• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bekijk de Mercedes-Maybach S600 in volle glorie

Auteur: ricardo, gepost 20 november 2014 om 11:36 – 39 Reacties

" title=


Terwijl Rick Rozay een vreugdedansje doet omdat zijn Maybach Music-platenlabel weer relevant is, kijken wij naar de eerste platen van Mercedes’ iteratie van de Maybach-naam.

De 5,45 meter lange limo is 20 centimeter gegroeid ten opzichte van de reguliere S-Klasse. Extra ruimte die de achterpassagiers ten goede komt, in de vorm van tweemaal zoveel beenruimte en executive-stoelen die tot 43,5 graden kunnen kantelen. Optioneel uitgerust met een ingebouwde massagedame. Je zit, geheel in Maybach-stijl, ook meer beschut, omdat Mercedes de achterportieren heeft ingekort waardoor je achter de C-stijl valt.

Het topmodel is de Mercedes-Maybach S600, met een 530 pk sterke 6,0-liter V12 biturbomotor die zijn maximumkoppel van 830 Nm afgeeft bij 1.900 tpm. Deze is uitgerust met een 7G-Tronic transmissie en klaart de 0-100-sprintklus in vijf comfortabele seconden. De topsnelheid is naar oud-Duits gebruik begrensd op 250 km/h.

Daaronder is de Mercedes-Maybach S500 gepositioneerd, die het met vier cilinders minder moet stellen, maar alsnog goed is voor een vermogen van 455 pk en 700 Nm aan koppel. Aan dit fijne blokje hangt de nieuwe 9G-Tronic transmissie. Mede hierdoor heeft ook dit slagschip niet meer dan vijf seconden nodig om de 100 km/u aan te tikken.

Mercedes zette hem, inclusief verzilverde champagneglazen voor de inbouwbar, neer op de LA Autoshow. Check de pics.


Ook interessant!

  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
  • Maybach
    Mercedes-Maybach GLS achterbank is de overtreffende trap van luxe
  • Mercedes-Maybach S680
    Alles over de Mercedes-Maybach S680 V12 sloep

Nieuwste artikelen

  • Vergeet de MC20, dit is de Maserati MCPura
  • Video: Wat is hier het verhaal achter?
  • Dit is de nieuwe Mazda CX-5, met 2,5 liter instapper
  • Mercedes geeft EV’s mínder range bij terugroepactie, wegens brandgevaar
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, la-2014, los-angeles, Maybach, mercedes-maybach, s-klasse, s600

Vorig bericht: « Volkswagen Golf R Variant – de huisvaderdroom in het echt
Volgend bericht: Nederland bestrijdt files met real-time rij-advies »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    20 november 2014 om 11:52

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. FelixF zegt

    20 november 2014 om 11:53

    Het blijft een beetje apart klinken dat een vier pitter net zo snel naar de 100 kan als een V12.

    Login om te reageren
    • FelixF zegt

      20 november 2014 om 11:53

      @FelixF: Oh never mind :x

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        20 november 2014 om 12:05

        @FelixF: Haha, had ook eerst even mislezen…

        Login om te reageren
      • JvT zegt

        20 november 2014 om 12:08

        @FelixF:
        Hnadig hè, die edit-knop :p

        Login om te reageren
        • JvT zegt

          20 november 2014 om 12:09

          @JvT:
          Vooral als je een typefoutje maakt…

          Login om te reageren
  3. pilot1988 zegt

    20 november 2014 om 11:57

    Deze velgen staan hem een stuk beter dan die draaiende spiegels.

    Login om te reageren
    • proost zegt

      20 november 2014 om 12:21

      @pilot1988: Beter, maar oogt nog steeds vreemd imo, waarschijnlijk omdat de wagen zelf enorm is.

      Login om te reageren
    • f40racer zegt

      20 november 2014 om 12:59

      @pilot1988: ik vind dat deze die draaiende spiegels wel kan hebben

      Login om te reageren
      • arme-student zegt

        20 november 2014 om 14:29

        @f40racer: de draaiende spiegels zijn uitsluitend en alleen voorbestemd voor schepen die luisteren naar de naam rolls-royce. Voor zover mijn mening ertoe doet

        Login om te reageren
  4. granlusso zegt

    20 november 2014 om 11:58

    Vraag me af waarom ze niet de 9G-tronic in de S600 hebben gelegd. Bij de vorige generatie lag er een vijfbak in terwijl de rest van de motoriseringen de 7G-tronic hadden. Nu die wordt opgevolgd, doet de S600 wederom niet mee?
    Fraaie auto overigens, hoop ‘m vaak te gaan zien!

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      20 november 2014 om 12:01

      @granlusso: De 9G-Tronic bak is langer als de 7-traps, dat zal -omdat een 12 pitter ook langer is als een 8 pitter wellicht de reden zijn.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 november 2014 om 12:01

      @granlusso: Misschien kan de 9G de krachten van de V12 niet aan?

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        20 november 2014 om 12:32

        @berlinetta: Ja misschien. Toen de 7G-tronic werd geïntroduceerd, heeft de V12 ‘m ook nooit gekregen, totdat de nieuwe S-klasse kwam. Alleen nu wordt die 7G-tronic vervangen, dus het was naar mijn idee een mooie aangelegenheid om meteen de twaalfcilinders mee te pakken.

        Overigens is de 7G-tronic een prima bak hoor, dus ik verwacht niet dat het echt storend is.

        Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        20 november 2014 om 13:06

        @berlinetta: 9G-Tronic is uitgelegd op maximaal 1000 Nm koppel, dus dan is 830 Nm ruim binnen de marge.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          20 november 2014 om 13:50

          @406_v6: Dan weet ik het ook niet.

          Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    20 november 2014 om 12:02

    Ik mis dat verlichte dak van de oude maybach’s. ER komt er al 1 naar Nederland bij asv in Veghel. Verder is het een geweldige wagen en goede oplossing voor de flying spurs ghost etc. Etc.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      20 november 2014 om 12:22

      @henkhupelschoten: Oplossing? Is er een groot Rolls Royce probleem waar de wereld nog geen weet van heeft? Vertrekken er massa’s geradicaliseerde Ghost’s richting het kalifaat? Zijn er groepen Phantom’s die niet op tijd rijden zodra de bladeren vallen of zijn het de ouwe Silver Seraph’s die eenzaam en slecht verzorgd wegkwijnen in barnyards? Problemen,problemen..;)

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        23 november 2014 om 11:51

        @sydney: niet over nagedacht ;)

        Login om te reageren
    • Hubert zegt

      20 november 2014 om 17:04

      @henkhupelschoten:
      Het was geen verlicht dak.
      Er zaten panelen in waarmee de transparantie geregeld kon worden. Kostte destijds een stevige 25000 euro als optie.
      Maar binnenkort komen er diverse auto’s op de markt waar LED’s in het glas verwerkt zitten, zodat het glas zelf licht zal uitstralen.

      Login om te reageren
    • exclusieviteitsfreak zegt

      22 november 2014 om 23:05

      @henkhupelschoten: Hoi man, dat verlichte dak, moet volgens velen dat of het verlichtende dak zijn, want dat was electro transparant glas, in het Engels electro transparent glass geschreven, en hedendaags nog verder is doorontwikkeld heb ik vernomen , en dus meer multifunctioneler is geworden dan in de voormalige Maybach 57 en 62 modellen, alleen is online via google nog geen enkele firma over te vinden, laat staan een technische omschrijving er over, ik heb ze zelf alvast nog niet echt kunnen vinden. Volgens mij is het ontwikkeling van Daimler AG zelf, en zal het denkelijk in de Pullman – Maybach versie vermoedelijk terug komen.

      Denkelijk in samenwerking met Brabus, afwachten dus weeral.

      Login om te reageren
  6. roppp zegt

    20 november 2014 om 12:02

    Beetje onderge-pk’de 12 cylinder, verder de op een na mooiste Merc.

    Login om te reageren
  7. hillegaar zegt

    20 november 2014 om 12:07

    die grill gaat binnenspiegels terroriseren

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      20 november 2014 om 12:24

      @hillegaar: Maar eerst de Dubbele Whopper die ik zo ga halen.

      Login om te reageren
      • lexushondagtr zegt

        20 november 2014 om 12:58

        @sydney: Eet smakelijk :)

        Login om te reageren
  8. Regenpijp zegt

    20 november 2014 om 12:10

    bitte meer fotooo’s

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      20 november 2014 om 13:15

      @Regenpijp: Stuur maar een pm.

      Login om te reageren
    • granlusso zegt

      20 november 2014 om 15:50

      @Regenpijp: Zie artikel van gisteren ;)

      Login om te reageren
  9. jaapiyo zegt

    20 november 2014 om 12:20

    Ben eigenlijk niet echt weggeblazen, het is meer een te lange S dan wat anders en dat Maybach label vind ik nog steeds geforceerd. Waarom niet gewoon Pullman zoals vroegah? Een ekte Maybach maken had ook gekund maar maak er dan een duidelijk apart model van en geen über-S.

    Kortom ik zou in dit segment voor een van de twee anglo-duitsers gaan.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      20 november 2014 om 12:30

      @jaapiyo: Ik weet het niet heel erg zeker, maar ik denk met een aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat er een Pullman komt.

      Maar ik kom er op terug.

      http://www.autoblog.nl/nieuws/patentfotos-van-de-s-klasse-pullman-uitgelekt-69017

      http://www.autoblog.nl/nieuws/brabus-gaat-mercedes-benz-s-klasse-pullman-bouwen-67599

      http://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes-s-klasse-pullman-gaat-1-miljoen-kosten-68190

      http://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes-s-klasse-pullman-vervangt-maybach-in-2014-59766

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        20 november 2014 om 13:51

        @sydney:
        1) kom maar met dat productiemodel
        2) dus Maybach wordt dan weer niet de ultimate awesome. Nog meer reden om die naam gewoon af te schrijven ipv geforceerd op een dikke S te plakken. Of krijgen we spoedig ook een C400 Maybach?

        Login om te reageren
    • eklasse zegt

      20 november 2014 om 12:36

      @jaapiyo: ook jij: gewoon blijven opletten.

      Login om te reageren
    • roppp zegt

      20 november 2014 om 13:40

      @jaapiyo: wat in dit geval zo knap is, is dat de verhoudingen zo goed zijn

      Login om te reageren
  10. proost zegt

    20 november 2014 om 12:23

    In dat interieur zou ik kunnen wonen, jezus wat een afwerking en luxe!

    Login om te reageren
  11. lexushondagtr zegt

    20 november 2014 om 14:51

    De Pullman wordt boven de Maybach geplaatst en wordt gewoon een maatje groter. Dus dat is ook geen verassing meer. De maybach S600 + een aantal tiental centimeters = Pullman met hetzelfde uiterlijk.

    Dan rest de hamvraag? De voorgaande Maybach 62s heeft hopeloos gefaald, waarom zouden deze wel een succes moeten worden? Het wordt er niet beter op. Ik bedoel de vorige Maybach had toch ook alle luxe die je je kon wensen en dat is bij deze ook zo. De vorige werd juist bekritiseerd en het grootste kritiekpunt was juist het feit dat de Maybach teveel leek op een S-Klasse? Dat is bij deze toch ook zo? Dus zeg ik wat is er in feite veranderd, gewoon niet veel. Alleen een deuk in het imago van Maybach met die typering ”S600″erbij.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      20 november 2014 om 15:19

      @lexushondagtr: Wat het grote nadeel van de vorige Maybach was, dat ie gebaseerd was op de S-klasse W220, die vanaf 1998 werd geproduceerd.

      Als je dus in bijv. 2010 een Maybach kocht, dan reed je in feite in een (sterk) verouderde auto. Als je een S-klasse kocht, had je dus in feite een ‘betere’ auto. Prijs laat ik hierbuiten, want dat speelt in deze klasse eigenlijk geen rol.
      Deze Mercedes-Maybach is gebaseerd op de huidige (nieuwe) S-klasse, en daarmee is de auto qua techniek helemaal bij de tijd.
      Daarnaast is Maybach naar mijn mening te klein om zelfstandig verder te gaan, helemaal als je kijkt naar de geringe groep klanten. En aangezien deze groep klanten vaak vrij specifiek weet wat ze willen, waren zij ook vaak bekend met de feiten over de verouderde auto die schuil ging onder de Maybach.
      Geloof me, wat Mercedes-Benz nu doet, gaat echt scoren.

      Login om te reageren
  12. 3246cm252kw zegt

    20 november 2014 om 15:11

    Als dit in de prijsklasse van een Bentley of Rolls moet vallen is het voor mij geen concurrent. Zou dan liever een normale 65amg hebben ofzo.

    Login om te reageren
  13. kapiteinaudi zegt

    20 november 2014 om 15:48

    Net zoals de Flying Spur een moeilijke auto om te plaatsen. Duurder dan ‘normale’ S-klasse en A8 en toch stukken goedkoper dan de Ghost. Desalniettemin een heerlijke auto.

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    20 november 2014 om 19:35

    Best wel lelijk en afwissled opzichtig en understated… Make up you fucking mind will ya?

    Die spiegelende putdeksels staan nog niet eens goed onder een 20 jaar oude e klasse… Laat staan sjiek of stijlvol onder een auto van 4 ton…

    Je moet echt geen smaak hebben om dit te kopen ipv een Bentley of een Rolls… Zelfs die gun slinger Range Rover was stijlvoller.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North