erbij.
@lexushondagtr: Wat het grote nadeel van de vorige Maybach was, dat ie gebaseerd was op de S-klasse W220, die vanaf 1998 werd geproduceerd.

Als je dus in bijv. 2010 een Maybach kocht, dan reed je in feite in een (sterk) verouderde auto. Als je een S-klasse kocht, had je dus in feite een ‘betere’ auto. Prijs laat ik hierbuiten, want dat speelt in deze klasse eigenlijk geen rol.
Deze Mercedes-Maybach is gebaseerd op de huidige (nieuwe) S-klasse, en daarmee is de auto qua techniek helemaal bij de tijd.
Daarnaast is Maybach naar mijn mening te klein om zelfstandig verder te gaan, helemaal als je kijkt naar de geringe groep klanten. En aangezien deze groep klanten vaak vrij specifiek weet wat ze willen, waren zij ook vaak bekend met de feiten over de verouderde auto die schuil ging onder de Maybach.
Geloof me, wat Mercedes-Benz nu doet, gaat echt scoren.
Als dit in de prijsklasse van een Bentley of Rolls moet vallen is het voor mij geen concurrent. Zou dan liever een normale 65amg hebben ofzo.
Net zoals de Flying Spur een moeilijke auto om te plaatsen. Duurder dan ‘normale’ S-klasse en A8 en toch stukken goedkoper dan de Ghost. Desalniettemin een heerlijke auto.
Best wel lelijk en afwissled opzichtig en understated… Make up you fucking mind will ya?

Die spiegelende putdeksels staan nog niet eens goed onder een 20 jaar oude e klasse… Laat staan sjiek of stijlvol onder een auto van 4 ton…

Je moet echt geen smaak hebben om dit te kopen ipv een Bentley of een Rolls… Zelfs die gun slinger Range Rover was stijlvoller.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).